Wymiana osłon przegubów półosi DIY

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Wymiana osłon przegubów półosi DIY

Post autor: Ironcruz » wt sie 08, 2017 8:56 am

Wymiana osłon w Sporcie A:

Ważne: wewnętrzny przegub jest rozkładalny na części. Zewnętrzny (przy kole) jest NIEROZKŁADALNY-nie da się go wyjąć ze szklanki. Dlatego jak pęknie osłona zewnętrzna to czym prędzej wymieniamy, bo bardzo ciężko wyczyścić taki przegub.

Kupuję i instaluję osłony Spidan/GKN 22244 (w ic piszą, że są różne na zew/wew. ale i tak dają to samo i tak samo pasuje). Warto delikatnie rozłożyć oryginalne opaski (by je użyć ponownie) bo są lepsze niż te nowe z zestawu.

Jak wymieniam osłony: robię wg metody 4x4wire: http://www.4x4wire.com/isuzu/tech/CVboots/

- dwa podnośniki: jeden pod ramę pod kierowcą (podnoszę do wysokości zdjęcia koła i zostawiam plus kobyłka zabezpieczająca), drugi pod wahacz/lekko podnoszę.
- odkręcam główną śrubę górnego wahacza; demontuję zacisk hamulcowy. Zacisk zawieszamy np. na górnym wahaczu i podnosimy go do góry.
- zabezpieczenie przegubu (widoczne na dolnym zdjęciu w kartonie - to ten pierścień - siedzie we wcięciu na krawędzi szklanki) itd opisane przez innych/standard.
- opuszczam podnośnik pod wahaczem dzięki temu jest miejsce na wysunięcie półosi (w kierunku odbojnika)
- jak chce to zdejmuję zegera ze sprzęgiełka i mamy półoś na zewnątrz.

Obrazek
Obrazek
Tytus

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości