skaczące obroty w trooperze

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

skaczące obroty w trooperze

Post autor: gronos » wt mar 07, 2006 2:24 pm

mam troopera 2,6 l wstawiony gaz od paru dni skacza mi obroty czyli nie stoja jak kiedys na równym poziomie 1 tys tylko podwyzszaja sie do 1,5tys czasami do 2 tys co sie moglo wydarzyc jak na to poradzic obroty skacza tak zarowno na gazie jak i na benzynie nawet przy nagrzanym silniku. plyn jest parownik cieply nie wiem moze macie jakas rade



siema co sie moze dziac. Od paru dni w moim troopku 2,6l benzyna z instalacja gazowa obroty nie chca spasc ponizej 1,5 tys i ksztaltuja sie tak mniej wiecej od 1,5 tys do 2 tys. Zauważylem ze kontrolka temperatury dochodzi maksymalnie do niecalej polowy przedzialki nawet jak przejade sporo km i nawet jak jezdze po dzierach to sie nie podwyższa. Czy to moze byc przyczyna wszystkiego. Mechanik mi gadal ze moze termostat jest walniety ale mój trooper grzeje jak przejade 500 metrów. Pomocy co sie moglo przydażyc.

Awatar użytkownika
tópek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr cze 08, 2005 3:21 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: skaczące obroty w trooperze

Post autor: tópek » wt mar 07, 2006 2:29 pm

gronos pisze:mam troopera 2,6 l wstawiony gaz od paru dni skacza mi obroty czyli nie stoja jak kiedys na równym poziomie 1 tys tylko podwyzszaja sie do 1,5tys czasami do 2 tys co sie moglo wydarzyc jak na to poradzic obroty skacza tak zarowno na gazie jak i na benzynie nawet przy nagrzanym silniku. plyn jest parownik cieply nie wiem moze macie jakas rade
Sprawdż przepływomierz i setki tysięcy :)21 podciśnień sterujących silnikiem
Wojtek

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » wt mar 07, 2006 3:23 pm

a gdzie jest ten przepływomierz a moze gaznik czy filtr jest zabrudzony

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » wt mar 07, 2006 3:26 pm

przeplywomierz jest na obudowie filtra powietrza(takie male czarne),jak masz 2,6 to nie ma tam gaznika -byl w 2,3...
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=19783
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » czw mar 09, 2006 10:50 pm

uzupelnij swoj profil wtedy bedzie latwiej..
w moim kontrolka temp tez nie przekracza polowy pomio wymiany termostatu.sprobuj zamienic przeplywomierz badz modul z innego troopera ,wtedy bedziesz wiedzial czy to wina elektroniki...
pozdrawiam
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Mavv

Post autor: Mavv » czw mar 23, 2006 9:23 pm

witam tez mam to samo najpierw jest1000 a potem 1500 a nawet 2000 . jak pomacam podcisnienia to wraca do normy

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 23, 2006 9:27 pm

Czyli macanie stabilizuje ciśnienie.Hmmm...zawsze myślałem,że odwrotnie :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Mavv

Post autor: Mavv » czw mar 23, 2006 9:37 pm

macanie stabilizuje podcisnienie a podnosi cisnienie. cos w tym jest trzeba sprawdzic zlaczki przewodow podcisnieniowych lobiom pekac i ssac lewe powietrze :-?

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » pt mar 24, 2006 8:57 am

Mam podobny problem, ale po porzyczeniu od kumpla (i chwilowej wymianie) modulu aparatu zaplonowego - problem zniknal... ;)

Niestety, musialem go kilka dni pozniej oddac i znowu mi skacze na obrotach...

ale byle do lata - w lecie wszystko sie zrobi... jak mam w perspektywie dlubanie pod maska przy -10°C to zaczyna mi sie nawet podobac takie skakanie obrotów...;)...
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Mavv

Post autor: Mavv » pt mar 24, 2006 4:24 pm

ja dlubie pod maska przy -20 c zeby odpalic i wcale mi to sie nie podoba. CZ MODUL MOZE MIEC WPLYW NA ODPALANIE ??

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » pt mar 24, 2006 4:31 pm

Mavv pisze:(...)CZ MODUL MOZE MIEC WPLYW NA ODPALANIE ??
U mnie nie mial zadnego... na samym gazie (pompe paliwa diabli wzieli juz we wrzesniu) palil (prawie) na dotyk przy... -26°C!
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Mavv

Post autor: Mavv » pt mar 24, 2006 4:37 pm

PRZY -26 NA GAZIE :D ?? !! . MOJ JAK JEST ZIMNY MA 1000 OBR. JAK CIEPLY TO1500 TO MODUL ??

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » pn kwie 24, 2006 10:42 am

teraz zjebalo sie na benzynie chodzi jak chce skacze od 1 do 1,5 co chwila jak by zglupial na gazie podwyzszone co moze byc jebniete

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pn kwie 24, 2006 11:21 am

podciśnienia :roll:
przepływka :roll:
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » pn kwie 24, 2006 1:57 pm

przepływomierz moze byc walniety przy tych objawach a naprawic to jedynie wymienic na nowy a gdzie jest ten przeplywomierz

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » pn kwie 24, 2006 3:22 pm

jeszcze komputer pokazal mi kod 44 czyli sonda lambda lub jej obwod czy to moze byc przyczyna

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pn kwie 24, 2006 5:43 pm

gronos pisze:jeszcze komputer pokazal mi kod 44 czyli sonda lambda lub jej obwod czy to moze byc przyczyna
Sonde se będziesz musiał wymienić.(prawdopodobnie)
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pn kwie 24, 2006 5:46 pm

gronos pisze:przepływomierz moze byc walniety przy tych objawach a naprawic to jedynie wymienic na nowy a gdzie jest ten przeplywomierz
Na wylocie z filtra powietrza
najpierw se go wykręć (2 śrubki z góry) i wyczyść te 2 druciki.
Najlepiej weż na podmiankę od kolegi sprawny i sprawdz czy pomoże
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » pn kwie 24, 2006 6:47 pm

jest czysty jak lza walnolem wd i nie poprawilo sie moze silniczek krokowy albo sonda lambda bo wyciagalem ja jak samochod chodzil i po wyciagnieciu nie bylo widac zadnej zmiany w zachowaniu samochodu

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » pn kwie 24, 2006 6:59 pm

gronos pisze:czy walniety silniczek krokowy moze byc przyczyna skaczacych obrotów w trooperze raz wachaja sie od 1 do 1,5 raz spadaja ponizej 1 i samochod gasnie a czasami wala powyzej 2 i wogole jaka rada na to ale komputer pokazal kod 44 czyli sonda lambda lub jej obwod. jak wyciagam sonde to nie ma zadnej roznicy w zachowaniu samochodu to pewnie jest walnieta jak ja sprawdzic czy jest dobra czy jej sie cos popieprzylo

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » śr kwie 26, 2006 1:28 pm

gronos pisze:swoje problemy z troopkiem opisywalem w paru tematach na forum skaczace obroty uszczelka pod glowica kod 44 wymienilem sonde lambda i nadal samochodzik chodzi mi na nierownych obrotach na benzynie jak go zapale ma takie male ze gasnie na gazie znowu wysokie wkoncu wchodza na normalne czyli 1 ale jak jade to skacza jak go pogazuje na luzie to wracaja do 1 i nadal silnik chodzi nierowno troche go trzesie bylem juz u paru mechanikow i zaden nie moze za duzo poradzic. mam pytanie czy mozna zresetowac komputer i ustawic wtryski w moim troopku 2,6 l bo jeden naprawde dobry mechanik to poradzil ale nie zna samochodu i nie wie jak sie go resetuje macie jakies rady. wogole tez jak jade i wciskam na chamulec to obroty sie podwyzszaja potem spadaja co moze byc grane z tak nierowna praca silnika gdzie wogole maja komputery w kujawskopomorskim zeby ustawic moj samochoo
fourup pisze:U mnie byly takie same historie z obrotami... w koncu ustaly (na razie)...
a zrobilem:
1) demontaz EGRa wraz z osprzetem
2) wymiana wszystkich przewodow podcisnienia
3) wymiana kabli
4) wymiana swiec
5) nowe filtry powietrza i gazu
i przeszlo mu...
gronos pisze:mam pytanie czy mozna zresetowac komputer
nie wiem jak u Ciebie, ale moje auto z innym komputerem (z innego troopka) chodzilo tak samo, a tamten troopek na moim komputerze pracowal jak nalezy, wiec (przynajmniej w moim przypadku) komputer nie miał nic do rzeczy...
gronos pisze:sprawdzilem serwo i nie przecieka weze tesz sa w miare szczelne nie wiem co jest grane na te nierowne obroty i dziwna prace silnika jak zastawiam wlot powietrza kolo chlodnicy to silnik dostaje wyzszych obrotow i rowniej pracuje czyli uklad jest chyba szczelny jak reaguje na lekkie zastawienie

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » śr kwie 26, 2006 2:00 pm

hmmm... ktos mi zaprztolil znowu pare postow....
ciekawe, bo widze cycaty (sorki - cytaty :)21 ) z nieistniejacych (juz) postow...
Czyzby ktos wreszcie sie wzial za porzadki w dziale Isuzu ? :O
Nareszcie... ;)
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » śr kwie 26, 2006 2:00 pm

JESZCZE PRZY SKRECANIU KIEROWNICA OBROTY SPADAJA MOZE TO BEDZIE JAKAS PODPOWIEDZ MOZE TE H...JE CO MI WYMIENILI USZCZELKE POMYLILI KABLE I DLATEGO SIE PIERDZIELI

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » śr kwie 26, 2006 2:07 pm

gronos pisze:JESZCZE PRZY SKRECANIU KIEROWNICA OBROTY SPADAJA MOZE TO BEDZIE JAKAS PODPOWIEDZ MOZE TE HUJE CO MI WYMIENILI USZCZELKE POMYLILI KABLE I DLATEGO SIE PIERDZIELI
sprawdz sobie poziom plynu wspomagania...
a spadek (lekki) obrotow przy skrecaniu (zwlaszcza na maxa) to normalne... - po prostu pompa wspomagania zaczyna pracowac i potrzebuje troche mocy...

tak samo wlączenie swiatel (zwlaszcza mocne zarowki) powoduje wieksze obciazenie alternatora, co z kolei powoduje lekkie opadniecie z obrotow... ;)
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » śr kwie 26, 2006 5:23 pm

poziom jest ok sprawdzalem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość