czy da sie podniesc troopera??
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:49 pm
- Lokalizacja: Pabianice
czy da sie podniesc troopera??
nie wiem czy ten temat juz nie był poruszany na tym forum, ale ciekawi mnie czy da sie podniesc zawieszenie troopera na drąszkach skrętnych..wiem ze z tyłu to wystarczy dodac piuro resorom i je podchabrować... ale z przodu??? może już ktoś prubował sie w to bawić??
błoto
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Z przodu można drążki podkręcić - auto będzie wyższe, ale twardsze i skok koła w dół zmniejszy sie o tyle o ile podniesiesz zawieszenie. Ten problem można rozwiązać montując inaczej wyprofilowane górne wahacze. Tu jest cały zestaw Calmini +3": http://www.pureisuzu.com/3_87-91_trooper.htm .
Tylne zawieszenie to przypadek najprostszy z możliwych, wiec opcji liftu jest mnóstwo. Ja jednak nie pchałbym sie w zestawy oferujące dodatkowe pióra, bo one podnoszą zawieszenie przez zmniejszenie wstępnego ugięcia resora - staje sie po prostu bardzo sztywny. W ten sam sposób działa podnoszenie przodu przez podkręcenie drążków - zwiększasz ich wstępne napięcie i auto robi się wyższe ale sztywniejsze.
Osobiście wyznaję zasadę, że jeśli coś jest w aucie rozwiązane fabrycznie tak a nie inaczej , to nie bez powodu - Fourup jeździ na 33/10.5/15 przy seryjnym zawieszeniu i nie narzeka, wiec może niekoniecznie musisz kasztanić oryginalne rozwiązania
Tylne zawieszenie to przypadek najprostszy z możliwych, wiec opcji liftu jest mnóstwo. Ja jednak nie pchałbym sie w zestawy oferujące dodatkowe pióra, bo one podnoszą zawieszenie przez zmniejszenie wstępnego ugięcia resora - staje sie po prostu bardzo sztywny. W ten sam sposób działa podnoszenie przodu przez podkręcenie drążków - zwiększasz ich wstępne napięcie i auto robi się wyższe ale sztywniejsze.
Osobiście wyznaję zasadę, że jeśli coś jest w aucie rozwiązane fabrycznie tak a nie inaczej , to nie bez powodu - Fourup jeździ na 33/10.5/15 przy seryjnym zawieszeniu i nie narzeka, wiec może niekoniecznie musisz kasztanić oryginalne rozwiązania

"Pisarz miłości mówią mi..."
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:49 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Jest taka stronka www.rajdy4x4.pl - może tam poszukaj opon 

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
TUTAJ http://www.pphjanpol.pl/
Drążki sa miękkie jak diabli i nawet po podkręceniu nie zyskują na twardości. Trup na 33'' puchnie strasznie i aby przyatakować większy podjazd już trzeba butować.
Kup sobie KUMHO KL-71 i zobaczysz jak w błocie zgasisz konkurencję. Na asfalcie cichsze od AT.
Drążki sa miękkie jak diabli i nawet po podkręceniu nie zyskują na twardości. Trup na 33'' puchnie strasznie i aby przyatakować większy podjazd już trzeba butować.
Kup sobie KUMHO KL-71 i zobaczysz jak w błocie zgasisz konkurencję. Na asfalcie cichsze od AT.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
- Hamman
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
He he temat przeradza się w dyskurs lingwistyczny
według mojej skromnej wiedzy to hammer (nie mylić z marką Hummer) to po angielsku nic innego jak młotek. Pozostaje tylko rozstrzygnąć kwestję koniugacji. Hamerować czy hamrować? To jednak chyba temat na inne forum...

według mojej skromnej wiedzy to hammer (nie mylić z marką Hummer) to po angielsku nic innego jak młotek. Pozostaje tylko rozstrzygnąć kwestję koniugacji. Hamerować czy hamrować? To jednak chyba temat na inne forum...
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:49 pm
- Lokalizacja: Pabianice
No więc ja zrobiłem tak: resory do kowala, dodane jedno pióro, zrobiłem dłuższe wieszaki resorów (10 cm), a przód do góry tak, aby samochód był poziomo, a nie równia pochyła. Koszt cyrka 500 PLN. Możesz podnieść samą budę, ale tylko o jakieś 5 cm, więcej chcesz, to przedłużasz wszystkie przewody. Tylko zastanów się, co chcesz osiągnąć. Ja po tym lifcie mogłem wsadzić 35 cali, tylko po co? 33 dla Troopera, to max, by nie remontować zawiechy co 2 miesiące. Ja jeżdżę na rozmiarze 235/85/16 MT i dla mnie jest OK, bo ten samochód potrzebuję też na codzień. Ale mój kolega wsadził 35 na 13.5 cala, ale on ma go tylko do upalania i ma swój warsztat. Więc dalej pozostanie pytanie, co chcesz osiągnąć i do czego ten samochód ma Ci służyć?
Trooper 3.1 TDI
Toyota KDJ95
Toyota KDJ95
Dzięki za zaproszenie, ale niestety nie wyrobięZ tego co widzę to jest...nader wystarczający. Przyjedź w niedzielę do Kuklówki tam do lasku na wykrzyże to sam zobaczysz. Vitki na tych oponach idą jak wściekłe.

Spytałem o głębokość bieżnika, bo porównując dane z tabeli producentów wyszło na to, że BFG MT ma bieżnik 2x głębszy (jednostka jest trzydziesta druga część cala). Widać coś źle rozumuję


"Pisarz miłości mówią mi..."
X90 pisze:Już mi tu wyjaśniać, jak to jest z tym kręceniem, Bartku z Eskapadynie prawda podkrecenie drązków nie powoduje zwiekszenia napiecia rzeczonych![]()
tak zwane podkręcanie drążków skrętnych które wszyscy robią po to aby podnieść auto nie powoduje napięcia drążka tylko zmienia sie jego geometrycznego położenia i za tym idzie zmianę kąta wychylenia wahacza Drążek nie jest niczym innym niż sprężyną pracującą wzdłuż własnej osi - naprężenie było by możliwe gdybyś z jednej strony zaspawał go a drugiej próbował nim kręcić wzdłuż jego własnej osi.
Z autopsji wiem że podkręcanie drążków to jedna wielka hoojnia z grzybnią – powoduje szybsze z użycie drążka. Powoduje zmiany w geometrii zawieszenia bo wraz z podkręceniem zwiększa się wychylnie wahacza co ostateczności wpływa brak zbieżności kół. – czasami widać takie drązko wahaczowe rzeźby z kołami pod dużym kontem. Wiesz co się dzieje podczas jazdy z takim kołem na wyjebach kiedy ruch koła odbywa się góra – duł… części energii przenoszona jest na tuleje metalowo gumowe na końcówki drążków co się równa ich szybkie zużycie
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
tył 10 cm do góry a przód to niby jak podniosłeś 10 cm do górypowermac pisze:No więc ja zrobiłem tak: resory do kowala, dodane jedno pióro, zrobiłem dłuższe wieszaki resorów (10 cm), a przód do góry tak, aby samochód był poziomo, a nie równia pochyła. Koszt cyrka 500 PLN.

a co z tylnymi amortyzatorami skor do resora zostało dodane jedno pióro i dłuższe o 10 cm wieszkaki

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Porównałem dane z sekcji "Tread Depth" (jednostką jest 1/32"):No nie... 2x głębszy ? BFG MT w tym samym rozmiarze wyglądają przy KL'ach jak AT-ki
dla 31" Kumho KL jest to 15/32":
http://www.kumhousa.com/print_specs.jsp?pid=KL71
dla 31" BFG MT 19.5/32":
http://www.bfgoodrichtires.com/specs/mu ... /1152.html
Nie miałem okazji widzieć tej opony na własne oczy, ale wygląda zajebiście. Tylko, że jak spojrzałem na tą specyfikację i komentarz, że to opona o świetnym wyglądzie i cicha na asfalcie, pomyślałem, że to bardziej guma do Cadillaców Escalade jakichś raperów


"Pisarz miłości mówią mi..."
- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
Szanowny Eskapado!Eskapada pisze:tył 10 cm do góry a przód to niby jak podniosłeś 10 cm do górypowermac pisze:No więc ja zrobiłem tak: resory do kowala, dodane jedno pióro, zrobiłem dłuższe wieszaki resorów (10 cm), a przód do góry tak, aby samochód był poziomo, a nie równia pochyła. Koszt cyrka 500 PLN.![]()
a co z tylnymi amortyzatorami skor do resora zostało dodane jedno pióro i dłuższe o 10 cm wieszkaki
Ja to widzę tak:
jeśli wieszak resora (tylni - dla ścisłości) przedłużysz o 10 cm, to podpierając się matematyką (poziom 5 -6 klasy szkoły podstawowej) wychodzi, że auto podniesie się z tyłu (a dokładnie: oś tylnia zostanie odsunięta od ramy) o około 5 cm.
Dlaczego?
Ano, dlatego, że most jest mocowany do piór w 1/2 ich długości. Odsuwając jeden koniec o 10 cm, środek pióra odsuwa się tylko o 1/2 tej długości...
a wyrównać drążkiem 2" (ździebko ponad 5 cm) nie jest problemem...
Niemniej jednak zgadzam się, z Twoim stwierdzeniem, że podnoszenie auta w ten sposób to prącie z borowikami, bo jednak zawieszenie (zwłaszcza przód) zaczyna pracować w zakresie wychyleń do których nie zostało przystosowane w procesie produkcyjnym, a co za tym idzie - dużo szybciej się zużywa i jest znacznie bardziej podatne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia.
Rozsądniejszym wyjściem jest podniesienie budy. Przy podnoszeniu do 2" wystarczy wstawić tuleje (najlepiej z erthalonu) i przedłużyć śruby mocujące budę do ramy. Powyżej 2" zaczynają się schody... zaczyna brakować kabelków, dźwignia zmiany biegów i reduktora się skraca, a jednocześnie wymaga większych otworów w kanale centralnym, żeby w ogóle wrzucić jakiś bieg...
Dodatkowym plusem dodatnim przemawiającym za drugim rozwiązaniem jest fakt, że środek ciężkości auta podnosi się znacznie mniej, niż w przypadku pierwszego pomysła, a to dlatego, że rama i motor (a więc najcięższe elementy auta) pozostają na swoim miejscu, a w górę idzie tylko buda. Korzyści z tego płynące (zwłaszcza w terenie) są chyba jasne dla wszystkich... No i oczywiście zawieszenie pracujące w przewidzianych zakresach wychyleń i naprężeń przeżyje znacznie więcej czasu, niż to, któe było "podkręcone"...
Uff..
~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
@Boris - masz chybą złe doświadczenia... ja od ponad roku śmigam na 33" BFG MT i jak trzeba to i gumą skrzypnę na światłach (widok zszokowanych ABS w beemwu - bezcennyboris.blank pisze:(...) Trup na 33'' puchnie strasznie i aby przyatakować większy podjazd już trzeba butować...

~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:49 pm
- Lokalizacja: Pabianice
zestaw Calmini +3": http://www.pureisuzu.com/3_87-91_tr
może ktos z was wie gdzie w polsce mozna taki zestaw zamówić?? i ile on dokładnie podniesie to auto??
błoto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość