trooper - popękane koło zamachowe

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Padre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Gdańsk

trooper - popękane koło zamachowe

Post autor: Padre » wt lis 28, 2006 11:01 pm

Witam,
Pierwszy raz zabieram głos na forum więc wypada się przedstawić. Jestem szczęśliwym posiadaczem troopera 2.6i. Mieszkam w Gdańsku.
Od momentu kupna coś nie tak było ze sprzęgłem, wyglądało na to, że po prostu się kończyło. Zrzuciłem z kolegą skrzynię. Tarcza i docisk do wymiany. Zaskoczeniem był stan koła zamachowego. Od strony sprzęgła, na jego powierzchni są wyrażne ślady pęknięć. Nie są jakieś głębokie ale praktycznie cała powierzchnia koła mająca kontakt z tarczą sprzęgła jest nimi pokryta. Druga strona (od str. silnika) bez zarzutu.
Oto zbliżenie na pęknięcia:

http://www.amg.gda.pl/~ptabin/trooper/zblizenie.jpg

I co z tym fantem zrobić? Ściągam już nowe/używane koło ale czy mogę takie założyć bez wyważania? Zresztą jak je wyważyć bo to chyba z wałem powinno się wyważać?
Wiem, że poprzedni właściciel miał kłopoty ze sprzęgłem i dla tego właśnie się z autem rozstał. Czy taka popękana powierzchnia koła może być przyczyną ślizgania się sprzęgła, nawet po założeniu nowej tarczy i docisku?
(Trooper 2.6 + Vitara 1.6) * LPG

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr lis 29, 2006 8:44 am

Poprzedni właściciciel skatował sprzęgło i stąd pęknięcia. Sprzęgło się ślizgało a on dawał buta aż termicznie wykończył koło zamachowe. To wygląda tak jakby ktoś dawał buta na półsprzegle w terenie a potem wjechał w wodę. Tak samo umierają tarcze hamulcowe...

Awatar użytkownika
Padre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Padre » śr lis 29, 2006 4:22 pm

No dobrze ale czy można na tym jeździć? Czy gdy założe nową tarczę i docisk będzie ok? Właśnie dostałem zamach od innego trooperka ale jest w jeszcze gorszym stanie. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć od czego pasowałoby koło do mojego 2.6i?
(Trooper 2.6 + Vitara 1.6) * LPG

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » czw lis 30, 2006 12:24 am

zaniesz kolo do warsztatu szlifierzowi . zadnego wywazania nie trzeba robic. w zasadzie 50 % sprzegiel zuzywa sie w ten sposob, ze powierzchnia kola nadaje sie do przeszlifowania. po zabiegu bedziesz mial sprzegielko jak nowe. nie rozmyslaj za duzo o tym , ze kolo bedziesz mial lzejsze. to bez znaczenia.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
Padre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Padre » czw lis 30, 2006 12:56 am

Tak też sobie kombinowałem, że można by je przeszlifować. Nie byłem pewny czy to się praktykuje. Domyślam się, że w zasadzie każdy szlifierz umiałby to zrobić. Może jednak są warsztaty, które się w tym specjalizują. Może jakiś namiar? Najchętniej w okolicach Gdańska.
Widzę, że trzeba by zdjąć warstwę 0,5 - 1 mm. Czy w związku z tym sprzęgło będzie pracowało jak należy? Czy docisk będzie wystarczający?
(Trooper 2.6 + Vitara 1.6) * LPG

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw lis 30, 2006 1:17 am

nie bedzie wystarczajacy... ale jak przeszlifujesz tyle samo co srodek ta zewnetrzna krawedz gdzie przykrecany jest docisk, tak aby nizej siadl, to wszystko bedzie ok...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Padre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Padre » czw lis 30, 2006 1:29 am

No teraz już mi się rozjaśniło. Wielkie dzięki za wyjaśnienia.
Znalazłem dwa warsztaty specjalizujące się m.in. w szlifowaniu kół zamachowych - Warszawa i Kraków. Szukam jeszcze bliżej Gdańska...
(Trooper 2.6 + Vitara 1.6) * LPG

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » czw lis 30, 2006 7:38 pm

kolo jest plaskie. nie ma roznicy miedzy krawedzia a srodkiem gdzie siada tarcza. szlifierz jedzie rowno do tej pory dopoki nie ma idealnej powierzchni. temat przerabialem w swoim trupie bardzo niedawno. jest super.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
Padre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Padre » czw lis 30, 2006 10:27 pm

Mój zamach nie jest płaski. Docisk siada wyżej niż dociskana jest tarcza. Można to zobaczyć na zdjęciu, które zamieściłem w pierwszym poscie.
Dręczą mnie jeszcze dwa pytania:
a) czy po szlifowaniu koło będzie odpowiednio wyważone? To, że będzie lżejsze nie jest takie istotne.
b) czym praktycznie objawiają się te (mikro)pęknięcia? Powierzchnia koła jest gładka. Zapytam jeszcze raz: czy gdybym na ten zamach bez szlifowania założył nowy docisk i tarczę, to jaki da to rezultat?

Już znalazłem szlifierzy: dwóch w Gdańsku i jednego w Sopocie.
(Trooper 2.6 + Vitara 1.6) * LPG

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt gru 01, 2006 12:19 am

to jest gladkie ?

Obrazek
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Padre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Padre » pt gru 01, 2006 12:31 am

Gładkie - miałem na myśli, że z jednej strony nic tu nie wystaje, a z drugiej, jak smykam po tej powierzchni paluszkiem to w szczelinę nie wpada :wink:
(Trooper 2.6 + Vitara 1.6) * LPG

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pt gru 01, 2006 11:13 am

a jak wygląda kwestja kupna nowego koła?
czasami okazuje się że nowa część nie jest tak kosmicznie droga i wszelkiego typu naprawy mijają się z celem . najpierw sprawdzam ceny nowych a dopiero potem gdy okazuje się że coś jest bardzo drogie albo niedostępne zaczynam tworzyć .
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Padre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Padre » pt gru 01, 2006 11:28 am

Pytałem w serwisie opla. Chyba od omegi pasuje: 6.700 pln
(Trooper 2.6 + Vitara 1.6) * LPG

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pt gru 01, 2006 4:17 pm

opel to najgorsze rozwiązanie
:)3
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Padre
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 2:07 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Padre » pt gru 01, 2006 6:04 pm

A jakie jest lepsze? Dzisiaj dałem swoje koło do przeszlifowania. Zobaczymy...
(Trooper 2.6 + Vitara 1.6) * LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości