Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max
Moderator: Albert_N
-
boromir
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 11:06 am
- Lokalizacja: koszalin/szczecin
Post
autor: boromir » sob maja 14, 2005 11:18 am
jestem nowy i juz w sumie wszytskiego sie dowiedzialem bo obie duzo poczytalem i jedyna rozkmine jaka mam to jazda na wstecznym

tzn. wsteczny terenowy na 4X4!!zakupilem troopka 2,8 td 87rok i normalnie jezdzi na naped na tyl potem jak chce uzywac skrzyni terenowej to wywala sie na luz drogowa skrzynie i juz

to juz wiem a jak jest ze wstecznym

?wrzuca sie normlanie wsteczny i dodatkowo terenowa skrzynie???czy jak

?
-
Wojtek_K

- Posty: 2384
- Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek_K » sob maja 14, 2005 12:03 pm
trochę mało kumam z tego co napisałeś ...
ale jezeli zapięcie przodu wymaga luzu to zarówno na wstecznym ...
troszkę rozjasnij swoją wypowiedź a raczej pytanie
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » sob maja 14, 2005 8:51 pm
Zacząłem nawet pisać odpowiedź ale załapałem, że... nie zrozumiałem pytania.
-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » sob maja 14, 2005 11:27 pm
O ile mi iwadomo to w Trooperze nie ma "zwykłej" i "terenowej" skrzyni biegów. Jest jedna skrzynia w której można wajchą włączyć przekazywanie napędu dodatkowo na wał przedni (4H) albo włączyć pzekazywanie napędu na przedni wał przez skrzynkę reduktora (4L). Oczywiście wał "tylny" cały czas jest napędzany. Dodatkowo jest położenie N czyli rozłączony napęd przodu i tyłu (w moim Trooperze nie ma takiej pozycji).
Teraz kwestia wstecznego. Jeździsz normalnie (2H) zmieniasz biegi normalnie i napędzany jest "tył", załączasz 4H zmieniasz biegi normalnie i masz napęd 4x4, no i położenie 4L zmieniasz biegi normalnie i masz napęd 4x4 przez reduktor (to jest konfiguracja do jazdy w terenie). W każdej z tych sytuacji zmiana biegów nie różni się niczym od zmiany biegów w "normalnym" samochodzie. Wsteczny jak chcesz to wrzucasz w każdej z tych sytuacji "NORMALNIE" bez wzgledu jaki masz załączony rodzaj napędu.
Co do "wywalania na luz drogowej skrzyni" to nie bardzo rozumiem :O jak wrzucisz luz i załączysz 4H czy 4L to nie pojedziesz nigdzie do czasu az nie wrzucisz jakiegokolwiek biegu. Wajcha z opisem 2H N 4H 4L to nie jest "terenowa skrzynia biegów" (swoją drogą ciekawe kto tak ci to określił?), tylko w wielkim skrócie pisząc "przełącznik" sposobu rozprowadzenia napędu ze skrzyni biegów.
Myślę że to pownno Ci pomóc
Pozdrawiam
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
-
boromir
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 11:06 am
- Lokalizacja: koszalin/szczecin
Post
autor: boromir » ndz maja 15, 2005 11:41 am
sorki ze tak malosprytnie skonstruowalem pytanie ale zbieralem sie do wyjscia z domku i robilem jeszcze milion rzeczy jednoczesnie! a ze jestem w goracej wodzie kapany to musialem sie zapytac co i jak bo by mi to nie dalo spokoju

od Nahena sie dowiedzialem dokaldnie to co chcialem wiedziec!!!:DDDD az mi wstyd ze jestem taki zielony

))) wole sie zapytac niz palic gloopa ze sie na wszystkim znam:))pozdro
-
Pasza
-

- Posty: 1837
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pasza » ndz maja 15, 2005 9:44 pm
poszukaj w archiwum...temat walkowany kilka razy...
-
Pasza
-

- Posty: 1837
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pasza » ndz maja 15, 2005 9:49 pm
Nahen pisze:. Dodatkowo jest położenie N czyli rozłączony napęd przodu i tyłu (w moim Trooperze nie ma takiej pozycji).
jest ...tyle ze nie oznaczone .....z 2h przesuwasz galke do przodu,pomiedzy 2h i 4h jest luz....
...to je reli...
...były pilot...

-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » ndz maja 15, 2005 10:27 pm
Niestety może tak jest w inych ale w moim nie ma pozycji N ani oznaczonej ani nie oznaczonej. Sprawdzane dokładnie poprostu non stop mam załączony albo 2H albo resztę wyszło w momenice sprawdzania sprzęgów przednich kół i całego przedniego napędu szkoda bo by się przydało ale nie ma

Może w innych trooperkach jest ale ja mam pecha:(
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
-
boromir
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 11:06 am
- Lokalizacja: koszalin/szczecin
Post
autor: boromir » pn maja 16, 2005 9:30 am
a jak kola podpicowac?? bo maja to takie biale malowanie i troszku pordzewiale sa!! trzeba by to zjechac i pomalowac jakas farba , tylko jaka ze by nie wygladalo padackzowato:)))??
-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » pn maja 16, 2005 9:49 am
Wybierz sobie kolor jaki ci odpowiada dobrze zeszlifuj-zedrzyj starą farbę i maluj. Najlepiej jak masz gdzie daj do piaskowania będą czyste i idealnie złapią farbę. A co do typu farby to ja się na tyle nie znam na szczęście moje nie są aż tak pordzewiałe

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
-
boromir
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 11:06 am
- Lokalizacja: koszalin/szczecin
Post
autor: boromir » pn maja 16, 2005 10:13 am
zeszlifuje pociagne czarnym hamerajtem i gra gitarka:)))))))))
-
boromir
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 11:06 am
- Lokalizacja: koszalin/szczecin
Post
autor: boromir » pn maja 16, 2005 10:30 am
a czy ktos slyszal o jakism rodzaju silnika dizla ktory nie ma wentylatora przy chlodnicy?? i czy kazdy silnik ma teki oslonki z jakiejs spesjlanej gabki z oslona metalowa zeby silnik nie pekl przy wjezdzie do wody!!
-
leon zet
-

- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leon zet » pn maja 16, 2005 10:47 am
boromir pisze:zeszlifuje pociagne czarnym hamerajtem i gra gitarka:)))))))))
Hamerajt to syf okrutny. W dodatku przereklamowany. Jak chcesz mieć dobrze pomalowane felgi to nie widzę inaczej jak poszukać warsztatu gdzie po odpowiednim przygotowaniu podłoża pomalują wszystko proszkową piecówką. I będzie git...
-
boromir
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 11:06 am
- Lokalizacja: koszalin/szczecin
Post
autor: boromir » pn maja 16, 2005 12:38 pm
a w ile czasu takie cos zrobia z felgami??

bo na dobra sparwe nie mam czasu na takie zabawy(mimo ze piaskowanie bedzie skuteczniesze od inncyh tematow)!!!
-
leon zet
-

- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leon zet » pn maja 16, 2005 10:09 pm
Schodzi się z tym trochę ale efekt końcowy jest dużo lepszy niż malowanie pędzlem - zarówno pod względem estetycznym jak i wytrzymałością samej powłoki
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » wt maja 17, 2005 7:09 am
Bierzesz papier ścierny wodny i matowisz całe oraz usuwasz ogniska korozji, kupujesz farbę w sprayu do felg srebrną i załatwione. Posmaruj sobie tylko bok opony jakimś siuwaksem (mój znajomy używa do tego masła roślinnego

) coby jej nie polakierować. Potem zmywasz siuwaks i zrobione.
-
boromir
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 11:06 am
- Lokalizacja: koszalin/szczecin
Post
autor: boromir » wt maja 17, 2005 12:28 pm
no i tak wlasnie zrobie tyle ze czarna farba a nie srebrna!!!bo kurcze nie bardzo mam czas a auto musi byc na kolach!!zrobie dokladniej jak bedzie pare dni jakich wolnych bez auta(bede jezdzil np na rowerze)!!jak pomaluje to powiem jak wyszlo (i po ilu zeszlo)

))))))))))))))!!!dziekowac:)))))))
-
boromir
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 11:06 am
- Lokalizacja: koszalin/szczecin
Post
autor: boromir » wt maja 24, 2005 12:20 pm
ZROBILEM JEDNAK SREBRNA FARBA:))) SREBRNYM HAMERAJTEM W SPRAYU :ddd ZESZLIFOWALEM SOLIDNIE WSZYTKIE OGNISKA I WYRUWNALEM SCIERNYM PAPIEREM!!!NORMALNIE WYGLADA JAK NA ALUSACH TERAZ:)))12 GODZIN POSIWECILEM NA 4 KOLA!!!OD 8 DO 20.30 ALE OPLACALO SIE BO MALYM KOSZTEM FINANSOWYM ELEGANCKO WYSZLO!!!MOGFE WYSLAC ZDJATKO HEHEHEHEH!!!POZDRO!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości