Problem z hamulcami

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » czw sie 02, 2007 7:53 am

mr_pepe pisze: A czy przypadkiem na wyjściu z vacum nie powinien iść sam olej ?? Jeżeli idzie i powietrze, to vacum coś szwankuje chyba ?? - tak mi się wydaje
Serwo serwem, ale jak vacum nie daje podciśnienia...........no niby jest, ale to takie niemrawe, że większy zaciąg mam jak palę papierosa, niż ona :)
A pedał twardy ........... przez co serwo może wydawać się
niesprawne - bo niby jak ?? brak podciśnienia.
Nie rozumiem. Jaki olej?ale jak vacum nie daje podciśnienia?Jakie vacum?
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw sie 02, 2007 12:29 pm

W dieslu, na alternatorze z tyłu jest vacym pompa - smaorwana olejem z silnika, wytwarzająca podciśnienie dla serwa hamulcowego.

W benzynie podcisnienie "robi" kolektor ssący ....
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » czw sie 02, 2007 6:41 pm

Fazi pisze:W dieslu, na alternatorze z tyłu jest vacym pompa - smaorwana olejem z silnika, wytwarzająca podciśnienie dla serwa hamulcowego.
To wiem, tylko dlaczego tam ma być olej?Przepona serwa raczej nie toleruje oleju.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
mr_pepe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr maja 17, 2006 10:34 am
Lokalizacja: Chotomów/Legionowo

Post autor: mr_pepe » czw sie 02, 2007 7:46 pm

Janek 44 pisze:To wiem, tylko dlaczego tam ma być olej?Przepona serwa raczej nie toleruje oleju.
I tu masz rację, ale ten olej nie dostaje się do serwa, jest on podciśnieniem wytworzonym przez vacum pompę zasysany z miski olejowej - do smarowania vacum, a następnie wyrzucany z vacum do "górnej" miski.


...jak się mylę, to poprawcie mnie...człowiek całe życie się uczy...
Pozdrawiam
mr_pepe
Frontera 2.3 DTR Long '92
DAF XF105 460

Awatar użytkownika
MIHOWE
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lut 03, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Świętajno

Post autor: MIHOWE » czw sie 02, 2007 7:58 pm

Fazi pisze:W dieslu, na alternatorze z tyłu jest vacym pompa - smaorwana olejem z silnika, wytwarzająca podciśnienie dla serwa hamulcowego.

W benzynie podcisnienie "robi" kolektor ssący ....
Fazi weż pod uwagę że w benzynce też może byc turbo. i wtedy też jest vacupompa

piekario13
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 9:34 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: piekario13 » śr sie 08, 2007 5:25 pm

Czy można w Fronterze sport '94 wlać płyn hamulcowy DOT4? Bo na korku jest wyraźnie napisane "use only DOT3". Co sie stanie jak wleje DOT 4?

piekario13
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 9:34 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: piekario13 » śr sie 08, 2007 5:32 pm

I jeszcze jedno pytanie. Jak najlepiej sie odpowietrza układ hamulcowy?
Z góry dziekuje za odpowiedzi

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » śr sie 08, 2007 6:29 pm

Jeśli wlejesz DOT4 nic się niestanie on ma chyba takie same właściwości.

A odpowietrzać powinno się od koła które jest najdalej od pompy, czyli tak jak na rysunku od 1 do 4. 4 to lewe przednie koło.
Obrazek

Muszą być najlepiej do tego dwie osoby jedna siedzi w aucie i pompuje pedałem hamulca pare razy pożniej trzyma go a druga odkręca odpowietrznik przy kole. Zleci troche powietrza i płynu i znowu tak samo i tak wszystkie koła,nie może zostać nic powietrza w układzie! Tylko trzeba uważać żeby płynu nie brakło podczas odpowietrzania.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

piekario13
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 9:34 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: piekario13 » czw sie 09, 2007 4:19 pm

Hmm. Po odpowietrzeniu hamulce niestety nie są rewelacyjne. Da się jakośpodnieść pedał hamulca? Jest jakaś regulacja? Czy może coś mi piardło? Proszę o porady :)

BADBADGER
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr kwie 26, 2006 8:10 pm
Lokalizacja: WROCŁAW,CZĘSTOCHOWA

Post autor: BADBADGER » czw sie 09, 2007 6:55 pm

:evil: Hamulec [cenzura]!

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » czw sie 09, 2007 8:35 pm

piekario13 pisze:Hmm. Po odpowietrzeniu hamulce niestety nie są rewelacyjne. Da się jakośpodnieść pedał hamulca? Jest jakaś regulacja? Czy może coś mi piardło? Proszę o porady :)
Pojeździj kilka dni, i powtórz operacje odpowietrzania. Jest jeszcze inna metoda odpowietrzania, trochę czasochłonna ale daje niezłe efekty.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość