Puchną przewody !!! Czy tak ma być?

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
BARENZ
Posty: 479
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
Kontaktowanie:

Post autor: BARENZ » pt sie 22, 2008 7:03 am

A z tymi wskazaniami temperatury?
Jakie macie wskazania we frotach 2.3 TD ?? Kiedy już się otworzy termostat, gdzie się wskazówka zatrzymuje między którymi kreskami. Bo chyba powinno być gdzieś w połowie nie? Chyba moja jest jeszcze trochę zawysoka ??
Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej

TERRANO 2.7 TD
- Teraz

Awatar użytkownika
BARENZ
Posty: 479
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
Kontaktowanie:

Post autor: BARENZ » pn sie 25, 2008 10:34 am

Szfagier załatwi mi w przyszłym tygodniu ocet osiemdziesięcio procentowy bo ten spożyuwczy to tylko 10%. Powalczymy. O wynikach poinformuję :)2
Bo podobno ocet to specyfik na kamień. Nie rozpuszcza aluminium tak jak soda kaustyczna.
Poczekamy zobaczymy. :o
Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej

TERRANO 2.7 TD
- Teraz

Awatar użytkownika
mpszek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: wt paź 31, 2006 2:31 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: mpszek » wt wrz 02, 2008 7:03 pm

u mnie chodzi silnik 2.8 TDi ISUZU temp płynu w układzie wacha się od polowy do jednej kreski w górę przy prędkości do 110 km/h

natomiast mam inny problem , brak ogrzewania.
cofnąłem się w postach kilka lat wstecz i przerobiłem wszystkie sugerowane czynności z wyłączeniem nowej nagrzewnicy

odpiąłem nagrzewnicę od układu i podpiąłem ją do pompki elektrucznej i zalałem płyn odkamieniający pompka chodziła kilka godzin i wymyła z nagrzewnicy sporo syfu . po tej czynności przepływ płynu był OK

podpiąłem i odpowietrzyłem układ chłodzenia grzało przez 10 minut znowu du.a co ciekawe jak silnik osiągnie temp otwarcia termostatu to przez moment grzeje a potem znowu nie

jak macie na to jakąś radę to poproszę o info

a gdyby ktoś znalazł schemat układy chłodzenia tego silnika to proszę o info bo chyba coś jest skopane w przewodach.
wszyjscy ludzie wszystko wiedza

TYRAN I 2.7był FRONTERA 2.8TDi

Awatar użytkownika
gazia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw sty 24, 2008 3:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: gazia » śr wrz 03, 2008 8:42 am

Witam schemat jest w pdf-ie jest praktycznie identyczny jak w nowszych wesjach po 92r(opel monterey 3.1td) róznica jest tylko w podgrzewaczu-przyspieszaczu pompy wtryskowej w wersjach 2,8 chyba tego nie ma. Pozdrawiam.
Witojcie :))

Awatar użytkownika
BARENZ
Posty: 479
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
Kontaktowanie:

Post autor: BARENZ » czw wrz 04, 2008 6:47 pm

u mnie chodzi silnik 2.8 TDi ISUZU temp płynu w układzie wacha się od polowy do jednej kreski w górę przy prędkości do 110 km/h
A co się dzieję przy większej prędkości? Rośnie?
I jeszcze jedno:
Czy wyrażnie zauważasz otwarcie się termostatu?
Bo u mnie temperatura dochodziła do ostatniej białej kreski i potem momentalnie spadała zostając w przedziale o którym mówisz, więc chyba to był objaw otwierania się termostatu.
Teraz kiedy z tym octem powalczyłem nie ma tego objawu temperatura poprostu rośnie a jak już dojdzie do ostatniej białej to tak szybko nie spada ale doprowadzić ją do ostatniej białej nie jest tak łatwo (przekraczać frotą 130 k/m to samobójstwo :D 255/75/15)
Czyżby termostat się zaciął - jest prawie nowy.
Wskazówka nie tak jak wcześniej, dochodzi do ostatniej białej i spada , ona poprostu rośnie od zera i wacha się od połowy do kreski nad połową nie witając się wcześniej z ostatnią białą.
Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej

TERRANO 2.7 TD
- Teraz

Awatar użytkownika
BARENZ
Posty: 479
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
Kontaktowanie:

Post autor: BARENZ » czw wrz 04, 2008 6:54 pm

Miałem dać znać co się z tym octem uda :lol:
No to jestem na takim etapie.
Wlałem do obiegu 1 litr kwasu octowego 80 %.
Łatwo to przeliczyć, że odpowiada to szesnastu butelkom 0,5 litra octu spożywczego. Trzymałem w obiegu od 9 do 15 tej. Jeżdżąc na zakupy i.t.p.
Zlałem i wyleciało tyle brązowo pomarańczowej wody że tyle jeszcze nie widziałem :D
Wypłukałem pojeżdziłem i znowu brąz.
Zalałem jeszcze raz i zobaczymy jutro.
Czy coś się poprawiło ??
Objaw jak w poście wyżej.
Jakby co dam znać :)2
Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej

TERRANO 2.7 TD
- Teraz

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » czw wrz 04, 2008 9:45 pm

Nie chce Cię straszyć , ten brąz będziesz jeszcze długo miał. Musisz intensywnie płukać.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
OKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sty 07, 2008 2:12 pm
Lokalizacja: Kutno

Post autor: OKO » pt wrz 05, 2008 10:25 am

U mnie w montim mam podobny problem powyżej 11o temteratura zaczyna rosnąc.... zbieram sie przepłukać obieg jakimś specyfikiem kupilem już jakieś ustrojstwo. Jestem ciekawy czy pomoże! A co z odpowietrzeniem układu po takiej zabawie? I czy układ w montku 31 też można potraktować octem!
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO

Awatar użytkownika
BARENZ
Posty: 479
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
Kontaktowanie:

Post autor: BARENZ » pt wrz 05, 2008 3:36 pm

Nie ma mowy o odpowietrzaniu !!
Musisz tylko zwrócić uwagę na to , że jeśli masz korek z zaworkiem ciśnieniowym to nie odkręcaj go na gorącym silniku. Bo będzie kichał.
1. Wlej ten specyfik do chłodnicy.
2. Jak chcesz żeby pomogło to trzymaj trzy razy dłużej niż piszą !! (Tak znikoma zawartość sody jak w gotowych specyfikach nic nie uszkodzi a jak już ma pomuc to daj jej szansę).
3. Poczekaj aż przestygnie silnik ( Nie ma być zimny, wtedy lepiej schodzą syfy, grunt byś się nie poparzył).
4. Płucz układ najlepiej wlewając wodę do naczynka i silnie dmuchając w nie ustami, wymusisz ciśnienie, które lepiej wypłukuje syfik.
5. Od czasu do czasu pozostaw wąż z lekko odkręconą wodą w naczynku i uruchom na minutę silnik (poruszysz wodę w układzie).
6. Oczywiście przeprowadzaj płukanie z wyjętym korkiem od chłodnicy :D
7. Szósty punkt to żart nie wkurzaj się !!
Ja czyszczę układ już chyba trzeci raz trochę pomaga ale chyba najwięcej wypłukał ocet.
Powodzenia
Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej

TERRANO 2.7 TD
- Teraz

Awatar użytkownika
OKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sty 07, 2008 2:12 pm
Lokalizacja: Kutno

umiera chłodnica

Post autor: OKO » wt wrz 16, 2008 8:30 am

Obawiam, się, że jednak moja chłodnica w moim montku zaczyna umierać najpierw problemy z jej wydolnością a teraz pojawiły sie wycieki. Zastanawiam sie na jej wymianą (oczywiście spróbuje ją reanimować) jednak jak sie nie uda konieczna wymiana! I tu zaczynają sie schody... jej cena w necie najtaniej znalazłem za 700zł do 3.1d może ma ktoś namiary na coś tańszego?
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO

Pkotek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:19 pm
Lokalizacja: Wadowice

nowa chłodnica

Post autor: Pkotek » wt wrz 16, 2008 3:43 pm


Awatar użytkownika
BARENZ
Posty: 479
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
Kontaktowanie:

Post autor: BARENZ » wt wrz 16, 2008 9:06 pm

Obiecałem, że się odezwę co i jak.
Frotka zalana płynem na zimę.
Więcej jej pomuc nie mogę. Termostat się otwiera temperatura podczas normalnej jazdy skacze od połowy do pierwszej kreski nad połową. To już chyba nie najgorzej. Jak będą dalsze problemy to na wiosnę kupuję chłodnicę, ale może nie będzie potrzeby. Ocet jest chyba najlepszy. :D
Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej

TERRANO 2.7 TD
- Teraz

Awatar użytkownika
BARENZ
Posty: 479
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
Kontaktowanie:

Post autor: BARENZ » pn wrz 22, 2008 1:02 pm

Aha :D
W sumie to tak bez celu ale kiedyś komuś przydać się może gdyby nie wiedział.
Płynu chłodniczego do froty 2.3 DTR wchodzi 9 litrów !!
Dziękuję za uwagę :lol:
Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej

TERRANO 2.7 TD
- Teraz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość