alternator

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

alternator

Post autor: wojtekkk » ndz cze 25, 2006 8:15 pm

pytanko do tych co zaglądali w jego głąb- czy alternator we frotce z '93 roku posiada coś takiego jak dioda kierunkowa

MaRaS.S
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:10 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MaRaS.S » pn cze 26, 2006 4:35 am

Wydaje mi się, że każdy alternator ją posiada. Po to ona jest żeby prąd płynoł w jedną stronę.
Opel Frontera Sport 2.2 16V 1999R + sekwencja

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pn cze 26, 2006 6:03 am

Każdy alternator ma mostek diodowy z 4 diod. A diody oprócz bardziej złozonych przepuszczają tylko w jedną stronę, w drugą nie.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn cze 26, 2006 7:40 am

a gosc myslal,ze ma jakis lepszy alternmator...
ciekawe po co mu ta wiedza :lol:

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » pn cze 26, 2006 8:51 am

Jak to po co? Człowiek się całe życie uczy.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pn cze 26, 2006 7:31 pm

LR_Olek pisze:a gosc myslal,ze ma jakis lepszy alternmator...
ciekawe po co mu ta wiedza :lol:
tam od razu lepszy


To może dowiem się od Was co się powinno dziać gdy ów dioda padnie?,czy istnieje możliwość że mimo wyłączenia zapłonu i nawet wyjęcia kluczyka nadal będzie napięcie np.na regulatorze wolnych obrotów czy przepływomierzu (bo u mnie cały czas jest)- albo znacie inną przyczyne takiego zachowania

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pn cze 26, 2006 8:44 pm

Alternator działa (podaje napiecie) tylko wtedy gdy się kręci. W opisanej sytuacji według mnie napiecie się przedostaje od strony baterii. Odepnij go całkiem od kabli i wtedy zobacz czy daje napięcie - jak TAK (perpetum mobile) to ja go kupię za duże pieniądze :-) :wink:
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość