TROOPEK - DŁUGI CZY KRÓTKI ?

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

CEBOR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt mar 30, 2007 5:57 am
Lokalizacja: Łódź

TROOPEK - DŁUGI CZY KRÓTKI ?

Post autor: CEBOR » pt mar 30, 2007 6:16 am

Witam wszystkich.
Jestem z łodzi z miasta w którym nawet psom bieganie szkodzi :) :D

Mam się z zamiarem kupienia Troopka ale nie wiem jakiego długi czy krótki.
Większość będę go używał jako codzienny samochód w terem może czasem w weekend ale nic poza tym. Drugie że często jeżdzę po mieście a stan naszych nawierzchni nakazuje kupno auta 4X4. I jeżeli ktoś może powiedzieć co lepsze kupić taniej i robić np. blachę czy zapłacić drożej za lepszy stan " :) ". Wreszcie ostatnie na co dokładnie patrzeć podczas kupna.

Może był poruszany ten temat na forum ale przejrzałem całe i nic mi nie wpadło w oko może nie zuważyłem. Tak więc proszę o jakieś dane na temat wrażeń z jazdy wesją 5D i 3D. Z tego co już słyszałem to krótki podczas jazdy po asfalcie wpada w galopowanie ale jest lepszy w terenie od wersji long - co wy na to ?

Z góry dziękuję za cenne rady.

Pozdrawiam
Jestem nowy - Witam !!!

kandiru
Posty: 305
Rejestracja: sob maja 07, 2005 6:27 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kandiru » pt mar 30, 2007 6:43 am

Jest jeszcze długa 3 drzwiowa wersja Troopka i taką też weź pod uwagę, chociaż nie wiem do którego rocznika ją robili. Ja akurat takiego miałem ale to był 1986 rok. Jeśli mówimy o sprawności terenowej to musisz sie zdecydować czy dłuższy i pojemniejszy ale za to bardziej wieszający sie na górkach lub krótszy i dzielniejszy w terenie. Co do oględzin przed kupnem to tak jak w innych ze szczególnymi oględzinami ramy bo w Troopkach lubi być bardzo przegnita (wiem z autopsji) a późniejsze jej łatanie jest upierdliwe i pracochłonne. Często sprzedający smaruje ramę i podłogę jakimś czarnym świństwem, że niby po konserwacji ale musisz się dogadać ze sprzedającym czy możesz ostukać ramę młotkiem, poza tym przyda się też śrubokręt żeby sprawdzić łączenia. Jak śrubokręt wejdzie to popraw młotkiem ale ostukuj dokładnie żebyś miał jasność co bierzesz. Dobrze obejrzyj mocowania budy do ramy bo często są przegniłe i przy większych dziurach buda sobie podskakuje a już nie mówię co by było w razie jakiegoś wypadku. Jak koleś nie zgadza sie na ostukanie ramy to może być podejrzane. Sprawdź całą ramę od początku do końca. Blacharkę możesz sobie samemu zrobić i będziesz wiedział przynajmniej na czym stoisz (czy siedzisz :lol: ).
Sprawdź czy działa przedni napęd i na włączonym przodzie sprawdzisz sobie od razu przeguby czy nie klekoczą.
Z tego co się spotkałem to często nie działa prędkościomierz. Przy włączonym napędzie 4H możesz sprawdzić czy na nierównościach nie wyskakuje dźwignia zmiany napędu bo akurat w dwóch Troopkach którymi jeździłem tak się działo i nie dało się na 4H jechać. Pozostawała tylko jazda na reduktorze.
Ja mogę tyle powiedzieć, pewnie inni koledzy mogą jeszcze wiele uwag dodać. Na tyle co wiedziałem to napisałem. Pozdrawiam
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » pt mar 30, 2007 4:46 pm

Mam krotkiego i jezdze nim na codzien. W miescie rewelacyjny do parkowania. Zawraca w miejscu. Przy przejezdzaniu przez poprzeczny garb... np. taki spowalniajacy skacze jak baranek i mam niezly z tego ubaw ale... nie kazdy moze to lubic:) Miejsca w srodku jest duzo, po zlozeniu tylnej kanapy to bardzo duzo. Wsiadanie na tyl latwe a mechanizm przesowania fotela bardzo dobrze dziala. Z wygladu... krotkie mi sie bardziej podobaja:)
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość