Ile to pali

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Krzyś2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: puszcza (Kampinoska)

Post autor: Krzyś2 » pn lut 20, 2006 9:00 pm

Reduktor mam osobno a nie zespolony,niechcę żeby palił 5 litrow ale w dyszcze powinien sie wyrobic bo codziennie nim dojeżdzam do pracy i to sie czuje finansowo i czasowo bo jezdzę 60,muszę pomyśleć nad mostami bo przy niższych obrotach pewnie by troche mniej palił (jaki to koszt?)Aco do typu reduktora blokad itp to sie nieznam bo jestem świeży w tym temacie :oops:

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » pn lut 20, 2006 10:31 pm

Lechtak pisze:Jeździłem pewien czas z odpiętym przednim wałem, blokada między osiowa włączona .
Spalanie LPG wmieście wychodziło 16-17/100 ale tak jak Wieprzowina napisał trochę brakowało żeby jeździć.
Sprzęgiełka też rozłączyłeś? Czy tylko wał?
16 - 17 litrów, a jak miałeś napęd na cztery to 19 - 24L tak jak pisałeś wcześniej?

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn lut 20, 2006 11:11 pm

Krzyś2 pisze:Reduktor mam osobno a nie zespolony,niechcę żeby palił 5 litrow ale w dyszcze powinien sie wyrobic bo codziennie nim dojeżdzam do pracy i to sie czuje finansowo i czasowo bo jezdzę 60,muszę pomyśleć nad mostami bo przy niższych obrotach pewnie by troche mniej palił (jaki to koszt?)Aco do typu reduktora blokad itp to sie nieznam bo jestem świeży w tym temacie :oops:
jazda na codzień nie ma sensu. Kiedyś 2 lata tak jeździłem. Po co się katować. Znajomy wykombinował sobie że będzie na uczelnie jeździł koparką ale też mu przeszło.

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt lut 21, 2006 8:43 am

Ty sam nie masz sensu .... :evil:
Lubie cie ale to co teraz gadasz to ...wrrrrrr
no



Krzyś (hehe czuje jakbym sam do siebie pisał ) jezlei masz reduktor osobno to założenie sprzegiełek nic ci nie da, koszt to około 1000pln, musiałbyś do tego zdejmować wał a i tak skrzynia stawia duze opory więc ją tez bys musiał wywalić i zrobić sobie napęd jak w żuku czyli taniej kupić żuka :) a po 2 to nie zejdziesz w tym aucie poniżej 10litrów a nawet raczej mało prawdopodobne abyś się zbliżył to tego, osobiście nie znam Honkera który w jeździe miejskiej pali mniej niż 12-14 literków w dieslu , benzyniaki palą więcej.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt lut 21, 2006 11:07 am

ech ja też kiedyś byłem twardy i tak myślałem … :D co dziwniejsze robiłem… Mnie nie chodziło tyle o koszty samej jazdy (bo był to czas kiedy ropę miałem niemal za darmo) tylko sam komfort jazdy. Uwielbiam w słoneczny weekend wyjechać honkiem gdzieś w góry, ale gdy miałem w zimny deszczowy wieczór przemieścić się szybko na drugi koniec miasta, albo bladym świtem do roboty jechać… Po prostu plaskacz w prowadzeniu absorbuje 5% mojej uwagi. Szybko jest ciepło, szybki od razu przejrzyste… Jazda honkiem wymaga jakiegoś skupienia.
no ale skoro młodzi chcą ... niech jeżdżą :)21 - bo ja chyba już z zazdrości tak piszę... :(

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt lut 21, 2006 8:34 pm

wiesz....mam wspomaganie, nawiewy porządnie zrobione, ogrzewanie też.. silnik już nauczył się jeździć :) po prostu wyprzedzam i nei musze się zastanawiać .... a młody może i jeszcze jestem :)
Lubie honka, mimo że nie wygląda najlepiej , wymaga już blacharki , ale jest wg mnie super , duży , pojemny, taryfy sie boją i nie wymuszają , policja nie rusza, autobusy respekt czują inni kierowcy też ... minus jest jeden : wielkość przy parkowaniu na mieście.

Krzyś2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: puszcza (Kampinoska)

Post autor: Krzyś2 » wt lut 21, 2006 8:40 pm

zakładania sprzęgielek chyba zaniecham ale musze go troche przyśpieszyc aleto teżpewne koszty i sporo roboty narazie czekam aż sie ociepli bo niemam teraz chęci do pracy na mrozie a co do paliwa to zrobie mu instalację na olej rzepakowy ,widziałem juz taka oryginalna instalację ale to kosztuje 4 patyki ale już mam wlasny patent a kolega robil próbę i chodzi jak potrzeba. :)2

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » czw lut 23, 2006 5:17 pm

Krzyś2 pisze: co do paliwa to zrobie mu instalację na olej rzepakowy ,widziałem juz taka oryginalna instalację ale to kosztuje 4 patyki ale już mam wlasny patent a kolega robil próbę i chodzi jak potrzeba. :)2
:o Ty.... Skąd ty jesteś ze cztery tysiące bańka, przewody, i grzałka kosztuje.???? :wink:

Krzyś2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: puszcza (Kampinoska)

Post autor: Krzyś2 » ndz lut 26, 2006 7:23 pm

tyle kosztuje oryginał american z montażem

honda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 21, 2006 12:59 am

Post autor: honda » ndz lut 26, 2006 7:47 pm

ja bym sie nie bawil w takie zeczy(kwesia gustu) mieszkam niedaleko przejscia granicznego slawatycze(70km max).mam opla łamage(omege) jezdze 1 na 2 tygodnie po "rope" 2x200l po 2,70. wiec mi sie zupelnie nie oplaca zakladac instalacje na bio paliwa, czym bardziej ze za 4kzl troche cieszko by bylo mi wyjezdzic to paliwo :)

Awatar użytkownika
Metale
Posty: 542
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 5:39 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Metale » ndz lis 05, 2006 12:10 pm

Wracając do spalania:
Silnik Fiat 132,2.0l, 110km, mosty o przełożeniach 10/41, instalacja LPG.
Spalanie w mieście ok. 19-22 litrów LPG, w trasie 17 litrow LPG.
http://www.lublin4x4.pl
Brzydszy Metal ;)

Awatar użytkownika
HEC
 
 
Posty: 276
Rejestracja: sob lis 04, 2006 1:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: HEC » ndz lis 05, 2006 10:01 pm

hmm ale jeśli tak wybierać biorąc pod uwage ekonomię to lepszy by był model z 1989 z silnikiem 1.6 poldex benzyna+LPG ta wersja była lżejsza około 1650 kg czy modele po 1990 2.5 diesel ale te już mają około 2 ton ?

Moim osobistym typem jest diesel ajkoś nieufam LPG zawodne i ta regulacja ......

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » ndz lis 05, 2006 10:32 pm

jeśli chodzi o ekonomię to jeszcze lepsze jest Daewoo Tico z instalacją gazową.
:wink:

stawianie na równi silnika 1,6 od poloneza i 2,5 litrowego diesla samo w sobie jest absurdem.
Poza tym silniki diesela IVECO montowane w honkach mimo innych wad były ekonomiczne. Wolnossący palił na trasie 8-9 litrów ropy.
co do masy to silnik iveco jest dość lekki - nie sądze żeby honker z tym napędem (licząc już inną skrzynię biegów i inny wydech) był cięższy od polonezowskiego o więcej niż 150 kg. Dwie tony mają honki z andorią i mostami hipoidalnymi.

Awatar użytkownika
HEC
 
 
Posty: 276
Rejestracja: sob lis 04, 2006 1:39 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: HEC » ndz lis 05, 2006 11:03 pm

wiem o tym :) chodziło tylko o ekonomie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości