Idzie nowe

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Idzie nowe

Post autor: wieprzowina » wt paź 11, 2016 1:43 pm

polsmol pisze:...Układ 6x4 chyba jest wystarczający aby zawieźć kadetów na poligon po kiepskich drogach...
tylko czy wystarczające jest 115KM by zawieźć 22 chłopa z uzbrojeniem

polsmol pisze:...Ogólnie mam wrażenie, że zamawiający dokładnie wie czego potrzebuje ...
Jakoś państwa z tej części świata nie kojarzą mi się z racjonalnym procesem zakupu poprzedzonym solidnym badaniem potrzeb, a bardziej przeliczeniem łapówki

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: wojas » wt paź 11, 2016 1:53 pm

To te 3 osiowce maja 115KM? Jak u nich byłem to obiło mi się o uszy, że są do 150KM podkręcone...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Idzie nowe

Post autor: wieprzowina » wt paź 11, 2016 5:16 pm

A to tego nie słyszałem. Widziałem że miska wskazuje andorie ADCR

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: wojas » wt paź 11, 2016 5:36 pm

Ponoć te andorie adcr da się właśnie podkręcić do 150koni. Z tego co kojarzę to te w tych trzyosiowcach miały być właśnie podkręcone. Pięciodrzwiowy prototyp to również adcr w wersji 150KM - tak przynajmniej go reklamują.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: JuloKrk » sob paź 22, 2016 10:15 pm

Umówmy się, w Afryce nie tzreba spełniać euro-ileśtam, więc zdjęcie kilku kagańców i już jest 150 zamiast 115, pewnie z opcją na sporo więcej :)
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

polsmol
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt lis 23, 2010 12:21 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: polsmol » sob lis 12, 2016 11:26 pm

Kolejne Honkery dotarły do Nigerii:

http://www.nairaland.com/2239266/battle ... 3#50680710

polsmol
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt lis 23, 2010 12:21 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: polsmol » ndz lis 13, 2016 10:34 pm

Przez przypadek trafiłem na budżet Nigeryjskiego ministerstwa obrony. Wynika z niego, że przewidzili środki na 15 Honkerów 6x4. W przeliczniu na PLN według bierzacego kursu wychodzi około 272 tys PLN za sztukę.
Obrazek

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Idzie nowe

Post autor: wieprzowina » pt lis 18, 2016 9:22 am

A podali ile z tego biorą za pchnięcie zamówienia? :wink:

polsmol
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt lis 23, 2010 12:21 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: polsmol » sob sty 28, 2017 11:58 am

Taka ciekawostka. DZT Honker z 2010 roku z pneumatycznym zawszeniem z tylnym. Wygląda to na fabryczny element.

https://www.otomoto.pl/en/oferta/tarpan ... yJ5LZ.html

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Idzie nowe

Post autor: wieprzowina » sob sty 28, 2017 11:03 pm

Miało być montowane w max-ie. Dało się nawet kupić w Motorpolu jako zestaw, i nie kosztowało jakiejś gigantycznej kasy.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: wojas » ndz sty 29, 2017 7:59 am

A mnie już jakiś czas zastanawia jak oni w tych latach (od 2010 w górę) sprzedawali auta na rynek cywilny w takiej formie tzn. bez systemu abs (który byl już chyba wymagany w tych latach nawet w ciężarówkach?) oraz z normą spalin euro4, która chyba już przestawała obowiązywać.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Idzie nowe

Post autor: wieprzowina » ndz sty 29, 2017 9:00 am

Zwłaszcza że dorobienie ABS-u nie byłoby ani skomplikowane, ani kosztowne.
Wiele razy pisałem i nadal uważam że honker skończył się wraz z DMP. Później poszczególni właściciele marki próbowali tylko obcinać kupony składając (zwłaszcza DZT) z tego co się udało zaopatrzeniowcowi okazyjnie kupić. Tak jak ten z linku powyżej z reduktorem niewiadomego pochodzenia i działania.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: wojas » ndz sty 29, 2017 9:50 am

Ten z linku tak jak i reszta produkcji DZT ma reduktory firmy borgwarner produkowane do skrzyń KIA (na reduktorze i sterowniku są naklejki z marką borgwarner ale też i napis KIA(gdzieś mam foto jakby co).
Moim zdaniem honker skończył się z intrallem, który jeszcze coś próbował robić. Np ten prototyp 5drzwi, który już w 2006r miał abs. Natomiast dzt to faktycznie odcinanie kuponów i konieczność zmiany kierunku sprzedaży na kraje trzeciego świata z uwagi na zupełnie przestarzałą konstrukcję. Choć muszę przyznać, że zaskoczyła mnie pozytywnie jakość wykonania (np względem standardowych modeli z lat 2010-2011, które widziałem) i zakres modyfikacji modeli zeszłorocznych przeznaczonych dla Nigerii.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: wojas » ndz sty 29, 2017 10:02 am

Wspomniane foto naklejki na reduktorze i na sterowniku:
Obrazek
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Idzie nowe

Post autor: wieprzowina » ndz sty 29, 2017 10:26 am

Ok wiadomo że reduktor ktoś wyprodukował. Używali je w jakiś autach. Ale jak się mają parametry tych reduktorów do honkera? W instrukcji honkera z tym reduktorem nie umiano określić nawet sposobu jego działania. Napisano tylko w skróconej specyfikacji "stały napęd" co jest raczej nieprawdą.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Idzie nowe

Post autor: wieprzowina » ndz sty 29, 2017 10:44 am

DZT robił szum koło modernizacji typu - ledowe lampki z allegro za pięć zyli. Nie zrobiono niczego, z rzeczy absolutnie koniecznych, takich jak właśnie ABS, czy jeden duży bak paliwa, mimo że DMP taki bak produkował do krótkiej wersji, której wyprodukowano dużo więcej niż myślałem. Za to oszczędnościowe "modernizacje" polegały na montażu w standardzie jednego baku, co przy jego użytkowej pojemności 40 litrów i spalaniu dochodzącemu do dobrych kilkunastu litrów, opierały się o absurd.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: wojas » ndz sty 29, 2017 11:38 am

Zgadzam się absolutnie ze wszystkim.

Reduktor pochodzi z kia sorento (starszy model): https://www.proxyparts.com/car-parts-st ... d/1461374/

a to znane zhonkerow przelaczniki:
http://allegro.pl/kia-sorento-2-5-crdi- ... 44108.html

i sterownik:
http://allegro.pl/kia-sorento-i-crdi-mo ... 91715.html

W instrukcji z 2010r w tabeli ze specyfikacja techniczna jest napisane jedynie: "Skrzynia rozdzielczo-redukcyjna: 4x4 z możliwością odłączania przedniego napędu" :) Potem jedynie jak obsługiwać pokrętło itp. :)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

polsmol
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt lis 23, 2010 12:21 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: polsmol » ndz sty 29, 2017 11:49 am

Sam miałem wielkie nadzieje związane z tym w końcu pierwszym właścicielem (nie dzierżawcą) praw do Honkera od upadku DMP.
Zapewne źródłem problemu jest wiele czynników, ale głównym jest brak umiejętności wznowienia produkcji samochodu dostawczego zapewniającego efekt skali i finansowanie dla jednak bardzo specjalistycznego i niszowego pojazdu jakim jest Honker.

To chyba się łączy z podejściem Pana Tymińskiego do finansowania. Z wypowiedzi wynika, że finansowanie kredytem komercyjnym zasadniczo odpada bo banki już kiedyś go oszukały. Do tego jeszcze chcieli wszystkie komponenty produkować sami. Nie wiem czy to się udało (oczywiscie poza silnikami i skrzyniami).

Miejmy nadzieję, że wreszcie pojawił się tam jakiś plan którego owocem są auta dla Nigerii i że sytuacja będzie się poprawiać.

Czy wiadomo gdzie trafił ten 5-cio drzwiowego Honker w kolorze piaskowym?

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Idzie nowe

Post autor: wojas » ndz sty 29, 2017 12:02 pm

Piaskowy 5drzwiowy pojechał już w zeszłym roku do Iraku.

Trochę w zeszłym roku widziałem jak wygląda produkcja i na pewno ogromna ilość podzespołów była dostarczana przez poddostawców.

Jeszcze co do nowych napędów chciałem coś dopisać. Choć faktycznie nie ma nigdzie opisanych parametrów reduktora to muszę powiedzieć, że auta te naprawdę fajnie jeżdżą. Dużo lepiej niż auta z gnieźnieńskim reduktorem i skrzynią z Tczewa. Przepaść kultury pracy tych podzespołów jest ogromna. W terenie również działa to bardzo dobrze (z punktu widzenia użytkownika). Co do trwałości nie mogę się wypowiedzieć, bo takich doświadczeń nie mam ja ani moi koledzy posiadający takie auta. Za to dostępność części na rynku wtórnym jest o wiele większa niż w przypadku tych starszych części jeszcze polskiej produkcji. Ceny z uwagi na dostępność części również są niższe. Przykładowo nowy reduktor z Gniezna kosztuję ok 7tyś netto...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Idzie nowe

Post autor: wieprzowina » ndz sty 29, 2017 5:50 pm

W zasadzie rozumiem trochę taktykę DZT, by wycisnąć coś jeszcze i znaleźć leszcza na honkera w obecnej formie, może z jakąś nieoficjalną finansową pomocą np. w takiej Afryce. Uważam że honk nie jest modernizowalny. Bo żaden element- począwszy od ogrzewania, foteli, deski, silnika, skrzyni, mostów, ramy, nadwozia itd. itd. nie koresponduje z aktualnymi rozwiązaniami technicznymi. Protezowanie przypadkowymi częściami jak ten reduktor (btw nie wierzę w to by reduktor przewidziany do lekkiej osobówko-terenówki, na dłuższą metę sprawdził się w aucie, mającym wozić nawet i 10 wojaków z amunicją i przykręconymi stalowymi płytami) jest pomysłem słabym. Należało by po prostu zaprojektować od zera zupełnie nowy samochód spełniający dane wymagania. Tylko by to zrobić trzeba mieć kasę, ale przede wszystkim doświadczenie, a i tak nie zapewniło by to komercyjnego sukcesu, bo potencjalny rynek na takie samochody jest za mały, co z resztą defender udowodnił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość