czy to może byc uszczelka pod głowicą
Moderator: Albert_N
czy to może byc uszczelka pod głowicą
mam takie objawy ubywa mi płynu w chłodnicy samochod sie przegrzewa plyn nie idzie na olej sprawdzalem rano na zimnym silniku jak odpalam to jak by samochod chodzil przez 2 minuty na jeden gar czy to moze byc ze plyn jebie na swiecie i ze jest walnieta uszczelka
zrob test
jezeli to uszczelka pod glowica to: prawdopodobnie bedzie to widac po zalaniu ukladu chlodzenia do pelna i zagrzaniu silnika do temperatury roboczej tzn. po otwarciu termostatu i po wlaczeniu sie wentylatora chlodnicy. powinny byc widoczne bable powietrza w duzej ilosci w zbiorniuku wyrownawczym badz w chlonicy po odkreceniu korka ale ....niekoniecznie:) druga rzecz jaka mozesz sprawdzic to...test cisnienia ukladu chlodzenia. pompka z manometrem i pompujesz do ukladu chlodzenia powietrze do wysokosci cisnienia dopuszczalnej przez producenta...i czekasz. nie powinno byc widocznego spadku cisnienia w kazdym razie w krotkim okresie czasu. jezeli jest znaczy ze cisnienie gdzies spieprza...pytanie tylko gdzie. jednym z tych miejsc moze byc oczywiscie uszczelka pod glowica i wtedy cisnie nie idzie do cylindra. mozesz odkrecic wszystkie swiece i przy uzyciu dobrej latarki ogladnac tloki. jezeli sa..powiedzmy jednakowo okopcone to znaczy ze wyciek nie zdarzyl jeszcze wymyc nagaru badz go po prostu nie ma. jezeli jeden badz wiecej tlokow jest umytych to znaczy ze walnela uszczelka. ostatnii test jaki mozesz zrobic to test szczelnosci cylinrow. przy uzyciu specjalnego krocca ( z jednej strony posiada gwint identyczny ze swieca a z drugiej strony zlaczke pneumatyczna) pompujesz sprezone powietrze to cylindra ktory chcesz zbadac w pozycju w ktorej zawory sa zamkniete. jezeli na manometrze zobaczysz ubytek cisnienia( znaczny) to znaczy ze cisnienie umyka. moze umykac w dwoch kierunkach. do misy olejowej przez pierscionki lub do ukladu chlodzenia przez uszczelke co mozesz stwierdzic na manometrze podpietym do ukladu chlodzenia ( tym samym co w tescie kilka linijek wczesniej. nieszczelnosc pierscieni zbadasz badajac kompresje cyllindrow. jak juz zrobisz te wszystkie testy....to zbierz wyniki do kupy i zastanow sie ile z rezultatow przemaiwaja za tym ze to uszczelka pod glowica. z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze i tak zawsze najwazniejszym testem ...........intuicja i doswiadczenie, czego ci oczywiscie zycze, lub sasiedztwa rzeczowego mechanika, ktory dobrze sie zastanowi zanim rozbierze ci pol auta bo... tak najlatwiej. rozebrac wszystko i zobaczymy co dalej. w koncu i tak Ty za wszystko zaplacisz... bo se kupiles takie dziwne auto. pozdrawiam!!!!
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
plyn chlodniczy
swieta racja. wystarczy podlaczyc autko do analizatora spalin i od razu wyjdzie....a zalewanie silnika woda..... kiepski pomysl, szczegolnie w przypadku kiedy masz dostep tylko do silnie namineralizowanej wody a taka jest w Polsce. kamien potrafi w koncu zapchac chlodnice , no i odklada sie wszedzie w tym w bloku silnika.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
wymienilem swiecie i po ogladnieciu tamtych wydaje mi sie i mechanikowi ze ten samochod na starych nie powinien wogole chodzic jedna swieca byla walnieta czyli ulamana porcelana moze to bylo przyczyna ze nie chodzil od rana na wszystkie gary. teraz rano jak go odpalam jest niby wszystko ok na wszystkie gary chodzi dostal tez troche mocy po wymianie swiec ale plyn nadal spierdala na 4 dni jak jezdze musze dolac 7 setek a w tym odstojniku jest prawie pelno a w chlodnicy brakuje. Jak nim ostrzej pojezdze to z odstojnika wyrzuca chyba ta klapke przykrywajaca bo widzie ze jest tam mokro
-
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
- Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna
rece opadaja
to nawet nie jest smieszne.... to porazajace. ale tak juz jest jak pasjonat motoryzacji woli wyklepac posta zamiast wykrecic swieczki sprawdzic czy jeszcze zyja. mysle ze dobrze byloby zrobic Twojemu samochodzikowi konkretny przeglad....z wymiana plynow, paskow, przegladem elektryki w tym koniecznie obwodu wysokiego napiecia. w ten sposob zaoszczedzisz sobie kupe nerwow z powodu blachych awarii a i trupek bedzie zdecydowanie szczesliwszy i bardziej niezawodny. z samochodem to juz tak jest ze...mala nienaprawiona awaria generuje nastepna i tak juz potem po lancuszku...
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
gronos pisze:wszystkie objawy ktore wczesniej opisywalem okazaly sie jebnieta uszczelka pod glowica. Dalem do mechanika powiedzial ze glowica byla nie dokrecona uszczelka jebnieta i wymienil uszczelke nie planowal glowicy bo powiedzial ze bylo wszystko ok i teraz tamte objawy puscily, ale pojawily sie nowe po tej wymianie samochod nie trzyma obrotów i na benzynie i na gazie na benzynie skacza az spadaja do 0 i samochod gasnie na gazie znowu unosza sie do 2 i potem spadaja potem znowu sie unasza i tak ciagle [cenzura] wie co jest grane. wogole po wymianie tej uszczelki samochod jakby troche stracil na mocy a przeciez powinna byc odwrotnie nierowno cos chodzi teraz jedno naprawili i drugie spieprzyli co moze byc grane moze mieliscie podobne objawy. czy to moze byc przyczyna nieszczelnego ukladu wydechowego bo jak wymontowywali to chyba jebneli jakas dziure nowe ide pod kanal bede sprawdzal zaraz pomocy bo juz kurwica mnie bierze dzieki
- lukaszg
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:13 pm
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
witam, mam mały problem, nie wiem czy to głowica. Rzyga mi płynem ze zbiorniczka wyrównawczego,robi sie duze ciśnienie, lecą bąbelki powietrza, w momącie dodania gazu bąbelki nie lecą. wykreciałem świece popatrzyłem przez otwory, żaden cyliner nie jest wypłukany swiece wyglądają identycznie, normalnie. nie ma woni z rury wydechowej.
może się z kąś jeszcze dostawać powietrze do układu ? uszczelke i planowanie głowicy miałem 1000 km temu.
może się z kąś jeszcze dostawać powietrze do układu ? uszczelke i planowanie głowicy miałem 1000 km temu.
lukasz
_________________
2.6i '88 krotki
_________________
2.6i '88 krotki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość