skrzynia
Moderator: Mroczny
witam
rowniez mam problem, ale z lewarkiem od reduktora....bo jak mam na 4H to mi czasami lubi wyskoczyc i wtedy mam 2H (upierdliwe w terenie!
) jak jest na 4L to jest wszystko git !
co to moze byc i jak to naprawic??
rowniez mam problem, ale z lewarkiem od reduktora....bo jak mam na 4H to mi czasami lubi wyskoczyc i wtedy mam 2H (upierdliwe w terenie!


było: frontera 2.0, sj 410
jest: vitara 1.6 8V cabrio, +zawiechy 2,5" +budy 2", 31' MT
jest: vitara 1.6 8V cabrio, +zawiechy 2,5" +budy 2", 31' MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 6:48 am
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kupiłem sobie frotkę 2,8
Witam, po raz pierwszy na tym forum. Nabyłem drogą kupna miesiąc temu frotkę long 2,8 tdi z 95. Jestem nią zachwycony, może dlatego, że przesiadlem się z Tigry i nie muszę się składać na cztery zeby wejść do samochodu. Mam następujący problem ze skrzynią: najpierw przy zatrzymaniu się na 4h i ruszeniu z miejsca parę razy pod samochodem cos walnęlo jakby ktos uderzył w oś 10kg mlotem. Potem skrzynia zaczęła rzęzić, a teraz glosno pracuje i samochód stoi przed warsztatem i czeka...Nie mam pretensji, to w koncu 11 lat i 180000. ale poprzedni własciciel nie powiedział mi, że nalezy cofnąć parę metrów przy powrocie na 2h. Czy moglo to spowodować rozpad skrzyni? Od czego nalezy zacząć przegląd. Od sprzęgiełek, od skrzyni, od reduktora?
To ze nie cofales na 100% nie posulo skrzyni.
A skad wiesz ze to skrzynia a nie sprzeglo. U mnie umiera doscisk albo kolo dwumasowe- nie wiem bo nie rozbieralem tego - narazie jezdzi jak umrze to bede sie bawil.
To ze autko ma 11 lat i 180 tys nie znaczy ze sie ma posuc bo znam goscia i po za czesciami eksploatacyjnymi nic nie wymienial i ma 600 tys km na tym 2.8 TDI
Jak sie cos takiego sypie to tylko ze zlego uzytkowania.
Jaki olej zalales do skrzyni????
Moze sie tylko wysypalo lozysko jakies?? Biegi wchodza normalnie??
A skad wiesz ze to skrzynia a nie sprzeglo. U mnie umiera doscisk albo kolo dwumasowe- nie wiem bo nie rozbieralem tego - narazie jezdzi jak umrze to bede sie bawil.
To ze autko ma 11 lat i 180 tys nie znaczy ze sie ma posuc bo znam goscia i po za czesciami eksploatacyjnymi nic nie wymienial i ma 600 tys km na tym 2.8 TDI
Jak sie cos takiego sypie to tylko ze zlego uzytkowania.
Jaki olej zalales do skrzyni????
Moze sie tylko wysypalo lozysko jakies?? Biegi wchodza normalnie??
wojtekkk pisze:wbij jeszcze raz 4h rusz do przodu, zatrzymaj się i znowu na 2h - może coś się nie rozłączyło do końca (myśle tu o skrzyni rozdzielczej)-u mnie 250 kkm i 13 lat i na prawde nie mam pretensji że dalej działato w koncu 11 lat i 180000.
przelaczam z 4 na 2 i dziadostwo chalasuje ale sprawdzam polosie i nie kreca sie co jest do kur...

na 4 wydaje jakis specyfuczny dziwiek czy ma byc cicho ?
Byla : Frontera 2,2 benzyna ,dluga 97 rok
Aktualnie : jedzie ....disco
Aktualnie : jedzie ....disco

jeżeli półosie i przedni wał się nie kręcą na 2h(tak powinno byc) to będziesz musiał jednak do skrzyni zadlądnąć od środka bo tam coś na siebie zachodzi i temu zgrzyta
-dochodzi dodatkowy pomrók bo pracuje dodatkowo wał pod nogami pasażera i półosie- przy sprawnych łożyskach i nasmarowanych krzyżakach nie jest to upierdliwena 4 wydaje jakis specyfuczny dziwiek czy ma byc cicho ?
Ostatnio zmieniony pt lis 03, 2006 8:12 pm przez wojtekkk, łącznie zmieniany 1 raz.
-na 2h nie powinno sie kręcić- ma stać nieruchomo w czasie jazdy-zero obrotów wału przedniego i półosi bez względu na prędkość--- temu pisałem o samej skrzynijesli sie nie kreci to co moglo pasc ?
-przy 4h i 4l istnieje taka możliwosć ale to nic dobrego bo albo masz walnięte sprzęgiełka piast albo przedni dyfer poleciała jesli polosie nie kreca to wal moze krecic ?
Noi to już dość dawno (pisałem o tym gdzieś, chyba...wojtekkk pisze:kupowałeś używkePiotrul pisze:Ja jestem po wymianie skrzynkitez dochodziły jakieś dziwne dzwięki i wycia. Trochę bolesne ale co począć, ale teraz jest
-jakie koszta



A teraz mam zapasową w garażu tyle, że niekompletną

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Heja,wojtekkk pisze: A na serio to drążek od biegów kończy się "kulką w siodełku" i tam powstał luz na skutek normalnej eksploatacji- może by ktoś potwierdził moją teorje
Ja miałem podobną sytuację, co prawda w innym autku, ale powód był ten sam. Często "wybicie" tego elementu, tak samo jak sworznia przy wybieraku na skrzyni biegów to powód niewchodzenia biegów. Na nic wtedy szarpanie...
To miała być "kosmetyka" bo cos wyłowojtekkk pisze:a co gokładnie się posypało[/list]


Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:42 am
- Lokalizacja: Łodź
- Kontaktowanie:
U minie w Monterey tez uszkodzona jest tuplejka gumowa w pedale sprzegła (ale w sklepie nie ma nowej ?) dorobiłem podobna z węża ogrodowego ale wytrzymała ze 2000 km i znów się wyrobiła i powstał luz. Może ktoś ma lepszy patent lub wie od czego by pasowała
A jeszcze przy okazji w czasie jazdy nie moge przełączyć na 4 coś zgrzyta i rezygnuję. Jak to prawidłowo powinno wyglądąć przełączanie i przy jakich prędkościach (na postoju jest OK).

A jeszcze przy okazji w czasie jazdy nie moge przełączyć na 4 coś zgrzyta i rezygnuję. Jak to prawidłowo powinno wyglądąć przełączanie i przy jakich prędkościach (na postoju jest OK).

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość