Strona 1 z 4

GAZ do TROOPKA 2,6mpi

: wt wrz 28, 2004 10:48 pm
autor: KID
Witam !!

Niedawno nabyłem w/w i zastanawiam sie nad instalacją gazowa do niego.
Czy ktoś juz zakładał jesli tak to jak sie na tym jezdzi. (wiem ze to troche profanacja :) )

Nie myśle o sekwencyjnym bo mnie na niego nie stać, chodzi o zwykłą instalacje.

Pozdrawiam KID

: czw wrz 30, 2004 6:34 am
autor: Nahen
Hmm 2.6 mpi to chyba tylko tyle się różni od 2.6i że ma wielopunktowy wtrysk... więc raczej zaden problem z tym gazem. Co do profanacji to k westia umowy ja tam wole jeździć za 30 zydla 100 km a nie za 55 ;) Jedno co radzę poszukaj po warztatach i zainstaluj instalacje przynajmniej z krokowym silnikiem mi się udało taką założyć za 1.800 PLN z tym że w małym miasteczku ;) ale grunt że sie dało za >grosze< i działa wiec szukaj raczej nie polecam >tanich< prostych rozwiązań i podstawa żeby nie zapodali Ci za małego parownika bo wtedy bedzie lipa

Pozdrawiam

: czw wrz 30, 2004 11:06 am
autor: Silvestr
Jak Ci się spisuje ta instalacja? Nie masz z nią problemów?

: czw wrz 30, 2004 6:37 pm
autor: Nahen
Jak narazie jest GIT chodzi jak powinna zobaczymy co będzie w zimę ;) jak zacznie prychać dam znać ;)

Pozdrawiam

: czw wrz 30, 2004 6:57 pm
autor: Silvestr
Zapomniałem się jeszcze spytać ile Ci pali gazu?

: czw wrz 30, 2004 8:15 pm
autor: KID
A jaką dużą butle masz załozona ? i na ile ci wystarcza. Troche mnie znajomy straszy ze silnik nie mały i moze boom zrobić ale jakoś mu nie wierze (zazdrosny jest i tyle :> )

: czw wrz 30, 2004 8:26 pm
autor: Silvestr
Ostatnio jak brałem wymiary butli to wynikało, że 80 l. musi się zmieścić na prawą stronę bagażnika bez obaw (przy długim aucie). Na biedę może i wejdzie 90-tka... Chyba że się chce zaraz za tylnym siedzeniem, ale to moim zdaniem porażka, bo siedzeń złożyć nie można.

: pt paź 01, 2004 8:40 am
autor: Nahen
Ja mam założoną tylko 65 litrów i porzecznie za oparciem tylnej kanapy siedzenie da sie złożyć ale butla przeszkadza bo psuje powierzchnie podłogi pali mi toto okolo 17-18 literków LPG Tak wiec na 65litrowej butli przejeżdżam około 300 km (na 65 litrów faktycznie udaje się wykorzystać około 55-58 l )

Pozdrawiam

: pt paź 01, 2004 5:48 pm
autor: Mike
ja również założyłem instalacje prostą... (nie sekwencyjny wtrysk gazu) i działa bez problemu ... zrobiłem juz na niej jakies 16tyś km.. i nic sie nie dzieje.... a pali mi około 14-15 litrów w mieście... i około 12 na trasie (jak nie przekraczam 120km/h :P )..... kosztowała mnie 2100zł i jak przekalkulowałem to juz dawno sie zwróciła..... jak ktoś boi sie wystrzału to mam założony "holenderski " patent, żeby nie rozwaliło przepływomierza.... (zainteresowanym prześle fotki na meiila) butle mam 65 (wchodzi 51-52 l) i starcza mi na 380 km... oczywiście przy odpalaniu i rozgrzaniu silnika na paliwie.....

pozdrawiam....

: śr paź 06, 2004 9:46 am
autor: Silvestr
Mike - podeślij mi te foty, chętnie zobaczę bo w tym tygodniu będę montował...

: śr paź 06, 2004 5:29 pm
autor: Mike
przesle ci jutro.... bo dzisiaj rozgrzebałem Troopka ... bede robił blachy.. pozdrawiam....

: śr paź 06, 2004 7:07 pm
autor: Silvestr
OK, ale prześlij mi na (...) - mail w profilu chwilowo nieczynny.
Thx.

: pn paź 11, 2004 8:39 am
autor: Silvestr
Mam kłopot z odpisaniem z mojej skrzynki więc piszę tutaj...
Raz jeszcze dzięki za fotki, najbardziej podoba mi się miejsce na wlew, ostatnio sporo się nad tym zastanawiałem gdzie go umieścić. Skoro u Ciebie dało się to fajnie schować, więc u mnie też będzie musiało się zmieścić.

: śr paź 13, 2004 4:30 pm
autor: Silvestr
Właśnie dostałem cynk, że instalacja w moim trupie została założona, najwcześniej w niedzielę (raczej w poniedziałek) zdam relację jak to się sprawuje...
no...
:)21

LPG W 2,6MPI

: pn lis 29, 2004 1:21 pm
autor: LOLO
JEŹDZIŁEM TAKIM Z GAZEM PRZEZ ROK,ANI RAZU NIE ,,STRZELIŁ",CO CZĘSTO MI SIĘ ZDARZAŁO NP.W AUDI,ŻADNEGO ZAUWAŻALNEGO SPADKU MOCY NA GAZIE,WSZYSTKO OK. POLECAM!

: pn lis 29, 2004 5:44 pm
autor: Pasza
Nahen pisze:Hmm 2.6 mpi to chyba tylko tyle się różni od 2.6i że ma wielopunktowy wtrysk...
tego nie jestem pewien na 100 procent ale na -95% wydaje mi sie, ze wszystkie 2,6 to mpi i na wielopunkcie ...
pozdrawiam

: pn lis 29, 2004 7:56 pm
autor: Mike
przez 20 tyś które juz zrobiłem na gazie ... strzelił tylko raz.... a tak poza tym nic sie nie dzieje... ale trzeba pamietać zeby po około 10 tyś. zlać to świństwo z reduktora, bo wtedy silnik traci moc na gazie.... pozdrawiam...

: pn lis 29, 2004 8:47 pm
autor: huskee
mi na poczatku strzelal czesto :( szczegolnie jak sie dalo gwaltownie po gazie, strasznie to denerwowalo (mam prosta instalacje), ale jak sie pozniej okazalo olej walil szczelke mi mechanik pod glowica(kupa problemow) zle zalozyl :-? , po poprawieniu problem zniknal i jest wszystko ok, przykrecilem troche gaz, bo 17 srednio (sporo miasto) to troche za duzo na studencka kieszen, jest troche slabszy, ale i tak jest fajna jazda.
POZDRAWIAM !!

: pt sty 14, 2005 1:16 pm
autor: maxkuba
gaz to jest najlepszy do zapalniczki lub kuchenki a nie do samochodu jak dłużej pojeżdzicie to zobaczcie :o sami jle z tym problemu :lol: :lol: :lol:

: sob sty 29, 2005 7:53 pm
autor: KID
Mówisz tak bo masz TDi a nie MPi , jak byś miał to drugie to pewnie byś zmienił zdanie :)
POZDRO!!

Mój Trooper przejechał już 160 tys. km na gazie.

: sob sty 29, 2005 10:00 pm
autor: Grzesiek1977
Silnik 2.6 MPI - instalacja gazowa z emulatorem, żeby sonda lambda nie szalała.
Jedyne na co trzeba uważać to, żeby zawory się nie zwiesiły - proponuję sprawdzanie i ewentualną regulację co 30 tys. km
Na gazie chodzi lepiej niż na benzynie (po odpowiedniej regulacji), w końcu gaz ma około 100 oktanów.
Spalanie około 12l/100km.

: ndz sty 30, 2005 9:21 am
autor: Mike
oj kolego regulacja zaworów co 30 tyś jezdząc na gazie to morderstwo dla silnika....... zawory przy instalacji gazowej powinno sie regulować co 10 tyś km!!!! gaz ma prawie 200 C większą temp. spalania wiec mozna przy mniejszej odległości na zaworach wypalić je....
ja sam regulowałem zawory w swoim Troopku.. (po namowach Cezny, który tez sam regulował).... i naprawde po regulacji silniczek zaczął inaczej sie zachowywać.. niedługo znowu bede regulował zaworki jak ktos chce to moge to udokumentować fotograficznie i przesłac fotki na meila..... pozdrawiam....

Hmm

: ndz sty 30, 2005 11:56 pm
autor: Grzesiek1977
Co 10 tys. sprawdzić nie zaszkodzi - w końcu lepiej zapobiegać niż leczyć.

U mnie jak sprawdziłem trzeba regulować co 30 tys.
Tyle, że te przebiegi robię w trasie na w miarę stabilnych obrotach, więc może to ma wpływ.

: wt lut 01, 2005 12:11 am
autor: Silvestr
maxkuba pisze:gaz to jest najlepszy do zapalniczki lub kuchenki a nie do samochodu jak dłużej pojeżdzicie to zobaczcie :o sami jle z tym problemu :lol: :lol: :lol:
Może i tak, ale wolę paprać się przy instalacji niż przy romoncie silnika 2.8TD :)25 ;)
Zresztą poczekamy to wszystko wyjdzie w praniu.
:)21

: wt lut 01, 2005 12:24 am
autor: Silvestr
Wracając jednak do wrażeń z jazdy na gazie. Po przejechanych niecałych 10 kkm nie wystrzeliło mi ani razu, spalanie średnie w 15 litrach się mieści (trasa, miasto, lekki teren), przy butli 90 litrów liczę że zrobię trochę ponad 500 km. W niedzielę zatankowałem do pełna i wyzerowałem licznik, napiszę jak to będzie wyglądać...
Jak narazie nie widzę istotnej różnicy w jeździe na gazie a na benzynie, ale nie mówię teraz o terenie. Poważnie nie upalałem bo jedno sprzęgiełko się skończyło, w tygodniu będzie wymiana na manualne i wtedy się wypowiem coś więcej.
Na chwilę obecną instalacja zwróciła mi się w około 80% (3,5 miesiąca od założenia)... Oby tak dalej.

PS. Czy to ja tylko tak mam, ale wydaje mi się, że gaz ostatnio tanieje. W jednym miejscu gdzie zawsze biorę i gdzie jest sprawdzony jakościowo ostatnio tankowałem po... 1.69 zł. :o Niedawno był przecież już około 1.90 zł. za litr. Taka tendencja zniżkowa bardzo mi się podoba :)21