ŚLIZGA SIĘ SPRZEGŁO MONTEREY ktos moze pomóc
Moderator: Mroczny
ŚLIZGA SIĘ SPRZEGŁO MONTEREY ktos moze pomóc
nie aktualne
Ostatnio zmieniony czw cze 14, 2007 8:46 pm przez zwitek, łącznie zmieniany 1 raz.
MONTEK 3.1TDintercooler 94 r LTD long manual
sprzeglo masz pewnie wyjechane. ale sprobuj najpierw odpowietrzyc pompe sprzegla, bo masz hydrauliczne, jak nic nie da rady to czeka Cie zrzucanie skrzyni
to nie takie straszne, nie musisz oddzielac reduktora od skrzynie-sciagasz to razem po odkreceniu oid mocowac i walow.
jeden feler to taki ze trza zdjac oslony, porozpinack ostki a do tego ciulaty dostep jest. a skrzynia troszke wazy.
gsybys chcial to sprawdze Ci ile sprzeglo kosztowac moze, ale to w pn dopiero.
aha, olejesz to nie nadlugo bo objaw narastac bedzie..
Powodzenia.
to nie takie straszne, nie musisz oddzielac reduktora od skrzynie-sciagasz to razem po odkreceniu oid mocowac i walow.
jeden feler to taki ze trza zdjac oslony, porozpinack ostki a do tego ciulaty dostep jest. a skrzynia troszke wazy.
gsybys chcial to sprawdze Ci ile sprzeglo kosztowac moze, ale to w pn dopiero.
aha, olejesz to nie nadlugo bo objaw narastac bedzie..
Powodzenia.
Dzieki za info mam jeszcze tylko pyanko czy moge rozłaczyć skrzynie biegów ze skrzynia rozdzielczą czy później dam radę to skręcić bez uzywania specjalistycznych przyrządów ?
Gdyby mozna było rozdzielic skrzynie było by duzo łatwiej składać . Z wyjeciem nie ma problemu alw włozenie i trafienie skrzynią biegów na swoje miejsce ze skręconą skrzynią rozdzielczą to bedzie spory kłopot - troche to waży.
W poniedziałek powalcze z odpowietrzeniem pompki sprzegłowej ale nie licze za bardzo ze cos uda mi sie przez to osiagnąć bardzie nastawiam sie juz na spore wydatki - okaże się po rozebraniu.
Gdyby mozna było rozdzielic skrzynie było by duzo łatwiej składać . Z wyjeciem nie ma problemu alw włozenie i trafienie skrzynią biegów na swoje miejsce ze skręconą skrzynią rozdzielczą to bedzie spory kłopot - troche to waży.
W poniedziałek powalcze z odpowietrzeniem pompki sprzegłowej ale nie licze za bardzo ze cos uda mi sie przez to osiagnąć bardzie nastawiam sie juz na spore wydatki - okaże się po rozebraniu.
MONTEK 3.1TDintercooler 94 r LTD long manual
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Nie rozkrecaj skrzyni z reduktorem.
Po pierwsze dlatego ze robisz cos niepotrzebnego, skrzynie sie potem wlozy i nie bedzie problemow, tylko trzeba mocnych chlopa do pomocy.
Po drugie nie rozkrecisz i nie zlorzysz jej tak hop. Kiedys zrobilem blad ze chcialem w Montku sprawdzic stan skrzyni i reduktora i skonczylo sie na jezdzie do Opla zeby mi ja skrecili jakims mega kluczem. nie pamietam juz co to bylo dokladnie, ale wiem ze nie moglismy sobie wtedy z tym poradzic.
Slizga ci sprzeglo wiec jest docisk i tarcza do wymiany napewno. Kup komplet z lozyskiem od razu, zmien i zapomnsz o sprawie.
Po pierwsze dlatego ze robisz cos niepotrzebnego, skrzynie sie potem wlozy i nie bedzie problemow, tylko trzeba mocnych chlopa do pomocy.
Po drugie nie rozkrecisz i nie zlorzysz jej tak hop. Kiedys zrobilem blad ze chcialem w Montku sprawdzic stan skrzyni i reduktora i skonczylo sie na jezdzie do Opla zeby mi ja skrecili jakims mega kluczem. nie pamietam juz co to bylo dokladnie, ale wiem ze nie moglismy sobie wtedy z tym poradzic.
Slizga ci sprzeglo wiec jest docisk i tarcza do wymiany napewno. Kup komplet z lozyskiem od razu, zmien i zapomnsz o sprawie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Witam wszystkich Okazuje się że chyba mam trochę szczęścia . Jeżdząc w poszukiwaniu odpowiedniego mechanika - poniewaz w moich garazowych warunkach pewnie naraobiłbym sobie tylko kłopotów , sprzęgło powoli przestało sie slizgać Przejechałem moze ze 150 km i jak ręką odjął Nic a nic nie robiłem zorientowałem się tylko w cenach docisku , i tarczy sprzegłowej oraz przekonałem że nie mam w promieniu 50 km zadnego mechanika który podjął by się takiej naprawy . Prawie w kazdym warsztacie nie chcieli nawet spojrzeć jak to wyglada i ile bedzie roboty od razu mówili ze nie ma szans że to z tydzień potrwa i bedę musiał przygotować sporą gotówkę na naprawe .
Docisk oryginał isuzu cena 538 zł tarcza sprzegła 467 zł łozysko 96 zł plus robocizna w jednym z warszatatów gdzie było najtaniej i najszybciej to koszt około 500 zł 2 tygodnie do miesiaca oczekiwania w kolejce plus jakies 3 dni roboty jak bedą wszystkie części. Tak więc minął mnie spory wydatek - tak sie na razie pocieszam . Ciekaw jestem na jak długo ? Rozmawiałem z kilkoma uzytkownikami tego modelu Montereya i stwierdzili ze to dosc typowy objaw po przypaleniu sprzęgła w terenie. Niby wszystko sie zgadza bo ślizganie sprzęgła zauważyłem zaraz po tym jak utopiłem sie w błocie lekko zaśmierdziało sprzegło zanim z niego wyjechałem.
Pojeżdzę i zobaczę oczywiście dam znać co i jak .
A co Koledzy sądzą o tym przypadku ?
Docisk oryginał isuzu cena 538 zł tarcza sprzegła 467 zł łozysko 96 zł plus robocizna w jednym z warszatatów gdzie było najtaniej i najszybciej to koszt około 500 zł 2 tygodnie do miesiaca oczekiwania w kolejce plus jakies 3 dni roboty jak bedą wszystkie części. Tak więc minął mnie spory wydatek - tak sie na razie pocieszam . Ciekaw jestem na jak długo ? Rozmawiałem z kilkoma uzytkownikami tego modelu Montereya i stwierdzili ze to dosc typowy objaw po przypaleniu sprzęgła w terenie. Niby wszystko sie zgadza bo ślizganie sprzęgła zauważyłem zaraz po tym jak utopiłem sie w błocie lekko zaśmierdziało sprzegło zanim z niego wyjechałem.
Pojeżdzę i zobaczę oczywiście dam znać co i jak .
A co Koledzy sądzą o tym przypadku ?
MONTEK 3.1TDintercooler 94 r LTD long manual
A to przyczyna awarii




tak wiec trochę przesadziłem ale zabawa była niezła , przekonałem się że to auto daje sobie radę w terenie ale za bardzo się do tego nie nadaję.




tak wiec trochę przesadziłem ale zabawa była niezła , przekonałem się że to auto daje sobie radę w terenie ale za bardzo się do tego nie nadaję.
Ostatnio zmieniony czw mar 15, 2007 7:54 pm przez zwitek, łącznie zmieniany 1 raz.
MONTEK 3.1TDintercooler 94 r LTD long manual
czysty bo później to byłem lekko spanikowany jak stanałem w jednym z lejów wypełnionym wodą , która sięgała prawie do połowy drzwi i nie mogłem z niej wyjechać Odechciało mi sie robienia fotek i jeżdzenia po bezdrożach w jednej chwili . Sprzegło sie przypaliło ale jakoś cudem wyjechałem
MONTEK 3.1TDintercooler 94 r LTD long manual
Eee tam, w takich warunkach to chyba trudno jest sprzęgło przypalić/spalić, jechałeś bez reduktora? Może poprostu tarcza już sie kończy? Jeżeli raz już je mocno przypaliłeś to ślizganie wróci przy intensywnej eksploatacji sprzęgła.zwitek pisze:Sprzegło sie przypaliło ale jakoś cudem wyjechałem
Nic Ci sie nie odechciało, niedługo stwierdzisz że fajnie było i wrócisz to powtórzyćzwitek pisze:...Odechciało mi sie robienia fotek i jeżdzenia po bezdrożach w jednej chwili

same starocie
Miałem właczony reduktor ale przy moich szosowych oponach które od razu sie okleiły błotem na nic sie nie zdał napęd 4x4 owszem kręciły sie wszystkie koła ale w miejscu , musiałem go dopiero rozbujać co poskutkowało przypaleniem sprzegła.
Szczerze mówiąc to ciagnie mnie ciagnie do jezdzenia po takim błotku ale ten samochód nie nadaje sie do takiej eksploatacji .
Zobaczymy co bedzie dalej na razie jest ok
Szczerze mówiąc to ciagnie mnie ciagnie do jezdzenia po takim błotku ale ten samochód nie nadaje sie do takiej eksploatacji .
Zobaczymy co bedzie dalej na razie jest ok
MONTEK 3.1TDintercooler 94 r LTD long manual
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość