termostat ?
Moderator: Mroczny
Re: termostat ?
ja piszę o tej przedniej.
żeby zlać płyn trzeba wyjąć chłodnicę??
to by wiele wyjaśniało...
a jak to zrobić??
żeby zlać płyn trzeba wyjąć chłodnicę??
to by wiele wyjaśniało...
a jak to zrobić??
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92
Re: termostat ?
zdjecie przedniej osłony nic ci nie da,
by zlać płyn nie trzeba wyjmować chłodnicy, tylko wykręcić korek w jej dole i jeżeli jesteś ekologiczny to przygotuj szerokie naczynie i podstaw mniej więcej pod korkiem-całość spłynie po żelastwie
by zlać płyn nie trzeba wyjmować chłodnicy, tylko wykręcić korek w jej dole i jeżeli jesteś ekologiczny to przygotuj szerokie naczynie i podstaw mniej więcej pod korkiem-całość spłynie po żelastwie
- jesteś z wa-wy to całkiem blisko-zabierz ten termostat i przyjedź do białegostoku to ci to zrobie a przy okazji będe mógł ci w kilku innych sprawach dopowiedzieć--droga wyniesie ciebie pewnie niewiele wiecej jak mechanik w stolicya jak to zrobić??
- BARENZ
- Posty: 479
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
- Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
- Kontaktowanie:
Re: termostat ?
Przejrzyj zdjęcia zamieszczone pod spodem
Wojtek ma rację z tymi osłonami
Zdejmij górne przewody od chłodnicy, bo jak już sam zauważyłeś dolnych nie ma, odkręć mocowania chłodnicy po obu stronach i wio do góry
Nie zapomnij tylko najpierw odkręcić plastikowego tunelu od "wisko" (wiatraka) bo jest dokręcony do chłodnicy
Ale jeśli chcesz tylko zmienić płyn to skup się na tym korku w chłodnicy, który masz na drugiej fotce
Ten korek na górze świadczy o tym, że masz nieorginalną chłodnicę taką jak na fotce pierwszej. Korek ma chyba służyć drugiemu czujnikowi. W orginalnej GM jest zaślepka - (fota nr. 4).
W nie orginalnej chłodnicy korek nie wygląda jak typowa nakrętka ale i tak klucz 13mm (foto nr.2).
Oryginał masz na fotce nr. 3.
Foto nr.1

Foto nr.2

Foto nr.3

Foto nr.4

Mam nadzieję, że to rozjaśniło sytuację

Wojtek ma rację z tymi osłonami

Zdejmij górne przewody od chłodnicy, bo jak już sam zauważyłeś dolnych nie ma, odkręć mocowania chłodnicy po obu stronach i wio do góry


Ale jeśli chcesz tylko zmienić płyn to skup się na tym korku w chłodnicy, który masz na drugiej fotce

Ten korek na górze świadczy o tym, że masz nieorginalną chłodnicę taką jak na fotce pierwszej. Korek ma chyba służyć drugiemu czujnikowi. W orginalnej GM jest zaślepka - (fota nr. 4).
W nie orginalnej chłodnicy korek nie wygląda jak typowa nakrętka ale i tak klucz 13mm (foto nr.2).
Oryginał masz na fotce nr. 3.
Foto nr.1

Foto nr.2

Foto nr.3

Foto nr.4

Mam nadzieję, że to rozjaśniło sytuację

Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej
TERRANO 2.7 TD- Teraz
TERRANO 2.7 TD- Teraz
Re: termostat ?
oj tak.
wielkie dzięki BERENZ
jednak muzykowi muzyk najlepiej wyjaśnia
szczególnie mądry głupiemu
wielkie dzięki BERENZ
jednak muzykowi muzyk najlepiej wyjaśnia

szczególnie mądry głupiemu

Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92
Re: termostat ?
pytanie tylko czy głupi zmądrzał
zaproszenie aktualne-telefon masz na priva

zaproszenie aktualne-telefon masz na priva
- BARENZ
- Posty: 479
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
- Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
- Kontaktowanie:
Re: termostat ?
Złośliwy jesteś 

Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej
TERRANO 2.7 TD- Teraz
TERRANO 2.7 TD- Teraz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec
Re: termostat ?
No tu bym się nie zgodził.Części różnych firm różnią się nieco wyglądem, termostat ma zatykać to co ma zatykać
Kolego Bunny_PL ten termostat nie jest od tego samochodu. Srednica to i owszem się zgadza, o ile pamiętam 54 mm ale oryginał to termostat dwuzworowy z wulkanizowanym zaworem(chociaż to nie najważniejsze) ale te dwa zawory jednak robią swoje. Jak miałeś rozbabrane wszystko trzeba się było przyjrzeć. Kiedy otwiera się główny przelot to ten mały zawór zaczyna właśnie swoje działanie. Przerabiałem w swoim Trooperze 2,8 TDI ale to prawie ten sam silnik. Większość katalogów ma ten błąd ale jest polski producent który produkuje te termostaty i też miał ten problem. Podobno naprawiony po mojej interwencji

Trooper 2.8 TDI
- BUNNY_PL
- jestem tu nowy...
- Posty: 40
- Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontaktowanie:
Re: termostat ?
Hmm możliwe że i nie od niego bo ma inną budowę ale działa bardzo dobrze. Więc jeśli wszystko działa ok to nie powinienem się martwić
?

OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec
Re: termostat ?
No w sumie jak działa to nie ma się co przejmować tylko jeździć, jaździć
. Ja drążyłem ten temat kiedy przyszła kolej u mnie wymienić. Denerwowało mnie, że nie można dostać tego co trzeba no i szukałem aż znalazłem.

Trooper 2.8 TDI
- BARENZ
- Posty: 479
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
- Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
- Kontaktowanie:
Re: termostat ?
Dlatego uważam, że termostat ma zatykać to co ma zatykaćBUNNY_PL pisze:Hmm możliwe że i nie od niego bo ma inną budowę ale działa bardzo dobrze. Więc jeśli wszystko działa ok to nie powinienem się martwić?

Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej
TERRANO 2.7 TD- Teraz
TERRANO 2.7 TD- Teraz
Re: termostat ?
hej,
po wymianie termostatu było wsio ok, ale teraz się zwaliło
Ostatnio pod maską zauważyłem sporo niebieskiego nalotu (tego z płynu chłodniczego) - okazało się że obudowa termostatu przecieka
Wraz z zakładanym wówczas termostatem dostałem uszczelkę papierową. Niestety była ona dosyc uniwersalna i wymagała docięcia. Zdaje się że dociąłem niedokładnie i teraz mi skubana puszcza
Pytanie do znawców - czym można tą uszczelkę zastąpić?? Posmarować silikonem wysokotemperaturowym a ją wywalić? dorobić z papieru i jakoś zaimpregnować?
h.
po wymianie termostatu było wsio ok, ale teraz się zwaliło

Ostatnio pod maską zauważyłem sporo niebieskiego nalotu (tego z płynu chłodniczego) - okazało się że obudowa termostatu przecieka


Pytanie do znawców - czym można tą uszczelkę zastąpić?? Posmarować silikonem wysokotemperaturowym a ją wywalić? dorobić z papieru i jakoś zaimpregnować?
h.
Opel Monterey 3.1 LTD '96 long, stalowo-szary
Re: termostat ?
Ja tak zrobiłem i jest o.k. .hassan pisze:hej,
Pytanie do znawców - czym można tą uszczelkę zastąpić?? Posmarować silikonem wysokotemperaturowym a ją wywalić? dorobić z papieru i jakoś zaimpregnować?
h.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
Re: termostat ?
dorobić uszczelkę z odpowiedniej tektury(np.: takiej na której są koszule sprzedawane) i będzie ok.


Re: termostat ?
silikon też uszczelni-tylko daj mu dobrze zastygnąć zanim zalejesz płyn
Re: termostat ?
Mam podobnie wiozłem się za termostat i... to samo, co u kolegi wszędzie dają mi nieco inny niż ten oryginalny. Dział na zasadzie zamknij otwórz a nie jak oryginalny dwustopniowy. Otwiera kanał główny domykając jednocześnie mały kanalik.. Co z tym fantem? Czy to istotne? czy można znaleźć idento jak oryginał? Jeśli tak to może namiar nr katalogowy lub jakiś namiar...
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO
WOJO OKO
- BUNNY_PL
- jestem tu nowy...
- Posty: 40
- Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontaktowanie:
Re: termostat ?
Ja mam zamiennik bez 2 domknięcia i u mnie jest ok robiłem to na początku roku i nic nie przecieka kontrolka zawsze w połowie skali. Myslę, że nie trzeba kombinowac jak działa dobrze.
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD
Re: termostat ?
u mnie wymienili na jakiś, nawet nie wiem jaki i działa
kontrolka na połowie.
nic nie cieknie.
kontrolka na połowie.
nic nie cieknie.
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92
Re: termostat ?
z tego co pamiętam to w EPC jest tylko jeden - jednostopniowy - 82 oC.
Opel Monterey 3.1 LTD '96 long, stalowo-szary
Re: termostat ?
Z tego co sie dzisiaj dowiadywalem to oryginalny dostaniesz w GSI Goszczynski, 130zl, ~2tyg czekania.
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", Safari snorkel, Superwinch, KL78 32"
• trooper4x4.pl
• trooper4x4.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec
Re: termostat ?
Tak jak pisałem wyżej. Jest do dostania taki termostat od polskiego producenta. przerabiałem to sam i znalazłem coś koło 40 pln. Musze poszukać danych do firmy bo gdzieś się zapodziały.OKO pisze:Mam podobnie wiozłem się za termostat i... to samo, co u kolegi wszędzie dają mi nieco inny niż ten oryginalny. Dział na zasadzie zamknij otwórz a nie jak oryginalny dwustopniowy. Otwiera kanał główny domykając jednocześnie mały kanalik.. Co z tym fantem? Czy to istotne? czy można znaleźć idento jak oryginał? Jeśli tak to może namiar nr katalogowy lub jakiś namiar...
Trooper 2.8 TDI
Re: termostat ?
Dwuzaworowy (nie mylic z dwustopniowym) stosowany jest w 3.1LTD, nr katalogowy to 1338074 (dawniej stosowany byl 1338066) - do nabycia w firmie Mera (termostat.pl) model TV-184, 24,40PLN brutto
Jednozaworowy to TV-81 (nr kat 1338077).
Obydwa pasuja, sa do tych samych silnikow miedzy 91 a 98, ale teoria w katalogach to
1338074 - 91-93
1338077 - 93-98
a praktycznie wiadomo jak to wyglada
Jednozaworowy to TV-81 (nr kat 1338077).
Obydwa pasuja, sa do tych samych silnikow miedzy 91 a 98, ale teoria w katalogach to
1338074 - 91-93
1338077 - 93-98
a praktycznie wiadomo jak to wyglada

Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", Safari snorkel, Superwinch, KL78 32"
• trooper4x4.pl
• trooper4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość