Witam!
Szukam po forum i albo przegapiłem albo nie znalazłem: Jak powinien kręcić się wentylator chłodnicy?
Haynes podaje że na zimnym ma obracać się swobodnie cyt. "should turn freely" a na całkowicie rozgrzanym "some drag should be evident" czyli powinnno odczuwać się opór. U mnie jest tak, że ten opór czuje się i na zimnym i na gorącym silniku (oczywiście kręcę witarakiem przy zgaszonym motorze). Efekt jest taki, że dmucha jak RWD-8 przed startem. Do tego jeszcze hałas jak od klimy w turystycznym piętrusie. Motodoktor tłumaczy że tak ma być i istotnie mój tupcio rozgrzewa się dość szybko i prawidłowo a na beskidzkich ścieżkach nigdy nie straszy zbyt wysoką temperaturą. Naczytałem się o sprzęgle wiskotycznym w tymże wiatraku i już całkiem zgłupiałem. Czy możecie podzielić się informacjami jak to u Was jest z tym wiatrakiem? Czy komuś w ogóle chodzi "freely" na zimnym silniku?
wentylator - wisko
Moderator: Albert_N
- Hamman
- jestem tu nowy...

- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
wentylator - wisko
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
Witam
U mnie jest podobnie jak u Ciebie,czyli: na zimnym kreci sie z lekkim oporem(nie mam do czego porownac).Na goracym jest podobnie ,ale temp trzyma odpowiednia i wskazowka jeszcze sie nigdy za polowe skali nie wychylila.
Chyba tak ma byc
chociaz myslalem zeby elektryczny wiatrak zalozyc,bo zima dosc dlugo sie silnik rozgrzewa(termostat ok)
U mnie jest podobnie jak u Ciebie,czyli: na zimnym kreci sie z lekkim oporem(nie mam do czego porownac).Na goracym jest podobnie ,ale temp trzyma odpowiednia i wskazowka jeszcze sie nigdy za polowe skali nie wychylila.
Chyba tak ma byc
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
###
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
sprzeglo wiskotyczne
silnik trzyma temperature bo termostat zamyka sie i otwiera. Tak na serio to powinna byc wyrazna roznica miedzy praca na zimnym i cieplym silniku. Jezeli tak nie jest to sprzegielko jest do wymiany. Takiego elementu nie powinno sie nigdy klasc poziomo bo wlasnie takie traktowanie doprowadza do jego uszkodzenia. Silnik sie nie przegrzeje bo caly czas wiatrak napiernicza z pelna moca ale to wcale nie jest dobrze.
- vobo
-

- Posty: 129
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
hmm, u mnie poprzedni właściciel (a właściwie jego mechanik) zablokował wisko na stałe, podobno większość tak robi (to zdanie mojego mechanika). Fakt, że wskazówka temperatury stoi 1-2mm przed pionem, ale jak otworzę maskę, to dmucha w czasie sztormu na morzu.
W związku z tym pytanka:
czy aby wymienić wisko wystarczy odkręcić cztery nakrętki, czy trzeba zrzucać paski?
jaka cena jest w miarę OK za używane wisko?
czy warto wymienić wiatrak na większy (jak od modelu z klimą)?
pozdawiam,
Maciek
W związku z tym pytanka:
czy aby wymienić wisko wystarczy odkręcić cztery nakrętki, czy trzeba zrzucać paski?
jaka cena jest w miarę OK za używane wisko?
czy warto wymienić wiatrak na większy (jak od modelu z klimą)?
pozdawiam,
Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii
nie musisz zrzucac paskow bo kola pasowe wisza naszpilkach ale.... jak bedziesz przykrecal spowrotem to musisz obleciec dokrecajac kilka razy dookola jednoczenie krecac silnikiem po okolo 90 stopni bo inaczej to kolka sie krzywo przykreca i w trakcie pracy sie to wszystko rozklekocze. Bardzo przydaje sie w tej robocie kluczyk oczkowy z grzechotka.... ale musi miec mala glowke bo miejsca jest malo. Blokowanie sprzegielka na stale to oczywiscie rozwiazanie gwarantujace, ze silnik bedzie mial chlodzeni na maksa ale zima.... to sie zupelnie nie sprawdza. Ja mam wlasnie spieprzona wiskoze i gdyby nie webasto to bym rozgrzewal silnik dwa tygodnie. Tez mnie interesuje cena sprzegla ale nowego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

