Prędkość max.

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » sob mar 18, 2006 7:30 pm

Przejechałem może niedużo (4000km) ale wskazania temperatury są zawsze takie same , jak już pisałem bez względu na temp. zewnętrzną.Ale to chyba nie świadczy o tym iż chłodnica powietrze łapie?! Świadczy w/g mnie iż układ chłodzenia pracuje prawidłowo (nie ma dużych skoków wskazan temperatury) sprawny termostat szybko reguluje obiegiem małym i dużym.Tem. łapie po prejechaniu około 4km . Może Twój termostacik to zamulacz :wink: .Ale niech się inni koledzy wypowiedzą na temat wskazań temp. w/g wskaźnika.
Pozdrawiam!
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: mik » sob mar 18, 2006 7:52 pm

Koledzy mają racje. Wskaźnik zawsze sporo poniżej połowy. :(
Sprawdź to dla bezpieczeństwa przed latem co by jakiegoś zgrzytu nie było.

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » sob mar 18, 2006 8:10 pm

Jeżeli miałbym za wysokoą temp. to pewnie objawem byłoby mniejsze ciśnienie oleju (rzadszy olej) a wskazówka ciśnienia oleju jest w/g wskazuje odpowiedni przedział skalowy.Ale koledzy jeżeli twierdzicie ,że temp. za wysoka (wskazanie środkowe) to po co takie wyskalowanie (tyle kresek) w/g mnie pierwsza kreska 70 następnie 80 , 90 , 100 i 110 stopni a wskazania moje w/g tych obliczeń to około 90 stopni. Nie będę się upierał ale w/g mnie u mnie wszystko w porządku.Jak stoję w ulicznym korku to podnosi się na chwilę i zaraz wraca do poprzedniego wskazania.Układ jak wiadomo jest ciśnieniowy , jeżeli bym miał nieszczelny układ to pewnie usłyszałbym (oczywiście po wyłączeniu silnika :wink: ) jakieś syczenie wynikające z nieszczelności a takiego nie ma (poziom płyny całyczas taki sam).Polemizować oczywiście można długo.
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » sob mar 18, 2006 8:14 pm

Keny to co z tym zrobisz to Twoja sprawa, nie upieram się że masz coś z chłodzeniem nie tak ale wiem że benzynki opla sa bardzo niedogrzane, a temperature jaką nam prezentujesz to przy normalnym użytkowaniu mam latem i jeżeli teraz w koreczku ci się podnosijeszcze wyżej (chwilowo bo potem dajesz więcej obrotów i jest szybsza wymiana)to jestem więcej jak pewien że latem zagotujesz

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » sob mar 18, 2006 8:21 pm

jeżeli chodzi o takie wyskalowanie - normalnie temp. powinna być na połowie tak jak pisałem i latem potrafi skoczyć dużo wyżej szczególnie w ruchu miejskim- cały pic polega na tym że te silniki w temperaturach niższych są oporne na przyjmowanie ciepła

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » sob mar 18, 2006 9:16 pm

Pożyjemy zobaczymy :wink:
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: mik » sob mar 18, 2006 11:54 pm

wojtekkk pisze:jeżeli chodzi o takie wyskalowanie - normalnie temp. powinna być na połowie tak jak pisałem i latem potrafi skoczyć dużo wyżej szczególnie w ruchu miejskim- cały pic polega na tym że te silniki w temperaturach niższych są oporne na przyjmowanie ciepła
wojtekkk ma sporo racji :)2
sprawdzic nie zaszkodzi,
skoro prawie u wszystkich tak jest więc coś w tym musi być :wink:

Awatar użytkownika
GINCKS
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lut 24, 2006 9:28 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: GINCKS » ndz mar 19, 2006 2:01 am

A mnie wydaje się że może to wszystko dobrze działać :)2 choć macie racje w motorach ohc ciężko się w zimie doczekać temperatury. Keny zapal auto i na postoju sprawdz, kiedy wentylator się włączy jaka będzie pozycja wskażnika i wszysto będzie jasne :wink:. Jak jest uszkodzony układ chlodzenia to temperatura rośnie raczej do końca a nie staje w polowie. Może się zdażyć (przy niskich temperaturach) że uszkodzony wentylator chłodnicy lub uszodzony termostat nie ujawni się jeśli mamy włączone ogrzewanie ale po wyłączeniu wentylatora nagrzewnicy natychmiast rośnie temperatura.
Jeśli uciebie nie ma takich objawów to nie masz się co przejmować :wink:
Pozdrawiam

IVECO Transport Prywatny

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » ndz mar 19, 2006 8:15 am

Różnica pomiędzy wskazaniami temperatury z włączonym ogrzewaniem a wyłączonym ogrzewaniem to o grubość wskazówki temperatury (bardzo mała różnica).Jak będę miał chwilę czasu to zrobię próbę z wentylatorem chłodnicy i zmierzę temp. płynu chłodzącego (mam taki termometr tak wysoko wyskalowany) zachowując oczywiście wszystkie środki ostrożności :wink:
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz mar 19, 2006 9:03 am

Keny -teorii jest kilka
1.wszystko jest ok i Twoj egzemplarz tak ma
2. faktycznie gdzieś łapiesz powietrze
3.wentylator - (w/g mnie to nie to)
4.pompa wody-kiedy zmieniałeś rozrząd-może pompa nie ma swojej wydajności

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » ndz mar 19, 2006 9:35 am

Ale męczymy ten temat :wink: , jeżeli chodzi o pompe wodną to jest podejrzewam jeszcze orginalna ponieważ nic przy silniku nie robiłem (oprócz wymiany świec, palca rozdzielacza i kopułki).Przebieg 196 000 km . Mam nadzieję ,że mi źle nie życzycie z tym wskazaniem temperatury :wink: .A później napiszą '' A nie pisaliśmy :D ".
pozdrowionka
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz mar 19, 2006 9:58 am

i rozrządu przy takim przebiegu nie wymieniałeś ?? !!- napędza pompe również
jak zauważyłeś to w naszych wypowiedziach nie ma kasztanienia a jedynie szczere wskazówki -

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » ndz mar 19, 2006 10:15 am

Z tego co wiem to rozrząd wymienia się wtedy gdy zaczyna "dzwonić" (słychać go) to jest przecież łańcuch a nie pasek ?!
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » ndz mar 19, 2006 10:23 am

Chyba Wojtas Ci się silniki pomyliły 2.0 z 2.4 ?!
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz mar 19, 2006 11:21 am

faktycznie troche się rozpędziłem z tym rozrządem

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » ndz mar 19, 2006 11:31 am

Nawet najlepszym się to zdarza :wink:
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz mar 19, 2006 11:41 am

nie uważam się za kogoś lepszego od Ciebie czy innych, ale i mimo tej gafy to uważam że powinieneś zwrócić uwage na temperature w swoim aucie za wczasu-może to fałszywy alarm ale znajac opinie innych posiadaczy (nie z forum) ośmieliłem się stwierdzić że może być coś nie tak - pisałeś że czy + czy - masz taką temperature po 4km- innym sie to nie udaje
jak by nie było to jak zaobserwujesz pewne zmiany to poinformuj nas

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » ndz mar 19, 2006 12:37 pm

Ale Ty Wojtuś uparty jesteś (żart) :wink: .Ale ok. jak coś to dam znać ! Daję słowo jak faktycznie mam coś nie tak to się uczciwie przyznam :-? Wojtas tam nie było ironii (w poprzednim poście) .Oczywiście całą wiedzę o Fronterze uzyskałem poprzez te Forum i Szanuję wszystkich użytkowników bez względu jaką wiedzę posiadają na temat Frontery.
Pozdrawiam wszystkich!
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
Balkandriver
Posty: 343
Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Balkandriver » ndz mar 19, 2006 8:45 pm

Keny pisze:Tak to wygląda (nie patrzeć na wskaźnik paliwa :wink: )
I tak ma wyglądać! Jeśli ta uparta wskazówka nie chce wstać, to kombinujcie z punktem otwarcia termostatu.
W pewnym poście pisałem:

" I co chyba najważniejsze – nowy termostat HKT o punkcie otwarcia 88`C.
Efekty są następujące: auto nagrzewa się po ok. 7miu km i w warunkach miejskich osiąga prawie połowę skali na wskaźniku temp. oscylując w granicach 1 mm w zależności od tego, czy stoję w korkach, czy jadę płynnie. Poza tym wewnątrz zrobił się upał! Fakt, że mrozów nie ma, ale suwak ogrzewania jest na drugim ząbku, więc zapas na mrozy jest spory.
Tak więc skończył się problem ze zbyt niską temperaturą silnika i niedogrzaniem w kabinie."

Potwierdzam to po prawie miesiącu od wymiany.
Mówicie o niedomaganiach pompy cieczy - tam na wirniku są takie łopaty, że ona zawsze będzie pompować! Jej niedomaganie to puszczenie uszczelniacza, ale wtedy leje i widać to , a poza tym płynu ubywa.
wojtekkk pisze:myśle że ci chłodnica powietrze łapie
Z całym szacunkiem, ale nie wiem, co miałeś na myśli, bo chłodnica jest po to, by łapać powietrze.
Moim skromnym zdaniem - Keny, masz dobrze. A na lato zawsze termostat można zmienić. I znowu dobrać odpowiednią temp. otwarcia. :lol:
Pozdrawiam

BALKANDRIVER
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.

albi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr lut 16, 2005 12:13 pm

Post autor: albi » pn mar 20, 2006 7:34 am

Ja nawet posunął bym się dalej - wydaje mi sie wszystkim tym którym wskazówka wskazuje mniej niż 1/2 skali mogą mieć problemy z termostatem. W mojej frotce na początku zimy miałem problemy z ogrzewaniem (wskazówka od ogrzewania ledwo podnosiła się do góry). Wymieniłem termostat i jak ręką odjął - teraz pokazuje 1/2.

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » pn mar 20, 2006 10:19 am

To jednak sam w boju nie zostałem :wink: , czyli mój przypadek to żaden ewelement :wink: .
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Marty
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 11:14 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Marty » pn mar 20, 2006 10:08 pm

Keny pisze:To jednak sam w boju nie zostałem :wink: , czyli mój przypadek to żaden ewelement :wink: .
Żaden ewenement panowie. U mnie wskazówka po rozgrzaniu standardowo stoi na połowie. W lecie w korku podnosiła się jedną kreskę wyżej po czym załączały się wentylatory i po chwili znów wracała na połowę skali.
frotera 2,2 na ATekach (tylko)

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt mar 21, 2006 8:56 am

wracając do prędkości.
100 na godzine licznikowe miałem :)21
w audi która jechało obok 180km/h
o 20km/h to duże przekłamanie ciekawe komu przekłamywał bardziej.
a myśle że to nie była jeszcze prędkość max.


























dla mega dociekliwców licznik mam w milach :)21

Awatar użytkownika
GINCKS
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lut 24, 2006 9:28 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: GINCKS » śr mar 22, 2006 1:21 am

Balkandriver pisze:
wojtekkk pisze:myśle że ci chłodnica powietrze łapie
Z całym szacunkiem, ale nie wiem, co miałeś na myśli, bo chłodnica jest po to, by łapać powietrze.
Moim skromnym zdaniem - Keny, masz dobrze. A na lato zawsze termostat można zmienić. I znowu dobrać odpowiednią temp. otwarcia. :lol:
Pozdrawiam

BALKANDRIVER
To znaczy że się zapowietrza układ chłodzenia od strony chłodnicy - taki skrut myślowy
Pozdrawiam

IVECO Transport Prywatny

Awatar użytkownika
Balkandriver
Posty: 343
Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Balkandriver » śr mar 22, 2006 11:07 pm

GINCKS pisze:
Balkandriver pisze:
wojtekkk pisze:myśle że ci chłodnica powietrze łapie
Z całym szacunkiem, ale nie wiem, co miałeś na myśli, bo chłodnica jest po to, by łapać powietrze.
Moim skromnym zdaniem - Keny, masz dobrze. A na lato zawsze termostat można zmienić. I znowu dobrać odpowiednią temp. otwarcia. :lol:
Pozdrawiam

BALKANDRIVER
To znaczy że się zapowietrza układ chłodzenia od strony chłodnicy - taki skrut myślowy
Baaardzo skrót.
Ale w przypadku zapowietrzania się układu chłodzenia wskaźnik temp. wariuje po skali.Bo raz omywa go ciecz, raz pustka powietrzna.
Moim zdaniem Keny może spoko jeździć.
A termostaty wkładane przez fabrykę należy zweryfikować do potrzeb i pory roku. Zwykle są do d...y. A większość problemów z temp. silnika (niedogrzaniem/przegrzaniem) polega na własciwym ustawieniu równowagi termodynamicznej pracy silnika.
Pozdro

BALKANDRIVER
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości