Olej w szkrzyni...czyli co się może stać jeśli...?

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Olej w szkrzyni...czyli co się może stać jeśli...?

Post autor: Ryży Koń » pn mar 06, 2006 12:16 pm

........... wleję do skrzyni z biegami olej 10W40 zamiast 5W30. Coś się pogorszy? polepszy? Pytam bo mam dostęp do dobrego półsyntetyku 10W40 i chciałem wszystko zapełnić z jednej beki. oczywiście poza mostami

BILKOWSKY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 07, 2005 7:52 pm

Post autor: BILKOWSKY » pn mar 06, 2006 1:17 pm

A może będzie pracować bardziej miekko ?
Monterey 3.0 DTi

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » pn mar 06, 2006 2:54 pm

w froterce 2,2 96 r. lejesz do skrzynki ten sam olej co do silnika, wiec 10 W 40 jest ok. ale ty masz chyba nowszy model i może byc inne zalecenie.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn mar 06, 2006 4:34 pm

No własnie mam zalecenie żeby półsyntetyk 5W30 a ja chce wlać półsyntetyk 10W40. Wiem, że olej silnikowy do skrzyni. Nie spotkałem jeszcze przekładniowego 10W40 raczej 80W90 ;)
A do silnika półsyntetyk bo stwierdziłem że nie warto syntetyka. Silnik przeważnie nie kręci się wyże niś 4000obr czyli jak diesel. Olej Sint2000 10W 40 Agip przewyższa wymagania producenta samochodu. Tak więc skoro nie widac różnicy to po co przepłacać?.

Awatar użytkownika
West65
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 14, 2005 2:43 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Post autor: West65 » pn mar 06, 2006 6:36 pm

a jeśli coś mogę wtrącić to ja wlałbym ten 5W30 skoro tak zaleca producent gdyż jest rzadszy od tego 10W40 więc wlewając ten gęstszy teoretycznie bardziej obciążasz pracę skrzyni biegów, skoro producent zaleca ten pierwszy to wlać ten pierwszy w koncu ktoś nad tym myślał i wymyślił, że ma byc taki a nie inny, a po co później żałować, że się coś tam ze skrzynią stało :D ale ja się mylic mogę w końcu żaden ze mnie mechanik :D do swojego wlałem jak instrukcja przewiduje i święty spokój mam i nie muszę myśleć co się może stać :)2
ISUZU Monterey '94, CB 16 :)

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn mar 06, 2006 6:43 pm

West te oznaczenia tylko informują cię o zakresiue stosowania w zależności od temperatury otoczenia. ALe faktycznie odrobina racji jest w tym co mówisz. Teoretycznie ten olej 10W40 może być w każdym zakresie temperatury pracy odrobinę gęściejszy...
No niech ktoś coś bo jutro muszeolej odebrać i jeśłi nie Agip to Valvolina będzie. ale wyjdzie mi 100 zeta droźej. A oleju trochę na wymianę idzie. W sumie to 15 litrów kurcze

Awatar użytkownika
West65
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 14, 2005 2:43 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Post autor: West65 » pn mar 06, 2006 7:02 pm

Ryży Koń pisze:West te oznaczenia tylko informują cię o zakresiue stosowania w zależności od temperatury otoczenia. ALe faktycznie odrobina racji jest w tym co mówisz. Teoretycznie ten olej 10W40 może być w każdym zakresie temperatury pracy odrobinę gęściejszy...
ja wiem czy odrobinę gęściejszy?? do reduktora lałem właśnie 5W30 i jest gęstości słonecznikowego do frytek w porównaniu do 10W40 którym zalałem silnik........a swoją drogą oczywiście masz rację z tym, że oznaczenia informują o temperaturze stosowania :)2 :D

i jeszcze jedno jeśli o olej chodzi ja ze swej strony plecam Valvoline :)2 lub totalnie u nas nie znany, ale ja go stosuję od czasu do czasu ADNOC z Emiratów olej pierwsza klasa o kolorze.....zielonym :)2 i powiem Wam że naprawdę tu widać różnicę między olejami :D

a tutaj masz stronkę ze specyfikacją olejów odpowiednia do marki pojazdu :D
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.asp
Ostatnio zmieniony pn mar 06, 2006 7:05 pm przez West65, łącznie zmieniany 1 raz.
ISUZU Monterey '94, CB 16 :)

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn mar 06, 2006 7:05 pm

Uwierz mi. Agip nie jest zły ;) a nawet dobry ;)
Z Valvoline to myślałem nawet przez chwile nad takim syntetykiem 10W60 miodne smarowidło ale drogawe. Więc moje uczucia przelałem na MaxLife bo silnik za niedługo przeskoczy 100000km. A może nawet i 300000km bo nie wiem czy uczciwie mi go sprzedali ;)

Awatar użytkownika
West65
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 14, 2005 2:43 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Post autor: West65 » pn mar 06, 2006 7:07 pm

Ryży Koń pisze:Uwierz mi. Agip nie jest zły ;).....
wierzę właśnie ten do reduktora wlałem Agip a silnik właśnie MaxLife Valvoline'a :)2 tak jak i do mostów :D tzn. też Valvoline
ISUZU Monterey '94, CB 16 :)

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn mar 06, 2006 7:21 pm

Bo ty masz reduktor osobno a skrzynię osobno a u mnei się leje razem przez jedną dziurę. Ale tak z ciekawości to jaki wlałes do reduktora Agip? Przekładniową Rotrę czy jakiś inny silnikowy? Bo Agip nie robi 5W30

Awatar użytkownika
Balkandriver
Posty: 343
Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Balkandriver » pn mar 06, 2006 7:28 pm

Witam,
No więc ja mam zalany silnik Castrolem Magnatekiem 5W40, skrzynię Castrol Magnatec 10W40, dyfry Castrol saf-x. I już dawno pytałem , czy to nie przerost formy nad treścią? Nie uzyskawszy odpowiedzi :cry:
Teraz wiem, ze tego manewru nie powtórzę, bo są równie dobre (czy na pewno) , a tańsze oleje.
Moze obecnie temat wywoła większy odzew?

Balkandriver
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn mar 06, 2006 7:41 pm

Nie no ja jakis cudów do fury lał nie będę. Bez przesady. Ale stwierdziłem co następuje.
Skoro mogę kupić taniej Agip ( a to jest dobre smarowidło) to pal sześć kupię od razu 11l Sint2000 10W40 i już. Prawie 6 l do silnika i 4,5 l do skrzyni razem z rozdzielaczem. Do tego Rotra 80W90 do mostów i idę spokojnie spać.
Zdecydowałem się na półsyntetyk bo i tak jest lepszy niż producent przewiduje a przy gęstości 10W nie będzie mi popijał oleju na zimno. Okazało się, że podobnie jak przy niektórych motocyklach, silnik aluminiowy ma większe luzy na zimno izanim się nie nagrzeję mając zalany olej rzadszy na starcie wysysa więcej oleju. To znaczy nie jakieś litry ale ilości zauważalne między wymianami.

Awatar użytkownika
West65
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 14, 2005 2:43 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Post autor: West65 » pn mar 06, 2006 7:51 pm

Ryży Koń pisze: Ale tak z ciekawości to jaki wlałes do reduktora Agip? Przekładniową Rotrę czy jakiś inny silnikowy? Bo Agip nie robi 5W30

aleś mnie złapał hehehehe :)2
wlałem Selenię ale to chyba jedna cholera że się tak wyrażę bo z Italii :D
ISUZU Monterey '94, CB 16 :)

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pn mar 06, 2006 8:10 pm

ja tu jestem też za valvolinem- gatunkowo dobry a i cena przystepna.
silnik i skrzynia 10w40- mysle że jak zmienisz ten parametr to nic się nie stanie - w końcu to dalej półsyntetyk

Awatar użytkownika
GINCKS
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lut 24, 2006 9:28 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: GINCKS » pn mar 06, 2006 10:26 pm

Ja nie będę się tu wmądrzać tylko zacytuje "kto smaruje ten jedzie"
Czytajcie to od której strony chcecie ale chyba ze 3 strony są o tym jakie mają kłopoty właściciele frotek ze skrzyniami :lol: :lol: :lol: - no chyba że mowa o skrzyniach na jabłka :)21
Pozdrawiam

IVECO Transport Prywatny

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn mar 06, 2006 10:59 pm

No i? Przecież wody nie chcę wlewać ;)

Awatar użytkownika
GINCKS
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lut 24, 2006 9:28 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: GINCKS » pn mar 06, 2006 11:24 pm

W ASO jak pytałem to te buraki twierdziły że do skrzyni wlewa się ten sam olej co do silnika ale znawcy oleju mówią że lepkość to jedno a zastosowanie i przeznaczenie to drugie i prześwięcili mnie tym pomysłem o oleju silnikowym w jakiejkolwiek przekładni i okazało się że jest specjalny olej do skrzyni nie pamiętam już jaki był ale wiem że od 10w w dół .

ps WEST poał tam stronkę sprawdz bo tam też podają że lepkość ma być podobna jak w silniku ale olej zupelnie inny - przynajmniej do monterey'a więc pomyśl znim zaoszczędzisz nie tam gdzie można :wink:
Pozdrawiam

IVECO Transport Prywatny

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn mar 06, 2006 11:29 pm

Hmmm ale W instrukcji stoi jak najbardziej że ma to być olej silnikowy. Na stronie Valvoline'a tez podają do skrzyni np olej durablend czyli typowo silnikowy. No i fachowcy niech nie trują bo przecież prawie we wszytskich motocyklach skrzynie biegów smarowane są olejami silnikowymi.

Awatar użytkownika
GINCKS
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lut 24, 2006 9:28 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: GINCKS » wt mar 07, 2006 12:31 am

Ryży Koń pisze:prawie we wszytskich motocyklach skrzynie biegów smarowane są olejami silnikowymi.
oczywiscie ale to jest inny olej niz w silnikach samochodowych a lepkość zalecana jak w autach 10w/40 nawet w syntetykach.

nie wiem czy wiesz że w samochodach też są takie silniki które są połączone ze skrzyniami i smarowane jednym olejem a ford w "ścierce"
cosword zamontował w misce olejowej silnika dyferencjał przedniego napędu i oczywiście smarowany tym samym olejem co silnik tylko czy to ten sam olej co w każdym innym silniku ? Zrobisz jak zechcesz nie upieram się że musisz mnie posłuchać. Pytasz więc dziele się z tobą informacjami które ja posiadam :wink:
Pozdrawiam

IVECO Transport Prywatny

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » wt mar 07, 2006 1:28 pm

Ja wszystko rozumiem ale:

"Mechaniczna skrzynia biegów, skrzynka rozdzielcza
Stosować olej silnikowy SAE 5W-30"

Cytat z oryginalnej instrukcji obsługi. nie ma słowa o tym żeby był to specjalny olej silnikowy do skrzyń biegów ;)

BILKOWSKY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 07, 2005 7:52 pm

Post autor: BILKOWSKY » wt mar 07, 2006 7:27 pm

Ryży, wlewaj.
Monterey 3.0 DTi

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » wt mar 07, 2006 9:42 pm

No ten to poradził ;)
He he odebrałem oleje z Ludwinowskiej czyli z Agipa i patrze a tam przez płot urzęduje jakis warsztat a na terenie stoją fury z naklejkami "rajdy4x4" okazało się że chłopaki biorą z Agipa olej przekładniowy Rotra ten do dyfrów z LSD a ja właśnie taki posiadam. Że Agip sprzedaje ten olej w bekach 200l to akurat wziąłem 2 l od chłopaków z warsztatu. Ale mnie przycięli na tym oleju uuuuuu ;) 35 zeta na litrze. W czwartek wymienię po raz kolejny wszystkie płyny ustrojowe.... kurde 15 l oleju w sumie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości