brak mocy/automat
Moderator: Albert_N
brak mocy/automat
witam
od 2 dni jestem nabywca troopera 95 rok 3,1 td automat
mam pytanie:
1.do czego i w jakich okolicznosciach powinno uzywac sie przelacznika na drazku zmiany biegow(over drive on/off)
2.do czego i wjakich okolicznosciach powinno uzywac sie 2 przelacznikow przy skrzyni biegow(power/normal)
3.zauwazylem ze auto to tak jakby nie mialo mocy szczegolnie przy podjazdach pod gore silnik wydaje sie byc bardzo mulowaty i mimo iz jest to td to zachowuje sie jakby turbo sprezarka wcale nei dzialala
zdejmowalem rure od wlotu powietrza-wiatraczek w turbo kreci sie, turbo jest suche nie ma sladow wyciekow jednak przy 2500/3000 obr przewod zasilajacy po scisnieciu prawie wcale nei rozpreza sie.
czy moje turbo poprostu padlo albo jest na wykonczeniu badz jest tego jakas inna przyczyna
w chwili zakupu auta stwierdzilem brak filtra powietrza i czy to moze miec jakis zwiazek z tematem?
czy ktos z was mial podobny problem lub ma jakies propozycje co moze byc przyczyna ze auto strasznie muli szczegolnie na niskich biegach.
dodam ze gdy sie rozbuja bez problemu uzyskuje predkosc 130 km/h nie dymi na silniku i turbo brak wyciekow
dodam tez ze silnik moge maksymalnie wykrecic do prawie 5000obr na luzie.
dodatkowo auto ma tez problemy w jezdzie w terenie 4h/4l co wedlug mnie jest spowodowane brakiem mocy(uzywam opon mt 285/175/16)
a moze jest to normalne i tylko mi sie wydaje?
pozdrawiam
od 2 dni jestem nabywca troopera 95 rok 3,1 td automat
mam pytanie:
1.do czego i w jakich okolicznosciach powinno uzywac sie przelacznika na drazku zmiany biegow(over drive on/off)
2.do czego i wjakich okolicznosciach powinno uzywac sie 2 przelacznikow przy skrzyni biegow(power/normal)
3.zauwazylem ze auto to tak jakby nie mialo mocy szczegolnie przy podjazdach pod gore silnik wydaje sie byc bardzo mulowaty i mimo iz jest to td to zachowuje sie jakby turbo sprezarka wcale nei dzialala
zdejmowalem rure od wlotu powietrza-wiatraczek w turbo kreci sie, turbo jest suche nie ma sladow wyciekow jednak przy 2500/3000 obr przewod zasilajacy po scisnieciu prawie wcale nei rozpreza sie.
czy moje turbo poprostu padlo albo jest na wykonczeniu badz jest tego jakas inna przyczyna
w chwili zakupu auta stwierdzilem brak filtra powietrza i czy to moze miec jakis zwiazek z tematem?
czy ktos z was mial podobny problem lub ma jakies propozycje co moze byc przyczyna ze auto strasznie muli szczegolnie na niskich biegach.
dodam ze gdy sie rozbuja bez problemu uzyskuje predkosc 130 km/h nie dymi na silniku i turbo brak wyciekow
dodam tez ze silnik moge maksymalnie wykrecic do prawie 5000obr na luzie.
dodatkowo auto ma tez problemy w jezdzie w terenie 4h/4l co wedlug mnie jest spowodowane brakiem mocy(uzywam opon mt 285/175/16)
a moze jest to normalne i tylko mi sie wydaje?
pozdrawiam
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
ad 1 "over drive" jest to nadbieg, można go odłączyć np podczas jazdy po mieście, z ciężką przyczepą, przy długich podjazdach. Auto przy włączonym nadbiegu jest oszczędniejsze lecz z reguły więcej "miesza" biegami. Osobiście nie miałem potrzeby odłączania podczas użytkowania mych dotychczasowych kilku automatów
ad 2 funkcja "power" określana jest w innych autach również jako "sport", generalnie auto po włączeniu tego zmienia biegi w górę przy wyższych obrotach silnika, co skutkuje lepszym rozpędzaniem się i oczywiście większym spalaniem, funkcja "normal", jak sama nazwa mówi, służy no normalnego przemieszczania się po naszych drogach, skrzynia stara się przełączać biegi w górę przy niskich obrotach, co skutkuje niższym spalaniem i mniejszą dynamiką.
ad 3 prędkość 130 to trochę mało, pod górki nie powinien się aż tak męczyć, Twoje opony nie należą też do największych, sprawdzałeś spalanie? Auto długie czy krótkie?
ad 2 funkcja "power" określana jest w innych autach również jako "sport", generalnie auto po włączeniu tego zmienia biegi w górę przy wyższych obrotach silnika, co skutkuje lepszym rozpędzaniem się i oczywiście większym spalaniem, funkcja "normal", jak sama nazwa mówi, służy no normalnego przemieszczania się po naszych drogach, skrzynia stara się przełączać biegi w górę przy niskich obrotach, co skutkuje niższym spalaniem i mniejszą dynamiką.
ad 3 prędkość 130 to trochę mało, pod górki nie powinien się aż tak męczyć, Twoje opony nie należą też do największych, sprawdzałeś spalanie? Auto długie czy krótkie?
dzieki za odpowiedz
1.mam dlugiego troopka w 7 siedzeniach a opony mam nowe tez mi sie wydaje ze 130 to stanowczo za malo szczegolnie ze mam gdzie go rozbujac przy odlaczonym over drive auto zachowuje sie jakby mu brakowalo biegow i jest bardziej mulowate
2.spalanie w trybie miesznym to ok 12,5l/100km
martwi mnie to bardzo ze nie ma mocy a przewod od turba nie napreza sie ajk powienien
ostatnie 3 dni przejechane 900km-brak zachwytu:(
1.mam dlugiego troopka w 7 siedzeniach a opony mam nowe tez mi sie wydaje ze 130 to stanowczo za malo szczegolnie ze mam gdzie go rozbujac przy odlaczonym over drive auto zachowuje sie jakby mu brakowalo biegow i jest bardziej mulowate
2.spalanie w trybie miesznym to ok 12,5l/100km
martwi mnie to bardzo ze nie ma mocy a przewod od turba nie napreza sie ajk powienien
ostatnie 3 dni przejechane 900km-brak zachwytu:(
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: pn sty 15, 2007 10:08 pm
- Lokalizacja: Elbląg
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Różnica między fabrycznymi oponami a obecnie założonymi to około 10-11%. Wyliczyć to można tu: http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony
Tak więc jadąc 130 km/godz fizycznie jechałeś około 144 km/godz. Nadal jednak sądzę, że zmiana tych kół nie powinna wpłynąć aż tak odczuwalnie na dynamikę auta. Problem leży gdzie indziej. Podejrzewasz turbinę, czy po dodaniu gazu auto puszcza czarny dym?
Tak więc jadąc 130 km/godz fizycznie jechałeś około 144 km/godz. Nadal jednak sądzę, że zmiana tych kół nie powinna wpłynąć aż tak odczuwalnie na dynamikę auta. Problem leży gdzie indziej. Podejrzewasz turbinę, czy po dodaniu gazu auto puszcza czarny dym?
sek w tym ze nie dymi ani na czarno ani na niebiesko z auta nie wydobywa sie zaden dym.tzn jezeli chodzi na wolnych obrotach i dodam gwaltownie gazu tak do 3500 obrot to nie dymi.ale wystarczy byle gorka by auto sie ledwo pod nia wdrapalo. moze to cos innego? nie mam doswiadczenia z TD ale wg mnie moje auto sie zachowuje jak by bylo tylko D.a turbinie by brakowalo cisnienia.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
gdy zdejme kruciec od przewodu powietrza podajacego do turbiny na wolnych obrotach wiatraczek sie kreci
gdy zdejme przewod laczacy turbine z interculerem i dodaje gazu do 2500/3000obr turbina dmucha i czuc ze podaje
a moze w automacie to normalne? i cisnienie nie bedzie az tak wielkie jak w manualu
dodatkowo dziwna sprawa jest ze autko jak juz sie rozpedzi to naprawde jedzie szybko
wedlug wskazan licznika jest 130/h jednak biorac pod uwage rozmiar moich opon jest to od 10 do 13%weciej czyli ok 150/h przy czym spalanie waha sie w granicach 12,5l /100km w trybuie mieszanym
jak moge zdiagnozowac ze turbina jest padnieta na `100%?
mam jeszcze mieszane uczucia odnosnie przycisku over drive :
wylaczony - predkosc ok 100 110/h- prawie 4000obr
wlaczony- predkosc ok 120 130/h- 2500obr
czy przy wylaczonym o/d automat uzywa tylko 3 biegow czy tez wkreca sie na wyzsze obroty i zmiana na ostatni bieg nastepuje przy ponad 4000obr?
wiem ze jeep bardziej powinien sprawdzac sie w terenie gdzie predkosc nie ma znaczenia ale w moim przypadku nie mam odwagi pojechac nim w teren gdyz mam problemy z wjechaniem pod gore na asfalcie
gdy zdejme przewod laczacy turbine z interculerem i dodaje gazu do 2500/3000obr turbina dmucha i czuc ze podaje
a moze w automacie to normalne? i cisnienie nie bedzie az tak wielkie jak w manualu
dodatkowo dziwna sprawa jest ze autko jak juz sie rozpedzi to naprawde jedzie szybko
wedlug wskazan licznika jest 130/h jednak biorac pod uwage rozmiar moich opon jest to od 10 do 13%weciej czyli ok 150/h przy czym spalanie waha sie w granicach 12,5l /100km w trybuie mieszanym
jak moge zdiagnozowac ze turbina jest padnieta na `100%?
mam jeszcze mieszane uczucia odnosnie przycisku over drive :
wylaczony - predkosc ok 100 110/h- prawie 4000obr
wlaczony- predkosc ok 120 130/h- 2500obr
czy przy wylaczonym o/d automat uzywa tylko 3 biegow czy tez wkreca sie na wyzsze obroty i zmiana na ostatni bieg nastepuje przy ponad 4000obr?
wiem ze jeep bardziej powinien sprawdzac sie w terenie gdzie predkosc nie ma znaczenia ale w moim przypadku nie mam odwagi pojechac nim w teren gdyz mam problemy z wjechaniem pod gore na asfalcie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość