monterey 3.2 V6 problem ze spalaniem LPG
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: pt kwie 18, 2008 12:19 pm
monterey 3.2 V6 problem ze spalaniem LPG
witam
jestem nowy na tym forum i od razu mam problem... moj monterey 3.2 V6 z automatem spala mi 25 litrow LPG, mialem wczesniej takiego samego montereya i nie spalal powyzej 20 litrow, zaznaczam ze wymienilem kable i swiece, gaziarze regulowali mi juz kilkakrotnie auto i zero efektu:(
od czego zaczac poszukiwania jakies usterki,???
pozdrawiam
jestem nowy na tym forum i od razu mam problem... moj monterey 3.2 V6 z automatem spala mi 25 litrow LPG, mialem wczesniej takiego samego montereya i nie spalal powyzej 20 litrow, zaznaczam ze wymienilem kable i swiece, gaziarze regulowali mi juz kilkakrotnie auto i zero efektu:(
od czego zaczac poszukiwania jakies usterki,???
pozdrawiam
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: sob maja 05, 2007 6:34 pm
- Lokalizacja: nowa wieś małopolska
witam niemam moze montereja ale mam tropera benzyne i tesz miałem podobny problem musisz kupic termostat nowy i wymien najlepiej zebyś miał wybur tęperatur to czym cieplejszy silnik tym mniej będzie palił ja miałem na 80c to mi palił ponad 18 wymieniłem na 85c i pali 16 litrów sprubuj wymienić na nowy zobaczysz czy pomoze pozdrawiam
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: sob maja 05, 2007 6:34 pm
- Lokalizacja: nowa wieś małopolska
jak jusz miałeś jednego i masz drugiego montereja to moze byś opisał coś o nim bo też sie przymieżam do kupienia montereja tylko bym chciał coś sie dowiedzieć na ich temat ile palą gazu i czy sie doś często coś psuje czy jest ok no wsumie zdarłeś jednego a teraz masz drugiego to moze coś mi powiesz na temat tych samochodów naco zwracać uwage przy za kupie i tak dalej
Ja mam 3,2 manual po mieście spala 17l na trasie ok 100-110 12-13l do 140 ok 15 najwiecej spalił na trasie przy prędkościach 140-170 20l .Raz ojciec jechał nim 300 km ze średnią predkością 80 i spalił 11
tez bym nie uwiezyl jak bym nie tankował
autko mam 8 miesięcy i sprawuje sie świetnie jezdrze nim tylko po czarnym mam porównanie z pajero 3,0 benzyna 96 rok jesli chodzie o miejsce pajero znacznie ciaśniejsze komfort tez bym powiedział że w montku jest wiekszy. Tak czy inaczej następnym autem bedzie monket B oczywiscie 3,5+LPG 



PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

Lukasz_kozlowski napisał
Registerek czy sliniczek krokowy
jesli silniczek to prawdopodobnie albo on padł albo sonda lambda napisz coś wiecej o instalce 
Jaką masz instalacjemoj monterey 3.2 V6 z automatem spala mi 25 litrow LPG, mialem wczesniej takiego samego montereya i nie spalal powyzej 20 litrow, zaznaczam ze wymienilem kable i swiece, gaziarze regulowali mi juz kilkakrotnie auto i zero efektu:(



PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: pt kwie 18, 2008 12:19 pm
poprzednio mialem manuala i bylo spalanie o 10 litrow mniej, nie chce mi sie wierzyc ze przez automat tyle pali, silnik krokowy jak sprawdzic??? a sonda wydaje mi sie ze jest walnieta, bo kiedys podlaczylem tester przez gniazdo diagnostyczne i jakis blad sondy wyskoczyl...ale sonda ma cos do spalania jesli auto chodzi na gazie??
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: pt kwie 18, 2008 12:19 pm
a parownik ile kw ma 
jak masz registerek to sonda nie wiele ma do gadania-moze leżeć na gazie
i to że ci komputer pokazał że sonda leży to wcale nie musi tak byc- na gazie to normalka(na gazie sonda jest "oszukiwana przez emulator"--trzeba jakoś oszukać komputer który na poidstawie lambdy wpływa na mieszanke (benzynową)

jak masz registerek to sonda nie wiele ma do gadania-moze leżeć na gazie
i to że ci komputer pokazał że sonda leży to wcale nie musi tak byc- na gazie to normalka(na gazie sonda jest "oszukiwana przez emulator"--trzeba jakoś oszukać komputer który na poidstawie lambdy wpływa na mieszanke (benzynową)
Jakiej firmy masz parownik i całą instyalke
Ponawiam pytanie wojtkkk-a
ile kw
Wojtekkk napisał
100% sie zgadzam czasami mikser daje w du... jak jest jakiś lipny i tez auta nie wyregulujesz
! Ja mam instalke landi renzo sterowaną silniczkiem krokowym i nie nazekam. Na 90% jestem pewny ze masz Lovato albo inny wynalazek (Eme czy cuś ) z wynalazkami jest tak ze albo sie uda albo nie
Napisz jak najwiecej o instalce 

ile kw

Wojtekkk napisał
jak masz registerek to sonda nie wiele ma do gadania-moze leżeć na gazie
i to że ci komputer pokazał że sonda leży to wcale nie musi tak byc- na gazie to normalka(na gazie sonda jest "oszukiwana przez emulator"--trzeba jakoś oszukać komputer który na poidstawie lambdy wpływa na mieszanke (benzynową)




PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: pt kwie 18, 2008 12:19 pm
to tak mialem na poczatku parownik stefanello a teraz wymienilem na BRC i bodajze wersja 120 kW no i nic to nie dalo:( spalanie identyczne, a mieszlnik czy tez mikser tez mam stefanello! i nawet na maksymalnie skreconej instalacji tzn. ze auto sie praktycznie toczy tylko, nie moge zejsc ponizej 20 litrow, moze to przez automatyczna skrzynie biegow??
Janek 44 napisał

Powietrze sie przytyka w momęcie gdy mieszanka jest za uboga (zwłaszcza wolne obroty) dlatego ze pęd powietrza potrafi zagasić takie autko z ubogą mieszanką (oczywiście autko jadące na luzie) poza tym tak robia kiepscy gaziaze któzy zle gobrali instalacje do danego auta bądż zle ją zamontowali. Kazda zwęzka na dolocie powoduje osłabienie auta na bęzynie i na LPG. Dlatego sprawdza sie BLOS i dlatego tez auta z sekwęcją śmigają lepiejPrzy najprostszej instalacji proponuje ,,przytkać'' powietrze.

PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

lukasz_kozlowski napisał
przeciez to jest do 163 koni poza tym auta terenowe jedzą więcej i powinno sie zrobic dodatkową rezerwe (ja w terrano 2,4 103km mam parownik 140kw ,na 100kw mimo że rezerwa 30km nie chciało jezdzić i wcale mniej nie paliło) Przez automat może palic 1-2 L więcej na 100km (jeśli nie umiesz jezdzić z automatem) Z doświadczenia wiem że jeśli jest instalacja faja to nieda sie jej dobrze zestroić (oczywiście wyjątki sie zdazają ,ale niema co liczyć na cud) Wg mnie masz 2 opcje
1 tańsza kupić (lepiej)pożyczyć BLOS (ok300zł) założyć ,wywalić registerek zestroić i zobaczyć co sie będzie działo
2 drozsza wywalić mikser i reduktor kupić LANDI pojechać do DOBRYCH gaziaży (najlepiej takich montujących głównie landi zalecam wymiane sondy lambda i założenie silniczka krokowego wydatek konkret ale szybko sie zwroci bo autko zacznie palić normalnie
Kto załozył ci parownik 120 kwto tak mialem na poczatku parownik stefanello a teraz wymienilem na BRC i bodajze wersja 120 kW no i nic to nie dalo:( spalanie identyczne, a mieszlnik czy tez mikser tez mam stefanello! i nawet na maksymalnie skreconej instalacji tzn. ze auto sie praktycznie toczy tylko, nie moge zejsc ponizej 20 litrow, moze to przez automatyczna skrzynie biegow??

1 tańsza kupić (lepiej)pożyczyć BLOS (ok300zł) założyć ,wywalić registerek zestroić i zobaczyć co sie będzie działo
2 drozsza wywalić mikser i reduktor kupić LANDI pojechać do DOBRYCH gaziaży (najlepiej takich montujących głównie landi zalecam wymiane sondy lambda i założenie silniczka krokowego wydatek konkret ale szybko sie zwroci bo autko zacznie palić normalnie

PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

Teoretycznie masz rację, natomiast w praktyce różnie bywa. Miałem Niwkę na gazie i z przytkanym dolotem śmigała aż miło, na benzynie tak nie szła. teraz na gazie mam Muscela z silnikiem żuczka, przytkany dolot pozwala mu jeździć.kw99 pisze:Kazda zwęzka na dolocie powoduje osłabienie auta na bęzynie i na LPG.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
Janek 44 napisał
Gazaze tak czesto robią skręcą na minimum i muszą przytac dolot bo mieszanka jest tak uboga ze auto nie jedzie, ale za to wypalanie zaworów jakie 
kolego sam sobie przeczyszTeoretycznie masz rację, natomiast w praktyce różnie bywa. Miałem Niwkę na gazie i z przytkanym dolotem śmigała aż miło, na benzynie tak nie szła. teraz na gazie mam Muscela z silnikiem żuczka, przytkany dolot pozwala mu jeździć.

Na bęzynie nie szła bo przytkany dolot dlatego miałeś wrazenie ze na gazie wymiata ,jakbys sie przejechał na gazie potem wywalił instalke to stwierdziłbyś że na gazie była mukastaMiałem Niwkę na gazie i z przytkanym dolotem śmigała aż miło, na benzynie tak nie szła

bo albo instalka zła albo zle dobrana wcale nie jest lepiej skręcić na reduktoze i przytkac dolotteraz na gazie mam Muscela z silnikiem żuczka, przytkany dolot pozwala mu jeździć


PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

kw99 napisał

Kiedy to zrobiłem?kolego sam sobie przeczysz![]()
Zapomniałeś zapewne, że większość z nas kupuje autka już wyposażone w instalacje gazowe, lub instalując gaz zdaje się na uczciwość instalatora. Ja kupiłem auto z nową instalacją, jeszcze nie zadławioną. Do domu miałem 30 km , jechałem 3 godz. , na gazie nie chciała wcale jechać, a na benzynie po regulacjach w czasie jazdy, jakoś dojechałem. Znudziło mi się już odwiedzać na regulacje gazownika. Dalej w naszym kochanym kraju obowiązuje zasada gwarancji do bramy.bo albo instalka zła albo zle dobrana wcale nie jest lepiej skręcić na reduktoze i przytkac dolotGazaze tak czesto robią skręcą na minimum i muszą przytac dolot bo mieszanka jest tak uboga ze auto nie jedzie,
Jeździłem nią cztery lata, ciągałem ciężkie przyczepy, i nic strasznego się nie działo,(poza wydmuchaną uszczelką, przy wymianie oblukałem zaworki- cacy) więc może nie do końca to zadławienie jest takie złe.ale za to wypalanie zaworów jakie

"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
a wydmuchana uczszelka to niby nie z temperatury
pamietaj że za uboga mieszanka to większa temperatura spalania ale moze sie nie znam
jak dla mnie możesz nawet zatkać 3/4 dolotu ciesząc sie lak wymiata na LPG nie mając porównania z benzyną bez zwęzki na dolocie nawet (mikser ,palnik )jest zwezką dlatego tak chwalą BLOSA (brak zwęzki na dolocie powoduje że mamy realne porównanie to tego jak auto jezdzi na bezynie przez co wiemy jaka strata jest na gazie, a dobrze dobrana i wyregulowana inastalka nie powoduje spadku mocy) 





PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

kwa99 napisał
1. Jak się ma średnica blosa do średnicy otworu na dolocie powietrza do filtra?
2. Jaka jest różnica w średnicy otworów w gardzieli gaźnika w stosunku do średnicy otworów w mikserze?
3. Czy naprawdę ,,wszyscy'' uważają diagnostów i policjantów za kompletnych idiotów, którzy nie potrafią rozróżnić Blosa od miksera?
Nie, To wynik kiepsko zrobionego remontu przez poprzedniego właścicielaa wydmuchana uczszelka to niby nie z temperatury![]()
![]()
![]()
Dobrze, będę pamiętał.pamietaj że za uboga mieszanka to większa temperatura spalania

Dzięki za rady.Człowiek z prawie 30-letnią praktyką w te klocuszki zawsze może się czegoś nauczyć. Wytłumaczysz mi parę spraw?jak dla mnie możesz nawet zatkać 3/4 dolotu ciesząc sie lak wymiata na LPG nie mając porównania z benzyną bez zwęzki na dolocie nawet (mikser ,palnik )jest zwezką dlatego tak chwalą BLOSA (brak zwęzki na dolocie powoduje że mamy realne porównanie to tego jak auto jezdzi na bezynie przez co wiemy jaka strata jest na gazie, a dobrze dobrana i wyregulowana inastalka nie powoduje spadku mocy)
1. Jak się ma średnica blosa do średnicy otworu na dolocie powietrza do filtra?
2. Jaka jest różnica w średnicy otworów w gardzieli gaźnika w stosunku do średnicy otworów w mikserze?
3. Czy naprawdę ,,wszyscy'' uważają diagnostów i policjantów za kompletnych idiotów, którzy nie potrafią rozróżnić Blosa od miksera?
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość