skrzynia

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » śr mar 08, 2006 8:58 am

OK dzięki.
No ale dlaczego na 4 jest cisza? na wszystkich pozostałych wyje. Ten typ tak ma?
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
rozul
 
 
Posty: 226
Rejestracja: wt lis 29, 2005 11:01 pm
Lokalizacja: krakow

Post autor: rozul » śr kwie 19, 2006 6:26 pm

witam
rowniez mam problem, ale z lewarkiem od reduktora....bo jak mam na 4H to mi czasami lubi wyskoczyc i wtedy mam 2H (upierdliwe w terenie! :roll: ) jak jest na 4L to jest wszystko git ! :)2 co to moze byc i jak to naprawic??
było: frontera 2.0, sj 410
jest: vitara 1.6 8V cabrio, +zawiechy 2,5" +budy 2", 31' MT

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » śr kwie 19, 2006 7:52 pm

może nie dobijasz go do końca- u mnie czasem jest problem z wbiciem 4h ale wystarczy delikatnie ruszyć i łagodnie wchodzi

xmen001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt cze 27, 2006 6:48 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Kupiłem sobie frotkę 2,8

Post autor: xmen001 » wt cze 27, 2006 7:14 am

Witam, po raz pierwszy na tym forum. Nabyłem drogą kupna miesiąc temu frotkę long 2,8 tdi z 95. Jestem nią zachwycony, może dlatego, że przesiadlem się z Tigry i nie muszę się składać na cztery zeby wejść do samochodu. Mam następujący problem ze skrzynią: najpierw przy zatrzymaniu się na 4h i ruszeniu z miejsca parę razy pod samochodem cos walnęlo jakby ktos uderzył w oś 10kg mlotem. Potem skrzynia zaczęła rzęzić, a teraz glosno pracuje i samochód stoi przed warsztatem i czeka...Nie mam pretensji, to w koncu 11 lat i 180000. ale poprzedni własciciel nie powiedział mi, że nalezy cofnąć parę metrów przy powrocie na 2h. Czy moglo to spowodować rozpad skrzyni? Od czego nalezy zacząć przegląd. Od sprzęgiełek, od skrzyni, od reduktora?

elvis-p
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lis 04, 2005 11:33 pm

Post autor: elvis-p » wt cze 27, 2006 7:47 am

To ze nie cofales na 100% nie posulo skrzyni.
A skad wiesz ze to skrzynia a nie sprzeglo. U mnie umiera doscisk albo kolo dwumasowe- nie wiem bo nie rozbieralem tego - narazie jezdzi jak umrze to bede sie bawil.
To ze autko ma 11 lat i 180 tys nie znaczy ze sie ma posuc bo znam goscia i po za czesciami eksploatacyjnymi nic nie wymienial i ma 600 tys km na tym 2.8 TDI
Jak sie cos takiego sypie to tylko ze zlego uzytkowania.
Jaki olej zalales do skrzyni????
Moze sie tylko wysypalo lozysko jakies?? Biegi wchodza normalnie??

xmen001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt cze 27, 2006 6:48 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: xmen001 » wt cze 27, 2006 9:41 am

Ja nic nie wiem, moze to i sprzeglo, bo zaczęlo zgrzytać z 4 na 3. Co to jest koło dwumasowe? Olej w skrzyni dałem taki jak do silnika półsyntetyk. Na razie poruszam się po omacku. Generalnie samochodem mozna jeździć, tylko że słychać głośno pracujące coś.Na pewno nie jest to silnik

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw cze 29, 2006 3:38 pm

wbij jeszcze raz 4h rusz do przodu, zatrzymaj się i znowu na 2h - może coś się nie rozłączyło do końca (myśle tu o skrzyni rozdzielczej)
to w koncu 11 lat i 180000.
-u mnie 250 kkm i 13 lat i na prawde nie mam pretensji że dalej działa

Zbendul
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 8:32 pm
Lokalizacja: łomża

Post autor: Zbendul » pt lis 03, 2006 7:12 pm

wojtekkk pisze:wbij jeszcze raz 4h rusz do przodu, zatrzymaj się i znowu na 2h - może coś się nie rozłączyło do końca (myśle tu o skrzyni rozdzielczej)
to w koncu 11 lat i 180000.
-u mnie 250 kkm i 13 lat i na prawde nie mam pretensji że dalej działa

przelaczam z 4 na 2 i dziadostwo chalasuje ale sprawdzam polosie i nie kreca sie co jest do kur...;) macie pojecie ?! nie wypiuelo sie cos ?


na 4 wydaje jakis specyfuczny dziwiek czy ma byc cicho ?
Byla : Frontera 2,2 benzyna ,dluga 97 rok

Aktualnie : jedzie ....disco :)

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt lis 03, 2006 8:05 pm

jeżeli półosie i przedni wał się nie kręcą na 2h(tak powinno byc) to będziesz musiał jednak do skrzyni zadlądnąć od środka bo tam coś na siebie zachodzi i temu zgrzyta
na 4 wydaje jakis specyfuczny dziwiek czy ma byc cicho ?
-dochodzi dodatkowy pomrók bo pracuje dodatkowo wał pod nogami pasażera i półosie- przy sprawnych łożyskach i nasmarowanych krzyżakach nie jest to upierdliwe
Ostatnio zmieniony pt lis 03, 2006 8:12 pm przez wojtekkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Zbendul
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 8:32 pm
Lokalizacja: łomża

Post autor: Zbendul » pt lis 03, 2006 8:10 pm

polosie na bank nie kreca a wal jutro sprawdze bo nie sprawdzalem

jesli sie nie kreci to co moglo pasc ?
a jesli polosie nie kreca to wal moze krecic ?
Byla : Frontera 2,2 benzyna ,dluga 97 rok

Aktualnie : jedzie ....disco :)

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt lis 03, 2006 8:16 pm

jesli sie nie kreci to co moglo pasc ?
-na 2h nie powinno sie kręcić- ma stać nieruchomo w czasie jazdy-zero obrotów wału przedniego i półosi bez względu na prędkość--- temu pisałem o samej skrzyni
a jesli polosie nie kreca to wal moze krecic ?
-przy 4h i 4l istnieje taka możliwosć ale to nic dobrego bo albo masz walnięte sprzęgiełka piast albo przedni dyfer poleciał

Zbendul
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 8:32 pm
Lokalizacja: łomża

Post autor: Zbendul » pt lis 03, 2006 8:18 pm

dzieki ! jutro test i zdam relacje ...ile w plecy jestem :(
Byla : Frontera 2,2 benzyna ,dluga 97 rok

Aktualnie : jedzie ....disco :)

Zbendul
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 8:32 pm
Lokalizacja: łomża

Post autor: Zbendul » sob lis 04, 2006 1:35 pm

jak jest na 2 nie kreca sie polosie , wal tez nie mieli czyli wszystko ok
ale dzwiek dalej jest dosc dziwny zmienie olej i sie zobaczy co dalej
Byla : Frontera 2,2 benzyna ,dluga 97 rok

Aktualnie : jedzie ....disco :)

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » sob lis 04, 2006 5:15 pm

Ja jestem po wymianie skrzynki :-? tez dochodziły jakieś dziwne dzwięki i wycia. Trochę bolesne ale co począć, ale teraz jest :)2
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Zbendul
 
 
Posty: 143
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 8:32 pm
Lokalizacja: łomża

Post autor: Zbendul » sob lis 04, 2006 5:21 pm

nie mam zamiaru jej wymieniac , jesli po wymianie oleju nie bedzie cicho rozkrecam ja na czesci i juz poki kosztow se nie narobilem nie potrzebnych
Byla : Frontera 2,2 benzyna ,dluga 97 rok

Aktualnie : jedzie ....disco :)

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » sob lis 04, 2006 6:50 pm

Piotrul pisze:Ja jestem po wymianie skrzynki :-? tez dochodziły jakieś dziwne dzwięki i wycia. Trochę bolesne ale co począć, ale teraz jest :)2
kupowałeś używke ?? -jakie koszta ??

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » ndz lis 05, 2006 7:47 am

wojtekkk pisze:
Piotrul pisze:Ja jestem po wymianie skrzynki :-? tez dochodziły jakieś dziwne dzwięki i wycia. Trochę bolesne ale co począć, ale teraz jest :)2
kupowałeś używke ?? -jakie koszta ??
Noi to już dość dawno (pisałem o tym gdzieś, chyba... :roll: ) 1,2 albo 1,3k nie pamiętam już dokładnie. Zakupiłem: wiadomo od kogo :wink: :)2
A teraz mam zapasową w garażu tyle, że niekompletną :wink:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz lis 05, 2006 8:23 am

a co gokładnie się posypało[/list]

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » ndz lis 05, 2006 1:39 pm

wojtekkk pisze: A na serio to drążek od biegów kończy się "kulką w siodełku" i tam powstał luz na skutek normalnej eksploatacji- może by ktoś potwierdził moją teorje
Heja,
Ja miałem podobną sytuację, co prawda w innym autku, ale powód był ten sam. Często "wybicie" tego elementu, tak samo jak sworznia przy wybieraku na skrzyni biegów to powód niewchodzenia biegów. Na nic wtedy szarpanie...
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » ndz lis 05, 2006 6:03 pm

wojtekkk pisze:a co gokładnie się posypało[/list]
To miała być "kosmetyka" bo cos wyło :-? A jak się okazało był je...ty ząbek na którymśtam kole. Trza było nową choinke. Więc jak dodac tą choinke (zresztą skąd ją wziąć) i te wyjące łożyska/o to padło, ze lepiej szukać drugiej skrzynki no jakoś się udało bo F miał od ręki z anglika coś chyba 170k przebiegu ot i cała historia :roll:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz lis 05, 2006 9:04 pm

bo F miał od ręki
- tak tak -to jak ASZ(Autoryzowana Stacja Zaopatrzenia) :)2

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz lis 05, 2006 9:14 pm

Jak będziecie szydzić to Was od źródełka odetnę 8) i będziecie do ASO jeździć
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

edi 2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Łodź
Kontaktowanie:

Post autor: edi 2 » pn lis 13, 2006 12:04 pm

U minie w Monterey tez uszkodzona jest tuplejka gumowa w pedale sprzegła (ale w sklepie nie ma nowej ?) dorobiłem podobna z węża ogrodowego ale wytrzymała ze 2000 km i znów się wyrobiła i powstał luz. Może ktoś ma lepszy patent lub wie od czego by pasowała ??
A jeszcze przy okazji w czasie jazdy nie moge przełączyć na 4 coś zgrzyta i rezygnuję. Jak to prawidłowo powinno wyglądąć przełączanie i przy jakich prędkościach (na postoju jest OK). ??

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pn lis 13, 2006 3:40 pm

edi przy automatach musisz się zatrzymac przy pierwszym włączeniu 4h-potem aż do momentu rozłączenia możesz stosowac przy niewielkich prędkościach-przerabiane już tyle razy, wczytaj sie troche bo zasada identyczna jak we frocie

edi 2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Łodź
Kontaktowanie:

Post autor: edi 2 » wt lis 14, 2006 4:46 pm

Ja mam ręczne. ?? i w czasie jazdy nie mogę przełączyc z 2H na 4H ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość