Nowa skrzynka rozdzielcza.

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

Post autor: CARODZIEJ » wt gru 13, 2005 11:54 pm

niwa nie jest wentylowana więc nieinteresuje mnie
myślałem raczej o oryginalnych honkrowych
na przud i tył za jednym razem
a przy okazji co myslicie na temat silnika audi 2,2 benzyna?
człowiek

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » pt gru 16, 2005 9:24 pm

http://img459.imageshack.us/my.php?imag ... 0103em.jpg

@honki.
Czemu masz tak nisko miske od oleju?? czy to przez to ze resorki siadły???
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » pt gru 16, 2005 10:23 pm

Tak. Resory będe wymieniał, ale musze jeszcze troche kasy dazbierać. Miska nie uderzy w most bo się z nim mija. Na zdjęciu tego nie widać. Jest przed mostem. :lol:

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » pt gru 16, 2005 10:51 pm

To jest silnik od mietka??
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » sob gru 17, 2005 12:26 am

2,3l od 123 + gazownia :)2

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » sob gru 17, 2005 6:12 pm

a skrzynie masz 5 czy 4 biegową??
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » sob gru 17, 2005 10:40 pm

niestety 4

soki74
 
 
Posty: 153
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:52 am
Lokalizacja: Krakow
Kontaktowanie:

Post autor: soki74 » sob maja 06, 2006 6:44 pm

Wygląda na to,że Czesi mają już prototyp z dopinanym przodem. http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN

smokm11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 06, 2010 2:44 pm

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: smokm11 » śr mar 10, 2010 9:51 pm

Lechtak pisze:Co do wyciągarki wygląda sążnie :)2 tylko skąd wziąć element (przystawke) skrzyni rozdzielczej ?? Czy te dwie dzwignie ręcznego to każda na osobne koło ? czy to znaczy ze jak jedno koło jest w górze można je zablokować poczym koło przyklejone do gruntu walczy z ciężarem Honka ??
Przystawkę odbioru mocy oryginalną do skrzyni rozdzielczej można dostać w Polmo Gniezno, mają trochę na magazynie. Kontaktujcie się z nimi http://www.polmo.com
obróbka cieplno-chemiczna
Przekładnie hipoidalne
Skrzynia rozdzielcza HONKER, naprawa, modyfikacja

Awatar użytkownika
Wilki
Posty: 358
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:33 am
Lokalizacja: Opole

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: Wilki » śr mar 10, 2010 10:32 pm

smokm11 pisze: Przystawkę odbioru mocy oryginalną do skrzyni rozdzielczej można dostać w Polmo Gniezno, mają trochę na magazynie. Kontaktujcie się z nimi http://www.polmo.com
Dział sprzedaży i marketingu? Proponuję do tej przystawki zaprojektować fajny mechanik z dobrą ceną a klientów będzie full. Jak zadacie pytania wprost co można ulepszyć albo czego brakuje to chętnie odpowiemy :wink: :)21
Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: wieprzowina » czw mar 11, 2010 6:43 am

:lol: full tzn 3? Nie, raczej 2 - bo ja nie chcę pakować 200 kilogramowego szpeja, choć taki pomysł kiedyś miałem, a i nawet wyciągarkę z gaza 66 wyrychtowaną. A poza tym nie kupiłbym, bo przystawkę mam. :)21
Mechanik w aucie, które gównianie nadaje się do jakiegoś ekstremu jest bez sensu jak lokata... Tzn miał sens gdy elektryczne wyciągarki zaczynały się od 4 kpln.
Wojo też nie kupi, bo nowe honki z woja przystawki w sporej części miały, a w woju nie lebiodkami wyciąga się wtopione auta. :lol: Usiłowali montować do nich prądnice od radiostacji co kończyło się po kilku godzinach mielenia na postoju gotowaniem oleju w reduktorze.
A reszta użytkowników też nie kupi, bo podobnie jak w przypadku uazów jest nimi z racji ceny, więc i nie będzie miała chęci ni możliwości podwajać wartości :lol:

PS
Jakby kto już chciał kupić to niech wcześniej odkręci dekielek z tyłu reduktora i zobaczy czy ma koronkowe wyjście wałka wejściowego. Stare reduktory w niemal 100% przypadków nie miały, nie wszystkie nowe mają. Bez tego przystawka nie będzie robić.

Awatar użytkownika
Wilki
Posty: 358
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:33 am
Lokalizacja: Opole

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: Wilki » czw mar 11, 2010 8:57 am

"Pojechał pierwszy sprzedawca butów do Afryki i przesyła telegram: Nie ma rynku zbytu - tu nikt nie chodzi w butach! Wysłali drugiego. Ten napisał: Rynek zbytu jest ogromny! Tu nikt nie ma butów!" :wink:
Jak przejrzysz forum to zauważysz, że wielu chciałoby mieć mechanika, tylko cena, motanie i ciężar dołują. Mechanik z dwoma bębnami zastępuje dwie wyciągarki na przód i tył. Suma ciężaru na korzyść mechanika. Nie wnikam nad wyższością jednej i drugiej wyciągarki. Po drugie wielu kombinuje z Honkerowskim reduktorem w swoich zmotach z dolnego przedziału finansowego. Reduktor ma zalety: blokada centralna i przystosowany do PTO. Nowe PTO też jest dostępne w cenie używek i samoróbek do innych reduktorów. Ja chętnie widziałbym w swoim Honku mosty z blokadami z tyłu i przodu z mechanizmem różnicowym 4 satelitowym. Jaki jest wybór? Kupić nówki hipoidalne? Absurd cenowy, a używki są nie do dostania. Kombinować ze starymi mostami - blokady domowej produkcji? Pomysł taki sobie, gdy półośki słabe, krzyżaki i dyfer. Wsadzić od Lublina 3,5t? Jest tylko tylny. Wymienić na solidne od GRata? Wtedy zmiana reduktora. W Australii i USA robia różne KITy poprawiające producenta i nie źle sprzedają swoje produkty. Weź pod uwagę, że użytkowników starych mostów jest ogromna przewaga nad tymi z hipoidalnymi. A czy zbyt będzie lepszy, czy gorszy to już kwestia ceny. Polmo ma potencjał, park maszynowy i technologię. Jakby dobrze rozeznali potrzeby, to przy okazji mogą wypełnić lukę. Jak nie oni to Chinole wejdą ze swoimi produktami, ale nie sądzę, że dopasowanymi do Honkera.

BTW kto produkuje (produkował) mosty hipoidalne do Honkera i Lublina? Wiemy, ze mechanizmy różnicowe do nich to Polmo, a resztę?
Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: wieprzowina » czw mar 11, 2010 10:19 am

...bo widzisz wszelkie hobby motoryzacyjne to bardzo drogie zamiłowania. :)11

Piszesz że wielu chciało by mieć mechanika - w czym problem - niech se kupią.
A ja wolałbym Angeline Joile w sypialni - ale z tym jest już problem. :)21

Wielu chciałoby mieć nowego honka - w czym problem, jest na allegro i to mega wypasionej wersji max -z klatką, pneumatycznym zawieszeniem, wyciągarką - za ok 30tyś. - chętnych nie ma :( no bo kto widział 30 tyś?! - kurde honk powinien kosztować max piątke.

Podobie most z blokadą 8 koła za nówkę !!?? skoro za całego zapłaciłem 5 :)21
Tak BTW pełen kit do instalacji blokady "australijskiej" firmy razem z kompresorem i wzmocnionymi półosiami kosztuje jeszcze więcej.

zjadłem zęby na honkach i wyrosłem z bredzenia jaki to cud świata. Kupiłem, bo ileś tam lat temu wyboru nie było. Tzn był ale nie stać mnie było. Nie będę więc do swojego gołodupstwa dorabiał ideologii jak ci co zakładają spojler z tektury do pf126p i tweirdzą że robi lepiej od subaru.
I tak przynajmniej nie kręciłem bata z gówna tylko kupiłem do niego nowe oryginalne mosty, silnik, reduktor, wały, układ kierowniczy, hamulcowy itd
Pewnie totalny bezsens, ale to co zobaczyłem i przeżyłem podróżując - bezcenne.

Ilu jest w kraju ludzi mających w prywatnym posiadaniu honka i skłonnych do wydania paru złotych żeby go poprawić. 2? 5? 10? :o
Kto Ci zrobi tanio solidną część mechaniczną, z dobrego gatunkowo materiału przy niewielkim nakładzie??!!
:o
Dwubębnowy mechanik ze stara 266 z łożem - coś pod 200kg. Pewnie można odchudzić, ale do tego wały, przystawka, hamulec, prowadnice. Kompletna wyciągarka elektryczna - ok 40kg
Mosty hipoidalne składa iluśtam kooperantów.

Awatar użytkownika
Wilki
Posty: 358
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:33 am
Lokalizacja: Opole

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: Wilki » czw mar 11, 2010 12:47 pm

wieprzowina pisze:...bo widzisz wszelkie hobby motoryzacyjne to bardzo drogie zamiłowania. :)11
Jeden kupuje rower za 10-15 kzł, drugi samochód, trzeci lustrzankę, czwarty modele do sklejania. Hobby to spiralna karuzela kosztów bez sensu dla postronnych.
wieprzowina pisze:Piszesz że wielu chciało by mieć mechanika - w czym problem - niech se kupią.
Problemem jest właśnie cena, dlatego kombinują z używanymi od Stara lub przekładniami przemysłowymi. Mało kto kupuje nówkę.
wieprzowina pisze:Wielu chciałoby mieć nowego honka - w czym problem, jest na allegro i to mega wypasionej wersji max -z klatką, pneumatycznym zawieszeniem, wyciągarką - za ok 30tyś. - chętnych nie ma :( no bo kto widział 30 tyś?! - kurde honk powinien kosztować max piątke.
Kwestia popytu i podaży. Ten model to raczej do lansu.
wieprzowina pisze: Dwubębnowy mechanik ze stara 266 z łożem - coś pod 200kg. Pewnie można odchudzić, ale do tego wały, przystawka, hamulec, prowadnice. Kompletna wyciągarka elektryczna - ok 40kg
Obrazek
Star 660 odchudzony dwubębnowy. Do wyciągarki elektrycznej (2x): 2x płyta, akumulator chyba więcej wychodzi.

A co do opinii, że Honker dupa w off roadzie to Wicher&Baba udowodnili klasyfikacją wręcz coś przeciwnego. Honk Michała...G po modyfikacjach udowadnia, że w terenie robi. Do extremu to i Patrola lub innego trzeba przerobić, choć fakt że Honker tutaj to pomyłka. W każdym modelu użytkownicy wymieniają to co słabe i wprowadzają modyfikacje, nie żadko podwajając lub potrajając wyjściową cenę złomu.

Nie biję pokłonów codziennie rano do SUPERHonkerSUPER. Ma wady, ma zalety. Póki co widzę więcej zalet. Dlatego cieszyłbym się, gdybym miał większe możliwości udoskonalania Honkera jak suzukowcy.
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 6:32 pm przez Wilki, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: wieprzowina » czw mar 11, 2010 2:08 pm

Jeden kupuje rower za 10-15 kzł, drugi samochód, trzeci lustrzankę, czwarty modele do sklejania. Hobby to spiralna karuzela kosztów bez sensu dla postronnych.
Kiedyś już napisałem że w gołodupstwie nie ma nic złego dopóki się doń ideologii nie dorabia. Dość banalnym zjawiskiem jest psychiczne rekompensowanie sobie niedostatków tego co się ma. Ale rower Wigry 3 wcale nie będzie tak dobry do downhillu jak np Specialized. Zenit ze swoim standardowym obiektywem Helios nie będzie rysował tak jak szkło w Leice.
Wszystkie te surogaty mogą dać użytkownikowi tyle samo radości w użytkowaniu. Ale żenujące jest dla mnie wysłuchiwanie że "prawie" jest wpyte i najlepsze na świecie.
Właśnie dołączył dziś nowy użytkownik honka. Kupił za tysiaka z silnikiem 1,6 i popsutym reduktorem ale ma
polski samochód,zostawiający w bagnie większość Japonskich czy innych samochodów
No ja pier...ole. :lol: Niech się chłop cieszy.
Ten model to raczej do lansu.
nie rozumiem. Co w nim jest do lansu? z plastiku jest czy co? - jest super wyposażony i za półdarmo.
Star 660 odchudzony dwubębnowy
kiepsko widzę ale nie mogę tam zauważyć drugiego bębna. Do tego jeszcze brak hamulca a te wyciągarki nie są samohamowne. A na dokładkę montując pod autem trzeba albo robić klapę inspekcyjną w podłodze albo montować wyciągarkę z układaczem liny. Dodatkowe kg.
Wicher&Baba udowodnili klasyfikacją wręcz coś przeciwnego
To był taki uroczy czas kiedy wyścigi były jeszcze osiągalne dla ludu. Już się skończył na rzecz pełnego zawodowstwa. Choć i ciężko było mówić że to honker - bo z niego kawałek ramy i kawałek budy został. Gdyby mieli kabinę od piżota 206 to by się mówiło że to piżot startuje?
Udoskonalanie? dla mnie to ma inne znaczenie niż doklejanie brewek z allegro do golfika II

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: CrOOchy » czw mar 11, 2010 5:55 pm

nie no mosty honkerowskie mają przecie
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: A.F. » pt mar 12, 2010 8:43 am

A mnie nie interesują żadne ofrołdy w bagnie po szyby.
Jakby mnie interesowały, to bym se Samuraja kupił.
Mnie interesuje, żebym mógł dojechać tam, gdzie chcę.
I żeby 3 - 4 osoby mogły se spać w środku, każda na swoim wyrku.
Przy takich założenianiach nikt mnie nie przekona, że istnieje prosta :wink: alternatywa dla Honka.
Nawet Pan Prezydent mnie nie przekona... no, może zwłaszcza Pan Prezydent :)21
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: wieprzowina » pt mar 12, 2010 9:09 am

sam wiesz do czego ja używam. Z drugiej strony trochę męczy że dziennie po dobrych drogach, by nie paść można zrobić max 700km.

smokm11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 06, 2010 2:44 pm

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: smokm11 » pt mar 12, 2010 11:04 am

Wilki pisze: Dział sprzedaży i marketingu? Proponuję do tej przystawki zaprojektować fajny mechanik z dobrą ceną a klientów będzie full. Jak zadacie pytania wprost co można ulepszyć albo czego brakuje to chętnie odpowiemy :wink: :)21
DT- brawa za czujność :roll:
wieprzowina pisze::
PS
Jakby kto już chciał kupić to niech wcześniej odkręci dekielek z tyłu reduktora i zobaczy czy ma koronkowe wyjście wałka wejściowego. Stare reduktory w niemal 100% przypadków nie miały, nie wszystkie nowe mają. Bez tego przystawka nie będzie robić.
Zgadza się, do przystawki trzeba niestety wymienić wałek wejściowy na nowy dostosowany do niej.
Wilki pisze:" Jakby dobrze rozeznali potrzeby, to przy okazji mogą wypełnić lukę. Jak nie oni to Chinole wejdą ze swoimi produktami, ale nie sądzę, że dopasowanymi do Honkera.

BTW kto produkuje (produkował) mosty hipoidalne do Honkera i Lublina? Wiemy, ze mechanizmy różnicowe do nich to Polmo, a resztę?
Z tego co wypytałem starszych znawców tematu to mosty montowane były w całości w fabryce w Lublinie, ale nie bardzo potrafił mi ktokolwiek powiedzieć czy również elementy robili u siebie czy tylko składali wszystko w całość.

Korzystając z obecności wielu znawców, praktyków tematu pozwolę sobie zadać kilka pytań:
1. W jakiej części honkerów montowane były polskie reduktory? i jak wypadają w porównaniu z innymi reduktorami? wiadomo oczywiście,że z czasem konstrukcja ulegała zmianie, zamieniono tulejki teflonowe na złożenia igiełkowe, zmianie uległy tez moduły i kąty uzębienia, mechanizm różnicowy z 2 na 4satelitowy.

2. Jakie zastosowanie może mieć lub ma w waszych Honkach przystawka odbioru mocy?- Historia czy przyszłość?

3. Ktoś wspomniał, że większość mostów ma mechanizmy różnicowe starego typu, czyli jakie? jest możliwość zamontowania mechanizmu 4 satelitowego do tych mostów z lub bez blokady? no i jaka tam jest przekładnia łukowa? Żukowska, Warszawowska , jakie przełożenie?

Chce mieć jasne rozeznanie w temacie, żeby nie pytać dwa razy, swego czasu robiliśmy przekładnie do Syreny, Żuka i Warszawy, UAZa więc można to jeszcze odkopać.

Jak trafnie zauważył "wieprzowina" części z dobrych materiałów i precyzyjne muszą mieć swoją wartość, ale uspakajam, idzie wiosna, ceny spadają.
obróbka cieplno-chemiczna
Przekładnie hipoidalne
Skrzynia rozdzielcza HONKER, naprawa, modyfikacja

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: wieprzowina » pt mar 12, 2010 11:23 am

że z czasem konstrukcja ulegała zmianie, zamieniono tulejki teflonowe na złożenia igiełkowe, zmianie uległy tez moduły i kąty uzębienia, mechanizm różnicowy z 2 na 4satelitowy.
tulejki mosiężne zamieniono na złożenie igiełkowe. Pogorszyło to trwałość reduktora. Nie wytrzymują igiełki łożyskujące zębatkę biegów terenowych. Główną czynnością remontową jest tulejowanie tych trybów - na takie jakie były w pierwotnej wersji. W nowych reduktorach zmienił się na niekorzyść rygor jakościowy materiału. W połączeniu z delikatniejszym "uzębieniem" (zęby są skośnie profilowane) reduktory nowego typu mimo iż dużo cichsze są mniej trwałe. Wg szefa Motorpolu zyskały na wartości reduktory starego typu.
Mechanizm różnicowy się nie zmienił - 2 satelity.
jest możliwość zamontowania mechanizmu 4 satelitowego do tych mostów z lub bez blokady
jest - z uaza. 4 satelitowy bez blokady lub krzywkowy samoczynnie blokowany. Problemem może być rozstaw śrub koła talerzowego, ale są też pasujące bez problemów.

Awatar użytkownika
Wilki
Posty: 358
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:33 am
Lokalizacja: Opole

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: Wilki » pt mar 12, 2010 8:29 pm

smokm11 pisze: DT- brawa za czujność :roll:
Witamy kolegę i przedstawiciela POLSKIEGO przemysłu motoryzacyjnego (choć tylko dodatków). Duży u mnie plus za zainteresowanie takimi szaraczkami (klientami :wink:). W nagrodę podpowiem, że na dziale Niwy toczy się dyskusja o blokadach do mniej. Pole do popisu dla was. Chłopcy kombinują jak tu z ciemnej strony Rosji coś ściągnąć do swoich złomów. Przećwiczyliście już Uaza to i Nivkę dacie radę. W UAZach też jest reduktor z Polmo obecny w zmotach. I bardzo dobrze, że DT - mam nadzieję, ze kompetentne odpowiedzi będziemy otrzymywać. Moje doświadczenia z DS są takie sobie, nie wszystko dostałem co zamawiałem.
smokm11 pisze: Z tego co wypytałem starszych znawców tematu to mosty montowane były w całości w fabryce w Lublinie, ale nie bardzo potrafił mi ktokolwiek powiedzieć czy również elementy robili u siebie czy tylko składali wszystko w całość.
Tyle lat produkcji w Polsce i wszystko utajnione, a ludzi co coś wiedzieli pewnie Intrall na Syberię ze sobą zabrał :)21. Dobrze, że chociaż wasza firma trzymała się od tego szemranego interesu trochę dalej.

Ad. 1
Inne reduktory w Honkerze to obecnie margines, jeżeli jeszcze działa. Ja miałem Borg Warnera i nie dałem rady znaleźć części zamiennych. Stare są makabrycznie głośne w jeździe na czarnym, ale w terenie to już nie ma znaczenia. Plus za blokadę centralną i wyjście do PTO. O innych się nie wypowiadam, bo nie stosowałem. W zasłyszanych opiniach w środowisku to od Patrola są wzorcowe.

Ad. 2
Ja PTO wykorzystam do mechanika. Podejrzewam, że jak większość.

Ad. 3
Chętnie wrzuciłbym do starego mostu na przód i tył cztery satelity z blokadą (najlepiej załączaną pneumatycznie) :)21 niż rzeźbić samemu.

Jak ciebie to interesuje to mogę podać linki na maila, gdzie takowe pomysły do UAZa przećwiczono w domowych warunkach. W nagrodę chętnie będę testerem :)21 products made in Polmo

Acha! Będę pierwszy do zakupu (z rabatem) :wink: jeżeli stworzycie mechanika z aluminium i gotowym wyjściem na dwa bębny jak na zdjęciu kilka linków wyżej (poprawiłem już zdjęcie). Mechanik od Stara ma wzięcie za big power i niezajebliwość. Jeszcze wyżej notowany jest z BRDMa za lekkość (aluminium) Obrazek. Obudowy aluminiowe umiecie robić, kółka zębate, łożyska i wałki też, tylko ślimaka jeszcze dorobić lub kupić i sprzedawać na cały świat :)21. Trzeba tylko plany techniczne wykraść z WZM Siemianowice Śląskie co chyba nie będzie trudne, bo oni już tylko tłuką Rosomaki
Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.

Awatar użytkownika
Wilki
Posty: 358
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:33 am
Lokalizacja: Opole

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: Wilki » pt mar 12, 2010 8:44 pm

A.F. pisze: Przy takich założenianiach nikt mnie nie przekona, że istnieje prosta :wink: alternatywa dla Honka.
:)12 SUPERHonkerSUPER - wiadomo
A.F. pisze: Nawet Pan Prezydent mnie nie przekona... no, może zwłaszcza Pan Prezydent
że czarne jest czarne, a białe białe? :wink:
A ja mam haka na każdego i to ja będę KRÓL :)17
Obrazek
Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.

smokm11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 06, 2010 2:44 pm

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: smokm11 » wt kwie 13, 2010 6:44 am

wieprzowina pisze:
że z czasem konstrukcja ulegała zmianie, zamieniono tulejki teflonowe na złożenia igiełkowe, zmianie uległy tez moduły i kąty uzębienia, mechanizm różnicowy z 2 na 4satelitowy.
...Mechanizm różnicowy się nie zmienił - 2 satelity.
Od początku roku 2000 są tylko montowane mechanizmy różnicowe 4 satelitowe w skrzyni rozdzielczej, co znacznie polepsza ich trwałość.
obróbka cieplno-chemiczna
Przekładnie hipoidalne
Skrzynia rozdzielcza HONKER, naprawa, modyfikacja

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.

Post autor: wieprzowina » wt kwie 13, 2010 12:44 pm

Nie rozbierałem swojego nowego reduktora, ale dość wiarygodna osoba twierdziła że się nie zmienił.
edit
zwracam honor - faktycznie 4 -satelitowy

http://www.allegro.pl/item998063809_mec ... onker.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość