Strona 1 z 4
GAZ do TROOPKA 2,6mpi
: wt wrz 28, 2004 10:48 pm
autor: KID
Witam
Niedawno nabyłem w/w i zastanawiam sie nad instalacją gazowa do niego.
Czy ktoś juz zakładał jesli tak to jak sie na tym jezdzi. (wiem ze to troche profanacja

)
Nie myśle o sekwencyjnym bo mnie na niego nie stać, chodzi o zwykłą instalacje.
Pozdrawiam KID
: czw wrz 30, 2004 6:34 am
autor: Nahen
Hmm 2.6 mpi to chyba tylko tyle się różni od 2.6i że ma wielopunktowy wtrysk... więc raczej zaden problem z tym gazem. Co do profanacji to k westia umowy ja tam wole jeździć za 30 zydla 100 km a nie za 55

Jedno co radzę poszukaj po warztatach i zainstaluj instalacje przynajmniej z krokowym silnikiem mi się udało taką założyć za 1.800 PLN z tym że w małym miasteczku

ale grunt że sie dało za >grosze< i działa wiec szukaj raczej nie polecam >tanich< prostych rozwiązań i podstawa żeby nie zapodali Ci za małego parownika bo wtedy bedzie lipa
Pozdrawiam
: czw wrz 30, 2004 11:06 am
autor: Silvestr
Jak Ci się spisuje ta instalacja? Nie masz z nią problemów?
: czw wrz 30, 2004 6:37 pm
autor: Nahen
Jak narazie jest GIT chodzi jak powinna zobaczymy co będzie w zimę

jak zacznie prychać dam znać
Pozdrawiam
: czw wrz 30, 2004 6:57 pm
autor: Silvestr
Zapomniałem się jeszcze spytać ile Ci pali gazu?
: czw wrz 30, 2004 8:15 pm
autor: KID
A jaką dużą butle masz załozona ? i na ile ci wystarcza. Troche mnie znajomy straszy ze silnik nie mały i moze boom zrobić ale jakoś mu nie wierze (zazdrosny jest i tyle :> )
: czw wrz 30, 2004 8:26 pm
autor: Silvestr
Ostatnio jak brałem wymiary butli to wynikało, że 80 l. musi się zmieścić na prawą stronę bagażnika bez obaw (przy długim aucie). Na biedę może i wejdzie 90-tka... Chyba że się chce zaraz za tylnym siedzeniem, ale to moim zdaniem porażka, bo siedzeń złożyć nie można.
: pt paź 01, 2004 8:40 am
autor: Nahen
Ja mam założoną tylko 65 litrów i porzecznie za oparciem tylnej kanapy siedzenie da sie złożyć ale butla przeszkadza bo psuje powierzchnie podłogi pali mi toto okolo 17-18 literków LPG Tak wiec na 65litrowej butli przejeżdżam około 300 km (na 65 litrów faktycznie udaje się wykorzystać około 55-58 l )
Pozdrawiam
: pt paź 01, 2004 5:48 pm
autor: Mike
ja również założyłem instalacje prostą... (nie sekwencyjny wtrysk gazu) i działa bez problemu ... zrobiłem juz na niej jakies 16tyś km.. i nic sie nie dzieje.... a pali mi około 14-15 litrów w mieście... i około 12 na trasie (jak nie przekraczam 120km/h

)..... kosztowała mnie 2100zł i jak przekalkulowałem to juz dawno sie zwróciła..... jak ktoś boi sie wystrzału to mam założony "holenderski " patent, żeby nie rozwaliło przepływomierza.... (zainteresowanym prześle fotki na meiila) butle mam 65 (wchodzi 51-52 l) i starcza mi na 380 km... oczywiście przy odpalaniu i rozgrzaniu silnika na paliwie.....
pozdrawiam....
: śr paź 06, 2004 9:46 am
autor: Silvestr
Mike - podeślij mi te foty, chętnie zobaczę bo w tym tygodniu będę montował...
: śr paź 06, 2004 5:29 pm
autor: Mike
przesle ci jutro.... bo dzisiaj rozgrzebałem Troopka ... bede robił blachy.. pozdrawiam....
: śr paź 06, 2004 7:07 pm
autor: Silvestr
OK, ale prześlij mi na (...) - mail w profilu chwilowo nieczynny.
Thx.
: pn paź 11, 2004 8:39 am
autor: Silvestr
Mam kłopot z odpisaniem z mojej skrzynki więc piszę tutaj...
Raz jeszcze dzięki za fotki, najbardziej podoba mi się miejsce na wlew, ostatnio sporo się nad tym zastanawiałem gdzie go umieścić. Skoro u Ciebie dało się to fajnie schować, więc u mnie też będzie musiało się zmieścić.
: śr paź 13, 2004 4:30 pm
autor: Silvestr
Właśnie dostałem cynk, że instalacja w moim trupie została założona, najwcześniej w niedzielę (raczej w poniedziałek) zdam relację jak to się sprawuje...
no...

LPG W 2,6MPI
: pn lis 29, 2004 1:21 pm
autor: LOLO
JEŹDZIŁEM TAKIM Z GAZEM PRZEZ ROK,ANI RAZU NIE ,,STRZELIŁ",CO CZĘSTO MI SIĘ ZDARZAŁO NP.W AUDI,ŻADNEGO ZAUWAŻALNEGO SPADKU MOCY NA GAZIE,WSZYSTKO OK. POLECAM!
: pn lis 29, 2004 5:44 pm
autor: Pasza
Nahen pisze:Hmm 2.6 mpi to chyba tylko tyle się różni od 2.6i że ma wielopunktowy wtrysk...
tego nie jestem pewien na 100 procent ale na -95% wydaje mi sie, ze wszystkie 2,6 to mpi i na wielopunkcie ...
pozdrawiam
: pn lis 29, 2004 7:56 pm
autor: Mike
przez 20 tyś które juz zrobiłem na gazie ... strzelił tylko raz.... a tak poza tym nic sie nie dzieje... ale trzeba pamietać zeby po około 10 tyś. zlać to świństwo z reduktora, bo wtedy silnik traci moc na gazie.... pozdrawiam...
: pn lis 29, 2004 8:47 pm
autor: huskee
mi na poczatku strzelal czesto

szczegolnie jak sie dalo gwaltownie po gazie, strasznie to denerwowalo (mam prosta instalacje), ale jak sie pozniej okazalo olej walil szczelke mi mechanik pod glowica(kupa problemow) zle zalozyl

, po poprawieniu problem zniknal i jest wszystko ok, przykrecilem troche gaz, bo 17 srednio (sporo miasto) to troche za duzo na studencka kieszen, jest troche slabszy, ale i tak jest fajna jazda.
POZDRAWIAM

: pt sty 14, 2005 1:16 pm
autor: maxkuba
: sob sty 29, 2005 7:53 pm
autor: KID
Mówisz tak bo masz TDi a nie MPi , jak byś miał to drugie to pewnie byś zmienił zdanie

POZDRO!!
Mój Trooper przejechał już 160 tys. km na gazie.
: sob sty 29, 2005 10:00 pm
autor: Grzesiek1977
Silnik 2.6 MPI - instalacja gazowa z emulatorem, żeby sonda lambda nie szalała.
Jedyne na co trzeba uważać to, żeby zawory się nie zwiesiły - proponuję sprawdzanie i ewentualną regulację co 30 tys. km
Na gazie chodzi lepiej niż na benzynie (po odpowiedniej regulacji), w końcu gaz ma około 100 oktanów.
Spalanie około 12l/100km.
: ndz sty 30, 2005 9:21 am
autor: Mike
oj kolego regulacja zaworów co 30 tyś jezdząc na gazie to morderstwo dla silnika....... zawory przy instalacji gazowej powinno sie regulować co 10 tyś km!!!! gaz ma prawie 200 C większą temp. spalania wiec mozna przy mniejszej odległości na zaworach wypalić je....
ja sam regulowałem zawory w swoim Troopku.. (po namowach Cezny, który tez sam regulował).... i naprawde po regulacji silniczek zaczął inaczej sie zachowywać.. niedługo znowu bede regulował zaworki jak ktos chce to moge to udokumentować fotograficznie i przesłac fotki na meila..... pozdrawiam....
Hmm
: ndz sty 30, 2005 11:56 pm
autor: Grzesiek1977
Co 10 tys. sprawdzić nie zaszkodzi - w końcu lepiej zapobiegać niż leczyć.
U mnie jak sprawdziłem trzeba regulować co 30 tys.
Tyle, że te przebiegi robię w trasie na w miarę stabilnych obrotach, więc może to ma wpływ.
: wt lut 01, 2005 12:11 am
autor: Silvestr
Może i tak, ale wolę paprać się przy instalacji niż przy romoncie silnika 2.8TD

Zresztą poczekamy to wszystko wyjdzie w praniu.

: wt lut 01, 2005 12:24 am
autor: Silvestr
Wracając jednak do wrażeń z jazdy na gazie. Po przejechanych niecałych 10 kkm nie wystrzeliło mi ani razu, spalanie średnie w 15 litrach się mieści (trasa, miasto, lekki teren), przy butli 90 litrów liczę że zrobię trochę ponad 500 km. W niedzielę zatankowałem do pełna i wyzerowałem licznik, napiszę jak to będzie wyglądać...
Jak narazie nie widzę istotnej różnicy w jeździe na gazie a na benzynie, ale nie mówię teraz o terenie. Poważnie nie upalałem bo jedno sprzęgiełko się skończyło, w tygodniu będzie wymiana na manualne i wtedy się wypowiem coś więcej.
Na chwilę obecną instalacja zwróciła mi się w około 80% (3,5 miesiąca od założenia)... Oby tak dalej.
PS. Czy to ja tylko tak mam, ale wydaje mi się, że gaz ostatnio tanieje. W jednym miejscu gdzie zawsze biorę i gdzie jest sprawdzony jakościowo ostatnio tankowałem po... 1.69 zł.

Niedawno był przecież już około 1.90 zł. za litr. Taka tendencja zniżkowa bardzo mi się podoba
