Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Mogę mieć taką ramę za 450 pln + koszty wysyłki
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
sgt.sly pisze:Mogę mieć taką ramę za 450 pln + koszty wysyłki
No to jestem chętny. Czy można na to fakturę dostać? Co innego mają jeszcze do sprzedania. Chętnie wezmę inne czesci.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Ok. No to ramka zmówiona. Czekam i skupiam się na doprowadzeniu elektryki i kabiny do stanu używalności. DO wygłuszenia chcę zastosować matę butylową. Dam ją na podłogi, na czoło pod szybą, od tyłu na ściankę oddzielająca przedział towarowy, na drzwi do środka oraz od wewnątrz do komory silnika.
Elektryka będzie pospinana nowymi owijkami ( taśmy którymi jest teraz pospinana porozwijały się), skrzynka bezpiecznikowa i przekaźniki wysuszone bo stały w wodzie.
Poza tym wszystkie plastiki, poszycia, osłony poddaję czyszczeniu. Wszędzie mnóstwo piachu kurzu i brudu wiec trzeba to doprowadzic do używalnosci.
Pytania:
1. Czy ktoś ma jakiś pomysł na zastosowanie innych rur nawiewów niż te papierowe?
2. Mam możliwość podebrania części od Lublin II (niestety już silnika nie ma), jest skrzynia tylny most, fotele. Co z niego podpasuje do mojego Honkera?
Elektryka będzie pospinana nowymi owijkami ( taśmy którymi jest teraz pospinana porozwijały się), skrzynka bezpiecznikowa i przekaźniki wysuszone bo stały w wodzie.
Poza tym wszystkie plastiki, poszycia, osłony poddaję czyszczeniu. Wszędzie mnóstwo piachu kurzu i brudu wiec trzeba to doprowadzic do używalnosci.
Pytania:
1. Czy ktoś ma jakiś pomysł na zastosowanie innych rur nawiewów niż te papierowe?
2. Mam możliwość podebrania części od Lublin II (niestety już silnika nie ma), jest skrzynia tylny most, fotele. Co z niego podpasuje do mojego Honkera?
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Ad1 można użyć rur wykonanych z aluminium do dostania w sklepie motoryzacyjnym
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Na pytanie pierwsze juz Ci kolega odpowiedzial, co do drugiego to pasuje troche rzeczy... Napewno wspomniane fotele, skrzynia (jezeli jest to ta z tczewa a nie np kia), niektore elementy wyposazenia wnetrza np. uchwyty wewnetrzne itp tez pasuja. Co do mostow to sie nie wypowiem bo nie wiem czy przypasuja. Napewno tylny nie bedzie mial wejscia na blokade.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Mój Honker jeśli chodzi o robotę to zbliża się w rozbiórce wnętrza do końca.
Aktualnie czyszczę przedział bagażowy. Zdemontowałem obudowę schowków. Jeden chce wyrzucić i po prawej stronie wstawić podwójne siedzenie od Lublina. A po lewej obudowę schowków zrobić tak aby był do nich dostęp od góry na tym 4 miejsca na ławeczkach.
Otwory schowków chcę zaspawać aby w końcu skończyć z zamkami zawiasami które się wyłamują i rdzą pod uszczelkami.
Jak by ktoś był chętny to odsprzedam jedną ławeczkę podwójna.
Zakupiłem 4 ładne felgi z oponami. Niestety dwie opony mimo ze bieżnik jest ok to są mocno popękane. Czy można na tym jeździć czy lepiej dać se spokój?
Zdjęcia opon można zobaczyć tutaj:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Aktualnie czyszczę przedział bagażowy. Zdemontowałem obudowę schowków. Jeden chce wyrzucić i po prawej stronie wstawić podwójne siedzenie od Lublina. A po lewej obudowę schowków zrobić tak aby był do nich dostęp od góry na tym 4 miejsca na ławeczkach.
Otwory schowków chcę zaspawać aby w końcu skończyć z zamkami zawiasami które się wyłamują i rdzą pod uszczelkami.
Jak by ktoś był chętny to odsprzedam jedną ławeczkę podwójna.
Zakupiłem 4 ładne felgi z oponami. Niestety dwie opony mimo ze bieżnik jest ok to są mocno popękane. Czy można na tym jeździć czy lepiej dać se spokój?
Zdjęcia opon można zobaczyć tutaj:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Są różne szkoły... ale dla mnie opony to dosyć istotny czynnik wpływający na bezpieczeństwo i tu oszczędności bym nie szukał... Ja bym takich opon niewiadomego pochodzenia, jeszcze z pęknięciami na bokach nie założył do siebie. Tym bardziej nie pojechałbym na nich na długi rajd po świecie na jaki się wybierasz. Ale jak wspomniałem szkoły są różne.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Nie jechać na nich nie chce. chcę je potraktować jako zapasówki. Chcę wziąć 2 na wszelki wypadek.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
I będziesz jechać z przodu na 15 calach a z tyłu na 16 w innym rozmiarze całego koła ze stałym napędem na cztery? Takie mixy to w osobówkach a nie w 4x4
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
No fakt różne rozmiary. Więc albo 4 sztuki albo nic.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
proponowałbym 5 sztuk, z zapasem też w tym samym rozmiarze, odpukać podczas takiej trasy może się przydać. Nie wiem też przypadkiem czy felgi, które kupiłeś to nie te które słyną z tego, że gną się na potęgę... Może ktoś z kolegów to jeszcze potwierdzi ale tak mi się wydaje.
Ja proponowałbym jednak zamiast eksperymentować poszukać jakichś w miarę dobrych opon w rozmiarze 7,5/R16
Ja proponowałbym jednak zamiast eksperymentować poszukać jakichś w miarę dobrych opon w rozmiarze 7,5/R16
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
niestety, @wojas ma rację 

Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Witam. Złożyłem licznik. Niestety po podłączeniu nie działa prędkościomierz oraz wskaźnik paliwa. Prędkościomierz podłączyłem prawidłowo, sam wskaźnik żyje bo podałem napięcie bezpośrednio i wskazówka chodzi a po odpaleniu auta nie podnosi się.
Czy ktoś wie jak to sprawdzić? jakie napięcia powinny być na płytce? Co mogło się stać ze wskaźnikiem paliwa?
Czy ktoś wie jak to sprawdzić? jakie napięcia powinny być na płytce? Co mogło się stać ze wskaźnikiem paliwa?
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Wskaźnik paliwa to najprędzej masy brakuje na baku. W Honkerze prędkościomierz jest sterowany elektrycznie ?
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Standardowo linką. Moglo stać sie wiele rzeczy... Odpowiedzi na te pytania to wróżenie z fusów
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
OK. Napisałem omyłkowo prędkościomierz a chodzi o obrotomierz. Prędkościomierz oczywiście działa.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Opcje sa trzy:
1. Cos zrobiles zle podczas przerabiania obrotomierza (jakby nie bylo to nie jest najlatwiejsza modyfikacja i cos mozna schrzanic)
2. Niedochodzi sygnal z alternatora (np. uszkodzona instalacja)
3. Kupiles zepsuty obrotomierz
1. Cos zrobiles zle podczas przerabiania obrotomierza (jakby nie bylo to nie jest najlatwiejsza modyfikacja i cos mozna schrzanic)
2. Niedochodzi sygnal z alternatora (np. uszkodzona instalacja)
3. Kupiles zepsuty obrotomierz
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Niestety wielokrotne próby nie dają rezultatu.wojas pisze:Opcje sa trzy:
1. Cos zrobiles zle podczas przerabiania obrotomierza (jakby nie bylo to nie jest najlatwiejsza modyfikacja i cos mozna schrzanic)
2. Niedochodzi sygnal z alternatora (np. uszkodzona instalacja)
3. Kupiles zepsuty obrotomierz
1. Nie działa wskaźnik paliwa (przed modyfikacją dzialał)
2. Nie działa obrotomierz. Mierzyłem napięcia na sygnale z alternatora. Zwiększanie obrotów nic nie zmienia napięcie jest stale ok. 6-7 V
3. Nie działają światła awaryjne.
4. obrotomierz jest ok bo jak podam napięcie na niego to wskazówka wychyla się.
Widzę dwa rozwiązania albo coś schrzaniłem podczas modyfikacji albo licznik był wcześniej uszkodzony przez cieknąca wodę bo fakt że okazało się ze część przekaźników po zalaniu jest uszkodzona.
Zauważyłem jeszcze naderwane taśmy przy tej małej kostce która łączy diody po środku zegarów? Może to to?
Z racji że zegary typowo do honkera niestety sa nie do dostania to czy jest jakaś możliwość wsadzić zegary od Poloneza?
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Czyli wychodzi na to, że u Ciebie zaistniał punkt pierwszy czyli "Coś zrobiłeś źle". Czytając też Twoje wpisy odnoszę wrażenie, że posiadana przez Ciebie wiedza z tego zakresu może okazać się niewystarczająca aby skutecznie wykonać tą modyfikację.
A teraz do rzeczy:
- Licznik z poloneza pasuje, tzn. można z niego wykorzystać wiele elementów (obudowę, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik temp., prędkościomierz, tylną folię ze ścieżkami). Różni się na pewno piktogramami (symbole np z blokadami) ale je możesz sobie przełożyć ze starego licznika, no i nie pasują też na zasadzie p&p obrotomierze (o tym już pisałem)
- Obrotomierz nie wykorzystuje do swoich wskazań wartości napięcia tylko częstotliwość napięcia z alternatora... co to oznacza? To, że jak mierzysz miernikiem napięcie to ono zawsze będzie stałe (coś ok 6,5V z tego co pamiętam).
- Naderwana taśma z tyłu oczywiście może być powodem niedziałania różnych rzeczy w liczniku, szczególnie wtedy jeżeli przerwane są jakieś ścieżki...
- Co do innych tematów typu niedziałające światła awaryjne itp. Pisałem Ci już na początku, że cała instalacja jest do sprawdzenia i ewentualnej naprawy - polecam skorzystać z usług jakiegoś elektryka, który się na tym zna.
PS. Zegary do honkera są do dostania... z tym, że za ok 700zł
A teraz do rzeczy:
- Licznik z poloneza pasuje, tzn. można z niego wykorzystać wiele elementów (obudowę, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik temp., prędkościomierz, tylną folię ze ścieżkami). Różni się na pewno piktogramami (symbole np z blokadami) ale je możesz sobie przełożyć ze starego licznika, no i nie pasują też na zasadzie p&p obrotomierze (o tym już pisałem)
- Obrotomierz nie wykorzystuje do swoich wskazań wartości napięcia tylko częstotliwość napięcia z alternatora... co to oznacza? To, że jak mierzysz miernikiem napięcie to ono zawsze będzie stałe (coś ok 6,5V z tego co pamiętam).
- Naderwana taśma z tyłu oczywiście może być powodem niedziałania różnych rzeczy w liczniku, szczególnie wtedy jeżeli przerwane są jakieś ścieżki...
- Co do innych tematów typu niedziałające światła awaryjne itp. Pisałem Ci już na początku, że cała instalacja jest do sprawdzenia i ewentualnej naprawy - polecam skorzystać z usług jakiegoś elektryka, który się na tym zna.
PS. Zegary do honkera są do dostania... z tym, że za ok 700zł

http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Fakt że super znawcą Honkera nie jestem ale na elektryce się znam. Schemat zdobyłem więc będę szukał. Dokupię licznik polonez bo koszt niewielki. Rzeczywiście może być kłopot z masą i tymi przerwanymi ścieżkami taśmy.
Co do stwierdzenia że " napięcie zawsze będzie stałe" to nie do końca rozumiem. Jeśli stałe to nie ma częstotliwości jeśli zmienne to powinienem mierzyć miernikiem napięcie AC ewentualnie częstotliwość. Jak zbadać czy idzie sygnał z alternatora?
Co do kwestii jeszcze tych felg które się gną. Czy faktycznie są takie kiepskie i słabe? Nie planuję jakiś dużych jazd terenowych a raczej po asfalcie w lato. Stad chciałem te felgi wykorzystać wraz z oponami COMPETUS 4x4 Lassa które mogę nabyć w dobrej cenie. Czy takie oponki będą lepsze na szosę czy raczej 7.5R16? Choć te bym chętnie zostawił sobie na później.
Co do stwierdzenia że " napięcie zawsze będzie stałe" to nie do końca rozumiem. Jeśli stałe to nie ma częstotliwości jeśli zmienne to powinienem mierzyć miernikiem napięcie AC ewentualnie częstotliwość. Jak zbadać czy idzie sygnał z alternatora?
Co do kwestii jeszcze tych felg które się gną. Czy faktycznie są takie kiepskie i słabe? Nie planuję jakiś dużych jazd terenowych a raczej po asfalcie w lato. Stad chciałem te felgi wykorzystać wraz z oponami COMPETUS 4x4 Lassa które mogę nabyć w dobrej cenie. Czy takie oponki będą lepsze na szosę czy raczej 7.5R16? Choć te bym chętnie zostawił sobie na później.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
mkzibi pisze: Co do kwestii jeszcze tych felg które się gną. Czy faktycznie są takie kiepskie i słabe? Nie planuję jakiś dużych jazd terenowych a raczej po asfalcie w lato..
przepraszam... kupiłeś honka na asfalt


Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Nie kupiłem do różnych celów ale tak się składa ze sporo przejadę w tym roku po asfalcie. Jadę na Złombol 2016.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
u mnie honkery nigdy łatwo nie miały... obecnie tyrany jako maszyna rolno - leśna . Kiedyś miałem takie felgi... zakończyły ,żywot w jednej z kolein do której samochód zsunął się przy 20 km /h .
Jeśli obecne są proste i fantazja Cię nie poniesie na jakimś postoju - to spoko
Jeśli obecne są proste i fantazja Cię nie poniesie na jakimś postoju - to spoko

Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Wybacz ale zadawane pytania nie swiadcza o tym, ze jestes fachowcem w dziedzinie elektryki - stad wyciagnalem takie wnioski.
A teraz do rzeczy: Obrotomierz to nie voltomierz wiec skoro znasz sie na elektryce to po co mierzysz napiecie podczas zmiany obrotow? WARTOSC napięcia jest zawsze stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej.
Jezeli masz wiecej pytan typu jak to zmierzyc itp to na googlu znajdziesz wszystko w tej kwestii. Wystarczy odrobina checi.
A teraz do rzeczy: Obrotomierz to nie voltomierz wiec skoro znasz sie na elektryce to po co mierzysz napiecie podczas zmiany obrotow? WARTOSC napięcia jest zawsze stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej.
Jezeli masz wiecej pytan typu jak to zmierzyc itp to na googlu znajdziesz wszystko w tej kwestii. Wystarczy odrobina checi.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Ok. Nie ma co się prześcigać kto ile wie szkoda zaśmiecać temat.wojas pisze:Wybacz ale zadawane pytania nie swiadcza o tym, ze jestes fachowcem w dziedzinie elektryki - stad wyciagnalem takie wnioski.
A teraz do rzeczy: Obrotomierz to nie voltomierz wiec skoro znasz sie na elektryce to po co mierzysz napiecie podczas zmiany obrotow? WARTOSC napięcia jest zawsze stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej.
Jezeli masz wiecej pytan typu jak to zmierzyc itp to na googlu znajdziesz wszystko w tej kwestii. Wystarczy odrobina checi.
Obrotomierz to nie woltomierz ale nawet jak podasz napięcie stałe to wskazówka się wychyli co świadczy o tym że nie jest mechanicznie uszkodzony.
Nie znam specyfiki zegarów i jakie napięcia i sygnały tam powinny być i w jakich miejscach oraz jakim sygnałem/zmianą sterowany jest obrotomierz. Stąd pytania i oczekiwanie na pomoc.
Więcej odpowiedzi nie oczekuję poradzę sobie w tej kwestii.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość