Przywitanie

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

HonkyTonk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 12, 2013 7:03 am

Re: Przywitanie

Post autor: HonkyTonk » śr cze 12, 2013 7:21 am

Witam,
Jestem tu nowy.
Żona i rodzina patrzą na mnie jak na wariata... A ja chcę mieć Honkera i koniec! Mam słabość do kanciastych samochodów oraz do polskich wynalazków w ogóle. Temat Honkera dopadł mnie parę miesięcy temu i jakoś nie chce odpuścić. Żadnego Honkera 2000 jeszcze nie spotkałem na ogłoszeniach w internecie. Dzisiaj zauważyłem ogłoszenie z Krakowa, ale są to auta od pośrednika, więc nie wiem, czy warto się w to bawić. Na razie staram się dokształcać, aby nie zostać kolejnym "jeleniem" w czyjejś kolekcji. Dominują egzemplarze z lat 90', te z silnikami Poloneza sobie odpuszczam. Myślałem o IVECO, ale chyba na celownik wezmę Andorię z końca lat 90-tych.
Oczywiście marzeniem byłby nowy z fabryki, ostatnio czytałem o kłopotach DZT... Myślę, że nowe Honkery (które chyba jednak od tych z lat 90' dzieli różnica jakościowa) powinny być kupowane przez polskie instytucje. A tych instytucji marnujących publiczny grosz jest co niemiara, o istnieniu wielu z nich przeciętny obywatel nie ma pojęcia... Przepraszam, rozgadałem się. Mam nadzieję, że na tutejszym forum znajdę zrozumienie dla swoich honkerowych marzeń. Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie.
Szymon

Awatar użytkownika
sgt.sly
Posty: 355
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 12:31 pm
Lokalizacja: Woking GB

Re: Przywitanie

Post autor: sgt.sly » śr cze 12, 2013 7:29 am

Witamy na forum ale na zbyt duże zrozumienie nie licz :)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: wieprzowina » śr cze 12, 2013 8:17 am

nówki honki może nawet od ręki znajdziesz tu
http://www.honker.com.pl/index.php/znaj ... -sprzedazy
...Myślę, że nowe Honkery (które chyba jednak od tych z lat 90' dzieli różnica jakościowa) powinny być kupowane przez polskie instytucje. A tych instytucji marnujących publiczny grosz jest co niemiara, o istnieniu wielu z nich przeciętny obywatel nie ma pojęcia...
Ja myślę że polskie instytucje powinny przede wszystkim działać racjonalnie i gospodarnie, później dopiero uwzględniając interes narodowy. Nie mam na myśli nie kupowania honkerów przez MON, ale cieszę się że jako karetki nie jeżdżą nysy albo lubliny.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » śr cze 12, 2013 10:06 am

Ej no trochę karetek-lublinów było jeszcze niedawno w szczególności w wojsku :)
Ale i w cywilnej służbie zdrowia (z pogotowiem włącznie) zdarzały się takie rodzynki.
Na szczęście ta era się już raczej zakończyła :)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

HonkyTonk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 12, 2013 7:03 am

Re: Przywitanie

Post autor: HonkyTonk » śr cze 12, 2013 11:29 am

Ej no trochę karetek-lublinów było jeszcze niedawno w szczególności w wojsku :)
Ale i w cywilnej służbie zdrowia (z pogotowiem włącznie) zdarzały się takie rodzynki.
Na szczęście ta era się już raczej zakończyła :)
Witam ponownie,
Dokładnie tak. Honkery były zdaje się wykorzystywane na poligonach m.in. do wożenia rannych (sanitarka). Ale jest masa innych służb, agend, urzędów, w którym do jazdy w teren Honkery spokojnie by wystarczyły - Lasy Państwowe, gospodarka wodna, GDDKiA, Straż Graniczna itd. itp.
Za to Policja w swoim czasie kupiła do ścigania na drogach Alfa Romeo;) Bez komentarza;)
Kliknijcie w google "Buy American act" i zobaczcie, czym jeździ np. prezydent USA. Nie chodzi mi przy tym o to, aby na siłę kupować u jednego dostawcy, ale żeby w ogóle dać szansę krajowej produkcji.
Pozdrawiam

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: wieprzowina » śr cze 12, 2013 12:08 pm

też uważam że policja powina kupić polonezy :)21

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » śr cze 12, 2013 12:10 pm

Lasom Państwowym itp wystarczą dacie duster za 1/3 wartości honkera, GDDKiA to najczęściej w seicento widuję, a wóz terenowy w SG to panda 4x4 - więc honker jest znacznie droższy niż auta wykorzystywane w tych instytucjach. Poza wojskiem nie sądzę aby honkery gdziekolwiek się nadawały.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Przywitanie

Post autor: Darek... » śr cze 12, 2013 12:13 pm

takie gdybanie :roll: Honker znajdzie zastosowanie, tylko ... CENA :)16
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » śr cze 12, 2013 12:22 pm

HonkyTonk pisze: Za to Policja w swoim czasie kupiła do ścigania na drogach Alfa Romeo;) Bez komentarza;)
Lepsze te alfy niż aro kupione nieco wcześniej ;)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

HonkyTonk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 12, 2013 7:03 am

Re: Przywitanie

Post autor: HonkyTonk » śr cze 12, 2013 1:36 pm

Lasom Państwowym itp wystarczą dacie duster za 1/3 wartości honkera, GDDKiA to najczęściej w seicento widuję, a wóz terenowy w SG to panda 4x4 - więc honker jest znacznie droższy niż auta wykorzystywane w tych instytucjach. Poza wojskiem nie sądzę aby honkery gdziekolwiek się nadawały.
Byłem niedawno w jednostce terenowej Lasów:) Na 50 samochodów była jedna Dacia:) Wiele z tych służb kupuje "tańsze" od Honkera Defendery, że już nie wspomnę o Amarokach, Mitsubishi L-200 i i innych wynalazkach kupowanych po to, aby kierownik miał czym wozić swoje 4 litery:). Jasne, fajna byłaby opcja Honkera z 5 fotelami i 5 drzwiowego, ale to już pytanie do producenta, czemu jej do tej pory tego nie zrobił, byłby większy popyt na cywilny rynek;). Cena nowego Honka jest też niezachęcająca. Duster z napędem 4x4 oraz sensownym wyposażeniem to ponad 70 tys zł, ale dla Honkera pickupa nie stanowi konkurencji. Co innego Honker Hardtop, który aż prosi się o 5 drzwi:).

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: wieprzowina » śr cze 12, 2013 2:12 pm

Widzę że honkera to Ty widziałeś chyba tylko w internecie. W każdym razie zapewniam że różnica podobnie jak w przypadku poloneza i alfy nie sprowadza się do ceny i ilości drzwi. I nawet gdyby kosztował 1/3 ceny ci co wybierają navary czy l200 nie rzucili by się nań.

HonkyTonk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 12, 2013 7:03 am

Re: Przywitanie

Post autor: HonkyTonk » śr cze 12, 2013 4:09 pm

Widzę że honkera to Ty widziałeś chyba tylko w internecie. W każdym razie zapewniam że różnica podobnie jak w przypadku poloneza i alfy nie sprowadza się do ceny i ilości drzwi. I nawet gdyby kosztował 1/3 ceny ci co wybierają navary czy l200 nie rzucili by się nań.
Wiem, jaka jest różnica pomiędzy Polonezami i Alfami, ale są pewne cechy wspólne, np. niezawodność;). A jakie parametry są istotne
w aucie typu pickup (mówię o tym modelu, nie hardtop, którego 3 drzwiowa konstrukcja jest chyba tylko wojsku potrzebna) - ładowność, zużycie paliwa, dzielność terenowa (?), komfort pracy kierowcy, łatwość naprawy, prosta budowa, tańszy serwis czy np. wygląd kabiny, rodzaj tapicerki itd., żeby kierownik miał się czym lansować. Bo w lesie V-max i przyśpieszenie od 0-100 km/h chyba nie jest tak super istotne?
A swoją drogą - Dacia Duster - fajne autko. Miałem okazję prowadzić - całkiem przyjemne, ale raczej SUVik niż terenówka.
Prędzej u leśników widziałem Nivy - chyba bardziej toporne ale bardziej sensowne do lasu niż Dustery.
Naprawdę nie mam nic przeciwko Navarom i innym wynalazkom, ale jak jesteśmy z góry zafiksowani na "nie" w stosunku do polskiej produkcji (wcale nie twierdzę, że genialnej i pozbawionej wad, jaki jest koń, każdy widzi), to pozostaniemy krajem rolniczo - górniczo - hutniczo - wydobywczym i źródłem taniej siły roboczej. Sorry, że się tak wywnętrzam, ale kasę publiczną w tym kraju się przeznacza często na tak absurdalne rzeczy, że Honker to przy tym mistrzostwo świata:).
Kończąc optymistycznie ten ponury wątek, szanując doświadczenie i uzasadniony sceptycyzm Koleżanek i Kolegów, może uda mi się nieznienawidzić tego kanciastego wynalazku :D

Awatar użytkownika
sgt.sly
Posty: 355
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 12:31 pm
Lokalizacja: Woking GB

Re: Przywitanie

Post autor: sgt.sly » śr cze 12, 2013 5:16 pm

widzisz kolego to nie to ze tu ludzie nie lubią Honkera ale jaki koń jest każdy widzi. Niektórzy z nas zjedli zęby na Honku albo sami zrobili swojego od podstaw i maja bardzo bogata wiedze w temacie jak i zero złudzeń co do pojazdu

zapewniam cie ze taka konstrukcja jak Honker nie zdaje egzaminu (a ja uwielbiam swój pojazd )

brak części
jakość czesci
naprawialnosc (bez starej daty mechanika lub mechanika geniusza nic nie zrobisz )
jakość wykonania pojazdu
sprawność
nierejestrowalnosc

wiec co zrobisz z autem co ma temperament nie ma do niego części nikt go nie potrafi na[prawic w służbach ?? Idea słuszna tylko wykonanie nie te
Jestem pewny ze po zakupie Honkera zmienisz o nim trochę zdanie i zrozumiesz dlaczego ludzie tak piszą

Ja uważam ze Honker to najlepszy pojazd na świecie ale wiem ze tylko dla mnie :)

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » śr cze 12, 2013 5:31 pm

sgt.sly pisze:Ja uważam ze Honker to najlepszy pojazd na świecie ale wiem ze tylko dla mnie :)
ooo stary... co za przemiana! ;)


Tak jak Sly pisze, Honker super pojazd ale tylko jako hobbystyczny, jeździć tym w obecnej postaci w pracy czy prywatnie na co dzień raczej bym nie chciał ;)

Pojazd owszem niedoceniany, z dużym potencjalem ale ma niestety sporo minusów (tylko o niektórych Sly wspomniał w poście wyżej), które to skutecznie eliminują go z grona pojazdów branych pod uwagę przez instytucje inne niż wojsko oraz osoby prywatne i to nie jest tylko kwestia 3-drzwiowego nadwozia.

Nikt tu Cię nie zniechęca. My ze Sly'em jak i inni koledzy i koleżanki z forum (z małymi wyjątkami ;) ) jesteśmy wielkimi fanami tego auta. Z tym, że mamy za sobą już okres fascynacji, prawie 2 lat szukania egzemplarza i łudzenie się że da się kupić coś fajnego tanio, kupienia ładnie wyglądającego szrota za kuuupe kasy bez oglądania go, remont trwający prawie nonstop od ponad roku, częstych zaskoczeń kiedy to fabrycznie nowe części klękają po chwili używania, wydania kasy o której nam się wcześniej nie śniło pomimo braku kosztów robocizny itp. Pomimo tego dalej jesteśmy zboczeni, auto sprawia nam dużo radości i nie wyobrażamy sobie dziś życia bez honkera ;) Jedyne przeslanie jakie chcemy Ci przekazać to to, że za 10tyś nie będziesz miał wyglądającego bardzo ładnie i w 100% sprawnego honkera i to w dodatku z końca lat 90tych - dziś już wiemy, to niemożliwe.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Przywitanie

Post autor: JuloKrk » czw lip 25, 2013 7:24 pm

Czołem. Z tej strony Julo z Krakowa. Mam 2 dziwadła na bebechach podobnych do honkera, stąd moja obecność tutaj. Te wozy to Nysa 325 - prototyp Lublina z 1982 roku i PW-2 z 1986 - prototyp Honkera.
Mam nadzieję, że kwestie zabaw mechanicznych z tymi kupami złomu dzięki forum będą znacznie ułatwione ;-)
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Przywitanie

Post autor: bassman » czw lip 25, 2013 8:54 pm

Gratuluję i jednocześnie zazdroszczę :)21
Daj kilkadziesiąt fotek tych cacek, chętnie obejrzę rozwiązania i różnice.
Jakie silniki tam siedzą? I jakie oryginalnie siedziały?

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Przywitanie

Post autor: JuloKrk » czw lip 25, 2013 10:04 pm

Motorownie - w Nysie na pewno Polonez 1500. Miała całe napędy z pierwszych PW-2, ale ktoś kiedyś uznał, że silnik z Wołgi będzie lepszy, więc Polonez, skrzynia i reduktor zrobiły wyjazd i w aucie siedziała Wołga i napęd na tył. Na szczęście chyba mam oryginalną skrzynię biegów z tego wozu, reduktor z pociętego niedawno Honkera z 90 roku, a silnik prawie już cały w nowych częściach :)
PW-2 miało 2 opcje. Albo Polonez 1500 albo prototypowy diesel FSO 4DX. Nie mam jeszcze żadnych materiałów na ten temat, bo zbieram je od 2 tygodni dopiero :P Z racji na obiektywne trudności ze zdobyciem 4DX-a, to raczej wleci tam kiedyś Polonez. A póki co jest 1,9D citroenowski z Poloneza.
Co do różnic w stosunku do honka, to są same :P
Rozstaw osi 3000mm (PW-2 miały 2800, Honki jak wiadomo 2827). Rama spawana z górnej i dolnej połowy, a nie z prstych profili, na środku jest 2x grubsza niż na końcach i w najgrubszym miejscu jest z 1/3 grubsza niż seria.
Mosty - teoretycznie to samo, ale nie ma np amortyzatora skrętu. Przełożenia 5,875. Reduktor jest taki sam jak w serii, ale nie ma na nim nadlewów na oznaczenia żadne. Znaczy że prototypowy :)
Nadwozie - jedyny egzemplarz samochodu z FSR z opuszczanymi szybami w drzwiach :) Do tego stała przednia szyba, metalowy dach i kompletnie inne słupki B. Na dokładkę deska rozdzielcza z Żuka po przeróbkach. Inna jest też maska. Inny niż w serii stelaż, nieco niżej chyba poprowadzona i bardziej wyoblona - niestety za pomocą szpachli, ale to typowe dla prototypów - w Nysie na środku maski jest fabrycznie z 1cm szpachli. No i odrobinę inny jest pas przedni - inne ma otwory nad zderzakiem.

Uwaga, spamuje fotkami (powybieralem na szybko ze straych tematow z roznych forów):
Nysa w archiwaliach i współcześnie po występach w Legendach PRLu :)
Obrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

No i PW2 w fotkach archiwalnych i wspolczesnych:
Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Przywitanie

Post autor: bassman » pt lip 26, 2013 9:48 pm

Jeszcze raz gratuluję.
Tarpan to piękna ulepa z samochodów z czasu prl (na szybko widzę okna z DFa, i inne tego typu smaczki).
Nyska to klasa sama w sobie - od zawsze mi się to autko podobało, gdyby w tamtych czasach były te auta ogólnie dostępne to by się działo.
Ten Poldek na CD99, też Twój? Jeśli tak to gratuluję ładnej sztuki.
Miło poznać następnego pasjonata prawdziwej motoryzacji.

PS. Troszkę pracy, cierpliwości przy minimalnym wkładzie finansowym i te auta znów będą świecić.

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Przywitanie

Post autor: JuloKrk » pt lip 26, 2013 10:37 pm

Z oknami przestrzeliłeś, to nic seryjnego, specjalne do tego egzemplarza, a kółka to CD92 :P
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » sob lip 27, 2013 8:04 am

Witaj Kolego
Ja również gratuluję tych nietypowych pojazdów. Jak Ci się udało wyrwać aż dwa prototypy? One były poprostu normalnie użytkowane dotychczas przez nieświadomych ludzi?
bassman pisze: PS. Troszkę pracy, cierpliwości przy minimalnym wkładzie finansowym i te auta znów będą świecić.
Czy przy takim minimalnym to bym nie powiedział... Raczej świnkę trzeba rozbić by doprowadzić je do fabrycznego stanu :)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Przywitanie

Post autor: sebeks » sob lip 27, 2013 12:52 pm

Kolega to już je chyba dawno wyrwa i nie tylko na tym forum siedzi, prawda ? :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Przywitanie

Post autor: JuloKrk » sob lip 27, 2013 1:00 pm

No tak to jakoś wygląda :) ale dopiero teraz dotarłem na honkerowe forum, ze względów wiadomych.
Nysa stała z 500m ode mnie i jakoś zgadałem się z właścicielem i ją zabrałem
a PW-2 w 2009 roku był na allegro, sprzedał się i ostatnio znów się pojawił - to pojechałem i kupiłem :) Oczywiście jako Honker, używany do pracy
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » sob lip 27, 2013 1:13 pm

Obydwa autka służyły wczesniej w wojsku?
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: Przywitanie

Post autor: JuloKrk » ndz lip 28, 2013 6:17 am

Nysa tak
PW-2 było zaprojektowane jako sanitarka wojskowa, ale czy faktycznie w wojsku było, to nie mam pojęcia.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » ndz lip 28, 2013 11:20 am

Kurcze ciekawe jak i dlaczego takie prototypy trafiały do normalnego użytku jako zwykłe woły robocze... Ten PW2 co ma w dokumentach? Jako tarpan honker jest zarejestrowany?
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość