benzyna czy diesel oraz spalanie
Moderator: Albert_N
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Na codzień chyba nikt nie jeździ tym samochodem powyżej 2500-2800 obr/min poza wyprzedzaniem. Co i tak nie ma wpływu na jakąkolwiek możliwość zejścia ze spalaniem paliwa poniżej okolic 15 litrów.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
wypalone uszczelki to najczęściej efekt ustawienia instalacji na bardzo oszczędnie nie tylko w isuzu ale i w innych markach więc niejednokrotnie lepiej odpuścić sobie ten litr gazu na setkę i nie wymieniać uszczelki co kilka tysięcy kilometrów .Atomek pisze:Moim zdaniem różnica tych momentów jest pomijalna, słychać głównie ryk, faktycznie może siadać ekonomia![]()
To się może przydać przy wyprzedzaniu. Powtarzam, ze na trasie trzymam koło setki, nie kręcę go ponad 3000 i mam niskie spalanie. Być może nieprzypadkowo musiałem wymienic uszczelke pod głowicą zaraz po przelocie autostradowym, kiedy przez 1200 km jechałem 130 - 140 km/h. Nie ma co dalej się spierać.
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
U mnie głowizna pękła sobie po prostu, ewidentnie przegrzana.
Defender 90
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Ok. Pozwól, że jeszcze dodam swoje... Zbyt niska dawka jakiegokolwiek paliwa (czy to benzyna czy gaz czy węgiel
) powoduje wzrost temperatury spalin, co powoduje wypalanie zaworów i uszkodzenia głowicy... Tak że uważaj z pozornymi oszczędnościami bo on naprawdę musi swoje pochłonąć 


Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Otóż powiem Ci, że robię dziennie 100 km po mieście i ekonomiczna jazda jest dla mnie dość ważna bo co 3 dni muszę tankować 48 litrów gazu, co bije po kieszeni. Dlatego zaufaj mi co do niskiej dawki paliwa i zwiększ zanim będzie za późno. Pozdrawiam.Atomek pisze:... Może nie potraficie sensownie eksploatować auta...
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
no właśnie - PRZEGRZANA ! pozorna oszczędność tak się kończyAtomek pisze:U mnie głowizna pękła sobie po prostu, ewidentnie przegrzana.
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Instalacja LPG jest wyregulowana przez gazownika, ja nie kręcę tą śrubą na oko czy ucho. Przejadę się niedługo z ciekawości na kuńtrolę
Jakość mieszanki widać też na świecach. Teraz nie mam nic do dodania.

Defender 90
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Widzę, że temat zmienił się z " benzyna czy diesel" na "ile pali troopek 2.6 zagazowany".
Ja mam 2.6 z gazem ( nie sekwencja). Kiedy jeździłem na szosówkach 215R15 spalanie w trasie ( ok 100-110km/h) wynosiło około 13 litrów, po mieście około 18 litrów. Obecnie jeżdżę na Maxxisach 31" MT i spalanie w trasie wynosi ok 18L i ok 22L w mieście.
Ja mam 2.6 z gazem ( nie sekwencja). Kiedy jeździłem na szosówkach 215R15 spalanie w trasie ( ok 100-110km/h) wynosiło około 13 litrów, po mieście około 18 litrów. Obecnie jeżdżę na Maxxisach 31" MT i spalanie w trasie wynosi ok 18L i ok 22L w mieście.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Nieprawda, jest dokladnie na odwrot; wzrost temperatury spalin powoduje jedynie mieszanka zbyt uboga w tlen - tym samym zbyt duza dawka paliwa.skiczu pisze:Ok. Pozwól, że jeszcze dodam swoje... Zbyt niska dawka jakiegokolwiek paliwa (czy to benzyna czy gaz czy węgiel) powoduje wzrost temperatury spalin, co powoduje wypalanie zaworów i uszkodzenia głowicy... Tak że uważaj z pozornymi oszczędnościami bo on naprawdę musi swoje pochłonąć
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Oj kolego mylisz. Każdy gazownik Ci potwierdzi że uboga mieszanka LPG tzn. mała dawka paliwa podpala zawory.
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Nie znam sie na samochodowym LPG, ale idac tym za tym, co twierdzicie to; jesli niedobor paliwa w ukladzie powoduje wzrost temperatury, to (praktycznie nieosiagalny) nadmiar powietrza w ukladzie rowniez bedzie powodowal wzrost temperatury. A jest odwrotnie. Przy niedoborze paliwa na jednym ukladzie (cylindrze) wystepuje wzrot temperatury, ale w ukladzie praujacym rownolegle. Widac to wyraznie, trzeba jedynie poprzygladac sie silnikowi z zainstalowanymi pirometrami na ukladzie wydechowym. A przy odrobinie doswiadczenia, odczyt temperatur z wydechu kazdego cylindra mowi niemal wszystko o stanie silnika.Dżem pisze:Oj kolego mylisz. Każdy gazownik Ci potwierdzi że uboga mieszanka LPG tzn. mała dawka paliwa podpala zawory.

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Ja tam nie wiem mnie od małego uczyli że bez tlenu sie nic nie pali i im wiecej tlenu w mieszankach paliwowych tym większe kaaaboooom robią. Oczywiście w pewnych proporcjach, sam tlen się cieżko pali 

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Żeby to jakoś prosto wyjaśnić powiem, że wpadające do cylindra paliwo jest względnie zimne. Jeśli jest go za mało to nie chłodzi denka tłoka i zaworów. Zerknij w pierwszą lepszą książkę serwisową (nawet starej daty dla gaźnikowców).
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Mowimy o temperaturze spalin, a nie komory spalania. Podczas spalania mieszanki wszystkie zawory sa zamkniete i te ssace maja identycznie przejej@bane, jak wydechowe. Zawory wydechowe wypalaja sie na powierzchni przylgni zaworu i jego gniazda na skutek kawtacji goracymi gazami. A im te gazy ciezsze, tym kawitacja wieksza. A im wiecej paliwa, tym te gazy ciezsze... A jakby odciac paliwo i przepuszczac przez komore samo powietrze, to nic sie nie wypali



Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
jeśli zmniejszamy dawkę paliwa to stosunek ilości paliwa do powietrza rośnie powodując wysoką temp spalania (efekt podobny jak przy spalaniu w grillu - gdy wdmuchujemy dodatkową dawkę powietrza węgiel się rozżarza) mieszanka staje się bogata (w tlen) i wypala gniazda zaworów wydechowych jako ,że to one mają pierwszy kontakt ze spalinami zaraz po zapłonie tejże mieszanki.
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
adas bombowiec pisze:Mowimy o temperaturze spalin, a nie komory spalania. Podczas spalania mieszanki wszystkie zawory sa zamkniete i te ssace maja identycznie przejej@bane, jak wydechowe. Zawory wydechowe wypalaja sie na powierzchni przylgni zaworu i jego gniazda na skutek kawtacji goracymi gazami. A im te gazy ciezsze, tym kawitacja wieksza. A im wiecej paliwa, tym te gazy ciezsze... A jakby odciac paliwo i przepuszczac przez komore samo powietrze, to nic sie nie wypali
![]()
mógłbyś rozszerzyć pojęcie "kawitacji gorącymi gazami" ?
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
mazur73 pisze:jeśli zmniejszamy dawkę paliwa to stosunek ilości paliwa do powietrza rośnie powodując wysoką temp spalania

Tak, rozzarzy sie, pod warunkiem, ze jeszcze tam jest. Jak bedzie niedostateczna ilosc wegla, to nie bedzie mialo co sie zarzyc.mazur73 pisze:(efekt podobny jak przy spalaniu w grillu - gdy wdmuchujemy dodatkową dawkę powietrza węgiel się rozżarza) (...)
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Ale tu nie ma co rozszerzac; 'kawitacja' to kawitacja, a 'gorace gazy' to gazy ktore maja wieksza energie, od gazow zimnych.mazur73 pisze:mógłbyś rozszerzyć pojęcie "kawitacji gorącymi gazami" ?

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
myślę że wszyscy z przyjemnością przeczytają na czym to zjawisko polega , więc może jednak byś szerzej je omówił a nie wymigujesz się teraz .
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
adas bombowiec pisze:mazur73 pisze:jeśli zmniejszamy dawkę paliwa to stosunek ilości paliwa do powietrza rośnie powodując wysoką temp spalania![]()
Tak, rozzarzy sie, pod warunkiem, ze jeszcze tam jest. Jak bedzie niedostateczna ilosc wegla, to nie bedzie mialo co sie zarzyc.mazur73 pisze:(efekt podobny jak przy spalaniu w grillu - gdy wdmuchujemy dodatkową dawkę powietrza węgiel się rozżarza) (...)
jest to oczywista oczywistość bo zakładamy nie odcięcie gazu tylko ograniczenie jego dawki w takim zakresie że silnik nadal pracuje i nie gaśnie ( gdy węgla zabraknie to na pewno nie zagraża nam przypalenie kiełbaski ) , kolego zaczynasz toczyć pseudo-akademickie dyskusje z dawno potwierdzoną regułą którą wytłumaczy Ci każdy gazownik i to bez używania zawiłej terminologii. jesteś z pisiorów że będziesz udowadniał nam że czarne jest białe ?

- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
jest to oczywista oczywistość bo zakładamy nie odcięcie gazu tylko ograniczenie jego dawki w takim zakresie że silnik nadal pracuje i nie gaśnie ( gdy węgla zabraknie to na pewno nie zagraża nam przypalenie kiełbaski ) , kolego zaczynasz toczyć pseudo-akademickie dyskusje z dawno potwierdzoną regułą którą wytłumaczy Ci każdy gazownik i to bez używania zawiłej terminologii. jesteś z pisiorów że będziesz udowadniał nam że czarne jest białe ?
[/quote]
Dobsz...
Wyjasnie bez uzywania zawilej terminologii: Mam ja takie zajecie, ze serwisuje silniki okretowe. Silniki takie sa w zasadzie zwyklymi dieslami, tyle ze osiagaja duze moce i sa podzielone na tzw. uklady. Uklad taki to glowica+cylinder+tlok+korbowod. Jest ich przewaznie szesc, a kazdy jest wyposazony we wlasna pompe wtryskowa, czyli w pewnym sensie dziala niezaleznie od pozostalych. Kazdy uklad jest rowniez wyposazony w pirometr (termometr) umieszczony zaraz ze glowica na wydechu. Informuje on - bezposrednio - o temperaturze spalin opuszczajacych cylinder, a posrednio o temperaturze wewnatrz cylindra. I teraz; kazda pompa ma wlasne nastawy dawkowania paliwa, reguluje sie to raz na jakis czas. A robi sie to w ten sposob, ze obserwuje sie temperature spalin na danym ukladzie i stuka mloteczkiem w prawo lub w lewo. W regulator. A skad wiadomo, czy dawka jest za duza, lub za mala? temperatura spalin o wszystkim mowi - jak za wysoka, to dawke paliwa sie zmniejsza, i na odwrot. Doladowanie powietrza zawsze pozostaje takie samo. A jak wtryskiwacz zacznie lac, temperura spalin osiaga 600-700 *C
Tzn. biore pod uwage to, ze moge sie mylic, bo nie znam sie na LPG, ale nie wydaje mi sie zeby zasada dzialania cieplnego silnika tlokowego tak znaczaco sie roznila, ze wzgledu na rodzaj paliwa.
A pisiora to mam, a nie jestem

Dobsz...
Wyjasnie bez uzywania zawilej terminologii: Mam ja takie zajecie, ze serwisuje silniki okretowe. Silniki takie sa w zasadzie zwyklymi dieslami, tyle ze osiagaja duze moce i sa podzielone na tzw. uklady. Uklad taki to glowica+cylinder+tlok+korbowod. Jest ich przewaznie szesc, a kazdy jest wyposazony we wlasna pompe wtryskowa, czyli w pewnym sensie dziala niezaleznie od pozostalych. Kazdy uklad jest rowniez wyposazony w pirometr (termometr) umieszczony zaraz ze glowica na wydechu. Informuje on - bezposrednio - o temperaturze spalin opuszczajacych cylinder, a posrednio o temperaturze wewnatrz cylindra. I teraz; kazda pompa ma wlasne nastawy dawkowania paliwa, reguluje sie to raz na jakis czas. A robi sie to w ten sposob, ze obserwuje sie temperature spalin na danym ukladzie i stuka mloteczkiem w prawo lub w lewo. W regulator. A skad wiadomo, czy dawka jest za duza, lub za mala? temperatura spalin o wszystkim mowi - jak za wysoka, to dawke paliwa sie zmniejsza, i na odwrot. Doladowanie powietrza zawsze pozostaje takie samo. A jak wtryskiwacz zacznie lac, temperura spalin osiaga 600-700 *C
Tzn. biore pod uwage to, ze moge sie mylic, bo nie znam sie na LPG, ale nie wydaje mi sie zeby zasada dzialania cieplnego silnika tlokowego tak znaczaco sie roznila, ze wzgledu na rodzaj paliwa.
A pisiora to mam, a nie jestem

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
A cisnienie mieszanki nie ma znaczenia i wpływu na temperatury tak zapłou jak i spalania? Bo jeżeli tak to chyba inaczej trochę jest w dieslach a inaczej w silnikach benzynowych/LPG.
Zresztą coby nie kombinować LPG daje przy spalaniu dużo większe temperatury niz benzyna, średnio w przecietnym silniku samochodowym skok jest między benzyną a LPG o jakieś 200 stopni celsjusza a czasem więcej. A na pewno mieszanka uboga w gaz daje w dupę bardziej niż odwrotnie co sam w praktyce mialem okazje sprawdizć na dwóch identycznych silnikach Forda 1.6 w gaźniku. W moim Taunusie była mieszanka ustawiona tka że autko pięknie isę rozpędzało i jeźdizło a wujo mial w swoim dokręcony gaz tak żę rozpędzenie autka do 100km/h zajmowało całe wieki. Mówił że oszczędza... jak przyszło do suzkania głowicy silnika i kompletu zaworów powypalanych to zmienił podejście. Oba autka miały gaz zaklądany w okolicach 130 tysi przebiegu mój miał chyba mniej o jakieś 2-3 tysie a po roku ja miałem przejechane jakieś 45-50 tysiecy a wujo jakieś 30 + wymiana głowicy. Aaa i były to bodaj 9-10 letnie autka.
Zresztą coby nie kombinować LPG daje przy spalaniu dużo większe temperatury niz benzyna, średnio w przecietnym silniku samochodowym skok jest między benzyną a LPG o jakieś 200 stopni celsjusza a czasem więcej. A na pewno mieszanka uboga w gaz daje w dupę bardziej niż odwrotnie co sam w praktyce mialem okazje sprawdizć na dwóch identycznych silnikach Forda 1.6 w gaźniku. W moim Taunusie była mieszanka ustawiona tka że autko pięknie isę rozpędzało i jeźdizło a wujo mial w swoim dokręcony gaz tak żę rozpędzenie autka do 100km/h zajmowało całe wieki. Mówił że oszczędza... jak przyszło do suzkania głowicy silnika i kompletu zaworów powypalanych to zmienił podejście. Oba autka miały gaz zaklądany w okolicach 130 tysi przebiegu mój miał chyba mniej o jakieś 2-3 tysie a po roku ja miałem przejechane jakieś 45-50 tysiecy a wujo jakieś 30 + wymiana głowicy. Aaa i były to bodaj 9-10 letnie autka.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
No właśnie kolega pisze o niedoładowanych silnikach diesla. A tu mówimy o silnikach z zapłonem iskrowym... Poza tym proponuję wpisać w googlach "co powoduje uboga mieszanka" i po znalezieniu wszystkich postów zaprzeczać im...adas bombowiec pisze:
Dobsz...
Wyjasnie bez uzywania zawilej terminologii: Mam ja takie zajecie, ze serwisuje silniki okretowe. Silniki takie sa w zasadzie zwyklymi dieslami,...

Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
Ja to się nie znam ale czego to dodaje się na przykład przy cięciu metalu palnikiem czyżby paliwa? Dodanie tlenu w procesie spalania - oczywiście w odpowiednich proporcjach bo paliwo też się przydaje
- powoduje wzrost temperatury. Tak mnie w szkole uczyli i tak wynika z moich "kilkuletnich" doświadczeń w mechanice.

Trooper 2.8 TDI
Re: benzyna czy diesel oraz spalanie
w KAŻDEJ reakcji spalania gdzie tlen jest "utleniaczem" powoduje zwiększenie gwałtowności reakcji i co za tym idzie wzrost temperatury.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość