veni vidi vici

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw lut 24, 2005 8:38 pm

krisi pisze:
Władek pisze:
wieprzowina pisze:a rozwiązałeś Władku problem ramy czy uznałeś że instalacja reflektora 1000 watowego będzie wystarczającym elementem konstrukcyjnym? :)21

Rama pojedzie do oględzin jak śniegi zejdom, panie, bo to inaczej na nic całe patrzenie. A co reflektora - poczekajta, zobaczym się w nocy "oko w oko", ocenita Chopy, co to mieć takom lampke...
:wink:
a ze tak zapytom to z czego ty go popędzisz? przeca top zeżre ze 80 amperów..... większość alternatorów daje 60 amperów ??? :o :o :o

Ano mam nadzieję, że znajdę alternator na 90 amper... Widział kto taki kiedy?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw lut 24, 2005 8:46 pm

Disco 300 ES

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » czw lut 24, 2005 9:03 pm

no tak Jery ale..musiałby wszystko powyłączać , łącznie z silnikiem :)21 żeby te 1000W mieć :) a zazwyczaj takiej lampy nie używa sie w dzień więc dolicz światła ito itd.....
a swoją drogą leży u mnie taka żarówa 850 W ....myślałem że będzie jakoś super świecić..... świeci tak samo jak 75w czy 100w ale za to nadaje sie bezbłędnie do ogrzewania samochodu :) albo zrobienia grila elektrycznego :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw lut 24, 2005 9:11 pm

krisi pisze:no tak Jery ale..musiałby wszystko powyłączać , łącznie z silnikiem :)21 żeby te 1000W mieć :) a zazwyczaj takiej lampy nie używa sie w dzień więc dolicz światła ito itd.....
a swoją drogą leży u mnie taka żarówa 850 W ....myślałem że będzie jakoś super świecić..... świeci tak samo jak 75w czy 100w ale za to nadaje sie bezbłędnie do ogrzewania samochodu :) albo zrobienia grila elektrycznego :)21

Nie, rzecz jest w czym innym. Mam już alternator na jedynie 90 amper, ale na 12V. "robi" dobrze. Muszę mieć dodatkowy alternator na 24V i 90 amper, coby zasilić reflektor.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw lut 24, 2005 9:12 pm

Chodzi tylko o wymiane alternatora 45 na 90.
Disco 300 ES

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lut 24, 2005 9:35 pm


Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » czw lut 24, 2005 9:48 pm

wow...... z mielca...hmm musze kolesi popytać, moze ktoś coś takeigo motał .
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw lut 24, 2005 9:57 pm


Badałem to rozwiązanie, nie wchodzi w grę z uwagi na gabaryty urządzenia, nie miałbym czym tej prądnicy zasilać.
Władek - Kraków

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lut 24, 2005 11:05 pm

zasilać? czy napędzać?

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob lut 26, 2005 2:27 pm

wieprzowina pisze:zasilać? czy napędzać?

Oczywiście napisałem nieprecyzyjnie: napędzać !!
Władek - Kraków

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » sob lut 26, 2005 5:04 pm

pomysł jest raczej trudno wykonalny. Na wolnych obrotach alternator nie zasili tej lampy, bezsensownie obciążać silnik napędzaniem dodatkowych alternatorów, od lampy która będzie użyta pewnie bardzo rzadko - zwiększy to bardzo apetyt na paliwo - lepiej zrobić elektroniczną przetwornicę (trudna sprawa - duża moc), lub zainstalować na pace dwa akumulatory, które normalnie będą podłączone do instalacji się ładować, a gdy będziesz chciał załączyć światło przełączyć w szereg - tylko czy lampa będze dobrze działać na 24 V. No i najważniejsze pytanie - po co...

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » sob lut 26, 2005 8:02 pm

proponuje zamontowac na pace agregat pradotworczy :)23 :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob lut 26, 2005 8:11 pm

suziXL pisze:proponuje zamontowac na pace agregat pradotworczy :)23 :)21

Ha




ha




ha




Qń by się uśmiał! :evil:
A na poważnie - żadnego agregata nie chcę. Czy rzeczywiście alternator 24V 100A daje tekie obciążenia dla silnika?
Władek - Kraków

Hopper
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa / Londyn

Post autor: Hopper » pn lut 28, 2005 8:26 pm

A wracajac do tematu spotkania to kiedy i gdzie???? :D

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt mar 01, 2005 8:37 am

coni pisze:A może połowa kwietnia????Wstępnie?//?!!!
ja jestem za....miejmy nadziej eże bedzie już jakotako ciepło.
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » wt mar 01, 2005 11:31 am

połowa kwietnia jest ok - jak nie bedzie trzesienia ziemi to powinienem sie juz wyrobić z remontem - w sam raz na testy bedzie ;-)

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » czw mar 03, 2005 7:33 pm

tylko powiedzcie koledzy którym mam przyjechać? :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » czw mar 03, 2005 9:53 pm

przyjedź czerwonym - zawsze chcialem zobaczyć wersje 4032
:lol: :D

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pt mar 04, 2005 2:19 pm

hihi
ale wiesz że to nie jest orginał ..tylko ..no co bede pisał i tak wszyscy wiedzą :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Metale
Posty: 542
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 5:39 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Metale » pt mar 04, 2005 3:07 pm

moralez pisze:
krisi pisze:a moze NOWY kolega uzupełni swój profil o wpisanie miasta....wszystkim będzie łatwiej.
hmm.................... lublin :)21 ??
Zgadza się-Lublin :) Skąd wiedziałeś?
Już uzupełniłem swój profil-przepraszam za przeoczenie :)

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » pt mar 04, 2005 6:27 pm

krisi pisze:hihi
ale wiesz że to nie jest orginał ..tylko ..no co bede pisał i tak wszyscy wiedzą :)21
ja mam oryginalny silnik z BMW ;-) a jeśli chodzi o Twoj to ciekawość mnie zzera jak to wszystko jest zrobione

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob mar 05, 2005 5:12 pm

całkiem normalnie :) szlifierka , spawarka, tokarz od wałów....troszku stali różnej maści.... i 2,5 miesiąca motania :)...moze keidyś poskanuje fotki , jak znajde dobry skaner
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » ndz mar 06, 2005 8:41 pm

krisi pisze:całkiem normalnie :) szlifierka , spawarka, tokarz od wałów....troszku stali różnej maści.... i 2,5 miesiąca motania :)...moze keidyś poskanuje fotki , jak znajde dobry skaner
zrobiłem w życiu pare rzeczy i wiem ze to nigdy tak normalnie i prosto nie jest :D a ponieważ miotam sie przy swoim lubie popatrzeć na rozwiązania u innych...to mniej kosztuje...jak to było - uczmy się na błędach innych.sami wszystkich popełnić nie zdążymy :lol:

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz mar 06, 2005 9:12 pm

samo skrucenie było naprawde proste, przy okazji dokończyłem blacharke i malowanie na jeden kolor...
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » pn mar 07, 2005 12:50 pm

tak się dopytuje bo jestem w trakcie ( czytaj chcialbym być w trakcie ) roboty nad silnikiem i buda ( wersja sanitarka ). jak zdarlem derme ze scian to z przerazeniem stwierdzilem ze moglbym w niektorych miejscach pieczarki hodowac. praktycznie buda jest do rozebrania i zlozenia od nowa. a poniewaz brak czasu i szelestów...zacząłem więc myslec o sciagnięciu budy i zrobieniu z tyłu czegos w rodzaju pikapa - czyli kabina + paka na tył. Tak na oko robota niezbyt skomplikowana ( skracał go nie będę ) tak jak piszesz - szlifierka, spawarka troche profili i sklejka...
...ale z drugiej strone troche się boję wrąbać w jakaś głupote...pozatym chce zachować włąściwą kolejność - najpierw silnik i naped potem hamulce i dopiero karoseria. tymczasem dzis napadało 50 cm sniegu i nie chce przestac ...
...wiec siedze i patrze przez okno jak snieg mi samochod zasypuje ...a czas sie kurczy :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość