Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

samson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:22 pm

Post autor: samson » wt cze 06, 2006 8:57 pm

Mam froterkę z 94r 2,3td 5drzwi poprzedni właściciel wyzbył się ,,nieszczęścia"bo paliła 14-25 litrów i słabizna taka że górki czuła choć jej jeszcze widać nie było. Po zakupie ja menczyłem nią tak tydzień ,myjąc motor najpierw zobaczyłem rozerwany wężyk od pompy wtryskowej do kolektora ssącego ,pużniej jeszcze jeden wypadnięty również od sterowania pompą wtryskową . Silnik przestał kopcić na czarno i spokojnie mogę wyprzedaać choć nie wszystkich . samochód jest bez zastrzerzeń ,co prawda w głębokie błoto nie wjerzdżam ale na tereny Limanowej i okolic w zimie jest to bardzo dobry samochód .Pali 9,7litra on . Jeżdzę jurz prawie rok i nie mam większych zmartwiń poza niskim ba bardzo niskim ciśnieniem oleju w silniku na gorącym oleju wskażnik leci do czerwonego mierząc jest 1,4at jeżeli ktoś to przerabiał w 2,3td to proszę o radę.Jest zalana mobilem10w/40

Awatar użytkownika
lutekwet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob cze 24, 2006 8:26 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lutekwet » wt cze 27, 2006 5:00 pm

Temat dla zupełnych nowicjuszy więc jak najbardziej dla mnie.Chodzi mi o Frontry B.Czym się różnią wersje-DTI ,DTL ,DTH ?
DTI to 2,2 disel ,DTL to 3,2 benzynka a DTH?

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » wt cze 27, 2006 6:54 pm

lutekwet pisze:Temat dla zupełnych nowicjuszy więc jak najbardziej dla mnie.Chodzi mi o Frontry B.Czym się różnią wersje-DTI ,DTL ,DTH ?
DTI to 2,2 disel ,DTL to 3,2 benzynka a DTH?
:o :o :o :o :roll: :roll: :roll:
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
lutekwet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob cze 24, 2006 8:26 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lutekwet » wt cze 27, 2006 7:40 pm

mazurkas007 dlaczego się dziwisz laikowi?byłbys dobrym kolegą i odpowiedział na pytanko... chyba,ze też nie wiesz :wink: :D
wyprowadzcie mnie z błędu jeśli się myle w tym co napisałem...

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » wt cze 27, 2006 7:48 pm

dla mnie to to wszystko są Diesle i z tego co wiem różnice sa w układach paliwowych i budowie głowic. Żaden z nich to nie benzyna.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
lutekwet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob cze 24, 2006 8:26 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lutekwet » wt cze 27, 2006 7:58 pm

To które odnaczenie dotyczy 2,2-litrowego turbodiesela z wtryskiem bezpośrednim? A DTL to przecieć 3,2 benzyna,tak czy sie mylę?
Przepraszam za moje głupie pytania ale nie mogę dojść co i jak.
Jakby ktos był tak dobry i opisał wersje dostępne...

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » śr cze 28, 2006 8:59 am

facet nie wiem co ci mam jeszcze napisać - wszystkie te silniki DTL, DTI, DTH to silniki Diesla, różnią się układem zasilania w paliwo i budową głowic. Bardziej ci nie umiem wytłumaczyć i przestań z tym DTL benzyna :o .

A tak poza tematem to wystarczy ruszyć d.pę i poszukać w internecie.

Pozdrawiam.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr cze 28, 2006 9:11 am

mazurkas007 pisze:facet nie wiem co ci mam jeszcze napisać - (...)
Co się mazurkas pieklisz ...? :wink: Jako sprawny rosyjskojęzycznie lepiej byś podrzucił koledze jakąś stronkę (bo Rosjanie mają najlepsze), i niech się chłopak wgryza... :)21
Np. taką :
http://www.avtoshop.net/cat/?man=561&model=3879
:)1 :)
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
lutekwet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob cze 24, 2006 8:26 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lutekwet » śr cze 28, 2006 10:11 am

mazurkas007 pisze:facet nie wiem co ci mam jeszcze napisać - wszystkie te silniki DTL, DTI, DTH to silniki Diesla, różnią się układem zasilania w paliwo i budową głowic. Bardziej ci nie umiem wytłumaczyć i przestań z tym DTL benzyna :o .

A tak poza tematem to wystarczy ruszyć d.pę i poszukać w internecie.

Pozdrawiam.
Dzięki facet za pomoc.twoja sugestia skłoniła mnie do działania i znalazłem.nie wiem co bym bez ciebie zrobił... :lol: Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » śr cze 28, 2006 2:18 pm

lutekwet pisze:
mazurkas007 pisze:facet nie wiem co ci mam jeszcze napisać - wszystkie te silniki DTL, DTI, DTH to silniki Diesla, różnią się układem zasilania w paliwo i budową głowic. Bardziej ci nie umiem wytłumaczyć i przestań z tym DTL benzyna :o .

A tak poza tematem to wystarczy ruszyć d.pę i poszukać w internecie.

Pozdrawiam.
Dzięki facet za pomoc.twoja sugestia skłoniła mnie do działania i znalazłem.nie wiem co bym bez ciebie zrobił... :lol: Pozdrawiam
:D nie ma sprawy, prawdziwych przyjaciół poznaje sie w biedzie :wink:
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
lutekwet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob cze 24, 2006 8:26 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lutekwet » śr cze 28, 2006 2:29 pm

No właśnie,każdy z nas był tu kiedyś nowy-nawet Ty.Każdy potrzebował pomocnej dłoni.Ja mam szczęście ,że trafiłem na Ciebie :lol: :wink:

powa

Post autor: powa » śr lip 05, 2006 7:47 pm

no widzisz.... szczesciarz z ciebie :D

a wlasnie wczoraj dolozylem do froty prawie 2kzł. Padł przepływomierz, jakis czujnik i cośtam jeszcze przy silniku. Czyli od wrzesnie tamtego roku dołozyłem do froty około 8 kzł, a za kilka dni czeka mnie wymiana sprzęgła i olejów wraz z filtrami, wiec 10 kzł bedzie jak w mordkę strzelił. yeah, opel & 22DTH rulez

Awatar użytkownika
lutekwet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob cze 24, 2006 8:26 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lutekwet » czw lip 06, 2006 11:39 am

Powa ja mam chyba coś takiego samego jak Ty.Sciągnąłem 2,2 Dti,2000r z Gebelsowa.Jest tak,że przy prędkości 90 km/h zapala mi sie ECU i samochód jakby sie dławił,dusił,nie miał siły.Gdy prędkość spada gaśnie ECU.
Pojechałem do warsztatu ,podpięli pod kompa i wyszło,że to przepływka.Kupiłem przepływkę ori Bosha,włożyłem i ku mojemu zdziwieniu jest tak-Zaraz po zapaleniu samochodu ładnie sie zbiera,ładnie sie wkreca,lepiej niż na starej przepływce.tyle tylko,że teraz przy 120 km/h włącza sie ECU i nie gaśnie.Jak wyłaczę silnik i zapale powtórnie jest tak samo.
Mechanik cos mówił o złej recyrkulacji spalin,o jakims czujniku.Miałeś coś podobnego? Podobno to bolaczka Frotek B.Jakie były u Ciebie objawy? No i gdzie naprawiałes i czy naprawili? Dzięki za pomoc.

powa

Post autor: powa » czw lip 06, 2006 2:07 pm

ha. witaj w klubie.

miałem podobne objawy i okazało się, że przetarł się wężyk biegnący z tyłu silnika(na górze). ten wężyk to podciśnieniowe sterowanie zaworu recylkulacji spalin o ile się nie mylę. powinno się dać to znaleźć bez bebeszenia. poza tym jedź do kogoś mądrego, bo jeśli masz ten zawór zwalony, to warto jeszcze kolektor ssący wyczyścić, potrafi tam być syf nieziemski.

a wogóle to ten silnik wymaga naprawdę solidnego mechanika. byle kto może tylko spaprać sprawę(np. dosyć łatwo rozwalić pompę wtryskową). Ja mam tu na miejscu takiego mechaniora, co się na tym w miare zna(choć mam do niego pewne zastrzeżenia) ale ździera ze mnie okrótnie.

ASO w kraku są ponoć cienkie jak dupa węża i na widok tego silnika mechanicy oknami uciekają.

I jeszcze jeden pozor: za żadne skarby nie pozwól, żeby zabrakło ci paliwa. jak się skurwiel zapowietrzy, to jesteś ugotowany i czeka cie ASO lub dobry mechanik(co ma przyrządy do odpowietrzania). a jak powierzysz sprzęta byle komu, to ci ukrzyżuje pompę na 99%. Sam też nic nie zrobisz. taka wlaśnie jest frotaB.

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » czw lip 06, 2006 4:56 pm

Kurcze jak to dobrze, że kupiłem V6 ....

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw lip 06, 2006 9:05 pm

no ;) pewnie ze dobrze
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
lutekwet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob cze 24, 2006 8:26 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lutekwet » śr lip 19, 2006 5:30 pm

witam,dzisiaj byłem swoja Frotką 2,2 DTI w ASO bo już mnie wkurzła jak diabli.Po zmianie przepływki niby pieknie ładnie ale nie do końca.Cały czas jak dam jej w piz... zapala się ECU.
Diagoza brzmi następująco -wymiana pompy próżniowej.Nie jest w pełni sprawna. No i kurczę jestem ugotowany.Podobno strasznie droga. Wiecie może gdzie wogóle poza ASO można to dostać?[/b]

Awatar użytkownika
margabr
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw maja 18, 2006 7:11 am
Lokalizacja: kaj taterki

Post autor: margabr » czw lip 20, 2006 2:04 pm

Moja Frota jest chyba meteopatą- przy szybkich podjazdach na duże wysokości kilka razy zapaliło się ECU.
Możesz zamieścić zdjątko tego zbiornika, to też obadam temat.

powa

Post autor: powa » ndz lip 23, 2006 7:34 am

lutekwet pisze:witam,dzisiaj byłem swoja Frotką 2,2 DTI w ASO bo już mnie wkurzła jak diabli.Po zmianie przepływki niby pieknie ładnie ale nie do końca.Cały czas jak dam jej w piz... zapala się ECU.
Diagoza brzmi następująco -wymiana pompy próżniowej.Nie jest w pełni sprawna. No i kurczę jestem ugotowany.Podobno strasznie droga. Wiecie może gdzie wogóle poza ASO można to dostać?[/b]
poszukaj na allegro, sprawdz czy nie pasooje od np. 2.2 DTI ale od omegi/vektry(tam jest prawie ten sam silnik) bo moze okazac sie, ze pompa do froty jest drozsza od tej samej pompy od omegi(mialem juz podobny przypadek, ale nie pamietam z jakim klamotem).

a ja w zeszlym tygodniu dolozylem kolejne 600 pln. yeah. jeszcze pare zlociszow i wywale znak opla z atrapy i wstawie znak dolara $.

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz lip 23, 2006 1:30 pm

powa pisze:no widzisz.... szczesciarz z ciebie :D

a wlasnie wczoraj dolozylem do froty prawie 2kzł. Padł przepływomierz, jakis czujnik i cośtam jeszcze przy silniku. Czyli od wrzesnie tamtego roku dołozyłem do froty około 8 kzł, a za kilka dni czeka mnie wymiana sprzęgła i olejów wraz z filtrami, wiec 10 kzł bedzie jak w mordkę strzelił. yeah, opel & 22DTH rulez
:o
O karwa, Wy oplowcy macie stalowe nerwy
Ja bym niezdzierżył jakby mi sie samochód tak pitolił i żeby w przeciągu roku 10kpln w niego wywalić

Przez 6,5 roku wrzuciłem w auto dokładnie 10033pln (w tym 8800pln to oleje, filtry, amortyzatory 3kpl , opony 2kpl, klocki) i jak tak to czytam to przeraża mnie posiadanie i eksploatacja Opla 2.2dth... brrr...

Powodzenia, pozdr.
same starocie

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » ndz lip 23, 2006 7:02 pm

Ja mam Frotkę 3 miesiące, nakręciłem już prawie 10kkm w tym czasie i oprócz przeglądu zaraz po sprowadzeniu+przepływomierz jak narazie jest ok.Wierzcie mi, że nie ma ze mną lekko :).
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz lip 23, 2006 7:06 pm

wrzuciłem w auto dokładnie 10033pln
po jaką cholere to wszystko podliczasz ??
a tak na marginesie to nie każdy z opla wywala grubą kapuste w podstawowe utrzymanie

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz lip 23, 2006 8:26 pm

Nie podliczam, notuje sobie inwestycje, z ciekawosci, każdy grosz sie liczy no nie :lol:
Ja o 2.2DTI pisałem że trzeba twardym byc aby go utrzymać :wink:
same starocie

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn lip 24, 2006 9:45 am

Tak sobie poczytałem... koledze poniekąd dobrze się wydawało .... jak się w DTL przestawi literki to wyjdzie LTD i wtedy to faktycznei jest V6 benzyna...
Co do wydatków... zbliża sie coraz większymi krokami GRat... no może Path... ale raczej GRat.

Awatar użytkownika
margabr
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw maja 18, 2006 7:11 am
Lokalizacja: kaj taterki

Post autor: margabr » pn lip 24, 2006 10:55 am

Ryży Koń pisze:Tak sobie poczytałem... koledze poniekąd dobrze się wydawało .... jak się w DTL przestawi literki to wyjdzie LTD i wtedy to faktycznei jest V6 benzyna...
Co do wydatków... zbliża sie coraz większymi krokami GRat... no może Path... ale raczej GRat.
Pod lupą to nie jest DTL tilko DTi.
Chiba kupię czerwień i maźne to "I"
Po co chip-ować :lol:
Frontera 2.2 DTI
Samurai Santana 1.3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości