Polibusze...

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Polibusze...

Post autor: kUBI » ndz lip 16, 2006 7:25 pm

Czy ktos z szanownego grona uzytkownikow froto-stworow urzywal,urzywa badz wie cos na temat polibuszy do resorow frotki,tych z Chermolowego sklepu??
Przymierzam sie do ich zakupu...bo chytry plan zalozenia stoczonych gum żukowskich...zakonczyl sie zamiana dzwiekow pukania na dzwiek ,a wlasciwie piszczenie, trzeszczenie jak stara wersalka...co mnie strasznie irytuje... :wink:
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn lip 17, 2006 8:23 am

Skoro już jest taki temat to się przykleję.
Jak wiadomo Frotka aktualnie znajduje się za nasza wschodnią granica, drogi jakie tu sa takie są i auto znosi dzielnie wszelkie niedogodności. Jak by nie patrzeć coś kiedyś jednak paśc musi i pewnie pierwsze będą tuleje. Mam zamiar dmuchać na zimne i powumieniać wszystkie możliwe tulejki na polibusze. Czy jest to sprawa warta uwagi, czy jeśli już będzie taka potrzeba to postawić nowe tuleje metalowo gumowe i pomykać dalej. Proszę też o informacje jakie/u kogo warto kupic a które omijać z daleka ? ?
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Darus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: Darus » pn lip 17, 2006 10:06 am

witam :o

przerabiałem nie dawno temat gum do resorów :evil:

Otóz po 2 zł za szt. kupiłem 8 szt. i zawiozłem do tokarza , który przetoczył mi srednicę zewnętrzną oraz wewn.
Do chwili obecnej jest super !!! Owszem liczę się ,że trwałośc gum żukowskich bedzie krotka!!! :wink:

pozdrawiam
Dariusz
Samuraj SJ410

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » pn lip 17, 2006 8:45 pm

Darus pisze:witam :o

przerabiałem nie dawno temat gum do resorów :evil:

Otóz po 2 zł za szt. kupiłem 8 szt. i zawiozłem do tokarza , który przetoczył mi srednicę zewnętrzną oraz wewn.
Do chwili obecnej jest super !!! Owszem liczę się ,że trwałośc gum żukowskich bedzie krotka!!! :wink:

pozdrawiam
:evil: Wlasnie mialem tak zrobione żukowskie...po 2 tygodniach zaczely trzeszczec jak stara wersalka :wink:
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt lip 21, 2006 2:17 pm

Rebiata ja teraz na obczyźnie jestem, podejmie się ktoś zebrać kpl polibuszy do frotki co bym mógł wymienić jak będę kilka dni w Polsce we wrześniu. Oczywiście numer konta i kase wysyłam i wszelkie koszty. Jak ktoś z forumowiczów ma warsztat to i wymiana od razu może być, wtedy najlepiej ktoś z wlkp.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » pn lip 24, 2006 2:27 pm

:-? ...w związku ,że nikt na polibuszach we frocie nie jezdzi( tak wnosze po strasznie licznych wypowiedziach :)21 ) zamówilem u Chermola komplet na tył i stanę sie pionierem w ich użytkowaniu...jak dotrą do mnie i zamontuje je do auta , to napiszę jak sie sprawują :wink:
ps. mazurkas007 przetestuję polibuszki i jak będzie ok, a Ty będziesz chciał to zamówię u Chermola dla Ciebie polibuszki :lol: ( tylko dokladnie napisz co bedziesz chciał)
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pn lip 24, 2006 6:47 pm

przy koniecznosci wymiany sam sobie takie założe- ze znanych mi opini są :)2 -i nie chodzi tu konkretnie o frote tylko do wszelakich pojazdów- poliuretany są dużo wytrzymalsze od oryginałów, chociaz ich twardość może byc odczuwalna i u niktórych wzbudzać niezadowolenie

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn lip 24, 2006 7:16 pm

kUBI pisze::-? ...w związku ,że nikt na polibuszach we frocie nie jezdzi( tak wnosze po strasznie licznych wypowiedziach :)21 ) zamówilem u Chermola komplet na tył i stanę sie pionierem w ich użytkowaniu...jak dotrą do mnie i zamontuje je do auta , to napiszę jak sie sprawują :wink:
ps. mazurkas007 przetestuję polibuszki i jak będzie ok, a Ty będziesz chciał to zamówię u Chermola dla Ciebie polibuszki :lol: ( tylko dokladnie napisz co bedziesz chciał)
No ja bym chciał wszystkie mozliwe powymieniać - raz a dobrze i się nie pir..olic z czymś dwa razy :wink:
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt lip 25, 2006 2:46 pm

to poszukaj tutaj http://www.independent4x.combędą wszystkie w "isuzuproducts"/poliuretany

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » wt lip 25, 2006 7:14 pm

wojtekkk pisze:to poszukaj tutaj http://www.independent4x.combędą wszystkie w "isuzuproducts"/poliuretany
A zrób mi z tego kpl na całe auto i powiedz jakie koszty, kasę przedpłacam jakby coś a jeszcze na kilka piw zaproszę :wink:
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt lip 25, 2006 7:48 pm

ceny masz przecie podane a jak to kupisz i sprowadzisz to inna sprawa.
najlepiej mieć kogoś na miejscu kto to zakupi- objętościowo i wagowo jest to niewiele czyli może z kimś w podręcznym przyjechać, wysłać też niedrogo tylko troche potrwa- do 100$ nie ma cła tak tu koszty za bardzo niewzrastaja

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » pn sie 21, 2006 7:20 pm

:lol: urlopik minął... 2500 km przejechane na polibuszach w óżnym terenie i moje zadowolenie z polibuszy 100% :)2
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pn sie 21, 2006 8:32 pm

no i u mnie nadchodzi czas wymiany na dniach- ja zdecydowanie polibusze od Chermola zakupuje- już dawno nosiłem się z tym zamiarem ale czekałem aż mi te padną

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn sie 21, 2006 10:05 pm

Ale u Chermola to..te no...ceny jakby z lekka wygórowane...

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt sie 22, 2006 3:32 pm

tak tylko że dla kompletu polibuszy szkoda se głowe za woda zawracać - a cena i tak jest przyzwoita w odniesieniu do oryginału opla

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » wt sie 22, 2006 4:09 pm

wojtekkk pisze:tak tylko że dla kompletu polibuszy szkoda se głowe za woda zawracać - a cena i tak jest przyzwoita w odniesieniu do oryginału opla
...właśnie:) :lol:
"Jeżdżę z kim chcę"

grzmar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn maja 08, 2006 10:25 am
Lokalizacja: Radom

Post autor: grzmar » pn wrz 11, 2006 9:35 am

wojtekkk pisze:no i u mnie nadchodzi czas wymiany na dniach- ja zdecydowanie polibusze od Chermola zakupuje- już dawno nosiłem się z tym zamiarem ale czekałem aż mi te padną
Nie wiem jak wojtekkk, ale ja już jestem po operacji wymiany gum na poliuretan i po przejechaniu około 1500 km na tym ustrojstwie. Oto moje uwagi i spostrzeżenia na ten temat.
Najpierw sytuacja przed wymianą. Gumy na tylnym wieszaku były już tak wyrobione, że właściwie ich nie było. Resory stukały na zakrętach i na większych wybojach. Wymiana tylnych gumek przebiegła bezproblemowo, we dwóch zrobilismy to w około godzinę (obie strony). Gumki po wyjęciu okazały się być zdematerializowane niemal całkowicie :). Z zakładaniem przednich zamienników sprawa ma się zupełnie inaczej. Pierwszy problem to wyjęcie gumy z ucha resoru. Bez wyciskacza nie poszłoby za diabły. Drugi problem to fakt, że w uchu resora jest dodatkowa tulejka metalowa, w którą dopiero wchodzi guma a polibusze mają większą średnicę niż oryginalna guma, więc i tę tuleję trzeba wyciągnąć. U mnie była całkowicie przyrdzewiała do resora, więc w ruch poszła piłka do metalu, mesel i młotek a następnie ponownie wyciskacz. Problem trzeci to fakt, że oryginalna guma była w bardzo dobrym stanie i jej wymiana była całkowicie zbyteczna. Operacja wymiany z jednej strony zajęła 2 godziny i spowodowała znaczny ubytek wody z organizmu w postaci potu. Drugą stronę postanowiłem pozostawić tak jak jest. Wnioski: nie wymieniać gum w przednim wieszaku bo to nie ma sensu i jest pracochłonne.
Wrażenia z jazdy. No cóż, u mnie najważniejszy plus wymiany to nagłe ucichnięcie resorów :). Dodatkowo auto znacznie lepiej się teraz prowadzi, również w koleinach. Ale jak zaznaczyłem mój przypadek chyba nie jest miarodajny bo nie każdy wymienia te gumy dopiero po ich zniknięciu ;). Na swoje usprawiedliwienie powiem tylko, że brak gumek to dziedzictwo po poprzednim właścicielu ;)
Frontera Sport 2.0 '94

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pn wrz 11, 2006 3:22 pm

otóż moim zdaniem jesteś troche w błedzie gdyż stan przednich tulei jest bardzo istotny dla prowadzenia auta- to właśnie na nich tylny most jest wleczony i odpowiadają za jego prawidłowy tor.Orginalna tuleja faktycznie jest metalowo gumowa(metal/guma/metal). Natomiast do wymiany tego nie trzeba wcale wielkiej siły- zmieniając drugą strone zrób tak:oczywiście odkręcasz śrube i ją wybijasz, gdy już odsłonisz ucho z gniazda wbij klina (delikatnie) w tą szczeline między uchem a samym resorem i wtedy całą tuleje wypchniesz bez siły i tak samo umieścisz nową

grzmar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn maja 08, 2006 10:25 am
Lokalizacja: Radom

Post autor: grzmar » wt wrz 12, 2006 7:25 am

wojtekkk pisze:otóż moim zdaniem jesteś troche w błedzie gdyż stan przednich tulei jest bardzo istotny dla prowadzenia auta- to właśnie na nich tylny most jest wleczony i odpowiadają za jego prawidłowy tor.Orginalna tuleja faktycznie jest metalowo gumowa(metal/guma/metal). Natomiast do wymiany tego nie trzeba wcale wielkiej siły- zmieniając drugą strone zrób tak:oczywiście odkręcasz śrube i ją wybijasz, gdy już odsłonisz ucho z gniazda wbij klina (delikatnie) w tą szczeline między uchem a samym resorem i wtedy całą tuleje wypchniesz bez siły i tak samo umieścisz nową
Cenna uwaga i faktycznie wydaje się to dość proste, jednak jak zaznaczyłem tuleja była całkowicie przyrdzewiała do resora i uwierz mi, że potrzebna była naprawdę duża siła i naprawdę duży młotek aby wbić mesel pomiędzy tuleję a ucho resora. No i druga sprawa, czy ta wymiana jest faktycznie konieczna? Oryginalny element był w bardzo dobrym stanie, pomijając rdzę oczywiście. Ale... chyba sprawdzę tą metodę gdyż bardzo nie lubię zostawiać niedokończonych spraw a tak właśnie się czuję jeżdżąc na gumie z jednej a na poliuretanie z drugiej strony :). Zapewne postaram się zmobilizować mojego pomagiera do działania w weekend. Jeśli robota wypali to zdam relację.
Frontera Sport 2.0 '94

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt wrz 12, 2006 2:49 pm

ten pierścień metalowy jest częścią składową całej tulei i jeżeli wyszły oddzielnie to znaczy że było zużyte. A co do wyjmowania to nawet jak zewnętrzny pierścień jest mocno skorodowany to jak wbijesz klina to zwiększysz średnice całego ucha a co za tym idie tuleja dostanie luzu i ją sobie palcami wypchniesz

grzmar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn maja 08, 2006 10:25 am
Lokalizacja: Radom

Post autor: grzmar » wt wrz 12, 2006 3:14 pm

wojtekkk pisze:ten pierścień metalowy jest częścią składową całej tulei i jeżeli wyszły oddzielnie to znaczy że było zużyte. A co do wyjmowania to nawet jak zewnętrzny pierścień jest mocno skorodowany to jak wbijesz klina to zwiększysz średnice całego ucha a co za tym idie tuleja dostanie luzu i ją sobie palcami wypchniesz
Nie żebym chciał się z Tobą sprzeczać, tak tylko z przekory napiszę, że to że guma wyszła z tulejki jest zasługą wyciskacza współpracującego z wiertarką (wiercenie otworów w gumie) i odpowiednio ostrym nożem ;)
Frontera Sport 2.0 '94

Hanakun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt maja 16, 2006 1:46 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Hanakun » czw wrz 14, 2006 7:19 am

A czym dokładnie różnią się tuleje z poliuretanu a gumowe?? Mają jakąś większą wytrzymałoś czy co ??

Możecie podać jakiś adres sklepu ale polskiego :D aby zobaczyć ile kosztuje cały komplet ??

grzmar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn maja 08, 2006 10:25 am
Lokalizacja: Radom

Post autor: grzmar » czw wrz 14, 2006 1:59 pm

Hanakun pisze:A czym dokładnie różnią się tuleje z poliuretanu a gumowe?? Mają jakąś większą wytrzymałoś czy co ??

Możecie podać jakiś adres sklepu ale polskiego :D aby zobaczyć ile kosztuje cały komplet ??
"Chermolowy" sklep (wymieniony w tym wątku) to ten, który możesz znaleźć na stronie głównej czyli http://www.rajdy4x4.pl/sklep/
Frontera Sport 2.0 '94

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw wrz 14, 2006 6:51 pm

Hanakun pisze:A czym dokładnie różnią się tuleje z poliuretanu a gumowe?? Mają jakąś większą wytrzymałoś czy co ??

Możecie podać jakiś adres sklepu ale polskiego :D aby zobaczyć ile kosztuje cały komplet ??
twarlsze to są na pewno (twierdze choć sam nie mam)a poliuretan jest znacznie trwalszy od gumy

grzmar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn maja 08, 2006 10:25 am
Lokalizacja: Radom

Post autor: grzmar » pn wrz 25, 2006 9:41 am

wojtekkk pisze:ten pierścień metalowy jest częścią składową całej tulei i jeżeli wyszły oddzielnie to znaczy że było zużyte. A co do wyjmowania to nawet jak zewnętrzny pierścień jest mocno skorodowany to jak wbijesz klina to zwiększysz średnice całego ucha a co za tym idie tuleja dostanie luzu i ją sobie palcami wypchniesz
Jako zakończenie rozważań nad możliwością wyjęcia tulei gumowo metalowej z przedniego ucha resoru dodam, że teoria z wbijaniem klina nie sprawdziła się. Ucho jest tak zagięte, że klin go nie rozchyla. A zatem pozostanę przy swojej teorii, że wyjęcie tej gumki wiąże się z koniecznością wyciskania i niszczenia. Oczywiście zawsze pozostaje taka możliwość, że użyłem złego klina lub nie potrafiłem go użyć prawidłowo.
Frontera Sport 2.0 '94

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość