frotka sport?

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

majki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:24 pm
Lokalizacja: ze stolicy

frotka sport?

Post autor: majki » śr mar 09, 2005 9:41 pm

Witam,

chciałem się Was zapytać o radę przed zakupem furki! zastanawia mnie frontera sport, bo mniej więcej czegoś takiego poszukuję (więcej miejsca w środku nie potrzebuję i buda jest ładniejsza, a i na większy silnik mnie nie stać - oc dla studenta :-? )!

używana będzie : 90% miasto (stolica, czyli niezły poligon :evil: ) i trochę raczej średniego terenu przy okazyjnych wypadach w Bieszczady itp. miała by być do codziennego użytku. mogę przeznaczyć na nią jakieś 15000zł z rocznika koło '94 (głównie patrzę za zachodnią granicą)!

czy ktoś może mi udzielić sensownej odpowiedzi : czy warto?? jak wygląda obecnie problem części (oczywiście nie w ASO)-zamienniki itp. trochę o tym czytałem na forum, ale niektóre tematy mi się nie odpalają, bo błąd połączenia z serwerem etc. ile taki silniczek 2.0 minimalnie i maxymalnie pali po mieście i w trasie i jak wygląda jego gazowanie?

może mi ktoś coś o niej skrobnąć wedle własnego doświadczenia?? z góry dzięki za wszystkie sensowne odpowiedzi i rady :)

PS. będe wdzięczny za nie kasztanienie od samego początku :)

pozdrawiam, Michał

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » śr mar 09, 2005 10:49 pm

no mase już wylali chłopaki na forum bukw w tym temacie, jedni za , inni przeciw, poszperaj dobrze to tony odnajdziesz....
fro najlepiej modele po 95 (nowe zawieszenie, cynkowana buda), 2.0 w gaz - żaden problem; moja lalka pali średnio 15-17 litrów lpg ale wiem że niektórzy lepsze wyniki uzyskiwali, przy tej ilości 2 litry w jedną czy druga stronę nie robi....
jak kupisz niezamordowany egezmplarza i sam go nie zamordujesz to raczej rzadko coś będziesz wymieniał; wiele rzeczy to typowe przypadłości opla (pompa wodna, uszczelki, pompka sprzęgła, standard-eksploatacja) poza tym konstrukcja jest prosta
to na co zwracać uwagę przy zakupie też juz opisywano a pewne rzeczy są standardowe przy autach 4x4;

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr mar 09, 2005 10:53 pm

frotka ogólnie w teren to taka z lekka mina ale jak piszesz z tymi % to będzie jak znalazł części są więc nie ma się co bać.

majki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:24 pm
Lokalizacja: ze stolicy

Post autor: majki » śr mar 09, 2005 11:53 pm

Czytałem forum i znalazłem głównie info a'propos długich frotek, a o krótkich to tak średnio i mało się ludzie opisali. generalnie przedni układ przeniesienia napędu jest podobno dość delikatny i wrażliwy na niewiedzę i nieuwagę właściciela!? mam nadzieję, że części eksplatacyjne do silnika są łatwo dostępne na rynku ( w końcu to silnik z omegi, a do tego chyba nie brakuje) !? dokładnie od którego miesiąca, anno domini 95, były sprężynki z tyłu?? tej info nie mogę znaleść, a w katalogu '96 podają, że jeszcze z tyłu sztywna z resorem!?

mam taką jedną frotkę obserwowaną na allegro - http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=44416594 dziwnie tanio nieprawdaż?? koleś mówi, że od 10dni w PL i była lekko w lewy narożnik liźnięta (lampa, kierunek, atrapa), a poza tym ponoć stan b.d.! tylko, że za dużo się naciąłem już na różnych tego typu ogłoszeniach, więc jestem mocno nieufny! co Wy na to?? mam do niego dosyć daleko i do tego dzienne studia nie bardzo mi luz dają, a jest to dość ineresująca oferta!? może ktoś z okolic miasta kraka lub katowic mógł by kiedyś ze mną tam podjechać i ją oblukać, jeżeli bym się namyślił!?? byłbym bardzo dzwięczny za ewentualne zgłoszenia! :D

dzięki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw mar 10, 2005 12:11 am

tak na moje oko jakies ma dziwne zawiecho...wyglada na dlubana w podwoziu, no ale to w sumie nie jest dziwne, resory i drazki mogly juz dawno usiasc wiec podreperowali, moze jest jeszcze w tak dobrym stanie bo jezdzona zagranica..pytan wiele, trzeba jechac i obejrzec bardzo dokladnie, tak czy tak, nawet jesli wszystko bedzie w porzadasku to na dziendoberek jakies 3-4 tys musisz miec gotowe....

Awatar użytkownika
plochu
 
 
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 8:56 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: plochu » czw mar 10, 2005 12:43 am

tak co do tego oglosznia z allegro to cytuje: "NAPĘD PRZÓD LUB TYŁ I 4x4." co to za wynalazek?

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » czw mar 10, 2005 8:58 am

froterek na rynku jest bardzo dużo, więc nie ma powodu by ulegać emocjom. najlepiej jest odżałować parę groszy i wjechać na przegląd do stacji diagnostycznej. nie daj sie nabrac na to, ze właściciel zrobił przeglad tydzień temu , po sprowadzeniu samochodu. zawieszenie musi być przetrzepane, bo nie warto zaczynać od wymiany łozyska w tylnym kole. Pomijając cenę, to czynnośc ta wymaga stosowania przemocy przy próbie demontażu.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » czw mar 10, 2005 9:40 am

Majki:
Co do froty to napewno polecałbym zwias na sprężynach, a co do emocji to sam je mam bo poszukuję frotki tylko LONG bo czasem więcej miejsca jest potrzebne i jak to było opisywane (któreś z tematów na forum) można po złożeniu siedzonek się nawet wyspać.
No i w wersji LONG można sobie zrobić ?wesoły autobus? ze znajomymi na wyjazd :D
Pozdrawiam i życze miłego szukania froty bo jak to można inaczej nazwać :D jak tylko wielką podnietą :D
Paweł (Kraków)
aktualnie brak 4x4

Awatar użytkownika
plochu
 
 
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 8:56 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: plochu » czw mar 10, 2005 9:47 am

potwierdzam :o) spac w dlugiej frotce sie da i to nawet calkiem wygodnie. zeby spalo sie naprawe wygodnie to trzeba zastosowac jeden "patent" ale nie jest on klopotliwy (a jak sie go nie zastosuje to malo miejsca na dlugosc jest niestety).

majki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:24 pm
Lokalizacja: ze stolicy

Post autor: majki » czw mar 10, 2005 6:12 pm

dzięki za zainteresowanie! długa mi nie pasi , więc raczej rozglądam się za krótką!

marcin: dlaczego zawiecha wygląda dziwnie?? po czym to wnioskujesz??

plochu: też widziałem ten tekst z napędem, ale ludzie mało wiedzą i nie chce mi się w to wnikać, bo koleś pewnie i tak by się poplątał w zesznaniach - mam nadzieję, że się nie bawił się reduktorem i czegoś nie spi.przył! :lol:

Ryszard Giedrojć: jest tego trochę, ale ja szukam dość taniej okazji, bo z zielonymi u mnie dość krucho i to są moje granice płynności na ten czas! nie chcę za wszelką cenę kupić czegoś taniego, bo zbyt łatwo w tym kraju się przejechać na ściemniaczach! ale czasem coś się trafia w dobrej cenie to może .....

kobzi: jakiś srasznych emocji to już nie mam od dłuższego czasu (po paru zawodach trochę ostygłem)! dzięki i Tobie życzę tego samego!

ale wciąż nie wiem jaka data decyduje o sprężynkach z tyłu?? czy poza innym zawiasem z tyłu zmieniło się coś pod maską i może już były 4 tarcze?? i prośba do właścicieli krótkich 2litrówek o mini raporty ze spalania - gaz/benzyna miasto/trasa (jest to dla dość istotne, bo muszę wiedzieć na jakie koszty obsługi codziennej musiałbym się nastawiać - dla studenta każda złotówka jest istotna :-? )

i jeszcze mała prośba do kogoś z okolic wawy: była by szansa, żeby ktoś mi pokazał Swoją frotkę, żebym się mógł chociaż do niej przymierzyć (mam 195cm bliżej nieba i nie wiem czy zmieszczę tam swoje kulasy :lol: ) i pogadać trochę na żywca?? mieszkam pod Pruszkowem ( widziałem tu posty kogoś z Pruszkowa (Wierzbik) - dalej ma frotkę)!?

pzdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
plochu
 
 
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 8:56 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: plochu » czw mar 10, 2005 7:38 pm

ja tam wiem tylko ze sprezyny byly do polowy 1995, ale od kiedy dokladnie to nie wiem.

Awatar użytkownika
Jarek
 
 
Posty: 140
Rejestracja: czw sty 02, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Kraków - Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: Jarek » czw mar 10, 2005 9:11 pm

majki pisze:
i jeszcze mała prośba do kogoś z okolic wawy: była by szansa, żeby ktoś mi pokazał Swoją frotkę, żebym się mógł chociaż do niej przymierzyć (mam 195cm bliżej nieba i nie wiem czy zmieszczę tam swoje kulasy :lol: )
z rozmiarami luzik, ja mam prawie 2 metry wzrostu i mieszcze sie spokojnie.

pzdr,
Jarek

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » pt mar 11, 2005 1:47 am

plochu pisze:ja tam wiem tylko ze sprezyny byly do polowy 1995, ale od kiedy dokladnie to nie wiem.
z tego co kojarzę to od połowy 95 czyli już model 96 miał sprężyny i 4 tarcze w krótkiej..
majki : poszperaj po moich postach w starych topikach, tam jest troche info o krótkiej fro, lpg i tak dalej...
co od spania właśnie próbuje wymotac sposób na spanie w mojej lalce, generalnie jest juz wizja
a tak apropos ktosma jakies info w temacie snorkela do krótkiej w benzynie; oryginałów dla tego rocznika brak, część któa przypadnie w nadkolu i komorze silnika i tak trza będzie motać, chodzi o to, aby rure dobrac taką coby nie oszpecic syfa
pozdr

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » pt mar 11, 2005 10:31 am

majki:
co do krótkiej to podobno na śliskim lubi się obracać (ale to wiem tyliko z topiców)
a zawias sprężynkowy mniej goni po asfalcie
Pozdrawiam
Paweł
aktualnie brak 4x4

Awatar użytkownika
Jarek
 
 
Posty: 140
Rejestracja: czw sty 02, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Kraków - Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: Jarek » pt mar 11, 2005 12:23 pm

KOBZI pisze:majki:
co do krótkiej to podobno na śliskim lubi się obracać (ale to wiem tyliko z topiców)
Nie wiem jak krotkie wersje z resorami piorowymi, ale mojej ze sprezynami z tylu nie obraca na sliskim.

pzdr,
Jarek

majki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:24 pm
Lokalizacja: ze stolicy

Post autor: majki » pt mar 11, 2005 7:00 pm

Wszystko pięknie, ale z tego co widziałem, to nie bardzo mnie będzie stać na rocznik po 95! :-? prawdopodobnie skończy się na 93-94, chyba, że się trafi coś nowszego i tańszego....!? też bym wolał sprężynki z tyłu, no ale trzeba mierzyć siły na możliwości!. jak już pisałem, z niektórymi starymi postami miewam problem przy otwieraniu, ale już większość przejrzałem i co nieco wiem! :)

kiedy wprowadzono we frotkach sport mosty LSD?? jakoś tej informacji nie wygrzebałem! :)

dzięki zaodpowiedz i pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
plochu
 
 
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 8:56 pm
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: plochu » pt mar 11, 2005 11:05 pm

TomekP
czy mozesz rozwinac troche temat swojej wizji na spanie w autku?

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » sob mar 12, 2005 12:34 am

pokrótce;
plan jest prosty
- lalka jest krotką lalką
- w lalce jest butla lpg 75l, która zajmuje prawie całą przestrzeń za tylna kanapą
- kanapa tylna od dawna leży w garażu
tyle fakty;
- odwracamy butlę wzdłuż osi auta
- równolegle do butli w części bagażowej i w miejscu po kanapie montujemy skrzynię alu przygotowaną pod wymiar
- podobna skrzynke alu pod wymiar montujemy za przednimi fotelami w miejscu, gdzie przypada przestrzeń na nogi pasażerów siedzących na tylnej kanapie
taki plan w zarysie;
- wysokość skrzynek dostosowujemy do wysokości butli , tak aby wszystko po zamontowaniu skrzynek było w jednej płaszczyźnie
- skrzynki będa na odczapialne zaczepy
- przeznaczenie skrzynek dowolne (tylna- z racji tego, że będzie dośc duża, częściowo przeznaczona będzie na szpeje, częściowo na wyposażenie biwakowe, skrzynka, która przypadnie za siedzeniami przednimi-w sumie tez wielka jak stodoła przeznaczona na resztę: ciuchy, żarcie, sprzęt foto)
to taki plan ogólny, do dopracowania pozostaje mnóstwo kwestii, np.obudowanie butli z lpg, wygospodarowanie miejsca na lodówkę i inne;
po złożeniu oparć porzednich siedzeń, spokojnie dwie osoby dadzą radę; oczywiście nie będzie to hilton, ale np. rozwiązuje problem rozwijania namiotów w deszczu, albo np. o 2giej w nocy; skrzynki będa łatwo wymontowywalne, ponieważ w codziennym użytkowaniu sa niepotrzebne, a spanie w aucie wystepuje głownie podczas wyjazdów a więc w sytuacjach silnego zapotrzebowania na funkcjonalność skrzynek

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » sob mar 12, 2005 1:04 am

KOBZI pisze:majki:
co do krótkiej to podobno na śliskim lubi się obracać (ale to wiem tyliko z topiców)
śliskie ma to od siebie, że wszystko sie lubi na nim obracać, heh

Awatar użytkownika
KOBZI
 
 
Posty: 299
Rejestracja: sob lut 12, 2005 12:09 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: KOBZI » sob mar 12, 2005 2:09 pm

na na lód to nima szans (huba że kolce) ale za to jak moje obecne auto się obraca na śliskim to mało które tak potrafi (Hyundai Atos) :D

pzdr
Paweł

ps.
Plochu? ile pali Ci to 2.8?
aktualnie brak 4x4

majki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:24 pm
Lokalizacja: ze stolicy

Post autor: majki » sob mar 12, 2005 2:20 pm

Witam,

na śliskim rzeczywiście wszystko się lubi obracać, nawet długie, 18to kołowe tiry "tańczą"! :D

TomekP: a jak wygląda sprawa wysokości od powierzchni nowej podłogi do dachu?? będzie tam jakaś przestrzeń większa niż w konserwie??:lol: co do tego spania, to ja bym to pewnie trochę inaczej rozegrał: ponieważ i tak nie wozisz tylnej kanapy to można było by zamontować butlę toroidalną (max.mają chyba trochę ponad 60l) i wtedy skrzynie obudowujęce były by na mniejszej wysokości i mniej materiału by na nie potrzeba!? ale to tylko taka mała uwaga, bo już butlę masz taką, a nie inną! a poza tym nockę w deszczu to można przekimać na fotelach z przodu (na łeb nie pada, a regulacja pozycji też jakaś jest :D )

pozdrawiam

majki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:24 pm
Lokalizacja: ze stolicy

Post autor: majki » sob mar 12, 2005 4:52 pm

Jest jakaś możliwość dorwania hardtopa do frotki sport?? wie ktoś może gdzie by można takiego szukać i ile to może kosztować szelestów?? jakieś rozbiórkowe padliny ktoś ma na oku lub cos podobnego?? możliwe, że bym kupił w DE 95r, ale ze szmatą na dachu! :-?

majki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:24 pm
Lokalizacja: ze stolicy

Post autor: majki » pn mar 14, 2005 8:42 pm

Czy roczniki ze sprężynami z tyłu miały zmienioną tapicerkę wewnątrz z takiej badziewnej szarej w czerwone prążki na czarną z kolorowym wzorkiem?? przeglądałem ogłoszenia i końcówki 95r tak mają, więc sobie pomyślałem, że to może być jedyny znak rozpoznawczy z zewnątrz np. na zdjęciach!? dobrze główkuję czy to było do wyboru przy zakupie u dilera??

pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
Marcos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: sob lip 10, 2004 11:43 am
Lokalizacja: Poznań

Fro

Post autor: Marcos » wt mar 15, 2005 10:03 am

1. W sprawie "obracania" - każde auto zakręci pirueta, jak się kierowca postara :lol: Mam krótką Fro od 2004, zimą w górach w trudnych warunkach nigdy nie miałem z nią kłopotu. 2. Nie wiem jak sie przedstawia sprawa tapicerki, ale z pewnością trzeba obejrzeć auto od spodu - widać sprężyny (albo nie) oraz inne ciekawe rzeczy. Jakbyś chciał, to tak od niechcenia zajrzyj na tutejszą giełdę, gdzie moja Fro się pokazała. Pozdrawiam
Marcos

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » sob mar 19, 2005 1:34 am

majki; co do spania: od powierchni równoległej z górną krawędzią butli i skrzynek do najniżej położonego elementu dachu wewnątrz jest ok. 60-70 cm; moim zdaniem wystarczająca przestrzeń aby nie dostać klaustrofobii, do tego dochodzi parę cm związanych z wyższym położeniem zdejmowanej części dachu tylnego;
co do tapicerki fro: w 96 roku zmieniono zupełnie środek, inne rodzaje tapicerek, całkowicie nowy kokpit, plus poduchy, było to juz po zmianie zawieszenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości