Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Pafcio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt mar 02, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pafcio » pt mar 23, 2007 2:02 am

No i ja mam podobny problem. Czy zna ktoś jakiegoś mechanika coby to sprawdził i ewentualnie niedrogim kosztem naprawił (w Warszawie) >>>???<<<

Pozdr.
Jeep Grand Cherokee (WG) 1999 4.7 V8 - się mota
Forum ludzi poJEEpanych http://jeepnieci.org.pl

Awatar użytkownika
fidar1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 7:48 pm
Lokalizacja: pomorskie ;)

Post autor: fidar1 » śr paź 17, 2007 11:00 am

Witojcie ;)
Co powiecie na temat regularnej konserweacji-nasmarowywania smarem sprzegieł półautomatycvznych na piastach we Frotce?
Czy jest to zalecane czy raczeh\j nie potrzebne?
Znajomy także kupił frote i jest mechanikiem, twierdzi ż enie wiedzi tam jakiegoś specjalnego dojścia-smarownicy wiec jest to konieczne tylko przy wymianie np łozyska koła bo inaczej ten smar nie ubywa..
Pozdr

Awatar użytkownika
fidar1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 7:48 pm
Lokalizacja: pomorskie ;)

Post autor: fidar1 » śr paź 24, 2007 6:01 pm

CD
witam
Gdzie sa te sprzegła półautomaty? Patrzałem i jest: koło, zacisk ham, przegub zewn i półoś krótka , wał i most..nicieweo nie widze....gdzie sie chowa ono???? :(
Pozdr

Awatar użytkownika
OKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sty 07, 2008 2:12 pm
Lokalizacja: Kutno

Post autor: OKO » pn sty 28, 2008 4:58 pm

Wiec jest tak... po cieżich bólach i dowiadywaniu sie dowiedziałem sie, że u mnie nie ma już w kołach przednich sprzęgiełek a w są zabieraki a gościu z serwisu z Wrocławia uświadomił mnie, że w moim roczniku załączanie przedniego napędu jest elektro-pneumatyczne. Sprawdzałem przy przednim moście jest jakieś ustrojstwo gdzie są elektrozawory i docodzą wężyki podciśnienia! niestety żaden mechanik w Kutnie nic z tego nie kuma ja też może ktoś mi coś poradzi! w najgorszym zostanie mi serwis znalazłłem we Wrocławiu i i Bybgoszczy Co mi radzicie?
To mój problem????
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: Marcin 260R » czw sty 21, 2010 9:16 am

cześć! wracam do tematu:
dotyczy Frontera B 3,2 V6 2001r (oczywiście bez sprzęgiełek piast)
czy może ktoś dobrze czujący ten temat opisać "krok po kroku" na co i jak działa mechanizm załączający przedni napęd (tzn od momentu naciśnięcia pstryczka-elektryczka, w poz. lewarka 2H)?

ps. i czy na pewno to auto to nie 4x4 tylko 4WD - jak w tytule tematu?

pozdrawiam!
marcin

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: wojtekkk » pt sty 22, 2010 9:02 am

jak dopniesz przód to masz na sztywno- frotki ani te stare ani te nowsz nie miały centralnego mechanizmu.
cały czas w równym stopniu masz przekazywany moment obrotowy na obie osie.
jedyna różnica to taka ze w starszych modelach odbywało sie to całkiem maechanicznie a u ciebie jakoś podciśnieniowo(dopinanie pólosi),
lewarkiem zapinasz chyba jedynie redukcje(czyli drążek od skrzyni rozdzielczej ma tylko 2 położenia a nie jak w starszych modelach 3)
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: Marcin 260R » pt sty 22, 2010 3:43 pm

:)21 dziękuję za odpowiedź :)2 :)2
Może niejasno pytałem :wink:
chodzi mi o szczegóły - co się dzieje od chwili naciśnięcia włącznika napędu? czym on steruje, czy zarówno siłownikiem przy półosi i skrzynką rozdzielczą dołączając przód, jeżeli tak to czy w skrzynce jest też jakiś siłownik (pneumayczny? "dmuchany" skąd?), co sie gdzie przesuwa, kiedy "rusza" wał napędzajacy przód (o ile nie obraca się cały czas ?? !! ), co pompuje powietrze siłownika dołączania półosi, czy kabelek do siłownika to tylko kontrolka, i taaaakie tam..
Czy ktoś z Kolegów już to rozgryzł "od A do zet" :)26 ?

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: mazurkas007 » pt lut 05, 2010 8:03 am

Po wciśnięciu klawisza od 4x4, przestawia się zaworek na układzie podciśnienia i zapina się dzięki siłownikowi sprzęgło na przedniej półośce, masz załączone 4x4.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: Marcin 260R » pt lut 05, 2010 8:39 am

j :)3 już pisalem, że tyle to i ja wiem...
jakiś silnik (silownik) steruje tym "zaworkiem"? skąd się bierze podciśnienie? pompka jakaś jest?, gdzie?
tzn, że wał na przód obraca się permanentnie, bez względu na pozycję włącznika przodu?
naprawdę proszę o odpowiedź tylko tych, którzy znają szczególy
dzięki

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: mazurkas007 » sob lut 06, 2010 6:10 pm

Marcin 260R pisze:j :)3 już pisalem, że tyle to i ja wiem...
jakiś silnik (silownik) steruje tym "zaworkiem"? skąd się bierze podciśnienie? pompka jakaś jest?, gdzie?
tzn, że wał na przód obraca się permanentnie, bez względu na pozycję włącznika przodu?
naprawdę proszę o odpowiedź tylko tych, którzy znają szczególy
dzięki
jeśli o to chodzi, to wszystko już było na forum, sam o tym pisałem, szukaj.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
hassan
 
 
Posty: 152
Rejestracja: pn sie 27, 2007 7:24 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: hassan » wt cze 08, 2010 9:05 am

podejrzewam że we frotce jest podobnie jak w montku, czyli:

1. naciśnięcie guzika spina przednie półosie (podciśnienie brane z vacuum alternatora) - półosie są spięte ale nie napędzane
2. dźwignia na 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś.

Z tego co pamiętam to w przypadku kiedy jest przycisk to nie wrzucisz 4H/4L jak go nie naciśniesz. U mnie akurat przycisku nie ma - zapinanie półosi sterowane jest czujnikiem w skrzyni - więc mogę się jedynie domyślać :)
Opel Monterey 3.1 LTD '96 long, stalowo-szary

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: wojtekkk » wt cze 08, 2010 5:02 pm

a to nie jest tak że w modelach z takim przodem dźwignia lewarka ma tylko 2h/4l --4h to tylko kwestia przycisku ??
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
hassan
 
 
Posty: 152
Rejestracja: pn sie 27, 2007 7:24 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: hassan » czw cze 10, 2010 4:37 pm

jak to dokładnie jest w wersji z przyciskiem to niestety nie wiem. Przeglądałem chwilę temu zdjęcia na allegro i chyba rzeczywiście dźwignia od napędów ma tylko dwa przełożenia o_O
Opel Monterey 3.1 LTD '96 long, stalowo-szary

monikapyznar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 06, 2010 7:44 pm

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: monikapyznar » pn lis 08, 2010 7:33 pm

Witam.
Czekałam że ktoś w końcu odpowie dokładnie na pytanie jak zapinane są napędy we frotce B ( drugi lewarek tylko 4H/4L) ale niestety nikt dokładnie tego nie opisał. Każdy ma tylko domysły. Tutaj moje wątpliwości.

1) Jak reduktor jest na 4H i przycisnę przycisk na tablicy napęd na 4x4 - to które koła ciągną na pewno tylne różnicowe, ale przód ciągną 2 koła czy jedno ? , czy przednia półośka jest spięta czy nie ?

2) Opowiadał ktoś że przy skrzyni biegu lewarek 4H/4L to tylko reduktor. Jak by tak było to można było by załączać 4L bez załączania przycisku na tablicy. A tak nie jest, musi być naciśnięty przycisk na tablicy 4x4 aby można było załączyć redukcje ?
Gdyby to była tylko redukcja to można byłoby załączyć 4L bez załączania 4x4 i wtedy byłby napęd na tył ale wolniejszy ale tak nie jest coś w tym jest ?

Ma ktoś sensowną odpowiedź ?

Monika

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: brum » pn lis 08, 2010 9:56 pm

monikapyznar pisze:1) Jak reduktor jest na 4H i przycisnę przycisk na tablicy napęd na 4x4 - to które koła ciągną na pewno tylne różnicowe, ale przód ciągną 2 koła czy jedno ? , czy przednia półośka jest spięta czy nie ?
Ciągną cztery koła, oba mosty mają mechanizm różnicowy(ciągnie koło które ma lżej). Dodatkowo z tyłu jest LSD. W "B" na stałe jest zapięta prawa półoś, lewa jest dopinana podciśnieniowo gdy się naciśnie przycisk.
monikapyznar pisze:2) Opowiadał ktoś że przy skrzyni biegu lewarek 4H/4L to tylko reduktor. Jak by tak było to można było by załączać 4L bez załączania przycisku na tablicy. A tak nie jest, musi być naciśnięty przycisk na tablicy 4x4 aby można było załączyć redukcje ?Gdyby to była tylko redukcja to można byłoby załączyć 4L bez załączania 4x4 i wtedy byłby napęd na tył ale wolniejszy ale tak nie jest coś w tym jest ?
4L nie da się wrzucić do póki nie włączy się napędów. Jest blokada która to uniemożliwia. Żeby był tylko tył na 4L to trzeba by zamontować sprzęgiełka manualne
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
OKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sty 07, 2008 2:12 pm
Lokalizacja: Kutno

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: OKO » pt sie 26, 2011 6:48 am

A w montku sie da... pod warunkiem, że masz dopięcie przodu nie przez czujnik ale przerobiony jak u mnie na przełącznik.
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO

BobbyOppo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 22, 2016 10:41 pm

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: BobbyOppo » ndz maja 22, 2016 11:26 pm

Odnowie temat
bo dzisiaj zawiesilem sie jak nigdy i pomimo pozalaczanych napedow tj. przycisk 4x4 + lewarek przy skrzyni na Low
krecily sie tylko dwa kola ktore mialy lzej oczywiscie, jedno z przodu i jedno z tylu - jak by "ciagnely" wszystkie 4 jednoczesnie to zapwne nie musieli by mnie wyciagac ciagnikiem :D

Nie dokonca rozumiem czy to jest tj powinno byc w manualnej 1999 Fortce Sport B 2.2DTI czy tez mam cos zepsute bo dzialaja tylko mechanizmy
roznicowe na obu osiach ale nie mam mozliwosci zapiecia stalego napedu na wszystkie 4 kola jednoczesnie

Jezeli ten typ tak ma to czy jest mozliwosc jakiejs modernizacji aby w razie koniecznosci zalaczyc wszystkie kola ??

Bede wdzieczny za info :)

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: RudeBoy » ndz maja 22, 2016 11:48 pm

Auto sprawne.
A Ty doczytaj jak działa mechanizm różnicowy.

Jak chcesz żeby ciągnęły wszystkie 4 to musisz swoje auto wyposażyć w blokady na obu mostach.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

BobbyOppo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 22, 2016 10:41 pm

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD

Post autor: BobbyOppo » pn maja 23, 2016 12:40 am

Dzieki za info! :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość