Strona 1 z 1

Większa moc w 2.8 tdi?

: wt maja 18, 2010 3:25 pm
autor: verbea
Witam. Czy w trooperze 2.8 tdi da się podnieść moc? (Jeżdzę z całą rodziną i te 106 koni to trochę za mało) Może ktoś wstawiał jakąś inną turbinę? A może są jakieś inne sposoby? (nie mówcie o zmianie silnika na inny:))
Nie krzyczcie bo szukałem!!
Pozdrawiam

Re: Większa moc w 2.8 tdi?

: wt maja 18, 2010 4:14 pm
autor: Nahen
Hmm benzyna 2.6 ma tylko 10 KM więcej i jeżdżę też z rodziną we 4 czy 5 osób do tego nie dawno jeszcze pies który ważył swoje 60 kg i jakoś nie czyłem specjalnie "braku". To nie są wyścigowe samochody z założenia..

Re: Większa moc w 2.8 tdi?

: wt maja 18, 2010 4:28 pm
autor: verbea
Wiem wiem i ja nie zamierzam z tego autka robić wyścigówki. To szybszej jazdy mam motocykl:) Tylko przy wyprzedzaniu trzeba sporo czasu i stąd moje pytanie?
A tak poza tym to jaki moment obrotowy ma silnik 2.8?

Re: Większa moc w 2.8 tdi?

: wt maja 18, 2010 8:10 pm
autor: skiczu
242 Nm przy 2300 obr/min.
Pewnie, można podnieść moc ale trzeba zmienić turbinę na większą i chyba pompę paliwa lub jej wydatek jeśli to możliwe. Są firmy specjalizujące się w tego typu przeróbkach ale cenią swoje umiejętności... :)

Re: Większa moc w 2.8 tdi?

: śr maja 19, 2010 9:38 am
autor: marcin75-m1
Witam ,wiekszy przelotowy wydech ,podkrecic dawke paliwa ,zamontowac MBC i podkrecic doladowanie turbo ,ale zaczac od wydechu bo bez tego znacznie wzrosnie temperatura spalin a to nie jest zdrowe dla silnika i moze wiekszy intercooler ,pozdrawiam

Re: Większa moc w 2.8 tdi?

: czw maja 20, 2010 6:37 pm
autor: verbea
Z wydechem to sobie jakoś poradzę ale turbiny, dawki paliwa itp... to już za trudne. A więc pozostanie to co mam chyba że możecie polecić kogoś kto się na tym zna i już robił coś takiego to byłbym wdzięczny.

Re: Większa moc w 2.8 tdi?

: czw maja 20, 2010 7:21 pm
autor: zeshky
Na początek to proponuję:
1. zdjąć i wyczyścić dolot - auto lata już swoje ma a EGR syfi dolot niemiłosiernie
2. odłączyć/zaślepić EGR
3. jeśli jest to przepłukać IC - od razu sprawdzisz czy jest szczelny

Silnik odzyska trochę fabrycznych koni a efekt będzie jakby ich przybyło :wink:

Po tych manewrach możesz się bawić w modyfikacje.

Najprostsza to dołożenie IC (jeśli go nie ma), koszt niewielki a efekt będzie odczuwalny od razu. Jeśli ma to możesz pokusić się o większy - tylko trzeba pamiętać że większy IC to większa turbo-dziura, co w terenie jest niezbyt pożądane.

Dalej można wywalić katalizator (jeśli jest) - generalnie diesel im ma mniejsze opory na wydechu tym lepiej.

Na koniec poszukaj dobrego pompiarza i niech ci przestawi pompę na większą dawkę - z tego będzie najwięcej mocy. Wbrew pozorom seryjne graty są zwykle liczone z lekkim nadmiarem.

Wymianę pompy, wtrysków czy turbo sobie daruj , takie mody to już extremum i koszty są bardzo duże a ryzyko powikłań spore.


Powodzenia!