szybkie pytanie

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » śr sty 21, 2015 10:37 pm

Musze sie przygladnac, ale w honkerze-dawcy te piora byly wytarte prawie do polowy... W tym moze byc podobnie. Mozliwe tez ze sa z zuka fabrycznie :)
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » wt sty 27, 2015 12:31 pm

Mam takie pytanie - czy ktoś wie lub przypuszcza od czego były montowane chłodnice do Honka z silnikiem 1,6 Poloneza ?
Raczej nie były to chłodnice od Poldka bo nasza jest szeroka na tyle że wchodzą 2 wentylatory, dwa że mamy wlew od góry chłodnicy ale nie w samej chłodnicy tylko na wystającej w stronę silnika i zagiętej o 90 stopni w górę rurce a po trzecie nasza chłodnica jest mocowana w 3 punktach (2 po bokach i jeden na środku na dole - jest tam blacha na kształt trapezu)
Ni cholery nie mogę namierzyć w necie od czego to może być chłodnica...

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: szybkie pytanie

Post autor: sebeks » wt sty 27, 2015 2:01 pm

zapodaj zdjęciem, może to po prostu "dizlową" z PN-a (z Citroena) ktoś wsadził
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » wt sty 27, 2015 2:27 pm

na razie tylko takie mam przy sobie :

Obrazek

widać jak jest rozwiązany wlew do płynu.

jeśli chodzi o ten dolny montaż to wygląda to mniej więcej tak :

Obrazek

mam jeszcze pomysł że jest to jakaś zwykła chłodnica (tylko dalej nie wiem do czego, żeby miało to taki wlew na płyn) założona w ramkę z odpowiednim montażem pod honkera...

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: szybkie pytanie

Post autor: sebeks » wt sty 27, 2015 3:48 pm

No i na 95% jestem pewien, że to z PN z silnikiem 1,9D Citroena, tyle że z dospawanym od spodu mocowaniem i wlewem. Daj mi który dzień czasu, napiszę Ci dokładne wymiary takiego radiatora. Ona jest cała miedziano/mosiężna. Ta z drugiego zdjęcia co podesłałeś, to ze zwykłego PN Caro. Boki ma plastikowe, radiator jest mniejszy i przede wszystkim cieńszy. U mnie miał problem z wyrabianiem przy silniku 1,8 16V Rovera ( benzyna). Ta z 1,9D jest większa od niej i grubsza
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: szybkie pytanie

Post autor: wieprzowina » wt sty 27, 2015 8:15 pm

bocian87 pisze:Mam takie pytanie - czy ktoś wie lub przypuszcza od czego były montowane chłodnice do Honka...
Ni cholery nie mogę namierzyć w necie od czego to może być chłodnica...
Bo to była chłodnica od honka.

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » wt sty 27, 2015 9:34 pm

Sebeks drugie zdjęcie wrzuciłem poglądowe by nnarysować to dolne mocowanie także chłodnica była przypadkowa ;)

Wieprzowina czyli to nie było coś z innego auta zaporzyczone do Honka, tylko specjalnie pod niego projektowana część ?

znalazłem właśnie przed chwilą w google po haśle chłodnica honker 4011 :
http://www.esklep.info-gol.com.pl/zdjec ... C101F.JPEG

to jest dokładnie nasza

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » śr sty 28, 2015 12:04 am

Na pewn nie jset to chłodnica z Poloneza Diesla. Przewertowałem właśnie zdjęcia PNów i katalog części zamiennych. Nr części dla chłodnicy do Honkera to 00.15.999.31 i niestety google nic na ten temat nie wie...
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: szybkie pytanie

Post autor: sebeks » śr sty 28, 2015 1:59 pm

Porównajcie po wymiarach:

http://www.esklep.info-gol.com.pl//chlo ... cae986913a

Patrząc po zdjęciu które wyżej zamieścił kolega, wygląda mi ona na tą z PN 1,9D z przeróbkami jak pisałem i wcale by mnie to nie zdziwiło bo i u mnie była chłodnica ze 125p przerabiana (inne mocowania chłodnicy miała wspawane).
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: szybkie pytanie

Post autor: kudi11 » śr sty 28, 2015 4:42 pm

Polecam "Typy broni i uzbrojenia", nr 206: "Samochód osobowo-terenowy Tarpan 4WD Honker" (ale nazwa:)
Tam są zdjęcia 3 typów chłodnic do Heńków. Raczej tych z początkowych serii (jakieś PW2 i 4012:) ale może się przyda!
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » śr sty 28, 2015 6:14 pm

No ale tam to sama rzeźba prototypowa. Mam w garażu jedną luzem, sprawdzę co na niej jest, bo na hcłodnicach do 125p i Poloneza z tych lat pisali czasem na metce do czego to.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » pn lut 02, 2015 7:59 pm

To teraz pytanie ode mnie: Czy amortyzatory zmieniały się w czasie produkcji, czy będzie to to samo w '86 ;-) co w takim '95?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: szybkie pytanie

Post autor: wieprzowina » pn lut 02, 2015 8:08 pm

ale honkera produkowano od 88 roku...

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » pn lut 02, 2015 9:44 pm

No wiem, mojemu to nie przeszkadza ;-)
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
tasior
Posty: 320
Rejestracja: pt lut 15, 2008 3:40 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie

Post autor: tasior » pn lut 02, 2015 10:14 pm

w moim honkerze rocznik 92 tylne amortyzatory są z żuka a przednie z lublina
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie

Post autor: Darek... » wt lut 03, 2015 7:57 am

jeszcze trzy grosze na temat końcówek - dedykowanych do honka nie znalazłem ... zamontowane 3 sztuki od żuka , a od ramienia przekładni z lublina
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: szybkie pytanie

Post autor: wieprzowina » wt lut 03, 2015 8:44 am

KOŃCÓWKA DRĄŻKA K.POPRZ.HONK.
NR KATALOGOWY: 779057034/1
INDEKS: 779057034
CENA: 47.30 zł /szt.
(58.18 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: HONKER

SZCZEGÓŁY KOŃCÓWKA DRĄŻKA K.POPRZ.I PODŁ
NR KATALOGOWY: 779057035/1
INDEKS: 779057035
CENA: 61.20 zł /szt.
(75.28 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: HONKER



KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIER.ŻUK
NR KATALOGOWY: 173003043
INDEKS: 779057850
CENA: 28.60 zł /szt.
(35.18 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: ŻUK

KOĄCÓWKA DRĄŻKA LEWY GWINT..
NR KATALOGOWY: 173003043/3
CENA: 27.40 zł /szt.
(33.70 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: ŻUK

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » wt lut 03, 2015 7:47 pm

Zastosowałem 4 końcówki od żuka i wszystko siedzi jak ta lala. Takie same wykręciłem z tego auta, takie same miał honker-dawca z 1989.

Na amortyzatorach przednich numer części mam 030 1 28 81 (chociaż końcówka 01 wydaje się być sensowniejsza, jest sporo rdzy), a na przednich nie do odczytania. No i teraz tak: katalog '89 podaje końcówkę 28 00, a sklepy mają jeszcze inną (wczoraj patzryłem, chyba 04). WTF?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » śr lut 04, 2015 5:20 pm

OK, wyjęte, umyte zmierzone.
Przód 03012801, długość 380/640mm. no i jest lipa, bo z tego co widzę w internetach, to podają 550...
Tył 01122800, długość 335/545, czyli Żuk w granicach błędu pomiaru :)

Co z tem przodem?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie

Post autor: bassman » ndz lut 08, 2015 1:46 pm

Czy możecie mi podpowiedzieć (co bym nie wyważał drzwi otwartych) jaka jest procedura zdjęcia starej dwuczęściowej nadbudówki i nowej jednoczęściowej?
Co w jakiej kolejności odkręcić, odciąć, podważyć, co by nie zniszczyć ani jednej ani drugiej.
Gdzie zamocować i jakim sposobem najłatwiej to zdjąć z auta?

Pzdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: szybkie pytanie

Post autor: kudi11 » ndz lut 08, 2015 7:09 pm

Zależy jaki jest sposób montażu:) Widziałem kilka starego typu wypuszczonych na zakładkę na burty samochodu, sporo jest takich montowanych na płasko, czołowo do burty, z uszczelką w środku. U mnie jest właśnie tak: na burcie jest uszczelka a na uszczelce spoczywa buda, nie wychodząc poza obrys samochodu. Całość jest przykręcona śrubami do burty - przez rant. Oryginalnie jako podkładki powinny być kątowniki: 2 szt. na boki (długie), skręcane paroma śrubami i 2 krótkie (na tył), po dwie śruby. Ale jak kupiłem heńka były po prostu śruby z szerokimi podkładkami, które sobie wymieniłem na kątowniki takie jak oryginalnie. Jak jest coś wyrzeźbione, to może być różnie, ale raczej nie powinno być problemów ze zdjęciem tyłu - trzeba uważać żeby go nie połamać przy zdejmowaniu (samemu raczej się nie da:). Przedni daszek starego typu jest złapany po bokach 2 śrubkami do rozpórek nad drzwiami. A z nowym typem jednoczęściowym - nie wiem, bo nie mam:) ale nie powinno być dużej różnicy.Najważniejsze nic na siłę!!!
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: szybkie pytanie

Post autor: kudi11 » ndz lut 08, 2015 7:16 pm

Musisz poodkręcać wszystko dookoła (buda i daszek - po buda wchodzi na zakładkę pod daszek) i delikatnie całość zdjąć. Pałąki nie są poprzykręcane - buda tylko na nich leży!
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie

Post autor: bassman » ndz lut 08, 2015 8:30 pm

I rozumiem, że w miejsce starej nadbudówki nowa przyjmie się bez rzeźby, a stara w miejsce nowej?

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
sgt.sly
Posty: 355
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 12:31 pm
Lokalizacja: Woking GB

Re: szybkie pytanie

Post autor: sgt.sly » ndz lut 08, 2015 8:34 pm

Jednoczęściowy jest nakładany na burty zamiast kątowników są ceowniki z blachy.
Przód dachu u mnie jest klejony do szyby mimo jakiś tam uszczelek bez klejenie wiatr wpadał pod dach i furczało.
Od środka trzeba zdjąć tapicerkę lusterko i osłony przeciw słoneczne aby odsłonić montaż do ramy przedniej szyby

bassman pisze:I rozumiem, że w miejsce starej nadbudówki nowa przyjmie się bez rzeźby, a stara w miejsce nowej?

Pozdrawiam.
Wszystko zależy od stanu twojego hardtopa ja raz zdjełem stary z honka a później nie mogłem za cholerę go spasować na to samo auta

Ale czysto teoretycznie tak
kudi11 pisze: (buda i daszek - po buda wchodzi na zakładkę pod daszek)
U mnie w stary było odwrotnie na budę szedł daszek

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie

Post autor: bassman » ndz lut 08, 2015 8:46 pm

Dobra, dzięki, jutro zbadam temat według Waszych wskazówek.

I jeszcze jedno:
Ramę zmieniać pod budą z dachem, czy bez?
Czy nie ma to znaczenia?

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość