Honker
Moderator: Marcin-Kraków
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » ndz mar 20, 2011 1:41 am
sebeks pisze:Czyli w późniejszych modelach wzmocnili maskę bo te stare z początku lat 80 nie mają żadnego profilu przez środek, co do tego jak się będzie sprawować w terenie, masz karoserię fabrycznie mocowaną do ramy czy robiłeś jakąś kratownicę pod karoserię a potem chwytałeś całość do ramy ?
Karoseria jest wzmocniona dodatkową ramą, fabrycznej podłogi prawie nie było, nie wiem czy nie przesadziłem ale lepiej więcej niż za mało dołożyłem kolejne trzy zdjęcia.
https://picasaweb.google.com/fsrtarpan/ ... 3sqS0b_dWQ#
Parę lat temu był portal poświęcony Tarpanom (
http://www.tarpan.pl) niestety już nieaktywny a szkoda. Na pewno wiesz, o którym piszę bo bywałeś tam, ale wracając do tematu swego czasu zamieściłem tam perę fotek z wczesnego etapu przeróbki na których było widać prawie całą kratownicę, niestety u mnie się one nie zachowały.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » ndz mar 20, 2011 2:13 am
Wiesz jednak jeżeli mam tym od czasu do czasu jeździć to lepiej było się chrzanić niż skorzystać z powyższych egzemplarzy.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
sebeks
-

- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Post
autor: sebeks » pn mar 21, 2011 6:45 pm
Ano był kiedyś klub Tarpana, tam zasięgałem pierwszych pomysłów na dalsze modyfikacje, stamtąd wyszły pierwsze inspiracje na dalsze modyfikacje które wcieliłem w życie dopiero parę lat później. Pamiętam jak strasznie podobał mi się tarpan Mnicha (ten 4x4 z Krakowa). Fajnie był też zrobiony ten od Admirała do obserwacji astronomicznych, ehh to były czasy ...
Co do Twojej kratownicy, dokładnie odzwierciedla moje plany sprzed 2 lat których jeszcze nie wcieliłem w życie

-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » czw kwie 14, 2011 9:51 pm
sebeks pisze:Ano był kiedyś klub Tarpana, tam zasięgałem pierwszych pomysłów na dalsze modyfikacje, stamtąd wyszły pierwsze inspiracje na dalsze modyfikacje które wcieliłem w życie dopiero parę lat później. Pamiętam jak strasznie podobał mi się tarpan Mnicha (ten 4x4 z Krakowa). Fajnie był też zrobiony ten od Admirała do obserwacji astronomicznych, ehh to były czasy ...
Co do Twojej kratownicy, dokładnie odzwierciedla moje plany sprzed 2 lat których jeszcze nie wcieliłem w życie

Mam ściągnięte fotki obydwu wspomnianych przez ciebie Tarpanów. Podobnie jak ty przeglądałem internet aby znaleźć ciekawe pomysły i zaadoptować je do własnych potrzeb.

Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
zalich
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sty 09, 2011 1:08 am
- Lokalizacja: Kamień-pomorski
Post
autor: zalich » ndz kwie 17, 2011 9:56 am
Gollioo pisze:sebeks pisze:Ano był kiedyś klub Tarpana, tam zasięgałem pierwszych pomysłów na dalsze modyfikacje, stamtąd wyszły pierwsze inspiracje na dalsze modyfikacje które wcieliłem w życie
Mam ściągnięte fotki obydwu wspomnianych przez ciebie Tarpanów. Podobnie jak ty przeglądałem internet aby znaleźć ciekawe pomysły i zaadoptować je do własnych potrzeb.

panowie zapodajcie te zdjęcia tych tarpanów...
pozdr.
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » ndz kwie 17, 2011 11:14 am
zalich pisze:Gollioo pisze:sebeks pisze:Ano był kiedyś klub Tarpana, tam zasięgałem pierwszych pomysłów na dalsze modyfikacje, stamtąd wyszły pierwsze inspiracje na dalsze modyfikacje które wcieliłem w życie
Mam ściągnięte fotki obydwu wspomnianych przez ciebie Tarpanów. Podobnie jak ty przeglądałem internet aby znaleźć ciekawe pomysły i zaadoptować je do własnych potrzeb.

panowie zapodajcie te zdjęcia tych tarpanów...
pozdr.
Na zdjęciach są zwykłe Tarpany "rolniki",różnią się tylko tym że są zadbane na swój sposób i wykorzystywane do "zadań" innych niż to przewidział producent. W sieci jest sporo fotek togo typu Tarpanów ale większość z nich to zdezelowane wraki,albo nówki z fabryki z okazji kolejnych sukcesów PRL-u. Te są lub były przerobione do własnych potrzeb i to je czyni wyjątkowymi.
Jak znajdę trochę czasu to wrzucę je gdzieś do sieci i zamieszczę link.
( w TVN Turbo mogły by on zostać obśmiane lub docenione w zależności do którego programu by trafiły.)
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
sebeks
-

- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Post
autor: sebeks » ndz kwie 17, 2011 8:24 pm
No właśnie pisałem Ci na PW po wczesniejszym poście ale chyba nie zauważyłeś info, żebyś podesłał foty jak możesz, chętnie powspominałbym te czasy jak marzyło mi się doprowadzić tarpana do stanu tego od Wacława

-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » ndz kwie 17, 2011 10:02 pm
Wysyłałem Ci te fotki ale widocznie coś poszło nie tak zaraz prześlę je ponownie.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » pn kwie 09, 2012 8:21 pm
Witam
Mam pytanie do kolegów używających felg z dużym offsetem, czy ma to negatywny wpływ na samoczynny powrót kierownicy do jazdy na wprost?
W zeszłym roku zarejestrowałem w końcu swoją zmotę ale niestety są w niej "drobne" mankamenty. Za powrót kół do jazdy na wprost odpowiada kąt wyprzedzenia zwrotnicy, który można oczywiście sprawdzić na stacji diagnostycznej. Niestety ja posiadam tylko felgi z dużym offsetem (od suzuki Vitara odwrócone na drugą stronę) i nie jestem do końca przekonany czy pomiar na takich felgach będzie poprawny.
Przy przekroczeniu 60 km/h zaczyna go nosić po jezdni, a wyjście z zakrętu przy tej zawrotnej prędkości wymaga kilku kontr i zwolnienia, jeżeli felgi nie mają wpływu to będę musiał zmienić zawieszenie przedniego mostu, ale najpierw wolał bym się upewnić że przyczyną nie są felgi.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
Pagan
- jestem tu nowy...

- Posty: 92
- Rejestracja: sob paź 08, 2011 3:11 pm
Post
autor: Pagan » wt kwie 10, 2012 9:03 am
Ze swojego doświadczenia wiem, że zmiana felg o innych parametrach niż fabryczne, to same kłopoty. W Fiacie 125p miałem felgi od BMW, eleganckie, ale skończyło się tym, że padały gwinty w piastach, a łożyska w tylnym moście stawały się kwadratowe i to bardzo szybko. Na twoim miejscu zamiast walczyć o przystosowanie felg do auta, kupiłbym oryginalne.
-
tkocy20

- Posty: 545
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
- Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo
Post
autor: tkocy20 » wt kwie 10, 2012 9:15 am
u siebie mam w Patrolu -100 i oprócz problemów z wyważeniem przespawanej felgi nie mam innych dolegliwości. Oczywiście nie jeżdżę na takim odsadzeniu na co dzień. zmian odsadzenia o 20-30 mm przy zachowaniu umiaru w rozmiarze opony nie powinna mieć wpływu na takie zachowanie o którym piszesz.
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » wt kwie 10, 2012 8:20 pm
U mnie odsuniecie jest około 80 mm. ale powodem może też być źle osadzony przedni most. Nie wykluczone że jedno i drugie, dlatego zbieram opinię od osób mających doświadczenie z takimi felgami.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
leon zet
-

- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leon zet » wt kwie 10, 2012 8:54 pm
U siebie mam felgi z ET -12mm, oryginalne miały ET +45mm - czyli w stosunku do oryginału poszerzyło się prawie 6 cm na stronę.
Problemów z kierowalnością nie ma, kierownica ładnie wraca do położenia neutralnego.
-
sebeks
-

- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Post
autor: sebeks » wt kwie 10, 2012 10:45 pm
Najprawdopodobniej masz problem ze złym wykładaniem się kół w zakręcie i najprawdopodobniej musiałbyś zmienić kąt pochylenia o którym piszesz. Mam podobny problem u siebie po poszerzeniu osi o 8cm ( zawieszenie konstrukcji żukowskiej dla przypomnienia). Na szczęście w moim przypadku niweluje to bardzo twarde zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy ( przekładnia listwowa). U mnie jedynie opony dostają w dupę na szybkich łukach ( zjada je od zewnętrznej strony). Co do noszenia, zwróć uwagę na jakiej drodze cię nosi, bo jeśli masz szeroką oponę to na koleinach musi nosić. Im węższa opona tym lepiej się jedzie w koleinach, natomiast w zakrętach są problemy. Nie wiem z jakimi prędkościami latasz ale mnie zdarza się podczas wchodzenia w łuki powyżej 120 km/h słyszeć piszczenie przedniego koła które idzie po zewnętrznej stronie łuku. Natomiast zawracanie na pełnym skręcie pozostawia na asfalcie ślady zewnętrznej opony.
Edit, zobacz sobie jak wykładają się koła w starych Mercedesach przy pełnym skręcie, potem zrób pełny skręt u siebie i przyglądnij się czy koła wykładają się w tą samą stronę. U mnie ewidentnie wykładają się w złą stronę i musiałbym pochylić zwrotnicę do tyłu o jakieś 15 stopni, nie da się tego u mnie zrobić bez przespawywania kołyski więc olewam temat.
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » śr kwie 11, 2012 9:04 pm
Tak jak pisałem przy 60 km/h nosi go po całym pasie, jeżeli twoje felgi również są tak mocno odsadzone a problemy zaczynają się dopiero przy 120 km/h i to tylko z piszczeniem gum to zapewne mam źle osadzony most niestety z powodu różnic w ramach miedzy Tarpanem a UAZ-em jedyny rozwiązaniem jest przeniesienie punktów mocowania resorów na moście o ile to możliwe bo resory przymocowane do ramy muszą zostać tak jak są.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » czw kwie 12, 2012 9:48 am
Zwieksz kąt wyprzedzenia zwrotnicy do 8 - 10 stopni i bedzie git.
-
Chochol
-

- Posty: 152
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:05 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Chochol » czw kwie 12, 2012 8:16 pm
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » pt kwie 13, 2012 4:45 pm
Ok przesunę punkty mocowania mostów do resorów.
A tak przy okazji jak to robisz że zamieszczasz zdjęcie bezpośrednio w wiadomości.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
Chochol
-

- Posty: 152
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:05 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Chochol » pt kwie 13, 2012 5:39 pm
Klikasz "Img" i wklejasz bezpośredni link do zdjęcia - forum daje takie możliwości (tylko staraj się żeby zdjęcie nie było za duże, bo się forum rozjeżdża i dłużej ładuje)
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » pn kwie 16, 2012 9:31 pm
Dzięki - niestety wymaga to umieszczenia zdjęcia gdzieś na serwerze, szkoda że do konta użytkownika nie jest przypisane trochę przestrzeni na dysku co umożliwiło by zamieszczanie zdjęć.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
sebeks
-

- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Post
autor: sebeks » wt kwie 17, 2012 8:06 am
imageshack też jest ok. Nie wiem czemu ale na fotosiku czasem wsysa foty i jak chce się je powiększyć na forum to wyskakuje główna strona fotosika i nic się nie zobaczy. Ja używam imageshack, wgrywam np 100 zdjęć na raz, potem wchodzę w opcje i każę mu podać link do miniaturek na forum, od razu wyskakuje mi 100 linków, kopiuję je i wklejam na forum mając miniaturki. Dość wygodne jak się robi jakiś większy opis.
Co do tego mocowania mostu, sprawdź czy przypadkiem w uazie resory nie idą pod innym kątem, jeśli tak to musiałbyś odciąć tą stopkę czy jak to nazwać na której siedzi resor i wspawać ją pod innym kątem. Będę na weekend w domu to zrobię ci zdjęcie jak się u mnie koła wykładają i zaznaczę jak powinny się wykładać.
-
Gollioo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:07 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Gollioo » pt kwie 20, 2012 6:25 pm
Most mam już przestawiony musiałem odciąć i przyspawać na nowo jak to nazwałeś stopki resorów, w sumie to żaden problem szlifierka kątowa, parę minut i po krzyku. Wyprzedzenia 8 - 10 stopni przy tak wysokim zawieszeniu nie da się osiągnąć z powodu wału napędowego, który przy pełnym zwisie mostu na resorach, przestał się obracać.
Gollioo
Tarpan 237 2.0 DOHC 4X4
-
sebeks
-

- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Post
autor: sebeks » pn kwie 23, 2012 1:02 pm
Kurcze zapomniałem zrobić to zdjęcie, zrobię w czwartek jak wrócę do domu ( sporo na głowie mam jak jestem w domu bo szykuję budynek do wyburzenia)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości