Bez porównania wykresów przebiegu momentu obydwu silników to ciężko odpowiedzieć.. W terenówce, która jedzie na czas OS to raczej ten drugi..Janek 44 pisze:Dla przykładu: dwa podobne silniki 2.2 benzyna, jeden montowany w Frotce ma 136 km i 202 przy 2500obr, drugi w plaskaczu 147 i te same 202 przy 4000obr. Który chciałbyś mieć u siebie w terenówce?
ciśnienie oleju
Moderator: Mroczny
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
ja kupiłem takowy w sklepie-warsztacie samochodowym za 80 zł nowy oczywiście po prostu dobrałem byle średnica się zgadzała i mniej więcej kształt a potem odrobina pracy nożem bo był ciut za długi i gotowe
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i
- makar1980
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
- Lokalizacja: Okolice łodzi
Sprawdzałem w EPC i z tego co widzę w C20 NE do froty występuje taki układ jak np w omedze tj uszczelka przegroda ( bez gumy) i uszczelka. W tym samym silniku np w astrze występuje tylko sama przegroda z tą uszczelką gumową
Więc wnioskuję z tego że ktoś grzebał przedemną w silniku załozył takie a nie inne gówno teraz mi cieknie więc kupuję 2 uszczelki wyrzucam gumę z przegrody i już gra poprawcie mnie jesli sie mylę.
Jeżeli chodzi o zastosowanie innych silników do froty to np c20XE wchodzi w gre tylko pod warunkiem że podpasuje micha od froty te z palsków nie sa za dobre w terenie bo na przechyłach może brakowac oleju do smoka pozdro
Więc wnioskuję z tego że ktoś grzebał przedemną w silniku załozył takie a nie inne gówno teraz mi cieknie więc kupuję 2 uszczelki wyrzucam gumę z przegrody i już gra poprawcie mnie jesli sie mylę.
Jeżeli chodzi o zastosowanie innych silników do froty to np c20XE wchodzi w gre tylko pod warunkiem że podpasuje micha od froty te z palsków nie sa za dobre w terenie bo na przechyłach może brakowac oleju do smoka pozdro
Frontera 2.0 Sport
Witam,
To czy zastosujesz gumowa uszczelke "podwojna" do przegrody czy dwie osobne to akurat kwestia wymienna, i to i to rozwiazanie moze sie sprawdzac albo i nie, sama wymiana uszczelki nie jest jakas powazna ingerencja w silnik. Ingerencja mogloby byc jesli uszczelke wymieniono przy okazji wymiany innych elementow.
W sklepie z czesciami do opla zaproponowano mi przegrode z jakiegos silnika mercedesa, oczywiscie nowa. Przegroda ta posiada juz naklejone uszczelki gumowe z obu stron, i do naszych motorow pasuje idealnie. Podobno dobrze zamontowana i dokrecona trzyma bardzo dobrze.
Pozdrawiam
Grzesiek
To czy zastosujesz gumowa uszczelke "podwojna" do przegrody czy dwie osobne to akurat kwestia wymienna, i to i to rozwiazanie moze sie sprawdzac albo i nie, sama wymiana uszczelki nie jest jakas powazna ingerencja w silnik. Ingerencja mogloby byc jesli uszczelke wymieniono przy okazji wymiany innych elementow.
W sklepie z czesciami do opla zaproponowano mi przegrode z jakiegos silnika mercedesa, oczywiscie nowa. Przegroda ta posiada juz naklejone uszczelki gumowe z obu stron, i do naszych motorow pasuje idealnie. Podobno dobrze zamontowana i dokrecona trzyma bardzo dobrze.
Pozdrawiam
Grzesiek
Makar1980 napisał

Jedz na szrot wylmij gume i patrz po złomach od czego podejdzie. najwazniejsza jest srednica i to zeby byla w miare podobnie wygieta jak bedzie za dluga to sobie skrucisz. Pcv tez bedzie dobra jak w tym sklepie nbie mieli jedz do nastepnego teraz mozna kupic kolanka giete pod dowolnym kontemkolo chce mi wcisnąć oryginał mocno zuzyty za 50 zł no wiem ze ktoś dorabiał z rury szukałem w hydraulicznychj i niestety nie maja takiej z kolankiem może kto powie skąd wytrzasnąć taki przewód

PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

Podane przez Ciebie przykładowe oleje różnią się tylko temperaturą płynięcia, która w przypadku 15W40 jest wyższa -> ma to wpływ na łatwość rozruchu silnika w temperaturach ujemnych.esio pisze:Pytałem wcześniej, ale nikt nie odpowiedział.
Czy zmiana oleju z 10w40 na 15w40 po 200 tys w silniku 2.3D z 92 roku jest wskazana, czy raczej zaszkodzi?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Sprawa u mnie wygląda tak.
Jak sie silnik dobrze rozgrzeje, to sie zaczyna świecić kontrolka oleju.
Muszę przejachać tak z 15 km. Jak jadę wolno i temperatura silnika jest niższa, to mogę więcej przejechać bez palącej się kontrolki.
Czy wlanie 15w40 grozi nieodpalaniem w zimie?
Jak sie silnik dobrze rozgrzeje, to sie zaczyna świecić kontrolka oleju.
Muszę przejachać tak z 15 km. Jak jadę wolno i temperatura silnika jest niższa, to mogę więcej przejechać bez palącej się kontrolki.
Czy wlanie 15w40 grozi nieodpalaniem w zimie?
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92
Raz tak miałem w c-klasie ze po zmianie oleju (zawsze mobil, jeden raz ELF) kiedy wlałem elfa kontrolka za holere ni chciala gasnąc dobre pare min musialem czekac pojezdzilem tak 2 dni zalalem ponownie modilem i juz prezy pierwszym paleniu po zmianie kontrolka zgasla natychmiast. Pewnie ten elf bul jakis kombinowany ale zrazilem sie na zawsze 

PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

Witam, zależy jaki syntetyk. Możesz spróbować zalać np 5W50 lub 10W60 ale są to oleje raczej drogie. Możesz mieć walnięty czujnik więc zacznij od zmierzenia ciśnienia w warsztacie. A co z turbiną? Wychechłana także ma wpływ na obniżenie ciśnieniaesio pisze:A czy zmiana z syntetyku na mineralny może coś pomóc
Syntetyk chyba tak nie rzednie w wysokiej temperaturze ?

Pozdrawiam
Frontera long 2,3TDR 1993r
Witam, turbinę można zregenerować, cena od ok. 800zł. Chyba coś już było na forum. Ja obecnie testuję ceramizer w silniku (260Tkm), wiem czym jest efekt placebo więc podejście do tematu mam bardzo sceptyczne. Jednak po przejechaniu ok 350 km od zalania preparatu zaobserwowałem kilka pozytywnych oznak, także na wskaźniku ciśnienia oleju
pozdrawiam

pozdrawiam
Frontera long 2,3TDR 1993r
- makar1980
- jestem tu nowy...
- Posty: 92
- Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
- Lokalizacja: Okolice łodzi
A jeszcze mam pytanko jako ze stwierdziłem na jednym cylindrze ciśnienie 5 bar a na pozostałych ok 12 - 13 to czy to nie mogła być przyczyna znacznego wycieku ze skrzyni korbowej przez wszystkie możliwe dziury i dziureczki oraz przy okazji spadku ciśnienia po nagrzaniu?? kompresja mierzona na zimnym silniku więc przy nagrzaniu pewno większe luzy i mniejsze ciśnienie
Frontera 2.0 Sport
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość