

Moderator: Albert_N
Nahen pisze:Nie no luzik tylko zastanawiam sie jaki wpływ ma obracające sie koło na glebie na dyfer z LSD jakiego nei ma obracajace się koło bez kontaktu z glebą.
O ile się nie mylę to sam dyfer ma za zadanie wyrównywać w miare możliwości prędkości na "wejściach" z półosi. Kiedy któreś z kół czyli ktoraś z półosi zaczyna przyspieszać (łapie poślizg) układ "odłącza" napęd tej półosi. I nie ma znaczenia czy koła ślizgają się po błocie, po lodzie czy w powietrzu (w ostatnim przypadku - skrajnym mechanizm "obsługuje" koła w różne strony).
Teraz pytanie z mojej strony skąd się bierze jakieś "nowe" tarcie wewnątrz dyfra? jedyne tarcie jakie tam występuje to tarcie na współpracujących wieńcach kól zębatych i jakoś nie widze możłiwości jeo zmiany kiedy koło stoi na glebie albo jest w powietrzu? Czy jest na sali lekarz który potrafiłby to rozłożyć tak żebym to zrozumiał?
Moje przemyślenie tego tematu wskazuje, że N2O ma rację (może mieć rację)Nahen pisze:Zara zara...
Skoro można pomóc jej ręcznym to skąd z ręcznego to tarcie którego nie ma jak koła są w powietrzu? Ja całkiem poważnie pytam bo nijak nie kumam co ma tarcie w dyfrze do obciążenia lub nie kół?
super ten filmikczerwony holden pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=D-jRo4ePGlQ
Potem z ogólną zasadą działania LSD typu ciernego (płytkowego)..N2O pisze:Polecam zapoznać się z zasadą działania mechanizmu różnicowego.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość