Wyciąganie silnika Trooper 2.8TD 90r.

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

magneto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 22, 2007 11:48 am
Lokalizacja: Ożarów

Wyciąganie silnika Trooper 2.8TD 90r.

Post autor: magneto » czw maja 08, 2008 6:09 pm

Ponieważ w moim Trupku urwał się jakiś czas temu korbowód i raczył (ten korbowód) zmasakrować co nie co do tego stopnia że silnik nie nadawał się do naprawy , to czeka mnie zamiana na drugi . Mam drugiego Trupka po spaleniu , ale silnik żyje .
Konkretne pytanie do tych którzy własnoręcznie wyciągali w tym modelu silnik : czy są jakieś problemy z oddzieleniem skrzyni od silnika na pojeździe typu ciężki dostęp do jednej ze śrub , czy opuszczać skrzynię , czy są problemy z wymanewrowaniem silnika z komory - np. micha o coś zawadza itp. itd.
magneto
Trooper 2.8TD 90r. krótki
mazowieckie

magneto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 22, 2007 11:48 am
Lokalizacja: Ożarów

Post autor: magneto » sob cze 14, 2008 3:54 pm

Witam !
Silnik już wytargany na zewnątrz i wstawiony drugi .
Dostęp do górnych śrub łączących skrzynię z silnikiem jest niewygodny - trzeba posługiwać się półtorametrową przedłużką . Skrzynia ciężka jak diabli i ma przesunięty środek ciężkości poprzecznej (wina reduktora) co owocuje "chęcią" skrzyni do obracania się w prawo . Wszystko da się zrobić samodzielnie (tylko dwie ręce) ale jest trochę ciężko . Silnik trzeba unieść powyżej 100cm w górę aby miska przeszła ponad wzmocnieniem czołowym - miałem trochę kłopotu bo garaż ma tylko 220cm - ratowałem się spuszczeniem powietrza z opon i zmieściłem się na 4cm . Dostęp do śrub mocujących poduszki silnika jest niewygodny z prawej strony i sporym ułatwieniem jest dostęp z prawego nadkola .
Jeszcze kilka fotek rozwalonej miski .

Pozdrawiam

[img][img]http://images33.fotosik.pl/286/37c7acc108bde928m.jpg[/img][/img]
[img][img]http://images28.fotosik.pl/230/2cd5a071320f9565m.jpg[/img][/img]
[img][img]http://images31.fotosik.pl/285/590f1f4996b1d0cem.jpg[/img][/img]
[img][img]http://images34.fotosik.pl/286/ff5d9588f06ccba9m.jpg[/img][/img]
magneto
Trooper 2.8TD 90r. krótki
mazowieckie

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » sob cze 14, 2008 8:21 pm

Ja piernicze jaki hardcore..... fajnie, ze nie musiales dziury w dachu garazu zrobic i podkopow pod kola:)
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

magneto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 22, 2007 11:48 am
Lokalizacja: Ożarów

Post autor: magneto » śr cze 18, 2008 4:36 pm

Jeszcze kilka fotek "sprawcy" wszystkich kłopotów , czyli urwana stopa korbowodu na drugim cylindrze . Brakujący fragment zaklinował się między wykorbieniem wału i blokiem cylindrów .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
magneto
Trooper 2.8TD 90r. krótki
mazowieckie

Awatar użytkownika
kowal1912
 
 
Posty: 841
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:14 am
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: kowal1912 » śr cze 18, 2008 7:03 pm

To walnij go spreyem na złoto i masz gotową nagrodę na jakiś rajd np. pod tytułem Złoty Tłok
JeepoMontero 2.5TDI BFG M/T33"
Tel. 601 88 67 10 Orange

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość