2.8tdi trooper

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

2.8tdi trooper

Post autor: kolek » wt gru 27, 2005 11:24 pm

czy ktoś wie dlaczego w trooperach 2.8 tdi urywają się wały korbowe?
zawsze urywają się na pierwszym korbowodzie, w czym jest problem ??

robuss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt gru 27, 2005 9:30 am

trooper2.8td

Post autor: robuss » śr gru 28, 2005 11:19 am

witam
własnie nabylem takiego troopka i chodzi niezle
chce kupic do niego opony co byscie mi polecili

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » śr gru 28, 2005 12:05 pm

Nie mieszajcie tematów !!
A i temat 2,8 td był wałkowany wielokrotnie , wystarczy poszukać
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » śr gru 28, 2005 12:13 pm

archiwum
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » śr gru 28, 2005 11:49 pm

mówisz że temat był wałkowany, to powiedz konkretnie jaka jest przyczyna? bo mówicie tylko o skutku a nie o przyczynie.

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » czw gru 29, 2005 12:53 am

skoro juz sa watki o troperze 2,8 to tam trzeba bylo kontynuowac ,a nie zakladac nowy temat ,wtedy wszystko jest w jednym miejscu a nie w trzech. Takie pytanie jak zadales juz sie kiedys pojawilo ale odpowiedzi chyba nikt nie zna bo nie pojawila sie taka w 100% satysfakcjonujaca.
Jesli jestes nowy na forum to najpierw sie przedstaw ,napisz skad jestes,mysle ,ze wtedy inni jakos przyajzniej patrza...
pozdro
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » czw gru 29, 2005 10:46 am

Ja też mam 2,8 td i też włos mi się zjeżył jak poczytałem sobie co ten motor lubi pokazać i którędy to coś wychodzi . Prawda jest taka że nie jest to aż tak powszechne zjawisko jak padające głowice w 2,6 Gasoline ale się może tak porobić że kopytko wyjdzie bokiem . Doniesienia są takie że zasadniczo zawsze urywa się ta sama korba można doszukiwać sie wiec jakiejś wady fabrycznej i jest to prawdopodobnie jakiś problem ze smarowaniem tego miejsca , prawdopodobnie też ze takowemu zjawisku sprzyja złe traktowanie silnika ( Oleje , przeglądy , filtry , wysokie obroty , itp.) a pozatym jak ktoś to już raz napisał że należy sobie zdawać sprawę że jaździmy starymi samochodami niejednokrotnie z wielkimi przebiegami i zawsze trzeba sie liczyć z możliwoscią usterki czasami droższej czasami tańszej w naprawie . Używam stwierdzenia prawdopodobnie bo nie zaznałem jeszcze takich wrażeń z jazdy moim Trupciem jak i nie przeprowadzałem śledztwa w tej sprawie . Jeżeli będziesz dbał o swój samochód tak jak sie dba o staruszka to prawdopodobnie nie zaznasz takowej sensacji . Pozdrawiam MM
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » czw gru 29, 2005 8:27 pm

dżizas...
dbaj jak o staruszka dbaj...
problem nie leży w niedostatecznym smarowaniu
wada fabryczna - też nie stanowi...
akurat użytkuje od czasu do czasu trypla- małe przebiegi a na przestrzeni 9 lat zaliczyłem trzy wybuchy wału... za kazdym razem w innym miejscu ujebało :roll: - w końcu wywaliłem wrzoda i włożyłem pierwszy z brzegu sprawny- tera trypel kare ma- nie sprzatam nie myje nie wymieniam olei... zupełnie nic- zero obsługi i czekam na wybuch hehe



także jeździj sobie tym syfem ...jeździj... a i tak zaliczysz pierdolnięcie

tak więc powodzenia(prawdopodobnie)
:)23 :)23 :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » czw gru 29, 2005 9:54 pm

mam na imę Robert i jestem z Karpacza.
mój silnik zrobił 5tys. km po kapitalnym remoncie
(panewki,pierścienie,tuleje,sprawdzona osiowość podpór wału,itp.)
chodził idealnie aż się urwał i to nie w terenie tylko na drodze.
sam wał po urwaniu wygląda jakby go rozerwało (rozciągneło)
a nie ukręciło.
spotkałem się z identycznym przypadkiem w audi b4 1.9 tdi
tam wał był tak samo urwany.
pozdrowienia.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » sob gru 31, 2005 4:19 pm

:)23 :)23 :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob gru 31, 2005 5:31 pm

W niemcowni,gdzie jak sadzę czesto uzytkuje sie auto od nowego-silnik 2.8 ma opinie najbardziej wybuchowego.
Widziałem taki wał-jak uciety nozem z kolei...
Ktoś wczesniej sugerował zła regulację pompy wtryskowej-moze :roll:
Do mnie najbardziej przemawia wada fabryczna /raczej konstrukcyjna/.
Sam posiadałem 3.1td-zrobił 150kkm bez bólu.Ciekawe.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Piórek
 
 
Posty: 201
Rejestracja: czw lut 03, 2005 12:58 pm
Lokalizacja: Serock

Post autor: Piórek » wt sty 03, 2006 10:33 am

Moj mechanik w lecie zeszlego roku kupil Toyote Corolle 1,6 VVTi, odkupil ja od firmy z uszkodzonym silnikiem (zatarty i pekniety korbowod IV cylindra) auto to bylo serwisowane w autoryzowanym serwisie, przebieg 92 tys.km, jezdzila nim kobieta ale dlaczego silnik byl tak powaznie uszkodzony?
Po rozebraniu silnika na czesci okazalo sie ze smok pompy olejowej jest zabity mazia pochodzaca z oleju silnikowego! Silnik tego plaskacza na glowicy, korpusie i otworach smarujacych wal byl oblepiony brazowo zolta mazia i to byla przyczyna awarii.
Olej zalecany przez Toyote to Castrol.
Swoim Trupem z "wybuchowym" silnikiem przejechalem do remontu dobre 200 tys. lejac do niego zawsze Mobil Delvac i nigdy nie bylo z nim problemow. Sadze ze opinia o tym silniku jest przesadzona - trzeba o niego dbac, stosowac odpowiednie oleje i powinno byc wszystko ok.
I to co mnie dziwilo najbardziej w Trooperku, do silnika 2,8 litra wchodzilo nieco ponad 4 litry oleju, moze i to ma wplyw na temperature oleju i jego wlasciwosci smarne....
Ale tak sobie tylko gdybam....
Pzdr.
Piorek

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » wt sty 03, 2006 8:40 pm

wyjatek potwierdzający regułe :)23

pzdr. szary


:)21
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » śr sty 04, 2006 11:25 pm

z pompą wtryskową to jest fakt bo jak będzie z bardzo przyspieszona to silnik chodzi twardo i automatycznie gnie wał ale to nie jedyna przyczyna bo ja u siebie miałem cofnięty zapłon a i tak go urwało.
ale dzisiaj po dalszych oględzinach doszedłem do jeszcze jednej możliwej przyczyny.
może ktoś posiada dokładne dane tego silnika ( wymiary wału, średnice stopek korbowodów, średnice podpór wału, momenty dokręcania)
z góry dziękuję. :)

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » pt sty 06, 2006 10:20 pm

JEST TAM KTO ??

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt sty 06, 2006 10:36 pm

nie ma nikogo :roll:
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pt sty 06, 2006 10:56 pm

w napięciu czekam kiedy mój motor wybuchnie i niemam odwagi pisać na ten temat :( :( :(
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » pt sty 06, 2006 11:50 pm

a jakie masz ciśnienie oleju ??

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » sob sty 07, 2006 2:24 am

napisz jakie,a dowiesz sie kiedy wybuchnie... :)21
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz sty 08, 2006 1:50 pm

kolek pisze:a jakie masz ciśnienie oleju ??



zejściowe :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » ndz sty 08, 2006 3:41 pm

kolek pisze:a jakie masz ciśnienie oleju ??
Ja mam ciśnienie w normie a samochód chyba też : na wolnych obrotach powyżej 2, a przy 2000obr/min pod 4 ( na ciepłym silniku )
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

pyton
Posty: 417
Rejestracja: pt cze 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Snopków/lubelskie

Post autor: pyton » wt sty 24, 2006 11:38 am

Hejka. Ja przy rozruchu (zimny silnik) mam około 4 a przy ciepłym raczej nigdy nie podchodzi wyżej niz 3... To źle czy bardzo źle...A olej to półsyntetyk 10W-40 BP....

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » wt sty 24, 2006 8:44 pm

chyba jeszcze trochę pożyje twój silnik :wink:
a chodzi twardo czy jak benzynka ??
a na marginiesie to może ktoś ma do sprzedania wał, najlepiej nominalny

pyton
Posty: 417
Rejestracja: pt cze 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Snopków/lubelskie

Post autor: pyton » śr sty 25, 2006 8:55 am

Do czasu aż sie nie zagrzeje (teraz przy tych mrozach długo, i nie wiem czy to świeczki tak długo grzeją czy co?) chodzi stukowo, potem gładko (choć różnie może byc rozumiane "gładko")

kolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 27, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: kolek » śr sty 25, 2006 11:29 pm

każy diesel jak jest zimny to chodzi głośno
a świece grzeją tylko przy rozruchu
silnik poprostu musi chodzić "miło dla ucha"
nie może mieć żadnych dziwnych stuków
no i ciśnienie musi być w miarę wysokie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość