czy da sie podniesc troopera??

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

czemubynie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:49 pm
Lokalizacja: Pabianice

czy da sie podniesc troopera??

Post autor: czemubynie » ndz mar 25, 2007 11:47 am

nie wiem czy ten temat juz nie był poruszany na tym forum, ale ciekawi mnie czy da sie podniesc zawieszenie troopera na drąszkach skrętnych..wiem ze z tyłu to wystarczy dodac piuro resorom i je podchabrować... ale z przodu??? może już ktoś prubował sie w to bawić??
błoto

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz mar 25, 2007 9:08 pm

Resory się hameruje.

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz mar 25, 2007 9:39 pm

Z przodu można drążki podkręcić - auto będzie wyższe, ale twardsze i skok koła w dół zmniejszy sie o tyle o ile podniesiesz zawieszenie. Ten problem można rozwiązać montując inaczej wyprofilowane górne wahacze. Tu jest cały zestaw Calmini +3": http://www.pureisuzu.com/3_87-91_trooper.htm .
Tylne zawieszenie to przypadek najprostszy z możliwych, wiec opcji liftu jest mnóstwo. Ja jednak nie pchałbym sie w zestawy oferujące dodatkowe pióra, bo one podnoszą zawieszenie przez zmniejszenie wstępnego ugięcia resora - staje sie po prostu bardzo sztywny. W ten sam sposób działa podnoszenie przodu przez podkręcenie drążków - zwiększasz ich wstępne napięcie i auto robi się wyższe ale sztywniejsze.
Osobiście wyznaję zasadę, że jeśli coś jest w aucie rozwiązane fabrycznie tak a nie inaczej , to nie bez powodu - Fourup jeździ na 33/10.5/15 przy seryjnym zawieszeniu i nie narzeka, wiec może niekoniecznie musisz kasztanić oryginalne rozwiązania :wink:
"Pisarz miłości mówią mi..."

czemubynie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:49 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: czemubynie » śr mar 28, 2007 11:16 pm

no dobra rozumiem.. a gdzie moge dostać takie wysokie opony..33'' mt... bo niestety w moim miescie to nie ma... a nawet na necie cieszko znalerść???? :D
błoto

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » śr mar 28, 2007 11:19 pm

Jest taka stronka www.rajdy4x4.pl - może tam poszukaj opon :wink:

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw mar 29, 2007 6:21 am

TUTAJ http://www.pphjanpol.pl/
Drążki sa miękkie jak diabli i nawet po podkręceniu nie zyskują na twardości. Trup na 33'' puchnie strasznie i aby przyatakować większy podjazd już trzeba butować.
Kup sobie KUMHO KL-71 i zobaczysz jak w błocie zgasisz konkurencję. Na asfalcie cichsze od AT.

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » czw mar 29, 2007 11:25 am

A czy te Kumho KL-71 nie mają płytkiego bieżnika?
"Pisarz miłości mówią mi..."

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw mar 29, 2007 12:09 pm

Z tego co widzę to jest...nader wystarczający. Przyjedź w niedzielę do Kuklówki tam do lasku na wykrzyże to sam zobaczysz. Vitki na tych oponach idą jak wściekłe.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » czw mar 29, 2007 12:09 pm

boris
Jeśli silnik ma spręż to nie puchnie. :lol:
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
Irek
 
 
Posty: 228
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 9:03 am
Lokalizacja: Gdańsk - Chojnice

Post autor: Irek » czw mar 29, 2007 12:29 pm

Jeśli mówimy o resorach to się je hamruje lub młotkuje a nie "hameruje" :lol:
Hammer (wł: Hummer) nie ma resorów! 8)

Awatar użytkownika
Hamman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Hamman » czw mar 29, 2007 3:09 pm

He he temat przeradza się w dyskurs lingwistyczny :D
według mojej skromnej wiedzy to hammer (nie mylić z marką Hummer) to po angielsku nic innego jak młotek. Pozostaje tylko rozstrzygnąć kwestję koniugacji. Hamerować czy hamrować? To jednak chyba temat na inne forum...
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)

CB w terenie kanał 16

Awatar użytkownika
Irek
 
 
Posty: 228
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 9:03 am
Lokalizacja: Gdańsk - Chojnice

Post autor: Irek » czw mar 29, 2007 3:43 pm

No, a miało być o podnoszeniu Troopka :oops:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw mar 29, 2007 4:22 pm

X90 pisze:. W ten sam sposób działa podnoszenie przodu przez podkręcenie drążków - zwiększasz ich wstępne napięcie i auto robi się wyższe ale sztywniejsze.
:
nie prawda :)21 podkrecenie drązków nie powoduje zwiekszenia napiecia rzeczonych
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

czemubynie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:49 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: czemubynie » czw mar 29, 2007 10:30 pm

nio dobra to wszystko wiemy heheheh,, ale zostaje pytanie jak mocno można podkręcić drążki by auto stało jak na wyżej.... i jak najskuteczniej podniesc tył by było to proste, skuteczne i nie kłopotliwe finansowo?? hehehh, o jeszcze chce dodac że słyszałem ze można budę podnieśc na ramie !!!
błoto

Awatar użytkownika
powermac
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:28 pm
Lokalizacja: Rybna pod Krakowem

Post autor: powermac » czw mar 29, 2007 10:55 pm

No więc ja zrobiłem tak: resory do kowala, dodane jedno pióro, zrobiłem dłuższe wieszaki resorów (10 cm), a przód do góry tak, aby samochód był poziomo, a nie równia pochyła. Koszt cyrka 500 PLN. Możesz podnieść samą budę, ale tylko o jakieś 5 cm, więcej chcesz, to przedłużasz wszystkie przewody. Tylko zastanów się, co chcesz osiągnąć. Ja po tym lifcie mogłem wsadzić 35 cali, tylko po co? 33 dla Troopera, to max, by nie remontować zawiechy co 2 miesiące. Ja jeżdżę na rozmiarze 235/85/16 MT i dla mnie jest OK, bo ten samochód potrzebuję też na codzień. Ale mój kolega wsadził 35 na 13.5 cala, ale on ma go tylko do upalania i ma swój warsztat. Więc dalej pozostanie pytanie, co chcesz osiągnąć i do czego ten samochód ma Ci służyć?
Trooper 3.1 TDI
Toyota KDJ95

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » czw mar 29, 2007 10:56 pm

nie prawda podkrecenie drązków nie powoduje zwiekszenia napiecia rzeczonych
Już mi tu wyjaśniać, jak to jest z tym kręceniem, Bartku z Eskapady :D :wink:
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » czw mar 29, 2007 11:00 pm

Z tego co widzę to jest...nader wystarczający. Przyjedź w niedzielę do Kuklówki tam do lasku na wykrzyże to sam zobaczysz. Vitki na tych oponach idą jak wściekłe.
Dzięki za zaproszenie, ale niestety nie wyrobię :(
Spytałem o głębokość bieżnika, bo porównując dane z tabeli producentów wyszło na to, że BFG MT ma bieżnik 2x głębszy (jednostka jest trzydziesta druga część cala). Widać coś źle rozumuję :roll: :wink:
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw mar 29, 2007 11:45 pm

X90 pisze:
nie prawda podkrecenie drązków nie powoduje zwiekszenia napiecia rzeczonych
Już mi tu wyjaśniać, jak to jest z tym kręceniem, Bartku z Eskapady :D :wink:

tak zwane podkręcanie drążków skrętnych które wszyscy robią po to aby podnieść auto nie powoduje napięcia drążka tylko zmienia sie jego geometrycznego położenia i za tym idzie zmianę kąta wychylenia wahacza Drążek nie jest niczym innym niż sprężyną pracującą wzdłuż własnej osi - naprężenie było by możliwe gdybyś z jednej strony zaspawał go a drugiej próbował nim kręcić wzdłuż jego własnej osi.

Z autopsji wiem że podkręcanie drążków to jedna wielka hoojnia z grzybnią – powoduje szybsze z użycie drążka. Powoduje zmiany w geometrii zawieszenia bo wraz z podkręceniem zwiększa się wychylnie wahacza co ostateczności wpływa brak zbieżności kół. – czasami widać takie drązko wahaczowe rzeźby z kołami pod dużym kontem. Wiesz co się dzieje podczas jazdy z takim kołem na wyjebach kiedy ruch koła odbywa się góra – duł… części energii przenoszona jest na tuleje metalowo gumowe na końcówki drążków co się równa ich szybkie zużycie
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw mar 29, 2007 11:56 pm

powermac pisze:No więc ja zrobiłem tak: resory do kowala, dodane jedno pióro, zrobiłem dłuższe wieszaki resorów (10 cm), a przód do góry tak, aby samochód był poziomo, a nie równia pochyła. Koszt cyrka 500 PLN.
tył 10 cm do góry a przód to niby jak podniosłeś 10 cm do góry :roll:

a co z tylnymi amortyzatorami skor do resora zostało dodane jedno pióro i dłuższe o 10 cm wieszkaki ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt mar 30, 2007 6:41 am

X90 pisze:
Spytałem o głębokość bieżnika, bo porównując dane z tabeli producentów wyszło na to, że BFG MT ma bieżnik 2x głębszy (jednostka jest trzydziesta druga część cala). Widać coś źle rozumuję :roll: :wink:
No nie... 2x głębszy ? BFG MT w tym samym rozmiarze wyglądają przy KL'ach jak AT-ki

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » pt mar 30, 2007 8:20 am

No nie... 2x głębszy ? BFG MT w tym samym rozmiarze wyglądają przy KL'ach jak AT-ki
Porównałem dane z sekcji "Tread Depth" (jednostką jest 1/32"):
dla 31" Kumho KL jest to 15/32":
http://www.kumhousa.com/print_specs.jsp?pid=KL71
dla 31" BFG MT 19.5/32":
http://www.bfgoodrichtires.com/specs/mu ... /1152.html

Nie miałem okazji widzieć tej opony na własne oczy, ale wygląda zajebiście. Tylko, że jak spojrzałem na tą specyfikację i komentarz, że to opona o świetnym wyglądzie i cicha na asfalcie, pomyślałem, że to bardziej guma do Cadillaców Escalade jakichś raperów :wink: Zwłaszcza, że na 24" felgę też te laćki robią :lol:
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » pt mar 30, 2007 8:24 am

Dzięki za konkrety Bartku :D :)2
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » pt mar 30, 2007 8:27 am

Eskapada pisze:
powermac pisze:No więc ja zrobiłem tak: resory do kowala, dodane jedno pióro, zrobiłem dłuższe wieszaki resorów (10 cm), a przód do góry tak, aby samochód był poziomo, a nie równia pochyła. Koszt cyrka 500 PLN.
tył 10 cm do góry a przód to niby jak podniosłeś 10 cm do góry :roll:

a co z tylnymi amortyzatorami skor do resora zostało dodane jedno pióro i dłuższe o 10 cm wieszkaki ??
Szanowny Eskapado!
Ja to widzę tak:
jeśli wieszak resora (tylni - dla ścisłości) przedłużysz o 10 cm, to podpierając się matematyką (poziom 5 -6 klasy szkoły podstawowej) wychodzi, że auto podniesie się z tyłu (a dokładnie: oś tylnia zostanie odsunięta od ramy) o około 5 cm.
Dlaczego?
Ano, dlatego, że most jest mocowany do piór w 1/2 ich długości. Odsuwając jeden koniec o 10 cm, środek pióra odsuwa się tylko o 1/2 tej długości...

a wyrównać drążkiem 2" (ździebko ponad 5 cm) nie jest problemem...

Niemniej jednak zgadzam się, z Twoim stwierdzeniem, że podnoszenie auta w ten sposób to prącie z borowikami, bo jednak zawieszenie (zwłaszcza przód) zaczyna pracować w zakresie wychyleń do których nie zostało przystosowane w procesie produkcyjnym, a co za tym idzie - dużo szybciej się zużywa i jest znacznie bardziej podatne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia.

Rozsądniejszym wyjściem jest podniesienie budy. Przy podnoszeniu do 2" wystarczy wstawić tuleje (najlepiej z erthalonu) i przedłużyć śruby mocujące budę do ramy. Powyżej 2" zaczynają się schody... zaczyna brakować kabelków, dźwignia zmiany biegów i reduktora się skraca, a jednocześnie wymaga większych otworów w kanale centralnym, żeby w ogóle wrzucić jakiś bieg...

Dodatkowym plusem dodatnim przemawiającym za drugim rozwiązaniem jest fakt, że środek ciężkości auta podnosi się znacznie mniej, niż w przypadku pierwszego pomysła, a to dlatego, że rama i motor (a więc najcięższe elementy auta) pozostają na swoim miejscu, a w górę idzie tylko buda. Korzyści z tego płynące (zwłaszcza w terenie) są chyba jasne dla wszystkich... No i oczywiście zawieszenie pracujące w przewidzianych zakresach wychyleń i naprężeń przeżyje znacznie więcej czasu, niż to, któe było "podkręcone"...

Uff..
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » pt mar 30, 2007 8:33 am

boris.blank pisze:(...) Trup na 33'' puchnie strasznie i aby przyatakować większy podjazd już trzeba butować...
@Boris - masz chybą złe doświadczenia... ja od ponad roku śmigam na 33" BFG MT i jak trzeba to i gumą skrzypnę na światłach (widok zszokowanych ABS w beemwu - bezcenny :)21 ). Auto rozpędza się całkiem energicznie, a i z szybkością nie ma problemu - 120 idzie bez problemu, pozostawiając jeszcze deko luzu pod nogą... Możliwe, że przy słabszych motorach (2.2, 2.3) może już spuchnąć, ale 2.6 nie robi wielkiej różnicy czy ma 33", czy 235/75R15...
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

czemubynie
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob mar 24, 2007 4:49 pm
Lokalizacja: Pabianice

zestaw Calmini +3": http://www.pureisuzu.com/3_87-91_tr

Post autor: czemubynie » pt mar 30, 2007 12:03 pm

może ktos z was wie gdzie w polsce mozna taki zestaw zamówić?? i ile on dokładnie podniesie to auto??
błoto

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość