wymiary i oznaczenia lozysk w tylnych kolach.

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

wymiary i oznaczenia lozysk w tylnych kolach.

Post autor: Troopek » ndz kwie 09, 2006 10:22 am

Witam
Oprocz terkoczacej skrzyni pojawil sie w moim trupku ohydny odglos z tylu autka.Huczy w czasie jazdy tak ze niedlugo bede musial dodatkowe glosniki zalozyc zeby wyciszyc te dzwieki :D
Na pierwszy ogien poszedl dyfer ale po rozebraniu okazalo sie ze lozyska,luzy itd sa ok a jedyna czescia ktora musialem wymienic byla os na ktorej sa osadzone satelity(zuzycie ok 0,7 mm + sciety kolek zabezpieczajacy)
Krzyzaki sa ok,podpora walu tez zadnych luzow ani dziwnych objawow nie wykazuje.
Ostania rzecza ktora zostala to lozyska w tylnych kolach i tu pytanie do ekspertow:
Czy ktos zna oznaczenia/wymiary tych lozysk.Raczej zamienniki jakies wchodza w gre bo obilo mi sie o uszy ze jak pojde do sklepu i powiem ze do trupka lozyska chce to ok 500 pln za sztuke mi krzykna(myle sie ??)
Sprawa dotyczy dlugiego trupka 2,6 z 88 r.
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz kwie 09, 2006 10:33 am

20zł/szt TIMKEN.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz kwie 09, 2006 12:06 pm

Wymontować,w garść i do hurtowni.Simering też chyba,nie?Wymiarów nie pomnę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » ndz kwie 09, 2006 4:59 pm

Dzieki bardzo.
We wtorek zatem akcja "lozysko" :D
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

kandiru
Posty: 305
Rejestracja: sob maja 07, 2005 6:27 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kandiru » śr kwie 12, 2006 9:49 am

ja wymienialem lozysko w prawym tylnym kole. kosztowalo 100zl z uszczelniaczem, nie wiem czy to drogo czy tanio ale kupilem w Japparts-ie. wymienilem je i jezdzi bez zadnych przeszkod. byl tylko jeden klopot z odkreceniem takiej duzej nakretki na osce
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » śr kwie 12, 2006 10:38 am

kupowanie łożysk w takich firmach jak jappart-s to może najprostsze rozwiązanie ale cena w stosunku do specjalistycznej hurtowni z łożyskami tak ok 2x ,dla przykładu cena łożysk do przedniego koła w sklepie z klamotami do japońców to 79 i 59 zł plus zimering 12 zł w hurtowni z łożyskami za wszystko zapłaciłem 78 zł (łożyska hiszpańskie) a za japońskie pare złoty więcej tyle że akurat jednego nie było . Łożysko najlepiej mieć w łapie bo czasami symbole niewiele mówią i może być kłopot z dobraniem a jak zobaczą i pomierzą to coś napewno dobiorą
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

dyfer41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: sob lip 30, 2005 1:28 pm

Post autor: dyfer41 » ndz kwie 30, 2006 10:19 am

Witam.Dla tych co mają 2,2TD,to do tylnego mostu idą łożyska stożkowe,wymiar zewnętrzny to 80mm,wewnątrz 40mm,szerokość 20mm.Gdy szukałem orginału,podpowiedzieli mi że w składnicy rolniczej też mają łożyska i tam kupiłem w cenie 19,50 za sztukę, :lol: jest identyczne tylko o 2mm szersze niż orginał,leczto nie przeskadza.Łożysko jest też Japonskie.Simering ma prawdopodobnie wymiar 45/70/10,nie dało się odczytać z orginału takie ja założyłem, :)2 nie znam ceny bo miałem je w starych zapasach.Może się komuś ta wiadomość przyda.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » pn maja 22, 2006 9:52 pm

Tym razem na warsztat poszly lozyska z przodu i jakby ktos potrzebowal oto wymiary

- 40x68x20
oznaczenie w katalogu lozysk tocznych 32008X ale jest wezsze o 1 mm co nie przeszkadza w poprawnym zlozeniu i pracy.

- 45x75x21
oznaczenie w katalogu 32009X ,takze o 1mm wezsze

Uszczelniacz 59x75x10

Wszystko dotyczy trupka dlugiego 2,6 (pewnie nie tylko) z 88 roku.
W sklepie z czesciami moto zawolali za komplet na 1 kolo 280 pln !! a w hurtowni 55 pln/kpl :)2
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » wt lip 25, 2006 8:19 am

Troopek pisze: ......Uszczelniacz 59x75x10.....
a kupiłeś uszczelniacz o tych wymiarach ??
ja jakoś trafić nie potrafię :(
średnica wewnętrzna to albo 58mm albo 60mm tzn jest prawdopodobieństwo że jak założę mniejszy to wyryje mi rowa a większy nie będzie trzymał :evil:
jest wogóle dostępny 59mm ?? ??
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
tobixxx
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 11, 2005 4:38 pm
Lokalizacja: wysokie mazowieckie

Post autor: tobixxx » wt lip 25, 2006 9:35 am

Troopek pisze:Tym razem na warsztat poszly lozyska z przodu i jakby ktos potrzebowal oto wymiary

- 40x68x20
oznaczenie w katalogu lozysk tocznych 32008X ale jest wezsze o 1 mm co nie przeszkadza w poprawnym zlozeniu i pracy.

- 45x75x21
oznaczenie w katalogu 32009X ,takze o 1mm wezsze

Uszczelniacz 59x75x10

Wszystko dotyczy trupka dlugiego 2,6 (pewnie nie tylko) z 88 roku.
W sklepie z czesciami moto zawolali za komplet na 1 kolo 280 pln !! a w hurtowni 55 pln/kpl :)2
takie same idą do frontery.
w agromie komplet 30 złotych tj. 14 + 16

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » śr lip 26, 2006 7:29 am

@tobixxx
a uszczelniacz o wewnętrznej średnicy 59mm też tam kupiłeś ??
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
tobixxx
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 11, 2005 4:38 pm
Lokalizacja: wysokie mazowieckie

Post autor: tobixxx » śr lip 26, 2006 10:50 am

woszi pisze:@tobixxx
a uszczelniacz o wewnętrznej średnicy 59mm też tam kupiłeś ??

uszczelniacza niestety nie ale łożyska są standardowe , bez problemu

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » ndz lip 30, 2006 9:20 am

Troopek napisał:

......Uszczelniacz 59x75x10.....



a kupiłeś uszczelniacz o tych wymiarach
ja jakoś trafić nie potrafię
średnica wewnętrzna to albo 58mm albo 60mm tzn jest prawdopodobieństwo że jak założę mniejszy to wyryje mi rowa a większy nie będzie trzymał
jest wogóle dostępny 59mm
No i tu jest problem bo faktycznie z rozmiarami jest tak jak mowisz.
Ja zalozylem 58x..... i mysle ze bedzie dobrze bo wbrew pozorom wszystko chodzi lekko a ze guma bardziej miekka od stali :) to raczej nic tam sie nie powinno stac.
Poza tym pare dni temu wymienialem kolesiowi w trupku lozyska z przodu i tam byly zalozone wlasnie uszczelniacze 58....Zadnych zniszczen nie stwierdzono(przejechal na tym ok 80 tys km),uszczelniacze pewnie by jeszcze pochodzily.
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » ndz lip 30, 2006 9:23 am

@Trooek
Jesteś :)2 właśnie wrzuciłeś KONKRETNĄ odpowiedź :wink:
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » wt sie 01, 2006 2:26 pm

No to do kolekcji jeszcze jeden konkret :wink: : w lozyskach ktore ja kupilem trzeba bylo dokonac malego tunigu :) .Mianowicie promien przejscia wewn. biezni lozyska w plaszczyzne czolowa(tam gdzie sie opiera o polos) jest za maly i trzeba poprawic.A tak bardziej po polsku to wewnetrzne lozysko nie opiera sie o czolo osi cala swoja plaszczyzna czolowa.
Ja to zrobilem zestawem:szlifierka pneumatyczna+ stozkowy kamien szlifierski.Lozysko zabezpieczylem tasma papierowa(co by rolki nie powypadaly) i zamocowalem w tokarce.Na wolnych obrotach sie krecilo a ja sobie szlifowalem .Mozna tez w lapkach trzymac przy odrobinie uwagi i koncentracji. :) .
No,bardziej zawile nie mozna bylo napisac :P
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » sob wrz 30, 2006 9:27 am

Wymieniłem łożyska i wsio ok tylko jeden szczegół, zimer lepiej założyć 60mm i zrobić ciaśniejszą sprężynę niż 58 bo ten za ciasno wchodzi i niestety nie wiem czy dobrze siadł
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » sob wrz 30, 2006 6:26 pm

Wymieniłem łożyska i wsio ok tylko jeden szczegół, zimer lepiej założyć 60mm i zrobić ciaśniejszą sprężynę niż 58 bo ten za ciasno wchodzi i niestety nie wiem czy dobrze siadł.
Teoretycznie masz racje ale zwroc uwage ze w uszczelniaczu jest tez dodatkowa warga przeciwkurzowa (od zewnatrz uszczelniacza) i jesli bedzie szczelina miedzy nia a polosia to szybciej wszystko szlag trafi.Czesc ze sprezynka ma za zadanie dbac o to zeby smar nie wydostawal sie na zewnatrz ukladu a warga przeciwkurzowa-zeby piasek i inne syfy nie lecialy na ta czesc ze sprezynka.W praktyce sprawdzone w motocyklach:simmeringi bez oslony przeciwkurzowej (na zebatce zdawczej oraz odbiorczej w kole) wytrzymuja o polowe krocej niz te z oslona
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » śr maja 09, 2007 7:40 pm

czytam i sie tak zastanawiam bo 100% jasne nie jest , czy mozna kupic w sklepie z łozyskami łozsyka do przodu pasujace idealnie , czy trzeba je szlifowac ??

moj tropek 91r 2.6i

wyciagnołem u siebie usczelniacz ma napisane 59x75x10 i łozyska 32008 i 32009 jescze nie byle, w hurtowni bo juz zamkniete bylo jestem ciekaw czy jutro na miejscu takie dostane bo JC sie dosc dobrze ceni 230 zł na jedno przednie koło :roll:

Awatar użytkownika
Troopek
 
 
Posty: 251
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:10 pm
Lokalizacja: Elbląg/Wilkowo

Post autor: Troopek » śr maja 09, 2007 7:50 pm

Ja ogladalem lozyska kilku firm i wszystkie byly jednakowe.Ale nie masz sie o co martwic,robota ze szlifowaniem to ok 5 min a pare zlociszy w kieszeni zostaje.W tej chwili moje lozyska maja przelatane ok 30 kkm i zadnych luzow nie wykazuja.
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny ;-) ###

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » czw maja 10, 2007 9:17 pm

ja kupiłem takie jak były i niczego nie szlifowałem
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość