Problem ze zbyt długim odpalaniem

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: Darek... » wt wrz 13, 2016 1:33 pm

sam zauważyłem ,że potrzebujesz jeden obrót więcej do rozruchu , ale... nie było katastrofy , silnik ładnie pracuje więc może jednak jest to szukanie dziury w całym :roll:

PS
Tak poszukiwałem przyczyny terkotania skrzyni biegów - po dwukrotnym rozbieraniu przez dwóch niezależnych fachowców, bez odnalezienia przyczyny postanowiłem poczekać "aż coś odpadnie - poznam przyczynę i naprawię" :)16 :)21 :)21 :)21


to było 4 lata temu :lol: :)21 :)21 :)21
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » wt wrz 13, 2016 4:33 pm

Wku...a mnie to bo przed rozbiorka szybciej odpalal... ale jak trzeba bedzie to naucze sie z tym zyc.

Ps. Dodatkowo dzis pechowo ukrecilem podczas dokrecania ciegno serwa (sruba/ciegno przykrecane do pedalu hamulca) i nie moge nigdzie znalezc nowego. Moze ktos ma takie ciegno?
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » czw wrz 15, 2016 9:06 am

wieprzowina pisze:
wojas pisze:Mowisz o zaworku zwrotnym w gruszce do pompowania paliwa (przed filtrem paliwa) czy jest przy pompie jakis jeszcze zaworek?
jest zaworek w pompie, łatwy do wymiany. Wygląda mniej więcej tak
http://allegro.pl/zawor-out-zwrotny-pom ... 34056.html
(aukcja przypadkowa - to niekoniecznie ten zawór)

Aczkolwiek sądzę że problemem jest nie zaworek, a zapowietrzanie się pompy - choćby na tej nieszczęsnej gruszce.
A znasz może jakiś numer lub nazwę tej pompy wtryskowej boscha z honka abym miał jakiś punkt zaczepienia do szukania tego zaworka? W instrukcji obsługi silnika pada jedynie nazwa "osprzęt/pompa Bosch" bez jakichkolwiek szczegółów... :-?
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wieprzowina » ndz wrz 18, 2016 4:39 pm

Jeśli jest tu @Bocian87 to w gratach które wziął ode mnie powinien być taki zawór, z resztą najprawdopodobniej dobry w oryginalnym woreczku Boscha z numerem części.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » ndz wrz 18, 2016 5:13 pm

To jak bocian, możesz sprawdzić dla mnie ten numer części?
Ps. Ostatnio auto odpala już w granicach normy... No albo sie zaczalem przyzwyczajac :) Zawor jednak chetnie wymienie profilaktycznie
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: bocian87 » wt wrz 20, 2016 9:47 am

Faktycznie był tam zaworek do Boscha - postaram się dziś lub jutro go znaleźć (raczej jutro), jak Ci będzie pasował to Ci go wyślę bo ja i tak mam Motorpala

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » wt wrz 20, 2016 3:01 pm

chętnie go więc od Ciebie odkupie :)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » ndz paź 02, 2016 5:59 pm

Mała aktualizacja. Po wielu testach, próbach i godzinach obserwacji doszedłem do wniosku, że auto dużo lepiej odpala, jeżeli nie używam zaworu-przełącznika baków i jeżdżę tylko na prawym baku. Natomiast jeżeli używam zamiennie obu baków to jest źle. Udało mi się też dotrzeć do poprzedniego właściciela i ustalić dlaczego przed sprzedażą wymienił lewy bak na fabrycznie nowy - okazuje się, że miał kłopoty z odpalaniem na tym baku... najlepsze jest to, że wymiana baku na oryginalną nówkę ze sklepu na M (w zestawie z "pływakiem") nie rozwiązała kłopotu i dalej używał tylko jednego, prawego baku. Coś więc jednak jest nie tak z przewodami paliwowymi. Przewody miękkie i opaski wymieniłem przy okazji remontu na nowe, baki też są oba nowe z nowymi "pływakami" - wychodzi więc na to, że coś się dzieje z przewodami sztywnymi, zaworem-przełącznikiem baków lub na połączeniach tych elementów.

Mam nowy zawór baków (od ajaxa, który ma go z żelaznych zapasów wieprzowiny ;) ), w motorpolu zamówiłem nowe wkrętki oraz nowe baryłki uszczelniające przewody, same przewody sprawdzę ale raczej będą ok - profilaktycznie zamówiłem jedynie lewy przewód zasilający. Właściwie po tej wymianie cały układ paliwowy będzie nowy - mam nadzieję, że to rozwiąże problem...

Dostałem też w między czasie od Bociana kolejną cząstkę schedy po honkerowych zbiorach wieprzowiny czyli zawór zwrotny do pompy wtryskowej bosch (jeszcze raz wielkie dzięki Bocian!!), jednak nosił dosyć wyraźne ślady użytkowania więc aby nie zamieniać używanego na używany, zakupiłem taki sam nowy. Skoro więc jest, nie zaszkodzi profilaktycznie go wymienić. I teraz pytanie: czy aby go wymienić wystarczy wykręcić stary i wkręcić nowy? Czy stosuje się jakieś dodatkowe uszczelnienia? Wszelkie uwagi mile widziane!
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: Misiek Cypr » ndz paź 02, 2016 8:26 pm

Ja bym obstawial zawor/przelacznik bakow. Skoro z przewodow nie cieknie, przyjzyj sie jemu, sam kiedys doswiadczylem demontazu system paliwowego calego, do zasilania kotla opalanego naprzemiennie paliwem HFO/MDO/Odpadami olejowymi.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wieprzowina » ndz paź 02, 2016 9:06 pm

Misiek Cypr pisze:Ja bym obstawial zawor/przelacznik bakow. Skoro z przewodow nie cieknie, przyjzyj sie jemu, sam kiedys doswiadczylem demontazu system paliwowego calego, do zasilania kotla opalanego naprzemiennie paliwem HFO/MDO/Odpadami olejowymi.
Jak byś zobaczył przełącznik baków od honka przestałbyś go oskarżać :)21
Konstrukcja jego jest esencją budowy całego honkera - Połączenie tego co można gotowe nabyć w pobliskim markecie budowlanym(dwa solidne trójdrożne zawory kulowe) + garść elementów montażowo-napędowych, wykonanych najprawdopodobniej ręcznie, w czasie pozwalającym na poskładanie kilku nowych passatów. :)21
@Wojas - myślałem że podtrzymasz tradycję tego zaworu i puścisz go dalej w stanie nieużywanym, po tym jak już pozbędziesz się honkerów. Tak jak ja, A.F. od którego zawór mam i pewnie sprzedawca od którego A.F. zawór nabył.... :)21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: Misiek Cypr » ndz paź 02, 2016 9:11 pm

Wlasnie te zawory kulowe...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » pn paź 03, 2016 7:30 pm

wieprzowina pisze: @Wojas - myślałem że podtrzymasz tradycję tego zaworu i puścisz go dalej w stanie nieużywanym, po tym jak już pozbędziesz się honkerów. Tak jak ja, A.F. od którego zawór mam i pewnie sprzedawca od którego A.F. zawór nabył.... :)21
Tradycję podtrzymał Ajax (sgt.sly), który nabył zawór od Ciebie i posiadał go aż przez około miesiąc :)21 Jak na razie wszystko na to wskazuje, że niestety ja przerwę tą wieloletnią tradycję w związku z moimi obecnymi paliwowymi problemami ;)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » czw paź 06, 2016 6:48 pm

No i jak nie urok to sraczka... Zawór nowy mam, zmówiłem w motorpolu nie-tanie wkrętki, baryłki uszczelniające oraz sztywne przewody do tego niedziałającego baku - wszystko na podstawie katalogu części. I co się okazuję? Owy zawór przekazywany z pokolenia na pokolenie ma gniazda wejściowe w innym rozmiarze niż wyjściowe (powinny być z gwintem wewnętrznym m14, a są m16) - wg katalogu wszystkie powinny być w tym samym rozmiarze... wkrętki które udało mi się dostać pasują więc tylko do 2 z 6 gniazd... Co jest nie tak z tym zaworem? To jakaś fantazja kogoś kto go składał czy to zawór z jakiejś starszej wersji honkera? Przynajmniej na razie nigdzie nie mogę dostać wkrętek w rozmiarze gwintu m16 na przewód 8mm :/ Jestem więc coraz bliżej podtrzymania tradycji i puszczenia go dalej w formie nieużywanej... ;)
Obrazek
Obrazek
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: sebeks » ndz paź 09, 2016 8:55 am

Działają Wam zdjęcia w tym temacie ? Z ostatniego postu np. nie widzę żadnego :roll:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » ndz paź 09, 2016 9:24 am

dzięki za sygnał postaram się zaraz zadziałać - odkąd nie ma już picasy, a zamiast tego są zdjęcia google to coś mi się miesza z uprawnieniami dotyczącymi widoczności zdjęć...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » sob lut 25, 2017 9:49 am

Trochę odświeżę temat aby opisać dla potomnych jak skończyły się moje kłopoty ze zbyt długim odpalaniem.
W ramach rozwiązywanie kłopotów wykonaliśmy:
- wymiana świec żarowych i przekaźnika
- zregenerowane wtryskiwacze
- wymiana zawora zwrotnego w pompie wtryskowej Bosch
- dokładny przegląd i uszczelnienie układu paliwowego
- regulacja luzów zaworowych
- pomiary kompresji (wyniki bardzo dobre - silnik ma obecnie ok 120tys)

Po czym silnik dalej odpalał po nocy zbyt długo.

Problem ostatecznie rozwiązało ustawienie kąta wtrysku w serwisie Boscha...

Okazało się, że poprzedni właściciel miał kłopot z odpalaniem po wymianie baku na nowy i jego mechanik zaczął samemu przestawiać kąty wtrysku... Problem jednak polegał na tym, że w nowym baku pęknięta była nowa rurka pobierająca paliwo przez co układ paliwowy był zapowietrzony więc regulacja kąta wtrysku nie pomogła, a jeszcze bardziej pogłębiła problem. Szkoda, że od razu nie miałem info, że ktoś grzebał przy pompie bo wtedy byśmy zaoszczędzili sporo czasu i zachodu. No ale na pocieszenie, przynajmniej wszystko przy silniku mam przejrzane, powymieniane, wyregulowane ;)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wieprzowina » sob lut 25, 2017 9:58 am

A ja już myślałem że nie odpalanie zimą, to umyślny zabieg producenta zabezpieczający auto przed jeżdżeniem nim zimą, co chroni kiepską blachę przed szybką korozją wywołaną solonymi drogami... :wink:

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » sob lut 25, 2017 10:14 am

Ale producentowi właśnie powinno zależeć aby te auta jeździły głównie zimą! Wtedy klienci znacznie szybciej musieliby wracać po nowe egzemplarze... ;)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wieprzowina » sob lut 25, 2017 3:08 pm

A kupiłbyś drugo raz auto, jeśli takie samo przez dwie zimy korozja by wpierdzieliła?

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » sob lut 25, 2017 4:07 pm

Jakbym byl glownym odbiorca honkerow tzn. zakupowcem w MONie to pewnie tak. ;) ciekawostka: dostarczono wlasnie 30honkerow pod zabudowy w wojskowych zakladach lacznosci i szykuje sie kolejne zamowienie na 50szt pomimo faktu, ze auto ma byc drozsze niz dotychczas. Tak wiec staly odbiorca wciaz sie nie zniecheca :) najlepsze jest to, ze mon WYMAGA silnikow euro 3 i nie chce silniejszego adcr'a. Ciekawe skad oni je biora w Andrychowie :)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: jarekstryszawa » sob lut 25, 2017 6:12 pm

wojas pisze:najlepsze jest to, ze mon WYMAGA silnikow euro 3 i nie chce silniejszego adcr'a.
Dziwne nie jest... Stare mniej się je...bio.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

ewcia198
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 25, 2017 6:06 pm
Kontaktowanie:

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: ewcia198 » sob lut 25, 2017 6:21 pm

Absolutnie zgadzam się z kolegą powyżej.. Ot taki absurd

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » wt mar 28, 2017 9:04 am

Wydaje mi się, że osiągnęliśmy pełen sukces z odpalaniem auta... :D
Tak odpala teraz na zimno:
https://youtu.be/GT401qmwtrM
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: Darek... » czw mar 30, 2017 7:53 am

:)2
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Problem ze zbyt długim odpalaniem

Post autor: wojas » czw mar 30, 2017 3:51 pm

Już nie kręci dłużej od Twojego?
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość