ciśnienie oleju

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw mar 20, 2008 12:42 pm

Janek 44 pisze:Dla przykładu: dwa podobne silniki 2.2 benzyna, jeden montowany w Frotce ma 136 km i 202 przy 2500obr, drugi w plaskaczu 147 i te same 202 przy 4000obr. Który chciałbyś mieć u siebie w terenówce?
Bez porównania wykresów przebiegu momentu obydwu silników to ciężko odpowiedzieć.. W terenówce, która jedzie na czas OS to raczej ten drugi..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » czw mar 20, 2008 5:59 pm

ja kupiłem takowy w sklepie-warsztacie samochodowym za 80 zł nowy oczywiście po prostu dobrałem byle średnica się zgadzała i mniej więcej kształt a potem odrobina pracy nożem bo był ciut za długi i gotowe
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
makar1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
Lokalizacja: Okolice łodzi

Post autor: makar1980 » czw mar 20, 2008 11:25 pm

Sprawdzałem w EPC i z tego co widzę w C20 NE do froty występuje taki układ jak np w omedze tj uszczelka przegroda ( bez gumy) i uszczelka. W tym samym silniku np w astrze występuje tylko sama przegroda z tą uszczelką gumową
Więc wnioskuję z tego że ktoś grzebał przedemną w silniku załozył takie a nie inne gówno teraz mi cieknie więc kupuję 2 uszczelki wyrzucam gumę z przegrody i już gra poprawcie mnie jesli sie mylę.
Jeżeli chodzi o zastosowanie innych silników do froty to np c20XE wchodzi w gre tylko pod warunkiem że podpasuje micha od froty te z palsków nie sa za dobre w terenie bo na przechyłach może brakowac oleju do smoka pozdro
Frontera 2.0 Sport

sigreg
 
 
Posty: 141
Rejestracja: pn lip 25, 2005 11:24 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg » pt mar 21, 2008 12:59 am

Witam,

To czy zastosujesz gumowa uszczelke "podwojna" do przegrody czy dwie osobne to akurat kwestia wymienna, i to i to rozwiazanie moze sie sprawdzac albo i nie, sama wymiana uszczelki nie jest jakas powazna ingerencja w silnik. Ingerencja mogloby byc jesli uszczelke wymieniono przy okazji wymiany innych elementow.
W sklepie z czesciami do opla zaproponowano mi przegrode z jakiegos silnika mercedesa, oczywiscie nowa. Przegroda ta posiada juz naklejone uszczelki gumowe z obu stron, i do naszych motorow pasuje idealnie. Podobno dobrze zamontowana i dokrecona trzyma bardzo dobrze.

Pozdrawiam
Grzesiek

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pt mar 21, 2008 5:14 am

Makar1980 napisał
kolo chce mi wcisnąć oryginał mocno zuzyty za 50 zł no wiem ze ktoś dorabiał z rury szukałem w hydraulicznychj i niestety nie maja takiej z kolankiem może kto powie skąd wytrzasnąć taki przewód
Jedz na szrot wylmij gume i patrz po złomach od czego podejdzie. najwazniejsza jest srednica i to zeby byla w miare podobnie wygieta jak bedzie za dluga to sobie skrucisz. Pcv tez bedzie dobra jak w tym sklepie nbie mieli jedz do nastepnego teraz mozna kupic kolanka giete pod dowolnym kontem 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
makar1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
Lokalizacja: Okolice łodzi

Post autor: makar1980 » pt mar 21, 2008 7:45 pm

oki już kupiłem za 20 złociszy oryginał taki upust z okazji świąt kolo ma tanio dach i mosty jakby kto potrzebował
Mi teraz pozostaje zrobic porzadek z olejem i zmodyfikować nieco LPg i na wiosne jak znalazł
Frontera 2.0 Sport

esio
 
 
Posty: 212
Rejestracja: pt lut 15, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esio » sob mar 29, 2008 6:25 pm

Pytałem wcześniej, ale nikt nie odpowiedział.
Czy zmiana oleju z 10w40 na 15w40 po 200 tys w silniku 2.3D z 92 roku jest wskazana, czy raczej zaszkodzi?
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob mar 29, 2008 6:30 pm

esio pisze:Pytałem wcześniej, ale nikt nie odpowiedział.
Czy zmiana oleju z 10w40 na 15w40 po 200 tys w silniku 2.3D z 92 roku jest wskazana, czy raczej zaszkodzi?
Podane przez Ciebie przykładowe oleje różnią się tylko temperaturą płynięcia, która w przypadku 15W40 jest wyższa -> ma to wpływ na łatwość rozruchu silnika w temperaturach ujemnych.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

esio
 
 
Posty: 212
Rejestracja: pt lut 15, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esio » sob mar 29, 2008 8:07 pm

Sprawa u mnie wygląda tak.
Jak sie silnik dobrze rozgrzeje, to sie zaczyna świecić kontrolka oleju.
Muszę przejachać tak z 15 km. Jak jadę wolno i temperatura silnika jest niższa, to mogę więcej przejechać bez palącej się kontrolki.
Czy wlanie 15w40 grozi nieodpalaniem w zimie?
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob mar 29, 2008 8:24 pm

esio pisze:Czy wlanie 15w40 grozi nieodpalaniem w zimie?
Zależy jaka zima ale raczej nie grozi ;) Na Twoje problemy też raczej nie pomoże..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » ndz mar 30, 2008 4:51 am

Raz tak miałem w c-klasie ze po zmianie oleju (zawsze mobil, jeden raz ELF) kiedy wlałem elfa kontrolka za holere ni chciala gasnąc dobre pare min musialem czekac pojezdzilem tak 2 dni zalalem ponownie modilem i juz prezy pierwszym paleniu po zmianie kontrolka zgasla natychmiast. Pewnie ten elf bul jakis kombinowany ale zrazilem sie na zawsze 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » ndz mar 30, 2008 5:00 am

Ja do terenowek leje zawsze minerala (monti i nyska) zimą lotos LPG bo jest do - 27 stopni
TomaszRT napisał
Zależy jaka zima ale raczej nie grozi Na Twoje problemy też raczej nie pomoże..
I obawiam sie że gość ma racje :)15 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

esio
 
 
Posty: 212
Rejestracja: pt lut 15, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esio » czw kwie 03, 2008 3:20 pm

A czy zmiana z syntetyku na mineralny może coś pomóc ??
Syntetyk chyba tak nie rzednie w wysokiej temperaturze ?
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92

Indian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt lip 20, 2007 5:58 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indian » czw kwie 03, 2008 4:12 pm

esio pisze:A czy zmiana z syntetyku na mineralny może coś pomóc ??
Syntetyk chyba tak nie rzednie w wysokiej temperaturze ?
Witam, zależy jaki syntetyk. Możesz spróbować zalać np 5W50 lub 10W60 ale są to oleje raczej drogie. Możesz mieć walnięty czujnik więc zacznij od zmierzenia ciśnienia w warsztacie. A co z turbiną? Wychechłana także ma wpływ na obniżenie ciśnienia :(
Pozdrawiam
Frontera long 2,3TDR 1993r

esio
 
 
Posty: 212
Rejestracja: pt lut 15, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esio » czw kwie 03, 2008 4:55 pm

a turbinę można jakoś regenerować??
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92

Indian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt lip 20, 2007 5:58 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Indian » pt kwie 04, 2008 11:24 am

Witam, turbinę można zregenerować, cena od ok. 800zł. Chyba coś już było na forum. Ja obecnie testuję ceramizer w silniku (260Tkm), wiem czym jest efekt placebo więc podejście do tematu mam bardzo sceptyczne. Jednak po przejechaniu ok 350 km od zalania preparatu zaobserwowałem kilka pozytywnych oznak, także na wskaźniku ciśnienia oleju :wink:
pozdrawiam
Frontera long 2,3TDR 1993r

esio
 
 
Posty: 212
Rejestracja: pt lut 15, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esio » ndz kwie 13, 2008 9:22 am

Ile oleju wchodzi do frotki 2.3 td z '92?
i ile płynu hamulcowego?
filtry oryginalne czy czegoś szukać?
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » ndz kwie 13, 2008 4:39 pm

oleju wchodzi 5,7 ltr
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
makar1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
Lokalizacja: Okolice łodzi

Post autor: makar1980 » ndz kwie 13, 2008 7:19 pm

A jeszcze mam pytanko jako ze stwierdziłem na jednym cylindrze ciśnienie 5 bar a na pozostałych ok 12 - 13 to czy to nie mogła być przyczyna znacznego wycieku ze skrzyni korbowej przez wszystkie możliwe dziury i dziureczki oraz przy okazji spadku ciśnienia po nagrzaniu?? kompresja mierzona na zimnym silniku więc przy nagrzaniu pewno większe luzy i mniejsze ciśnienie
Frontera 2.0 Sport

Awatar użytkownika
tobixxx
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 11, 2005 4:38 pm
Lokalizacja: wysokie mazowieckie

Post autor: tobixxx » wt kwie 15, 2008 6:48 pm

a ja dzisiaj założyłem manometr ciśnieniowy na stałe, dodatkowo oryginał. wskazania sporo się różnią. dobrze, że na moją korzyść:)))))))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość