czy to może byc uszczelka pod głowicą

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

czy to może byc uszczelka pod głowicą

Post autor: gronos » śr kwie 05, 2006 10:35 pm

mam takie objawy ubywa mi płynu w chłodnicy samochod sie przegrzewa plyn nie idzie na olej sprawdzalem rano na zimnym silniku jak odpalam to jak by samochod chodzil przez 2 minuty na jeden gar czy to moze byc ze plyn jebie na swiecie i ze jest walnieta uszczelka

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » śr kwie 05, 2006 10:44 pm

Przypatrz sie gdzie sa wycieki plynu chlodniczego..moze to nie uszczelka
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw kwie 06, 2006 12:42 am

Ew nagrzewnica,albo gdzieś po drodze....
Ale to słaba nadzieja i chyba to tak będzie że:"płyn jebie na swiece i jest walnieta uszczelka".Zwłaszcza jak to 2.6 jest / :roll: /
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Mavv

Post autor: Mavv » czw kwie 06, 2006 5:51 pm

WYKREC SWIECE RONO I PO MINUCIE CHODZENIA I ZOBACZ CO JEST NA SWIECY :o

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » czw kwie 06, 2006 6:46 pm

Ja bym obstawiał głowicę, Pod warunkiem, że to 2,6. One tak lubią :)3
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » czw kwie 06, 2006 8:27 pm

Mavv pisze:WYKREC SWIECE RONO I PO MINUCIE CHODZENIA I ZOBACZ CO JEST NA SWIECY :o
Dokładnie tak
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » czw kwie 06, 2006 8:47 pm

Wg mnie na 99% uszczelka - płyn idzie na cylindry i przez to Ci pracuje po odpaleniu jak pracuje. Miałem to samo. Módl się tylko abyś miał głowice dobrą...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

zrob test

Post autor: h5n1 » sob kwie 08, 2006 1:59 pm

jezeli to uszczelka pod glowica to: prawdopodobnie bedzie to widac po zalaniu ukladu chlodzenia do pelna i zagrzaniu silnika do temperatury roboczej tzn. po otwarciu termostatu i po wlaczeniu sie wentylatora chlodnicy. powinny byc widoczne bable powietrza w duzej ilosci w zbiorniuku wyrownawczym badz w chlonicy po odkreceniu korka ale ....niekoniecznie:) druga rzecz jaka mozesz sprawdzic to...test cisnienia ukladu chlodzenia. pompka z manometrem i pompujesz do ukladu chlodzenia powietrze do wysokosci cisnienia dopuszczalnej przez producenta...i czekasz. nie powinno byc widocznego spadku cisnienia w kazdym razie w krotkim okresie czasu. jezeli jest znaczy ze cisnienie gdzies spieprza...pytanie tylko gdzie. jednym z tych miejsc moze byc oczywiscie uszczelka pod glowica i wtedy cisnie nie idzie do cylindra. mozesz odkrecic wszystkie swiece i przy uzyciu dobrej latarki ogladnac tloki. jezeli sa..powiedzmy jednakowo okopcone to znaczy ze wyciek nie zdarzyl jeszcze wymyc nagaru badz go po prostu nie ma. jezeli jeden badz wiecej tlokow jest umytych to znaczy ze walnela uszczelka. ostatnii test jaki mozesz zrobic to test szczelnosci cylinrow. przy uzyciu specjalnego krocca ( z jednej strony posiada gwint identyczny ze swieca a z drugiej strony zlaczke pneumatyczna) pompujesz sprezone powietrze to cylindra ktory chcesz zbadac w pozycju w ktorej zawory sa zamkniete. jezeli na manometrze zobaczysz ubytek cisnienia( znaczny) to znaczy ze cisnienie umyka. moze umykac w dwoch kierunkach. do misy olejowej przez pierscionki lub do ukladu chlodzenia przez uszczelke co mozesz stwierdzic na manometrze podpietym do ukladu chlodzenia ( tym samym co w tescie kilka linijek wczesniej. nieszczelnosc pierscieni zbadasz badajac kompresje cyllindrow. jak juz zrobisz te wszystkie testy....to zbierz wyniki do kupy i zastanow sie ile z rezultatow przemaiwaja za tym ze to uszczelka pod glowica. z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze i tak zawsze najwazniejszym testem ...........intuicja i doswiadczenie, czego ci oczywiscie zycze, lub sasiedztwa rzeczowego mechanika, ktory dobrze sie zastanowi zanim rozbierze ci pol auta bo... tak najlatwiej. rozebrac wszystko i zobaczymy co dalej. w koncu i tak Ty za wszystko zaplacisz... bo se kupiles takie dziwne auto. pozdrawiam!!!!
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » sob kwie 08, 2006 2:08 pm

Jeszcze jedna sprawa - jeśli zalewasz układ chłodzenia płynem a nie wodą, i płyn idzie na tłoki to z wydechu będzie szedł charakterystyczny dym o takim "słodkawym" zapachu... Będziesz wiedział o co chodzi...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

plyn chlodniczy

Post autor: h5n1 » sob kwie 08, 2006 6:28 pm

swieta racja. wystarczy podlaczyc autko do analizatora spalin i od razu wyjdzie....a zalewanie silnika woda..... kiepski pomysl, szczegolnie w przypadku kiedy masz dostep tylko do silnie namineralizowanej wody a taka jest w Polsce. kamien potrafi w koncu zapchac chlodnice , no i odklada sie wszedzie w tym w bloku silnika.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » pn kwie 10, 2006 1:16 pm

wymienilem swiecie i po ogladnieciu tamtych wydaje mi sie i mechanikowi ze ten samochod na starych nie powinien wogole chodzic jedna swieca byla walnieta czyli ulamana porcelana moze to bylo przyczyna ze nie chodzil od rana na wszystkie gary. teraz rano jak go odpalam jest niby wszystko ok na wszystkie gary chodzi dostal tez troche mocy po wymianie swiec ale plyn nadal spierdala na 4 dni jak jezdze musze dolac 7 setek a w tym odstojniku jest prawie pelno a w chlodnicy brakuje. Jak nim ostrzej pojezdze to z odstojnika wyrzuca chyba ta klapke przykrywajaca bo widzie ze jest tam mokro

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » pn kwie 10, 2006 1:38 pm

sprawdz czy nie masz przewodu przypchanego, który idzie do zbiorniczka wyrównawczego
Dyskoteka cysta.

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » śr kwie 12, 2006 7:14 am

sprawdzilem caly obieg i zauwazylem ze korek od chlodnicy nie ma gumy i moze ten plyn przez korek spierdziela kupie nowy korek i zobacze czy sie cos poprawilo samochod jak jest zimny to kopci bialym dymem a jak sie rozgrzeje to nie widac wogole kopcenia pozyjemy zobaczymy

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

rece opadaja

Post autor: h5n1 » czw kwie 13, 2006 11:41 am

to nawet nie jest smieszne.... to porazajace. ale tak juz jest jak pasjonat motoryzacji woli wyklepac posta zamiast wykrecic swieczki sprawdzic czy jeszcze zyja. mysle ze dobrze byloby zrobic Twojemu samochodzikowi konkretny przeglad....z wymiana plynow, paskow, przegladem elektryki w tym koniecznie obwodu wysokiego napiecia. w ten sposob zaoszczedzisz sobie kupe nerwow z powodu blachych awarii a i trupek bedzie zdecydowanie szczesliwszy i bardziej niezawodny. z samochodem to juz tak jest ze...mala nienaprawiona awaria generuje nastepna i tak juz potem po lancuszku...
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » sob kwie 22, 2006 12:32 pm

gronos pisze:wszystkie objawy ktore wczesniej opisywalem okazaly sie jebnieta uszczelka pod glowica. Dalem do mechanika powiedzial ze glowica byla nie dokrecona uszczelka jebnieta i wymienil uszczelke nie planowal glowicy bo powiedzial ze bylo wszystko ok i teraz tamte objawy puscily, ale pojawily sie nowe po tej wymianie samochod nie trzyma obrotów i na benzynie i na gazie na benzynie skacza az spadaja do 0 i samochod gasnie na gazie znowu unosza sie do 2 i potem spadaja potem znowu sie unasza i tak ciagle [cenzura] wie co jest grane. wogole po wymianie tej uszczelki samochod jakby troche stracil na mocy a przeciez powinna byc odwrotnie nierowno cos chodzi teraz jedno naprawili i drugie spieprzyli co moze byc grane moze mieliscie podobne objawy. czy to moze byc przyczyna nieszczelnego ukladu wydechowego bo jak wymontowywali to chyba jebneli jakas dziure nowe ide pod kanal bede sprawdzal zaraz pomocy bo juz kurwica mnie bierze dzieki

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » sob kwie 22, 2006 2:00 pm

no i zaobserwowalme jebnieta rurke co idzie od kolektora do wtrysku wyrwali ja chyba jak wykrecali kolektor zeby wymienic uszczelke ach te pieprzone mechaniki moze to jest przyczyna tych objawow pewnie tak

Awatar użytkownika
lukaszg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: lukaszg » pn kwie 24, 2006 6:52 am

mozesz olac tylko zaslep, pasuka zwykle pyple hydrauiczne. Jedynie co to troche ucierpi srodowisko.
lukasz
_________________
2.6i '88 krotki

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » czw kwie 27, 2006 9:32 pm

to byla uszczelka pod glowica ale zrobili mechaniki i spierdzielili cos innego w tematach skaczace obroty i jeszcze jeden dzieki

Awatar użytkownika
lukaszg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: lukaszg » ndz maja 07, 2006 4:18 pm

witam, mam mały problem, nie wiem czy to głowica. Rzyga mi płynem ze zbiorniczka wyrównawczego,robi sie duze ciśnienie, lecą bąbelki powietrza, w momącie dodania gazu bąbelki nie lecą. wykreciałem świece popatrzyłem przez otwory, żaden cyliner nie jest wypłukany swiece wyglądają identycznie, normalnie. nie ma woni z rury wydechowej.
może się z kąś jeszcze dostawać powietrze do układu ? uszczelke i planowanie głowicy miałem 1000 km temu.
lukasz
_________________
2.6i '88 krotki

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz maja 07, 2006 9:12 pm

lukaszg pisze:............................
uszczelke i planowanie głowicy miałem 1000 km temu.
Do poprawki-i to szybko!Zmień sruby głowicy też.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » ndz maja 07, 2006 9:19 pm

Łukasz myślę że jakoś czas się znajdzie i "sie zrobi"
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
lukaszg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: lukaszg » pn maja 08, 2006 10:11 am

zajebiscie by było :)
lukasz
_________________
2.6i '88 krotki

Awatar użytkownika
lukaszg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: lukaszg » śr maja 10, 2006 10:31 am

no i okazalo sie ze uszczelka, na dodatek wtopa bo blok tez trzeba planować.

z wielka pomoca wosziego jakos udalo sie rozebrac a teraz bendziemy silnik targali.
co warto wymienic, jak wszystko jest na wierzchu???
lukasz
_________________
2.6i '88 krotki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość