
szybkie pytanie
Moderator: Marcin-Kraków
Re: szybkie pytanie
Musze sie przygladnac, ale w honkerze-dawcy te piora byly wytarte prawie do polowy... W tym moze byc podobnie. Mozliwe tez ze sa z zuka fabrycznie 

Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: szybkie pytanie
Mam takie pytanie - czy ktoś wie lub przypuszcza od czego były montowane chłodnice do Honka z silnikiem 1,6 Poloneza ?
Raczej nie były to chłodnice od Poldka bo nasza jest szeroka na tyle że wchodzą 2 wentylatory, dwa że mamy wlew od góry chłodnicy ale nie w samej chłodnicy tylko na wystającej w stronę silnika i zagiętej o 90 stopni w górę rurce a po trzecie nasza chłodnica jest mocowana w 3 punktach (2 po bokach i jeden na środku na dole - jest tam blacha na kształt trapezu)
Ni cholery nie mogę namierzyć w necie od czego to może być chłodnica...
Raczej nie były to chłodnice od Poldka bo nasza jest szeroka na tyle że wchodzą 2 wentylatory, dwa że mamy wlew od góry chłodnicy ale nie w samej chłodnicy tylko na wystającej w stronę silnika i zagiętej o 90 stopni w górę rurce a po trzecie nasza chłodnica jest mocowana w 3 punktach (2 po bokach i jeden na środku na dole - jest tam blacha na kształt trapezu)
Ni cholery nie mogę namierzyć w necie od czego to może być chłodnica...
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: szybkie pytanie
zapodaj zdjęciem, może to po prostu "dizlową" z PN-a (z Citroena) ktoś wsadził
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: szybkie pytanie
na razie tylko takie mam przy sobie :

widać jak jest rozwiązany wlew do płynu.
jeśli chodzi o ten dolny montaż to wygląda to mniej więcej tak :

mam jeszcze pomysł że jest to jakaś zwykła chłodnica (tylko dalej nie wiem do czego, żeby miało to taki wlew na płyn) założona w ramkę z odpowiednim montażem pod honkera...

widać jak jest rozwiązany wlew do płynu.
jeśli chodzi o ten dolny montaż to wygląda to mniej więcej tak :

mam jeszcze pomysł że jest to jakaś zwykła chłodnica (tylko dalej nie wiem do czego, żeby miało to taki wlew na płyn) założona w ramkę z odpowiednim montażem pod honkera...
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: szybkie pytanie
No i na 95% jestem pewien, że to z PN z silnikiem 1,9D Citroena, tyle że z dospawanym od spodu mocowaniem i wlewem. Daj mi który dzień czasu, napiszę Ci dokładne wymiary takiego radiatora. Ona jest cała miedziano/mosiężna. Ta z drugiego zdjęcia co podesłałeś, to ze zwykłego PN Caro. Boki ma plastikowe, radiator jest mniejszy i przede wszystkim cieńszy. U mnie miał problem z wyrabianiem przy silniku 1,8 16V Rovera ( benzyna). Ta z 1,9D jest większa od niej i grubsza
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: szybkie pytanie
Bo to była chłodnica od honka.bocian87 pisze:Mam takie pytanie - czy ktoś wie lub przypuszcza od czego były montowane chłodnice do Honka...
Ni cholery nie mogę namierzyć w necie od czego to może być chłodnica...
Re: szybkie pytanie
Sebeks drugie zdjęcie wrzuciłem poglądowe by nnarysować to dolne mocowanie także chłodnica była przypadkowa 
Wieprzowina czyli to nie było coś z innego auta zaporzyczone do Honka, tylko specjalnie pod niego projektowana część ?
znalazłem właśnie przed chwilą w google po haśle chłodnica honker 4011 :
http://www.esklep.info-gol.com.pl/zdjec ... C101F.JPEG
to jest dokładnie nasza

Wieprzowina czyli to nie było coś z innego auta zaporzyczone do Honka, tylko specjalnie pod niego projektowana część ?
znalazłem właśnie przed chwilą w google po haśle chłodnica honker 4011 :
http://www.esklep.info-gol.com.pl/zdjec ... C101F.JPEG
to jest dokładnie nasza
Re: szybkie pytanie
Na pewn nie jset to chłodnica z Poloneza Diesla. Przewertowałem właśnie zdjęcia PNów i katalog części zamiennych. Nr części dla chłodnicy do Honkera to 00.15.999.31 i niestety google nic na ten temat nie wie...
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: szybkie pytanie
Porównajcie po wymiarach:
http://www.esklep.info-gol.com.pl//chlo ... cae986913a
Patrząc po zdjęciu które wyżej zamieścił kolega, wygląda mi ona na tą z PN 1,9D z przeróbkami jak pisałem i wcale by mnie to nie zdziwiło bo i u mnie była chłodnica ze 125p przerabiana (inne mocowania chłodnicy miała wspawane).
http://www.esklep.info-gol.com.pl//chlo ... cae986913a
Patrząc po zdjęciu które wyżej zamieścił kolega, wygląda mi ona na tą z PN 1,9D z przeróbkami jak pisałem i wcale by mnie to nie zdziwiło bo i u mnie była chłodnica ze 125p przerabiana (inne mocowania chłodnicy miała wspawane).
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: szybkie pytanie
Polecam "Typy broni i uzbrojenia", nr 206: "Samochód osobowo-terenowy Tarpan 4WD Honker" (ale nazwa:)
Tam są zdjęcia 3 typów chłodnic do Heńków. Raczej tych z początkowych serii (jakieś PW2 i 4012:) ale może się przyda!
Tam są zdjęcia 3 typów chłodnic do Heńków. Raczej tych z początkowych serii (jakieś PW2 i 4012:) ale może się przyda!
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!
Re: szybkie pytanie
No ale tam to sama rzeźba prototypowa. Mam w garażu jedną luzem, sprawdzę co na niej jest, bo na hcłodnicach do 125p i Poloneza z tych lat pisali czasem na metce do czego to.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: szybkie pytanie
To teraz pytanie ode mnie: Czy amortyzatory zmieniały się w czasie produkcji, czy będzie to to samo w '86
co w takim '95?

Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: szybkie pytanie
ale honkera produkowano od 88 roku...
Re: szybkie pytanie
No wiem, mojemu to nie przeszkadza 

Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: szybkie pytanie
w moim honkerze rocznik 92 tylne amortyzatory są z żuka a przednie z lublina
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: szybkie pytanie
jeszcze trzy grosze na temat końcówek - dedykowanych do honka nie znalazłem ... zamontowane 3 sztuki od żuka , a od ramienia przekładni z lublina
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: szybkie pytanie
KOŃCÓWKA DRĄŻKA K.POPRZ.HONK.
NR KATALOGOWY: 779057034/1
INDEKS: 779057034
CENA: 47.30 zł /szt.
(58.18 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: HONKER
SZCZEGÓŁY KOŃCÓWKA DRĄŻKA K.POPRZ.I PODŁ
NR KATALOGOWY: 779057035/1
INDEKS: 779057035
CENA: 61.20 zł /szt.
(75.28 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: HONKER
KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIER.ŻUK
NR KATALOGOWY: 173003043
INDEKS: 779057850
CENA: 28.60 zł /szt.
(35.18 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: ŻUK
KOĄCÓWKA DRĄŻKA LEWY GWINT..
NR KATALOGOWY: 173003043/3
CENA: 27.40 zł /szt.
(33.70 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: ŻUK
NR KATALOGOWY: 779057034/1
INDEKS: 779057034
CENA: 47.30 zł /szt.
(58.18 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: HONKER
SZCZEGÓŁY KOŃCÓWKA DRĄŻKA K.POPRZ.I PODŁ
NR KATALOGOWY: 779057035/1
INDEKS: 779057035
CENA: 61.20 zł /szt.
(75.28 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: HONKER
KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIER.ŻUK
NR KATALOGOWY: 173003043
INDEKS: 779057850
CENA: 28.60 zł /szt.
(35.18 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: ŻUK
KOĄCÓWKA DRĄŻKA LEWY GWINT..
NR KATALOGOWY: 173003043/3
CENA: 27.40 zł /szt.
(33.70 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: ŻUK
Re: szybkie pytanie
Zastosowałem 4 końcówki od żuka i wszystko siedzi jak ta lala. Takie same wykręciłem z tego auta, takie same miał honker-dawca z 1989.
Na amortyzatorach przednich numer części mam 030 1 28 81 (chociaż końcówka 01 wydaje się być sensowniejsza, jest sporo rdzy), a na przednich nie do odczytania. No i teraz tak: katalog '89 podaje końcówkę 28 00, a sklepy mają jeszcze inną (wczoraj patzryłem, chyba 04). WTF?
Na amortyzatorach przednich numer części mam 030 1 28 81 (chociaż końcówka 01 wydaje się być sensowniejsza, jest sporo rdzy), a na przednich nie do odczytania. No i teraz tak: katalog '89 podaje końcówkę 28 00, a sklepy mają jeszcze inną (wczoraj patzryłem, chyba 04). WTF?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: szybkie pytanie
OK, wyjęte, umyte zmierzone.
Przód 03012801, długość 380/640mm. no i jest lipa, bo z tego co widzę w internetach, to podają 550...
Tył 01122800, długość 335/545, czyli Żuk w granicach błędu pomiaru
Co z tem przodem?
Przód 03012801, długość 380/640mm. no i jest lipa, bo z tego co widzę w internetach, to podają 550...
Tył 01122800, długość 335/545, czyli Żuk w granicach błędu pomiaru

Co z tem przodem?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie
Czy możecie mi podpowiedzieć (co bym nie wyważał drzwi otwartych) jaka jest procedura zdjęcia starej dwuczęściowej nadbudówki i nowej jednoczęściowej?
Co w jakiej kolejności odkręcić, odciąć, podważyć, co by nie zniszczyć ani jednej ani drugiej.
Gdzie zamocować i jakim sposobem najłatwiej to zdjąć z auta?
Pzdrawiam.
Co w jakiej kolejności odkręcić, odciąć, podważyć, co by nie zniszczyć ani jednej ani drugiej.
Gdzie zamocować i jakim sposobem najłatwiej to zdjąć z auta?
Pzdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Re: szybkie pytanie
Zależy jaki jest sposób montażu:) Widziałem kilka starego typu wypuszczonych na zakładkę na burty samochodu, sporo jest takich montowanych na płasko, czołowo do burty, z uszczelką w środku. U mnie jest właśnie tak: na burcie jest uszczelka a na uszczelce spoczywa buda, nie wychodząc poza obrys samochodu. Całość jest przykręcona śrubami do burty - przez rant. Oryginalnie jako podkładki powinny być kątowniki: 2 szt. na boki (długie), skręcane paroma śrubami i 2 krótkie (na tył), po dwie śruby. Ale jak kupiłem heńka były po prostu śruby z szerokimi podkładkami, które sobie wymieniłem na kątowniki takie jak oryginalnie. Jak jest coś wyrzeźbione, to może być różnie, ale raczej nie powinno być problemów ze zdjęciem tyłu - trzeba uważać żeby go nie połamać przy zdejmowaniu (samemu raczej się nie da:). Przedni daszek starego typu jest złapany po bokach 2 śrubkami do rozpórek nad drzwiami. A z nowym typem jednoczęściowym - nie wiem, bo nie mam:) ale nie powinno być dużej różnicy.Najważniejsze nic na siłę!!!
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!
Re: szybkie pytanie
Musisz poodkręcać wszystko dookoła (buda i daszek - po buda wchodzi na zakładkę pod daszek) i delikatnie całość zdjąć. Pałąki nie są poprzykręcane - buda tylko na nich leży!
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie
I rozumiem, że w miejsce starej nadbudówki nowa przyjmie się bez rzeźby, a stara w miejsce nowej?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Re: szybkie pytanie
Jednoczęściowy jest nakładany na burty zamiast kątowników są ceowniki z blachy.
Przód dachu u mnie jest klejony do szyby mimo jakiś tam uszczelek bez klejenie wiatr wpadał pod dach i furczało.
Od środka trzeba zdjąć tapicerkę lusterko i osłony przeciw słoneczne aby odsłonić montaż do ramy przedniej szyby
Ale czysto teoretycznie tak
Przód dachu u mnie jest klejony do szyby mimo jakiś tam uszczelek bez klejenie wiatr wpadał pod dach i furczało.
Od środka trzeba zdjąć tapicerkę lusterko i osłony przeciw słoneczne aby odsłonić montaż do ramy przedniej szyby
Wszystko zależy od stanu twojego hardtopa ja raz zdjełem stary z honka a później nie mogłem za cholerę go spasować na to samo autabassman pisze:I rozumiem, że w miejsce starej nadbudówki nowa przyjmie się bez rzeźby, a stara w miejsce nowej?
Pozdrawiam.
Ale czysto teoretycznie tak
U mnie w stary było odwrotnie na budę szedł daszekkudi11 pisze: (buda i daszek - po buda wchodzi na zakładkę pod daszek)
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie
Dobra, dzięki, jutro zbadam temat według Waszych wskazówek.
I jeszcze jedno:
Ramę zmieniać pod budą z dachem, czy bez?
Czy nie ma to znaczenia?
Pozdrawiam.
I jeszcze jedno:
Ramę zmieniać pod budą z dachem, czy bez?
Czy nie ma to znaczenia?
Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość