Problem z temperatura

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Balkandriver
Posty: 343
Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Balkandriver » czw sty 25, 2007 8:32 pm

3z6aek pisze:Kurcze u mnie teraz zaczęło się trochę zimno i ... Wskazówka po przejechaniu około 15 km ledwo się podnosi.
To nienormalny objaw. Też tak miałem rok temu. Wymieniłem termostat. U mnie zawsze jest tak, jak na fotce poniżej (pomijając prędkościomierz i ilość paliwa w baku), czy zima, czy lato, w korku w mieście i w trasie. Tę temperaturę auto osiąga w obecnych warunkach po 7 km.Różnica wskazań temperatury to rząd grubości wskazówki , nie więcej.
I od razu Kol Mirokez ma odpowiedź ,co do wskazań ciśnienia oleju.Na wolnych obrotach wskazówka ciut powyżej pierwszej białej kreski.
Obrazek

Pozdrawiam

BALKANDRIVER
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » czw sty 25, 2007 10:38 pm

Zuku pisze:Możesz też sprawdzić termostat - może się zawiesił i masz otwarty cały czas obieg przez chłodnicę
Jak to najprościej sprawdzić ??
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

Awatar użytkownika
Dzi@dek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: śr gru 20, 2006 6:40 pm
Lokalizacja: Śląsk okolice T.Gór

Post autor: Dzi@dek » czw sty 25, 2007 11:40 pm

Mam tak samo jak balkandriver po wymianie czujnika temperatury tylko ta z dystrybutorem grubo poniżej.
Jak to zmienić?
Obecnie Nissan Patrol GR Y61 2,8 TDi
Żona - Suzuki Vitara Cabrio 1,6 8V

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » czw sty 25, 2007 11:49 pm

U mnie też temperatura na środkowej kresce i w autku aż gorąco. Co do ciśnienia oleju to bodajże środek, a na biegu to przed ostania kreska.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » pt sty 26, 2007 5:13 pm

Dzisiaj sprawdziłem termostat, działa poprawnie. Tylko przy zamknięciu widoczna jest przerwa nie domyka całkowicie z jednej strony. Nie sądzę aby to było przyczyną niedogrzania. Co jeszcze może być powodem że autko nie nagrzewa się prawidłowo.

Może ktoś a większe doświadczenie i powie czy lekko niedomykający termostat może być tego przyczyną.

Zasłonie zaraz lekko chłodnice zobaczę co to zmieni.
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt sty 26, 2007 5:18 pm

w/g mnie może - to jest układ ciśnieniowy czyli cyrkulacja trwa cały czas
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » pt sty 26, 2007 9:27 pm

Może faktycznie, zaraz po odpaleniu czuję w wężu do chłodnicy ciepło, pewnie obieg nie jest zamknięty i dlatego tak to się dzieje. Zamówię jutro ten termostat wymienię i zobaczę.
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt sty 26, 2007 9:34 pm

tylko żeby nie było że prze ze mnie termostat dobry zmieniłeś na dobry tylko nowy :)21
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » pt sty 26, 2007 10:08 pm

Czekam jeszcze może ktoś wpadnie na inny pomysł, dzisiaj po powrocie od mechanika, a to ładne paręnaście kilometrów wskazówka ledwo przekroczyła pierwsze białe pole.

Jeszcze jedno przemawia za tym że to może jednak przepuszczający termostat, jak odkręciłem wąż od chłodnicy, przez teoretycznie zamknięty termostat uciekł cały płyn.

Jak ktoś ma inny pomysł co to może być, lub jak sprawdzić inne przyczyny to proszę o info.
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

Awatar użytkownika
makar1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
Lokalizacja: Okolice łodzi

Post autor: makar1980 » sob sty 27, 2007 6:42 pm

u mnie nawet białej nie osiąga leży na dole idę zobaczyć jak i co z termostatem mam wkładekę obudowa zostanie stara
Frontera 2.0 Sport

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » sob sty 27, 2007 9:04 pm

Kupiłem termostat, ale mam wrażenie że problem jest w czymś innym. Co może być jeszcze przyczyną tak niskiej temperatury ???
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

Awatar użytkownika
makar1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
Lokalizacja: Okolice łodzi

Post autor: makar1980 » sob sty 27, 2007 9:57 pm

u mnie po wymianie bije ciepełko aż miło też myslałem że to nie termostat a jednak
Frontera 2.0 Sport

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » sob sty 27, 2007 10:04 pm

Jutro wymienię i zobaczę
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » wt sty 30, 2007 7:45 am

Wymieniony termostat, mimo tego że tamten wydawał się dobry, teraz autko zagrzewa się poprawnie.
Więc widać niema się co doktoryzować tylko wymieniać.
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

mkmb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sty 16, 2007 3:34 pm
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: mkmb » wt sty 30, 2007 3:12 pm

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Jako niedoświadczony użytkownik Frontery mam pytanie odnośnie temperatury. U mnie silnik się nagrzewa raczej długo, wskazówka temperatury przechodzi tylko trochę za tą pierwszą grubą krechę, z tym że jak silnik jest zimny to opuszcza się wskazówka dużo poniżej tej grubej krechy. Termostat jest zmieniony na nowy i mechanior twierdzi że wszystko jest OK i ewentualnie można przestawić wskazówkę. Jak się dłużej pojeździ to w środku jest ciepło ale upału nie ma tak jak w osobówce. Co prawda auto stoi na dworze i jest nieźle wychłodzone. Czy to jest normalny stan? Bo ktoś na forum pisał że silniki 2.8 TDI produkują mało ciepła.
I druga rzecz, może to jest jakoś razem powiązane. Czy ten silnik ma jakies automatyczne ssanie? Przy uruchamianiu na mrozie muszę troche przytrzymać nogę na gazie bo obroty na początku są za niskie i strasznie trzęsie budą albo gaśnie.
A i do czego jest taki przycisk z rysunkiem silniczka między przyciskiem od tylniej wycieraczki a przeciwmgłowymi. Sprzedający nie bardzo umieli mi wytłumaczyć, gadali coś tam o dogrzewaniu silnika no i nie wiem jak z tego korzystać.
Z góry dzieki za odpowiedzi.
Frontera Long 2.8TDI 96 r.

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » wt sty 30, 2007 3:26 pm

O tym dogrzewamiu to musisz powęszyć w starych postach, bo było napewno. Ja mam bęzynke to nie pomoge :wink:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » wt sty 30, 2007 3:27 pm

Zawsze możesz sprawdzić czy termostat dobrze działa. Teoretycznie wąż doprowadzający płyn od termostatu do chłodnicy powinien być zimny aż płyn nie osiągnie temperatury około 80 stopni. Po osiągnięciu tej temperatury otwiera się termostat i płyn zostaje chłodzony w chłodnicy. Wtedy wskazówka powinna znajdować się nieco powyżej 2 białej kreski. Przy takiej temperaturze w autku powinno być już gorąco, suwak grzania pewnie ze względu na uciążliwe ciepło powinien znajdować się w około 3/4.
Tak jest w mojej frotce 2,5TDS. Było tak jak opisujesz przy zdupczonym termostacie, wspomniany wąż nagrzewał się praktycznie po chwili pracy silnika, przez co płyn przechodził przez chłodnicę i nie nagrzewał się odpowiednio.
Aby być pewnym pomierz temperatury płynu po przejechaniu kilkunastu kilometrów powinna ona wynosić około 80 stopnii
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

mkmb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sty 16, 2007 3:34 pm
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: mkmb » śr sty 31, 2007 7:56 am

Dzięki za odpowiedzi.
O dogrzewaniu rzeczywiście gdzieś wcześniej czytałem, ale nie załapałem sedna o co w tym chodzi i jak używać, ale poszukam jeszcze raz.

Natomiast z tą temperaturą to sam już nie wiem. Może 2.5 TDS się lepiej nagrzewa niż 2.8 TDI. Mechanik twierdził że pomiarów dokonywał i wszystko otwiera się prawidłowo. Jestem jego klientem od kilku lat i myślę że nie łże, może jedynie nie mieć doświadczenia z tym silnikiem. Nie wiem czy uda mi się tym zająć samemu bo zbyt dużo obowiązków, ale będę próbował i jak do czegoś dojdę to poinformuję o wynikach.
Frontera Long 2.8TDI 96 r.

Hanakun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt maja 16, 2006 1:46 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Hanakun » śr sty 31, 2007 9:20 am

ja w wakacje robiłem układ chłodzący (no może za duże słowo "cały")
układ został przepłukany, zmienione trójniki na gazie na metalowe (w korku jeden plastikowy pękł), zespawany króciec dolotowy w chłodnicy (też kiedyś się urwał i był jakoś poklejony) i wymiana płynu chłodzącego. Układ został sprawdzony czy nie przecieka i jest dobrze. cała operacja kosztowała mnie jakieś 170zł w zakładzie zajmującym się chłodnicami.
Koleś stwierdził, że układ chyba nigdy nie był dawno płukany bo wyleciało z niego sporo syfów.

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » śr sty 31, 2007 9:22 am

Ja też wyjąłem termostat i sprawdziłem faktycznie otwierał prawidłowo i potem zamykał, a przynajmniej tak się wydawało. Sprawdź czy po odpaleniu po jakiś kilku minutach wąż doprowadzający płyn do chłodnicy jest zimny czy ciepły. U mnie nagrzewał się co oznaczała że termostat nie trzymał właściwie.
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

mkmb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sty 16, 2007 3:34 pm
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: mkmb » śr sty 31, 2007 10:36 am

Tak zrobię jak radzisz. Termostat co prawda jest wymieniony ale zawsze jest możliwość że i nowy może źle działać. Oprócz termostatu miałem wymienianą pompę wodną i przy tym cały układ został wypłukany z syfów.
Frontera Long 2.8TDI 96 r.

MaRaS.S
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:10 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MaRaS.S » wt lut 06, 2007 9:00 pm

A u mnie dzisiaj wskaźnik się na mnie wysral i nic nie pokazuje.
Opel Frontera Sport 2.2 16V 1999R + sekwencja

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » wt lut 06, 2007 11:01 pm

u mnie teraz temepraturak jest w normie (nareszcie) wskazowka nie przekracza troche ponad polowe...


pzdr
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

mkmb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sty 16, 2007 3:34 pm
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: mkmb » śr lut 14, 2007 3:03 pm

3z6aek pisze:Ja też wyjąłem termostat i sprawdziłem faktycznie otwierał prawidłowo i potem zamykał, a przynajmniej tak się wydawało. Sprawdź czy po odpaleniu po jakiś kilku minutach wąż doprowadzający płyn do chłodnicy jest zimny czy ciepły. U mnie nagrzewał się co oznaczała że termostat nie trzymał właściwie.
Wreszcie udało mi się to sprawdzić. Wychodzi na to że po kilku minutach wąż do chłodnicy jest zimny. Więc chyba mechanik miał rację twierdząc że chłodzenie działa prawidlowo. W takim razie albo ten silnik tak ma i tylko wskaźnik źle pokazuje albo coś nie tak jest z nagrzenicą lub nawiewami. Może czas pokaże w czym tkwi problem.
Frontera Long 2.8TDI 96 r.

Awatar użytkownika
Balkandriver
Posty: 343
Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Balkandriver » pt lut 16, 2007 9:28 pm

mkmb pisze: W takim razie albo ten silnik tak ma i tylko wskaźnik źle pokazuje albo coś nie tak jest z nagrzenicą lub nawiewami. Może czas pokaże w czym tkwi problem.
Nieee, będę się upierał, ten silnik tak nie ma!
Może się powtórzę, ale kilka postów wyżej napisałem już o tym.
Poniżej wskazania zegarów podczas stania w "korkach" w zimie:
Obrazek
Albo zamontuj termostat o wyższym progu otwarcia(przynajmniej na zimę) i zobacz, jaki będzie efekt.Wskazówka powinna być w połowie zakresu, a w aucie gorąc.
Czego Ci życzę.

BALKANDRIVER
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość