Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max
Moderator: Albert_N
-
czerwony holden
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: pn mar 30, 2009 7:06 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: czerwony holden » ndz paź 18, 2009 3:32 pm
Ponieważ ostatnio ciężko mi się dogadać z mechanikami w sprawie skrzyni i sprzęgła trochę Wam marudzę..
Czy ktoś może mi nakreślić
instrukcje wyjęcia skrzyni i sprzęgła z Troopera 2,2 TD.
Będę wdzięczny za
wszelkie wskazówki dotyczące samodzielnej wymiany.
Jestem trochę skrzywiony zawodowo w kierunku pedagogiki więc proszę o obszerne wiadomości z objaśnieniami.
Jeśli ktoś ma jakiekolwiek
rysunki (odręczne),
zdjęcia czy podobne pomoce naukowe

to będę wdzięczny.
XJ 2,1 dumne TD - już brak ;(
Teraz YJ 4,2 gaźnik

GG: 3656921
-
h5n1

- Posty: 339
- Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
- Lokalizacja: OSLO
Post
autor: h5n1 » ndz paź 18, 2009 4:20 pm
A masz winde czy kanal? A moze wchodzi w rachube tzw. gleba?
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
-
czerwony holden
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: pn mar 30, 2009 7:06 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: czerwony holden » ndz paź 18, 2009 4:56 pm
O glebie myślałem ale chyba się nie odważę

-
kanał
I mam jeszcze pytanie..
Przeglądałem obrazek skrzyni w książce serwisowej, co prawda od benzyny i nie mogę znaleźć środkowego mechanizmu różnicowego. Właściwie bym go nie szukał gdyby nie fakt, że mechanik mi powiedział, że to właśnie on mi się popsuł.
Czy on tam jest? Czy go tam nie ma? Gdzie?
XJ 2,1 dumne TD - już brak ;(
Teraz YJ 4,2 gaźnik

GG: 3656921
-
h5n1

- Posty: 339
- Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
- Lokalizacja: OSLO
Post
autor: h5n1 » ndz paź 18, 2009 6:40 pm
hm.... TO jakis dziwny trooper Ci sie chyba trafil hehe. Dyfra tam nie znajdziesz chocbys szukal jeszcze rok. Moze chodzilo mu o reduktor. W kazdym razie cos mi sie widzi, ze mechanik jest pierwsza rzecza do wymiany. Poza tym wymiana z gleby to zadanie dla Pudziana bo niby jak wytargac skrzynke co wazy jak dzwon zygmunta... Wymienialem skrzynie i sprzeglo kilka razy i jedyne co faktycznie zasluguje na komentarz to wlasnie waga skrzyni. W pojedynke bedzie ciezko. Poza tym to banalne krecenie srub. Zadnych zagadek. Lewarki odkrecasz/odbezpieczasz po poluzowaniu skrzyni z poduszek i opuszczeniu lekko w dol. DObry dostep do srub od strony rozrusznika uzyskasz odkrecajac lewe przednie kolo i demontujac gumowy fartuch nadkola. DO gornych srub obudowy sprzegla przyda CI sie przedluzka taka z 0,5 metra minimum. Kolo zamachowe dokladnie ogladnij i jezeli znajdziesz drobne pekniecia oddaj do szlifierza niech je przeleci na plasko. Przy okazji wymien simmering walu bo pewnie cieknie i simmering walka sprzeglowego. WYmien kmpletne sprzeglo wraz z dociakiem i lozyskiem bo robota jest na tyle upierdliwa, ze ktos kto nie dysponuje warsztatem z podnosnikiem wspomil ja bedzie bolesnie. Jestem za tym abys zlecil to mechanikowi. Jezeli chcesz wiedziec mniej wiecej ile powinna kosztowac taka operacja to dowiedz sie ile kosztuje roboczogodzina i pomnoz to przez piec godzin. DObry mechanik jest w stanie wymienic ta skrzynie w 2,5 godziny ale na spokojnie i dokladnie robiac trzeba 5 godzin. powodzenia.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości