Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.
Moderator: Mroczny
Ni do końca masz racje, lepiej po zamontowaniu akumulatora i odpaleniu silnika dać mu się rozgrzać na wolnych do osiągnięcia normalnej tem. pracy.wojtekkk pisze:zupełnie nic - co najwyżej się zresetuje ale to ni groźne
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Dziękuję za uświadomienie, lecz tematy typu:
- Zakup Opla Frontery 2.2 DTI - 2002/2003 rok
- Jakie radzicie auto kupić do 16000zł
- Kupno Fronterki
- frontera 2,8 szybki start i obawy
Natomiast dla hasła kupno jest 12 wyników
Po spędzeniu kilku godzin na forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, mianowicie, w jaki sposób przetestować auto (zarówno teren jak i szosa), na jakie rzeczy zwrócić uwagę tzn. hałasująca /za cicha turbina, zgrzyty skrzyni biegów przy przełączaniu z 2H na 4H i 4L, jakieś dziwne wskazanie na desce, itp. To będzie moje pierwsze auto 4x4 i chciałbym kupić coś, co mi posłuży, a nie jak z R Scenic II (mój służbowy), co chwile do serwisu.
Ktoś na forum napisał:
Opcja szukaj nie boli chyba, że prowadzi do czegoś takiego:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=15700
lub takiego
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12861
Chyba, że do odczytania tych postów potrzebne są jakieś uprawnienia
Wiem auto ma się dobrze prowadzić i ma jechać, lecz podczas jazdy ważne są też odgłosy czy też drgania przenoszone z silnika (oznaka zużycia poduszek), dlatego warto znać pewne oznaki. Niestety potrzebne jest doświadczenie, którego ja nie posiadam, dlatego zwróciłem sięo pomoc.
Jeżeli mógłbym o nią prosić w tym temacie lub wskazanie odpowiedniego tematu będę wdzięczny.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia/wieczoru/nocy.
- Zakup Opla Frontery 2.2 DTI - 2002/2003 rok
- Jakie radzicie auto kupić do 16000zł
- Kupno Fronterki
- frontera 2,8 szybki start i obawy
Natomiast dla hasła kupno jest 12 wyników
Po spędzeniu kilku godzin na forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, mianowicie, w jaki sposób przetestować auto (zarówno teren jak i szosa), na jakie rzeczy zwrócić uwagę tzn. hałasująca /za cicha turbina, zgrzyty skrzyni biegów przy przełączaniu z 2H na 4H i 4L, jakieś dziwne wskazanie na desce, itp. To będzie moje pierwsze auto 4x4 i chciałbym kupić coś, co mi posłuży, a nie jak z R Scenic II (mój służbowy), co chwile do serwisu.
Ktoś na forum napisał:
A ja nie mam zamiaru nim się ścigać tylko wyjechać na mazury/góry zabrać stary kamping rodziców i wiedzieć, że wrócę "normalnie traktując" ten samochód."Moje zdanie na temat frontery jest takie: nie jest to auto do zabaw w terenie, za to jako pojemne auto rodzinne, do ciagania lawety, lajby, wyjazdu w gory, czy do domku pod lasem nadaje sie bardzo dobrze. Zwlaszcza ze dzieki jak sam pisales niskim cenom i duzej dostepnosci mozesz kupic mlode auto i bez pakietu startowego. Jesli kupisz auto z glowa sypac sie nie bedzie i nie trzeba do tego specjalnej troski tylko normalnego traktowania."
Opcja szukaj nie boli chyba, że prowadzi do czegoś takiego:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=15700
lub takiego
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12861
Chyba, że do odczytania tych postów potrzebne są jakieś uprawnienia
Wiem auto ma się dobrze prowadzić i ma jechać, lecz podczas jazdy ważne są też odgłosy czy też drgania przenoszone z silnika (oznaka zużycia poduszek), dlatego warto znać pewne oznaki. Niestety potrzebne jest doświadczenie, którego ja nie posiadam, dlatego zwróciłem sięo pomoc.
Jeżeli mógłbym o nią prosić w tym temacie lub wskazanie odpowiedniego tematu będę wdzięczny.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia/wieczoru/nocy.
eh. nie doceniasz szczerej, płynącej z głębi serca, pomocy kolegow 
a tak poważniej, to poszukaj niekoniecznie w dziale opla. Kupowanie jakiegokolwiek samochodu sprowadza sie do sprawdzenia go pod względem formalnym i legalności, korozji oraz działania silnika i podwozia. Nic innego nie ma w tych samochodach. Czy jest to frota, suza czy parch, zawsze sprawdza sie te elementy
. Jeśli nie czujesz sie na siłach sprawdzić sam autka, to poproś o pomoc kogoś kto posiada taki pojazd lub jakiegoś rozsądnego mechanika. Nawet ASO będzie tańsze niż ew. wtopa.
Poza tym poczytaj całe forum opla, nie tylko tematy o kupnie - ludzie opisooja tam swoje użeranie sie z rupieciem - będziesz wiedział co jest bolączką każdego modelu. A pewnie i tak znajdzie się coś, co pominiesz albo czego akurat na forum nie było. Dosyć ciężko napisać gotową recepte typu: sprawdź to i to, jak lux to bierz. kumpel kupował parcha i rozczulał się nad silnikiem bo głowice to częsta usterka parchów 2.8TD i nad korozją bo parch stary. Niestety jak już sprawdził silnik na zylion sposobów to nie zakumał, że przedni most jest wybuchnięty i do wymiany... A ponoć są legendarnie pancerne...
wszystko można zabić 
Jeździłem frotąB z silnikiem 2.2 DTL i taki samochód szczerze odradzam. Jest to samochód projektowany z myślą o serwisie.
A znajomek ma froteA z benzyniakiem/LPG i jest zadowolony, a silniczek 2.8 TD od isuzu ma raczej bardzo dobrą opinię, co nie oznacza że nie da się trafić froty z takim motorkiem w kawałkach.... Trzeba z głową....

a tak poważniej, to poszukaj niekoniecznie w dziale opla. Kupowanie jakiegokolwiek samochodu sprowadza sie do sprawdzenia go pod względem formalnym i legalności, korozji oraz działania silnika i podwozia. Nic innego nie ma w tych samochodach. Czy jest to frota, suza czy parch, zawsze sprawdza sie te elementy

Poza tym poczytaj całe forum opla, nie tylko tematy o kupnie - ludzie opisooja tam swoje użeranie sie z rupieciem - będziesz wiedział co jest bolączką każdego modelu. A pewnie i tak znajdzie się coś, co pominiesz albo czego akurat na forum nie było. Dosyć ciężko napisać gotową recepte typu: sprawdź to i to, jak lux to bierz. kumpel kupował parcha i rozczulał się nad silnikiem bo głowice to częsta usterka parchów 2.8TD i nad korozją bo parch stary. Niestety jak już sprawdził silnik na zylion sposobów to nie zakumał, że przedni most jest wybuchnięty i do wymiany... A ponoć są legendarnie pancerne...


Jeździłem frotąB z silnikiem 2.2 DTL i taki samochód szczerze odradzam. Jest to samochód projektowany z myślą o serwisie.
A znajomek ma froteA z benzyniakiem/LPG i jest zadowolony, a silniczek 2.8 TD od isuzu ma raczej bardzo dobrą opinię, co nie oznacza że nie da się trafić froty z takim motorkiem w kawałkach.... Trzeba z głową....

Sworzeń skrzypi?????
Witam
Przy lekkich ruchach kierownica i czasem przy ruchu zawieszenia góra dół słychac małe skrzypienie w lewym sworzniu?
Niezbyt dobrze przyglądnąłem się ale jest to sworzeń układu kierowniczego?
Wystarczy nasmarować czy kiepsko to wygląda
Chyba ostatnio mocniej skrzypi
Piszcie co wiecie ....
Pozdr
Przy lekkich ruchach kierownica i czasem przy ruchu zawieszenia góra dół słychac małe skrzypienie w lewym sworzniu?
Niezbyt dobrze przyglądnąłem się ale jest to sworzeń układu kierowniczego?
Wystarczy nasmarować czy kiepsko to wygląda
Chyba ostatnio mocniej skrzypi
Piszcie co wiecie ....
Pozdr
Frontera-2,0-
Witam mam problemik;;padły długie światła przy kierownicy co czynić opcje bardzo pomocne. Dzięki..
Frontera-2,0-
Jedna wajcha od świateł i kierunku i płytka z pstrykaczem padł pstrykacz jest do kupienia osobno
Frontera-2,0-
Witam..Pstrykacz od świateł mam i ok. ale problem padnięcia pstrykacza pozostał żarówki miałem 100/80 a teraz 100/90 czy to jest ten problem...Siemka..
Ewentulanie jak jest bardzo slisko, np duzo sniegu i kola maja uslizg
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl
W B jest taka sam sytuacja co w A
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl
Jako że temat "dla absolutnych nowicjuszy" to może nie zostanę zabity 
Mam 2 pytania:
1. Jak jest z montażem snorkela do frotki sport (wersja A)? Ktoś próbował? Bo jakoś na żadnym zdjęciu się z czymś takim nie spotkałem. Ja czy to nawet chodząc czy jeżdżąc rowerkiem jakoś mam tendencję to wpakowania się w wodę, a jak to mówią strzeżonego Pan Bóg strzeże.
2. Czy do frotki sport da się jakoś zamocować coś na dach? Jakiś bagażniczek dachowy, albo rynny na rowery?

Mam 2 pytania:
1. Jak jest z montażem snorkela do frotki sport (wersja A)? Ktoś próbował? Bo jakoś na żadnym zdjęciu się z czymś takim nie spotkałem. Ja czy to nawet chodząc czy jeżdżąc rowerkiem jakoś mam tendencję to wpakowania się w wodę, a jak to mówią strzeżonego Pan Bóg strzeże.
2. Czy do frotki sport da się jakoś zamocować coś na dach? Jakiś bagażniczek dachowy, albo rynny na rowery?
Da się założyć ale:
1. trzeba mieć relingi dachowe (są rzadkością - ale można je kupić)
Giełdowa cena to 250 PLN za komplet (do SPORT-a nie pasują od LONGA
)
2. Potem do relingów przychodzi specjalny bagażnik mocowany do relingów
np. taki:
http://www.allegro.pl/item294329301_bag ... 86_zl.html
To oczywiście wersja tania bo bardziej firmowe zderzaki kosztują więcej.
1. trzeba mieć relingi dachowe (są rzadkością - ale można je kupić)
Giełdowa cena to 250 PLN za komplet (do SPORT-a nie pasują od LONGA

2. Potem do relingów przychodzi specjalny bagażnik mocowany do relingów
np. taki:
http://www.allegro.pl/item294329301_bag ... 86_zl.html
To oczywiście wersja tania bo bardziej firmowe zderzaki kosztują więcej.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość