tylny most- czy da sie go naprawic?

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

kuba141
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob paź 11, 2008 9:55 pm

tylny most- czy da sie go naprawic?

Post autor: kuba141 » śr lis 26, 2008 9:40 pm

witam,
mam pytanie jak w temacie, zauwazylem ze mam zatarte jedno lozysko -widoczne na zdjeciu, poza tym przy skrecie dochodzily jakies trzaski z dyfra i kilka razy przyblokowalo mi jedno kolo, a jak teraz podnioslem kola w powietrze to na luzie moge zakrecic kolami, oba sie kreca w ta sama strone - czyli ze mam tam LSD?, strona z zatartym lozyskiem troche ciezej chodzi.

tak w skrocie wygladaja objawy, mam teraz problem czy rozbierac dyfer czy szukac uzywki?/ale nie mam 800zl na taka uzywke/
-rozbiorka chyba nie jest specjalnie trudna - ma ktos juz jakies doswiadczenia, moze mi cos doradzicie?,
jak wyjac ta polos z zatartym lozyskiem?
jutro sie zabieram do rozbiorki i nie wiem od czego zaczac.
-no i czy to jest dyfer z lsd?

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr lis 26, 2008 9:47 pm

chłopie jak nie masz pojęcia o mechanice to się nie zabieraj = to nie Fiat 126p.

Zadajesz pytania a nie uscislasz jaki motor itd. To ma znaczenie ... inna sprawa, że zakładać uzywane łożysko to strzał w kolano
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr lis 26, 2008 9:50 pm

Rozbiórka nie jest trudna ?!? - jeszcze nie wiesz co znaczy wyjąc półoś w tylnym moscie.......

No i na zdjęciu pokazałeś szalkę łozyska - na dodatek od zewnątrz....

Nie bedzie łatwo i tanio - tylko wymiana łożyska na nowe. Samo łożysko nie boli tylko robocizna
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
gazia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw sty 24, 2008 3:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: gazia » czw lis 27, 2008 10:34 am

Witam i całkowicie zgadzam sie z przedmówcą . U mojego kumpla wyjęcie półosi trwało pół dnia plus 3 godziny wojowania palnikiem, i skończyło się to pocięciem palnikiem łożyska przy piaście koła bo inaczej nie chciało wyjść. Życzyć powodzenia i szczęścia to był troopek 2,8td 91r. Może koledze półoś wyjdzie lekko ale od razu warto tez wymienić komplet łożysk i uszczelniacze ( przy piastach i przy dyfrze) nie ma co leczyć syfa plastrem, szkoda życia i czasu. Pozdrawiam i powodzenia.
Witojcie :))

kuba141
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob paź 11, 2008 9:55 pm

Post autor: kuba141 » czw lis 27, 2008 1:48 pm

no i wlasnie za cholere wyjac jej nie moge-godzine dzialalem mlotkiem i nic, czekam na sasiada mechanika i moze wspolnie damy rade:)
a panowie jest tam lsd czy nie - da sie to rozpoznac po tym co widzicie na zdjeciach?
-Fazi, jest to 2.3td z 92r i w nich nie bylo lsd, ale mogl ktos juz ten most wymieniac.

Awatar użytkownika
makar1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
Lokalizacja: Okolice łodzi

Post autor: makar1980 » czw lis 27, 2008 8:10 pm

jezeli chodzi o rozbieranie tyłu może spójrz tutaj:
http://www.fronteraowners.co.uk/wiki/in ... l_bearings
Frontera 2.0 Sport

Awatar użytkownika
sylwian70
 
 
Posty: 227
Rejestracja: śr gru 20, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: sylwian70 » czw lis 27, 2008 8:33 pm

Raczej nie masz LSD.
Jimny 1.3 2005

kuba141
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob paź 11, 2008 9:55 pm

Post autor: kuba141 » czw lis 27, 2008 10:58 pm

oo dzieki -dobra strona, pomocna:)
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 11:12 pm przez kuba141, łącznie zmieniany 3 razy.

kuba141
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob paź 11, 2008 9:55 pm

Post autor: kuba141 » czw lis 27, 2008 11:00 pm

no i sie okazalo ze nie mieliscie racji -jak sie troche pomysli to mozna wyjac polosie bez mlotka, nie mowiac juz o palniku ;D

wystarczy kupic 4 sruby sr 12mm, dl60mm i po pol h polos wyjeta:)
u mnie byl troche zapieczony gwint wiec jeszcze potrzebny byl gwintownik - tak czy siak tym sposobem kazdy moze rozebrac i tak samo zalozyc polos bez zadnego problemu.

Obrazek


dobry ten link - teraz zebym tylko takie lozyska znalazl

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt lis 28, 2008 9:48 am

teraz zebym tylko takie lozyska znalazl
-teraz to nastąpi szok cenowy :)21
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
sylwian70
 
 
Posty: 227
Rejestracja: śr gru 20, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: sylwian70 » pt lis 28, 2008 12:53 pm

http://www.fronteraowners.co.uk/wiki/in ... s_Frontera. most bez LSD ad.kuba 141 twoja frota ma most jednak z LSD. :)2
Jimny 1.3 2005

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » pt lis 28, 2008 9:13 pm

@kuba141
Pomysł przedni. :)2 Gdybyś jeszcze zabezpieczył cylinderek było by super.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość