Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
Moderator: Mroczny
- Pafcio
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 9:03 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
No i ja mam podobny problem. Czy zna ktoś jakiegoś mechanika coby to sprawdził i ewentualnie niedrogim kosztem naprawił (w Warszawie) >>>???<<<
Pozdr.
Pozdr.
Jeep Grand Cherokee (WG) 1999 4.7 V8 - się mota
Forum ludzi poJEEpanych http://jeepnieci.org.pl
Forum ludzi poJEEpanych http://jeepnieci.org.pl
Witojcie 
Co powiecie na temat regularnej konserweacji-nasmarowywania smarem sprzegieł półautomatycvznych na piastach we Frotce?
Czy jest to zalecane czy raczeh\j nie potrzebne?
Znajomy także kupił frote i jest mechanikiem, twierdzi ż enie wiedzi tam jakiegoś specjalnego dojścia-smarownicy wiec jest to konieczne tylko przy wymianie np łozyska koła bo inaczej ten smar nie ubywa..
Pozdr

Co powiecie na temat regularnej konserweacji-nasmarowywania smarem sprzegieł półautomatycvznych na piastach we Frotce?
Czy jest to zalecane czy raczeh\j nie potrzebne?
Znajomy także kupił frote i jest mechanikiem, twierdzi ż enie wiedzi tam jakiegoś specjalnego dojścia-smarownicy wiec jest to konieczne tylko przy wymianie np łozyska koła bo inaczej ten smar nie ubywa..
Pozdr
Wiec jest tak... po cieżich bólach i dowiadywaniu sie dowiedziałem sie, że u mnie nie ma już w kołach przednich sprzęgiełek a w są zabieraki a gościu z serwisu z Wrocławia uświadomił mnie, że w moim roczniku załączanie przedniego napędu jest elektro-pneumatyczne. Sprawdzałem przy przednim moście jest jakieś ustrojstwo gdzie są elektrozawory i docodzą wężyki podciśnienia! niestety żaden mechanik w Kutnie nic z tego nie kuma ja też może ktoś mi coś poradzi! w najgorszym zostanie mi serwis znalazłłem we Wrocławiu i i Bybgoszczy Co mi radzicie?
To mój problem????
To mój problem????
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO
WOJO OKO
- Marcin 260R
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
- Lokalizacja: Bystra
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
cześć! wracam do tematu:
dotyczy Frontera B 3,2 V6 2001r (oczywiście bez sprzęgiełek piast)
czy może ktoś dobrze czujący ten temat opisać "krok po kroku" na co i jak działa mechanizm załączający przedni napęd (tzn od momentu naciśnięcia pstryczka-elektryczka, w poz. lewarka 2H)?
ps. i czy na pewno to auto to nie 4x4 tylko 4WD - jak w tytule tematu?
pozdrawiam!
marcin
dotyczy Frontera B 3,2 V6 2001r (oczywiście bez sprzęgiełek piast)
czy może ktoś dobrze czujący ten temat opisać "krok po kroku" na co i jak działa mechanizm załączający przedni napęd (tzn od momentu naciśnięcia pstryczka-elektryczka, w poz. lewarka 2H)?
ps. i czy na pewno to auto to nie 4x4 tylko 4WD - jak w tytule tematu?
pozdrawiam!
marcin
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
jak dopniesz przód to masz na sztywno- frotki ani te stare ani te nowsz nie miały centralnego mechanizmu.
cały czas w równym stopniu masz przekazywany moment obrotowy na obie osie.
jedyna różnica to taka ze w starszych modelach odbywało sie to całkiem maechanicznie a u ciebie jakoś podciśnieniowo(dopinanie pólosi),
lewarkiem zapinasz chyba jedynie redukcje(czyli drążek od skrzyni rozdzielczej ma tylko 2 położenia a nie jak w starszych modelach 3)
cały czas w równym stopniu masz przekazywany moment obrotowy na obie osie.
jedyna różnica to taka ze w starszych modelach odbywało sie to całkiem maechanicznie a u ciebie jakoś podciśnieniowo(dopinanie pólosi),
lewarkiem zapinasz chyba jedynie redukcje(czyli drążek od skrzyni rozdzielczej ma tylko 2 położenia a nie jak w starszych modelach 3)
- Marcin 260R
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
- Lokalizacja: Bystra
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD



Może niejasno pytałem

chodzi mi o szczegóły - co się dzieje od chwili naciśnięcia włącznika napędu? czym on steruje, czy zarówno siłownikiem przy półosi i skrzynką rozdzielczą dołączając przód, jeżeli tak to czy w skrzynce jest też jakiś siłownik (pneumayczny? "dmuchany" skąd?), co sie gdzie przesuwa, kiedy "rusza" wał napędzajacy przód (o ile nie obraca się cały czas


Czy ktoś z Kolegów już to rozgryzł "od A do zet"

- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
Po wciśnięciu klawisza od 4x4, przestawia się zaworek na układzie podciśnienia i zapina się dzięki siłownikowi sprzęgło na przedniej półośce, masz załączone 4x4.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
- Marcin 260R
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
- Lokalizacja: Bystra
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
j
już pisalem, że tyle to i ja wiem...
jakiś silnik (silownik) steruje tym "zaworkiem"? skąd się bierze podciśnienie? pompka jakaś jest?, gdzie?
tzn, że wał na przód obraca się permanentnie, bez względu na pozycję włącznika przodu?
naprawdę proszę o odpowiedź tylko tych, którzy znają szczególy
dzięki

jakiś silnik (silownik) steruje tym "zaworkiem"? skąd się bierze podciśnienie? pompka jakaś jest?, gdzie?
tzn, że wał na przód obraca się permanentnie, bez względu na pozycję włącznika przodu?
naprawdę proszę o odpowiedź tylko tych, którzy znają szczególy
dzięki
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
jeśli o to chodzi, to wszystko już było na forum, sam o tym pisałem, szukaj.Marcin 260R pisze:jjuż pisalem, że tyle to i ja wiem...
jakiś silnik (silownik) steruje tym "zaworkiem"? skąd się bierze podciśnienie? pompka jakaś jest?, gdzie?
tzn, że wał na przód obraca się permanentnie, bez względu na pozycję włącznika przodu?
naprawdę proszę o odpowiedź tylko tych, którzy znają szczególy
dzięki
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
podejrzewam że we frotce jest podobnie jak w montku, czyli:
1. naciśnięcie guzika spina przednie półosie (podciśnienie brane z vacuum alternatora) - półosie są spięte ale nie napędzane
2. dźwignia na 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś.
Z tego co pamiętam to w przypadku kiedy jest przycisk to nie wrzucisz 4H/4L jak go nie naciśniesz. U mnie akurat przycisku nie ma - zapinanie półosi sterowane jest czujnikiem w skrzyni - więc mogę się jedynie domyślać
1. naciśnięcie guzika spina przednie półosie (podciśnienie brane z vacuum alternatora) - półosie są spięte ale nie napędzane
2. dźwignia na 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś.
Z tego co pamiętam to w przypadku kiedy jest przycisk to nie wrzucisz 4H/4L jak go nie naciśniesz. U mnie akurat przycisku nie ma - zapinanie półosi sterowane jest czujnikiem w skrzyni - więc mogę się jedynie domyślać

Opel Monterey 3.1 LTD '96 long, stalowo-szary
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
a to nie jest tak że w modelach z takim przodem dźwignia lewarka ma tylko 2h/4l --4h to tylko kwestia przycisku 

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
jak to dokładnie jest w wersji z przyciskiem to niestety nie wiem. Przeglądałem chwilę temu zdjęcia na allegro i chyba rzeczywiście dźwignia od napędów ma tylko dwa przełożenia o_O
Opel Monterey 3.1 LTD '96 long, stalowo-szary
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 1
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 7:44 pm
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
Witam.
Czekałam że ktoś w końcu odpowie dokładnie na pytanie jak zapinane są napędy we frotce B ( drugi lewarek tylko 4H/4L) ale niestety nikt dokładnie tego nie opisał. Każdy ma tylko domysły. Tutaj moje wątpliwości.
1) Jak reduktor jest na 4H i przycisnę przycisk na tablicy napęd na 4x4 - to które koła ciągną na pewno tylne różnicowe, ale przód ciągną 2 koła czy jedno ? , czy przednia półośka jest spięta czy nie ?
2) Opowiadał ktoś że przy skrzyni biegu lewarek 4H/4L to tylko reduktor. Jak by tak było to można było by załączać 4L bez załączania przycisku na tablicy. A tak nie jest, musi być naciśnięty przycisk na tablicy 4x4 aby można było załączyć redukcje ?
Gdyby to była tylko redukcja to można byłoby załączyć 4L bez załączania 4x4 i wtedy byłby napęd na tył ale wolniejszy ale tak nie jest coś w tym jest ?
Ma ktoś sensowną odpowiedź ?
Monika
Czekałam że ktoś w końcu odpowie dokładnie na pytanie jak zapinane są napędy we frotce B ( drugi lewarek tylko 4H/4L) ale niestety nikt dokładnie tego nie opisał. Każdy ma tylko domysły. Tutaj moje wątpliwości.
1) Jak reduktor jest na 4H i przycisnę przycisk na tablicy napęd na 4x4 - to które koła ciągną na pewno tylne różnicowe, ale przód ciągną 2 koła czy jedno ? , czy przednia półośka jest spięta czy nie ?
2) Opowiadał ktoś że przy skrzyni biegu lewarek 4H/4L to tylko reduktor. Jak by tak było to można było by załączać 4L bez załączania przycisku na tablicy. A tak nie jest, musi być naciśnięty przycisk na tablicy 4x4 aby można było załączyć redukcje ?
Gdyby to była tylko redukcja to można byłoby załączyć 4L bez załączania 4x4 i wtedy byłby napęd na tył ale wolniejszy ale tak nie jest coś w tym jest ?
Ma ktoś sensowną odpowiedź ?
Monika
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
Ciągną cztery koła, oba mosty mają mechanizm różnicowy(ciągnie koło które ma lżej). Dodatkowo z tyłu jest LSD. W "B" na stałe jest zapięta prawa półoś, lewa jest dopinana podciśnieniowo gdy się naciśnie przycisk.monikapyznar pisze:1) Jak reduktor jest na 4H i przycisnę przycisk na tablicy napęd na 4x4 - to które koła ciągną na pewno tylne różnicowe, ale przód ciągną 2 koła czy jedno ? , czy przednia półośka jest spięta czy nie ?
4L nie da się wrzucić do póki nie włączy się napędów. Jest blokada która to uniemożliwia. Żeby był tylko tył na 4L to trzeba by zamontować sprzęgiełka manualnemonikapyznar pisze:2) Opowiadał ktoś że przy skrzyni biegu lewarek 4H/4L to tylko reduktor. Jak by tak było to można było by załączać 4L bez załączania przycisku na tablicy. A tak nie jest, musi być naciśnięty przycisk na tablicy 4x4 aby można było załączyć redukcje ?Gdyby to była tylko redukcja to można byłoby załączyć 4L bez załączania 4x4 i wtedy byłby napęd na tył ale wolniejszy ale tak nie jest coś w tym jest ?
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl
http://www.opelfrontera.pl
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
A w montku sie da... pod warunkiem, że masz dopięcie przodu nie przez czujnik ale przerobiony jak u mnie na przełącznik.
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO
WOJO OKO
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
Odnowie temat
bo dzisiaj zawiesilem sie jak nigdy i pomimo pozalaczanych napedow tj. przycisk 4x4 + lewarek przy skrzyni na Low
krecily sie tylko dwa kola ktore mialy lzej oczywiscie, jedno z przodu i jedno z tylu - jak by "ciagnely" wszystkie 4 jednoczesnie to zapwne nie musieli by mnie wyciagac ciagnikiem
Nie dokonca rozumiem czy to jest tj powinno byc w manualnej 1999 Fortce Sport B 2.2DTI czy tez mam cos zepsute bo dzialaja tylko mechanizmy
roznicowe na obu osiach ale nie mam mozliwosci zapiecia stalego napedu na wszystkie 4 kola jednoczesnie
Jezeli ten typ tak ma to czy jest mozliwosc jakiejs modernizacji aby w razie koniecznosci zalaczyc wszystkie kola
Bede wdzieczny za info
bo dzisiaj zawiesilem sie jak nigdy i pomimo pozalaczanych napedow tj. przycisk 4x4 + lewarek przy skrzyni na Low
krecily sie tylko dwa kola ktore mialy lzej oczywiscie, jedno z przodu i jedno z tylu - jak by "ciagnely" wszystkie 4 jednoczesnie to zapwne nie musieli by mnie wyciagac ciagnikiem

Nie dokonca rozumiem czy to jest tj powinno byc w manualnej 1999 Fortce Sport B 2.2DTI czy tez mam cos zepsute bo dzialaja tylko mechanizmy
roznicowe na obu osiach ale nie mam mozliwosci zapiecia stalego napedu na wszystkie 4 kola jednoczesnie
Jezeli ten typ tak ma to czy jest mozliwosc jakiejs modernizacji aby w razie koniecznosci zalaczyc wszystkie kola

Bede wdzieczny za info

Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
Auto sprawne.
A Ty doczytaj jak działa mechanizm różnicowy.
Jak chcesz żeby ciągnęły wszystkie 4 to musisz swoje auto wyposażyć w blokady na obu mostach.
A Ty doczytaj jak działa mechanizm różnicowy.
Jak chcesz żeby ciągnęły wszystkie 4 to musisz swoje auto wyposażyć w blokady na obu mostach.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Napędy+Układ podciśnienia włączający 4WD
Dzieki za info! 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość