Olej w szkrzyni...czyli co się może stać jeśli...?
Moderator: Mroczny
Olej w szkrzyni...czyli co się może stać jeśli...?
........... wleję do skrzyni z biegami olej 10W40 zamiast 5W30. Coś się pogorszy? polepszy? Pytam bo mam dostęp do dobrego półsyntetyku 10W40 i chciałem wszystko zapełnić z jednej beki. oczywiście poza mostami
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
No własnie mam zalecenie żeby półsyntetyk 5W30 a ja chce wlać półsyntetyk 10W40. Wiem, że olej silnikowy do skrzyni. Nie spotkałem jeszcze przekładniowego 10W40 raczej 80W90 
A do silnika półsyntetyk bo stwierdziłem że nie warto syntetyka. Silnik przeważnie nie kręci się wyże niś 4000obr czyli jak diesel. Olej Sint2000 10W 40 Agip przewyższa wymagania producenta samochodu. Tak więc skoro nie widac różnicy to po co przepłacać?.

A do silnika półsyntetyk bo stwierdziłem że nie warto syntetyka. Silnik przeważnie nie kręci się wyże niś 4000obr czyli jak diesel. Olej Sint2000 10W 40 Agip przewyższa wymagania producenta samochodu. Tak więc skoro nie widac różnicy to po co przepłacać?.
a jeśli coś mogę wtrącić to ja wlałbym ten 5W30 skoro tak zaleca producent gdyż jest rzadszy od tego 10W40 więc wlewając ten gęstszy teoretycznie bardziej obciążasz pracę skrzyni biegów, skoro producent zaleca ten pierwszy to wlać ten pierwszy w koncu ktoś nad tym myślał i wymyślił, że ma byc taki a nie inny, a po co później żałować, że się coś tam ze skrzynią stało
ale ja się mylic mogę w końcu żaden ze mnie mechanik
do swojego wlałem jak instrukcja przewiduje i święty spokój mam i nie muszę myśleć co się może stać 



ISUZU Monterey '94, CB 16 

West te oznaczenia tylko informują cię o zakresiue stosowania w zależności od temperatury otoczenia. ALe faktycznie odrobina racji jest w tym co mówisz. Teoretycznie ten olej 10W40 może być w każdym zakresie temperatury pracy odrobinę gęściejszy...
No niech ktoś coś bo jutro muszeolej odebrać i jeśłi nie Agip to Valvolina będzie. ale wyjdzie mi 100 zeta droźej. A oleju trochę na wymianę idzie. W sumie to 15 litrów kurcze
No niech ktoś coś bo jutro muszeolej odebrać i jeśłi nie Agip to Valvolina będzie. ale wyjdzie mi 100 zeta droźej. A oleju trochę na wymianę idzie. W sumie to 15 litrów kurcze
ja wiem czy odrobinę gęściejszy?? do reduktora lałem właśnie 5W30 i jest gęstości słonecznikowego do frytek w porównaniu do 10W40 którym zalałem silnik........a swoją drogą oczywiście masz rację z tym, że oznaczenia informują o temperaturze stosowaniaRyży Koń pisze:West te oznaczenia tylko informują cię o zakresiue stosowania w zależności od temperatury otoczenia. ALe faktycznie odrobina racji jest w tym co mówisz. Teoretycznie ten olej 10W40 może być w każdym zakresie temperatury pracy odrobinę gęściejszy...


i jeszcze jedno jeśli o olej chodzi ja ze swej strony plecam Valvoline



a tutaj masz stronkę ze specyfikacją olejów odpowiednia do marki pojazdu

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.asp
Ostatnio zmieniony pn mar 06, 2006 7:05 pm przez West65, łącznie zmieniany 1 raz.
ISUZU Monterey '94, CB 16 

- Balkandriver
- Posty: 343
- Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Witam,
No więc ja mam zalany silnik Castrolem Magnatekiem 5W40, skrzynię Castrol Magnatec 10W40, dyfry Castrol saf-x. I już dawno pytałem , czy to nie przerost formy nad treścią? Nie uzyskawszy odpowiedzi
Teraz wiem, ze tego manewru nie powtórzę, bo są równie dobre (czy na pewno) , a tańsze oleje.
Moze obecnie temat wywoła większy odzew?
Balkandriver
No więc ja mam zalany silnik Castrolem Magnatekiem 5W40, skrzynię Castrol Magnatec 10W40, dyfry Castrol saf-x. I już dawno pytałem , czy to nie przerost formy nad treścią? Nie uzyskawszy odpowiedzi

Teraz wiem, ze tego manewru nie powtórzę, bo są równie dobre (czy na pewno) , a tańsze oleje.
Moze obecnie temat wywoła większy odzew?
Balkandriver
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.
Nie no ja jakis cudów do fury lał nie będę. Bez przesady. Ale stwierdziłem co następuje.
Skoro mogę kupić taniej Agip ( a to jest dobre smarowidło) to pal sześć kupię od razu 11l Sint2000 10W40 i już. Prawie 6 l do silnika i 4,5 l do skrzyni razem z rozdzielaczem. Do tego Rotra 80W90 do mostów i idę spokojnie spać.
Zdecydowałem się na półsyntetyk bo i tak jest lepszy niż producent przewiduje a przy gęstości 10W nie będzie mi popijał oleju na zimno. Okazało się, że podobnie jak przy niektórych motocyklach, silnik aluminiowy ma większe luzy na zimno izanim się nie nagrzeję mając zalany olej rzadszy na starcie wysysa więcej oleju. To znaczy nie jakieś litry ale ilości zauważalne między wymianami.
Skoro mogę kupić taniej Agip ( a to jest dobre smarowidło) to pal sześć kupię od razu 11l Sint2000 10W40 i już. Prawie 6 l do silnika i 4,5 l do skrzyni razem z rozdzielaczem. Do tego Rotra 80W90 do mostów i idę spokojnie spać.
Zdecydowałem się na półsyntetyk bo i tak jest lepszy niż producent przewiduje a przy gęstości 10W nie będzie mi popijał oleju na zimno. Okazało się, że podobnie jak przy niektórych motocyklach, silnik aluminiowy ma większe luzy na zimno izanim się nie nagrzeję mając zalany olej rzadszy na starcie wysysa więcej oleju. To znaczy nie jakieś litry ale ilości zauważalne między wymianami.
W ASO jak pytałem to te buraki twierdziły że do skrzyni wlewa się ten sam olej co do silnika ale znawcy oleju mówią że lepkość to jedno a zastosowanie i przeznaczenie to drugie i prześwięcili mnie tym pomysłem o oleju silnikowym w jakiejkolwiek przekładni i okazało się że jest specjalny olej do skrzyni nie pamiętam już jaki był ale wiem że od 10w w dół .
ps WEST poał tam stronkę sprawdz bo tam też podają że lepkość ma być podobna jak w silniku ale olej zupelnie inny - przynajmniej do monterey'a więc pomyśl znim zaoszczędzisz nie tam gdzie można
ps WEST poał tam stronkę sprawdz bo tam też podają że lepkość ma być podobna jak w silniku ale olej zupelnie inny - przynajmniej do monterey'a więc pomyśl znim zaoszczędzisz nie tam gdzie można

Pozdrawiam
IVECO Transport Prywatny
IVECO Transport Prywatny
oczywiscie ale to jest inny olej niz w silnikach samochodowych a lepkość zalecana jak w autach 10w/40 nawet w syntetykach.Ryży Koń pisze:prawie we wszytskich motocyklach skrzynie biegów smarowane są olejami silnikowymi.
nie wiem czy wiesz że w samochodach też są takie silniki które są połączone ze skrzyniami i smarowane jednym olejem a ford w "ścierce"
cosword zamontował w misce olejowej silnika dyferencjał przedniego napędu i oczywiście smarowany tym samym olejem co silnik tylko czy to ten sam olej co w każdym innym silniku ? Zrobisz jak zechcesz nie upieram się że musisz mnie posłuchać. Pytasz więc dziele się z tobą informacjami które ja posiadam

Pozdrawiam
IVECO Transport Prywatny
IVECO Transport Prywatny
No ten to poradził 
He he odebrałem oleje z Ludwinowskiej czyli z Agipa i patrze a tam przez płot urzęduje jakis warsztat a na terenie stoją fury z naklejkami "rajdy4x4" okazało się że chłopaki biorą z Agipa olej przekładniowy Rotra ten do dyfrów z LSD a ja właśnie taki posiadam. Że Agip sprzedaje ten olej w bekach 200l to akurat wziąłem 2 l od chłopaków z warsztatu. Ale mnie przycięli na tym oleju uuuuuu
35 zeta na litrze. W czwartek wymienię po raz kolejny wszystkie płyny ustrojowe.... kurde 15 l oleju w sumie.

He he odebrałem oleje z Ludwinowskiej czyli z Agipa i patrze a tam przez płot urzęduje jakis warsztat a na terenie stoją fury z naklejkami "rajdy4x4" okazało się że chłopaki biorą z Agipa olej przekładniowy Rotra ten do dyfrów z LSD a ja właśnie taki posiadam. Że Agip sprzedaje ten olej w bekach 200l to akurat wziąłem 2 l od chłopaków z warsztatu. Ale mnie przycięli na tym oleju uuuuuu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości