Nowa skrzynka rozdzielcza.
Moderator: Marcin-Kraków
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
http://img459.imageshack.us/my.php?imag ... 0103em.jpg
@honki.
Czemu masz tak nisko miske od oleju?? czy to przez to ze resorki siadły???
@honki.
Czemu masz tak nisko miske od oleju?? czy to przez to ze resorki siadły???
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Wygląda na to,że Czesi mają już prototyp z dopinanym przodem. http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
Przystawkę odbioru mocy oryginalną do skrzyni rozdzielczej można dostać w Polmo Gniezno, mają trochę na magazynie. Kontaktujcie się z nimi http://www.polmo.comLechtak pisze:Co do wyciągarki wygląda sążnietylko skąd wziąć element (przystawke) skrzyni rozdzielczej
Czy te dwie dzwignie ręcznego to każda na osobne koło ? czy to znaczy ze jak jedno koło jest w górze można je zablokować poczym koło przyklejone do gruntu walczy z ciężarem Honka
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
Dział sprzedaży i marketingu? Proponuję do tej przystawki zaprojektować fajny mechanik z dobrą ceną a klientów będzie full. Jak zadacie pytania wprost co można ulepszyć albo czego brakuje to chętnie odpowiemysmokm11 pisze: Przystawkę odbioru mocy oryginalną do skrzyni rozdzielczej można dostać w Polmo Gniezno, mają trochę na magazynie. Kontaktujcie się z nimi http://www.polmo.com


Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.


Mechanik w aucie, które gównianie nadaje się do jakiegoś ekstremu jest bez sensu jak lokata... Tzn miał sens gdy elektryczne wyciągarki zaczynały się od 4 kpln.
Wojo też nie kupi, bo nowe honki z woja przystawki w sporej części miały, a w woju nie lebiodkami wyciąga się wtopione auta.

A reszta użytkowników też nie kupi, bo podobnie jak w przypadku uazów jest nimi z racji ceny, więc i nie będzie miała chęci ni możliwości podwajać wartości

PS
Jakby kto już chciał kupić to niech wcześniej odkręci dekielek z tyłu reduktora i zobaczy czy ma koronkowe wyjście wałka wejściowego. Stare reduktory w niemal 100% przypadków nie miały, nie wszystkie nowe mają. Bez tego przystawka nie będzie robić.
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
"Pojechał pierwszy sprzedawca butów do Afryki i przesyła telegram: Nie ma rynku zbytu - tu nikt nie chodzi w butach! Wysłali drugiego. Ten napisał: Rynek zbytu jest ogromny! Tu nikt nie ma butów!"
Jak przejrzysz forum to zauważysz, że wielu chciałoby mieć mechanika, tylko cena, motanie i ciężar dołują. Mechanik z dwoma bębnami zastępuje dwie wyciągarki na przód i tył. Suma ciężaru na korzyść mechanika. Nie wnikam nad wyższością jednej i drugiej wyciągarki. Po drugie wielu kombinuje z Honkerowskim reduktorem w swoich zmotach z dolnego przedziału finansowego. Reduktor ma zalety: blokada centralna i przystosowany do PTO. Nowe PTO też jest dostępne w cenie używek i samoróbek do innych reduktorów. Ja chętnie widziałbym w swoim Honku mosty z blokadami z tyłu i przodu z mechanizmem różnicowym 4 satelitowym. Jaki jest wybór? Kupić nówki hipoidalne? Absurd cenowy, a używki są nie do dostania. Kombinować ze starymi mostami - blokady domowej produkcji? Pomysł taki sobie, gdy półośki słabe, krzyżaki i dyfer. Wsadzić od Lublina 3,5t? Jest tylko tylny. Wymienić na solidne od GRata? Wtedy zmiana reduktora. W Australii i USA robia różne KITy poprawiające producenta i nie źle sprzedają swoje produkty. Weź pod uwagę, że użytkowników starych mostów jest ogromna przewaga nad tymi z hipoidalnymi. A czy zbyt będzie lepszy, czy gorszy to już kwestia ceny. Polmo ma potencjał, park maszynowy i technologię. Jakby dobrze rozeznali potrzeby, to przy okazji mogą wypełnić lukę. Jak nie oni to Chinole wejdą ze swoimi produktami, ale nie sądzę, że dopasowanymi do Honkera.
BTW kto produkuje (produkował) mosty hipoidalne do Honkera i Lublina? Wiemy, ze mechanizmy różnicowe do nich to Polmo, a resztę?

Jak przejrzysz forum to zauważysz, że wielu chciałoby mieć mechanika, tylko cena, motanie i ciężar dołują. Mechanik z dwoma bębnami zastępuje dwie wyciągarki na przód i tył. Suma ciężaru na korzyść mechanika. Nie wnikam nad wyższością jednej i drugiej wyciągarki. Po drugie wielu kombinuje z Honkerowskim reduktorem w swoich zmotach z dolnego przedziału finansowego. Reduktor ma zalety: blokada centralna i przystosowany do PTO. Nowe PTO też jest dostępne w cenie używek i samoróbek do innych reduktorów. Ja chętnie widziałbym w swoim Honku mosty z blokadami z tyłu i przodu z mechanizmem różnicowym 4 satelitowym. Jaki jest wybór? Kupić nówki hipoidalne? Absurd cenowy, a używki są nie do dostania. Kombinować ze starymi mostami - blokady domowej produkcji? Pomysł taki sobie, gdy półośki słabe, krzyżaki i dyfer. Wsadzić od Lublina 3,5t? Jest tylko tylny. Wymienić na solidne od GRata? Wtedy zmiana reduktora. W Australii i USA robia różne KITy poprawiające producenta i nie źle sprzedają swoje produkty. Weź pod uwagę, że użytkowników starych mostów jest ogromna przewaga nad tymi z hipoidalnymi. A czy zbyt będzie lepszy, czy gorszy to już kwestia ceny. Polmo ma potencjał, park maszynowy i technologię. Jakby dobrze rozeznali potrzeby, to przy okazji mogą wypełnić lukę. Jak nie oni to Chinole wejdą ze swoimi produktami, ale nie sądzę, że dopasowanymi do Honkera.
BTW kto produkuje (produkował) mosty hipoidalne do Honkera i Lublina? Wiemy, ze mechanizmy różnicowe do nich to Polmo, a resztę?
Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
...bo widzisz wszelkie hobby motoryzacyjne to bardzo drogie zamiłowania.
Piszesz że wielu chciało by mieć mechanika - w czym problem - niech se kupią.
A ja wolałbym Angeline Joile w sypialni - ale z tym jest już problem.
Wielu chciałoby mieć nowego honka - w czym problem, jest na allegro i to mega wypasionej wersji max -z klatką, pneumatycznym zawieszeniem, wyciągarką - za ok 30tyś. - chętnych nie ma
no bo kto widział 30 tyś?! - kurde honk powinien kosztować max piątke.
Podobie most z blokadą 8 koła za nówkę
?? skoro za całego zapłaciłem 5
Tak BTW pełen kit do instalacji blokady "australijskiej" firmy razem z kompresorem i wzmocnionymi półosiami kosztuje jeszcze więcej.
zjadłem zęby na honkach i wyrosłem z bredzenia jaki to cud świata. Kupiłem, bo ileś tam lat temu wyboru nie było. Tzn był ale nie stać mnie było. Nie będę więc do swojego gołodupstwa dorabiał ideologii jak ci co zakładają spojler z tektury do pf126p i tweirdzą że robi lepiej od subaru.
I tak przynajmniej nie kręciłem bata z gówna tylko kupiłem do niego nowe oryginalne mosty, silnik, reduktor, wały, układ kierowniczy, hamulcowy itd
Pewnie totalny bezsens, ale to co zobaczyłem i przeżyłem podróżując - bezcenne.
Ilu jest w kraju ludzi mających w prywatnym posiadaniu honka i skłonnych do wydania paru złotych żeby go poprawić. 2? 5? 10?
Kto Ci zrobi tanio solidną część mechaniczną, z dobrego gatunkowo materiału przy niewielkim nakładzie??!!
Dwubębnowy mechanik ze stara 266 z łożem - coś pod 200kg. Pewnie można odchudzić, ale do tego wały, przystawka, hamulec, prowadnice. Kompletna wyciągarka elektryczna - ok 40kg
Mosty hipoidalne składa iluśtam kooperantów.

Piszesz że wielu chciało by mieć mechanika - w czym problem - niech se kupią.
A ja wolałbym Angeline Joile w sypialni - ale z tym jest już problem.

Wielu chciałoby mieć nowego honka - w czym problem, jest na allegro i to mega wypasionej wersji max -z klatką, pneumatycznym zawieszeniem, wyciągarką - za ok 30tyś. - chętnych nie ma

Podobie most z blokadą 8 koła za nówkę


Tak BTW pełen kit do instalacji blokady "australijskiej" firmy razem z kompresorem i wzmocnionymi półosiami kosztuje jeszcze więcej.
zjadłem zęby na honkach i wyrosłem z bredzenia jaki to cud świata. Kupiłem, bo ileś tam lat temu wyboru nie było. Tzn był ale nie stać mnie było. Nie będę więc do swojego gołodupstwa dorabiał ideologii jak ci co zakładają spojler z tektury do pf126p i tweirdzą że robi lepiej od subaru.
I tak przynajmniej nie kręciłem bata z gówna tylko kupiłem do niego nowe oryginalne mosty, silnik, reduktor, wały, układ kierowniczy, hamulcowy itd
Pewnie totalny bezsens, ale to co zobaczyłem i przeżyłem podróżując - bezcenne.
Ilu jest w kraju ludzi mających w prywatnym posiadaniu honka i skłonnych do wydania paru złotych żeby go poprawić. 2? 5? 10?

Kto Ci zrobi tanio solidną część mechaniczną, z dobrego gatunkowo materiału przy niewielkim nakładzie??!!

Dwubębnowy mechanik ze stara 266 z łożem - coś pod 200kg. Pewnie można odchudzić, ale do tego wały, przystawka, hamulec, prowadnice. Kompletna wyciągarka elektryczna - ok 40kg
Mosty hipoidalne składa iluśtam kooperantów.
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
Jeden kupuje rower za 10-15 kzł, drugi samochód, trzeci lustrzankę, czwarty modele do sklejania. Hobby to spiralna karuzela kosztów bez sensu dla postronnych.wieprzowina pisze:...bo widzisz wszelkie hobby motoryzacyjne to bardzo drogie zamiłowania.![]()
Problemem jest właśnie cena, dlatego kombinują z używanymi od Stara lub przekładniami przemysłowymi. Mało kto kupuje nówkę.wieprzowina pisze:Piszesz że wielu chciało by mieć mechanika - w czym problem - niech se kupią.
Kwestia popytu i podaży. Ten model to raczej do lansu.wieprzowina pisze:Wielu chciałoby mieć nowego honka - w czym problem, jest na allegro i to mega wypasionej wersji max -z klatką, pneumatycznym zawieszeniem, wyciągarką - za ok 30tyś. - chętnych nie mano bo kto widział 30 tyś?! - kurde honk powinien kosztować max piątke.
wieprzowina pisze: Dwubębnowy mechanik ze stara 266 z łożem - coś pod 200kg. Pewnie można odchudzić, ale do tego wały, przystawka, hamulec, prowadnice. Kompletna wyciągarka elektryczna - ok 40kg

Star 660 odchudzony dwubębnowy. Do wyciągarki elektrycznej (2x): 2x płyta, akumulator chyba więcej wychodzi.
A co do opinii, że Honker dupa w off roadzie to Wicher&Baba udowodnili klasyfikacją wręcz coś przeciwnego. Honk Michała...G po modyfikacjach udowadnia, że w terenie robi. Do extremu to i Patrola lub innego trzeba przerobić, choć fakt że Honker tutaj to pomyłka. W każdym modelu użytkownicy wymieniają to co słabe i wprowadzają modyfikacje, nie żadko podwajając lub potrajając wyjściową cenę złomu.
Nie biję pokłonów codziennie rano do SUPERHonkerSUPER. Ma wady, ma zalety. Póki co widzę więcej zalet. Dlatego cieszyłbym się, gdybym miał większe możliwości udoskonalania Honkera jak suzukowcy.
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 6:32 pm przez Wilki, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
Kiedyś już napisałem że w gołodupstwie nie ma nic złego dopóki się doń ideologii nie dorabia. Dość banalnym zjawiskiem jest psychiczne rekompensowanie sobie niedostatków tego co się ma. Ale rower Wigry 3 wcale nie będzie tak dobry do downhillu jak np Specialized. Zenit ze swoim standardowym obiektywem Helios nie będzie rysował tak jak szkło w Leice.Jeden kupuje rower za 10-15 kzł, drugi samochód, trzeci lustrzankę, czwarty modele do sklejania. Hobby to spiralna karuzela kosztów bez sensu dla postronnych.
Wszystkie te surogaty mogą dać użytkownikowi tyle samo radości w użytkowaniu. Ale żenujące jest dla mnie wysłuchiwanie że "prawie" jest wpyte i najlepsze na świecie.
Właśnie dołączył dziś nowy użytkownik honka. Kupił za tysiaka z silnikiem 1,6 i popsutym reduktorem ale ma
No ja pier...ole.polski samochód,zostawiający w bagnie większość Japonskich czy innych samochodów

nie rozumiem. Co w nim jest do lansu? z plastiku jest czy co? - jest super wyposażony i za półdarmo.Ten model to raczej do lansu.
kiepsko widzę ale nie mogę tam zauważyć drugiego bębna. Do tego jeszcze brak hamulca a te wyciągarki nie są samohamowne. A na dokładkę montując pod autem trzeba albo robić klapę inspekcyjną w podłodze albo montować wyciągarkę z układaczem liny. Dodatkowe kg.Star 660 odchudzony dwubębnowy
To był taki uroczy czas kiedy wyścigi były jeszcze osiągalne dla ludu. Już się skończył na rzecz pełnego zawodowstwa. Choć i ciężko było mówić że to honker - bo z niego kawałek ramy i kawałek budy został. Gdyby mieli kabinę od piżota 206 to by się mówiło że to piżot startuje?Wicher&Baba udowodnili klasyfikacją wręcz coś przeciwnego
Udoskonalanie? dla mnie to ma inne znaczenie niż doklejanie brewek z allegro do golfika II
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
nie no mosty honkerowskie mają przecie
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
A mnie nie interesują żadne ofrołdy w bagnie po szyby.
Jakby mnie interesowały, to bym se Samuraja kupił.
Mnie interesuje, żebym mógł dojechać tam, gdzie chcę.
I żeby 3 - 4 osoby mogły se spać w środku, każda na swoim wyrku.
Przy takich założenianiach nikt mnie nie przekona, że istnieje prosta
alternatywa dla Honka.
Nawet Pan Prezydent mnie nie przekona... no, może zwłaszcza Pan Prezydent
Jakby mnie interesowały, to bym se Samuraja kupił.
Mnie interesuje, żebym mógł dojechać tam, gdzie chcę.
I żeby 3 - 4 osoby mogły se spać w środku, każda na swoim wyrku.
Przy takich założenianiach nikt mnie nie przekona, że istnieje prosta

Nawet Pan Prezydent mnie nie przekona... no, może zwłaszcza Pan Prezydent

VW T4 syncro, 2.4D, long 

-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
sam wiesz do czego ja używam. Z drugiej strony trochę męczy że dziennie po dobrych drogach, by nie paść można zrobić max 700km.
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
DT- brawa za czujnośćWilki pisze: Dział sprzedaży i marketingu? Proponuję do tej przystawki zaprojektować fajny mechanik z dobrą ceną a klientów będzie full. Jak zadacie pytania wprost co można ulepszyć albo czego brakuje to chętnie odpowiemy![]()

Zgadza się, do przystawki trzeba niestety wymienić wałek wejściowy na nowy dostosowany do niej.wieprzowina pisze::
PS
Jakby kto już chciał kupić to niech wcześniej odkręci dekielek z tyłu reduktora i zobaczy czy ma koronkowe wyjście wałka wejściowego. Stare reduktory w niemal 100% przypadków nie miały, nie wszystkie nowe mają. Bez tego przystawka nie będzie robić.
Z tego co wypytałem starszych znawców tematu to mosty montowane były w całości w fabryce w Lublinie, ale nie bardzo potrafił mi ktokolwiek powiedzieć czy również elementy robili u siebie czy tylko składali wszystko w całość.Wilki pisze:" Jakby dobrze rozeznali potrzeby, to przy okazji mogą wypełnić lukę. Jak nie oni to Chinole wejdą ze swoimi produktami, ale nie sądzę, że dopasowanymi do Honkera.
BTW kto produkuje (produkował) mosty hipoidalne do Honkera i Lublina? Wiemy, ze mechanizmy różnicowe do nich to Polmo, a resztę?
Korzystając z obecności wielu znawców, praktyków tematu pozwolę sobie zadać kilka pytań:
1. W jakiej części honkerów montowane były polskie reduktory? i jak wypadają w porównaniu z innymi reduktorami? wiadomo oczywiście,że z czasem konstrukcja ulegała zmianie, zamieniono tulejki teflonowe na złożenia igiełkowe, zmianie uległy tez moduły i kąty uzębienia, mechanizm różnicowy z 2 na 4satelitowy.
2. Jakie zastosowanie może mieć lub ma w waszych Honkach przystawka odbioru mocy?- Historia czy przyszłość?
3. Ktoś wspomniał, że większość mostów ma mechanizmy różnicowe starego typu, czyli jakie? jest możliwość zamontowania mechanizmu 4 satelitowego do tych mostów z lub bez blokady? no i jaka tam jest przekładnia łukowa? Żukowska, Warszawowska , jakie przełożenie?
Chce mieć jasne rozeznanie w temacie, żeby nie pytać dwa razy, swego czasu robiliśmy przekładnie do Syreny, Żuka i Warszawy, UAZa więc można to jeszcze odkopać.
Jak trafnie zauważył "wieprzowina" części z dobrych materiałów i precyzyjne muszą mieć swoją wartość, ale uspakajam, idzie wiosna, ceny spadają.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
tulejki mosiężne zamieniono na złożenie igiełkowe. Pogorszyło to trwałość reduktora. Nie wytrzymują igiełki łożyskujące zębatkę biegów terenowych. Główną czynnością remontową jest tulejowanie tych trybów - na takie jakie były w pierwotnej wersji. W nowych reduktorach zmienił się na niekorzyść rygor jakościowy materiału. W połączeniu z delikatniejszym "uzębieniem" (zęby są skośnie profilowane) reduktory nowego typu mimo iż dużo cichsze są mniej trwałe. Wg szefa Motorpolu zyskały na wartości reduktory starego typu.że z czasem konstrukcja ulegała zmianie, zamieniono tulejki teflonowe na złożenia igiełkowe, zmianie uległy tez moduły i kąty uzębienia, mechanizm różnicowy z 2 na 4satelitowy.
Mechanizm różnicowy się nie zmienił - 2 satelity.
jest - z uaza. 4 satelitowy bez blokady lub krzywkowy samoczynnie blokowany. Problemem może być rozstaw śrub koła talerzowego, ale są też pasujące bez problemów.jest możliwość zamontowania mechanizmu 4 satelitowego do tych mostów z lub bez blokady
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
Witamy kolegę i przedstawiciela POLSKIEGO przemysłu motoryzacyjnego (choć tylko dodatków). Duży u mnie plus za zainteresowanie takimi szaraczkami (klientamismokm11 pisze: DT- brawa za czujność![]()

Tyle lat produkcji w Polsce i wszystko utajnione, a ludzi co coś wiedzieli pewnie Intrall na Syberię ze sobą zabrałsmokm11 pisze: Z tego co wypytałem starszych znawców tematu to mosty montowane były w całości w fabryce w Lublinie, ale nie bardzo potrafił mi ktokolwiek powiedzieć czy również elementy robili u siebie czy tylko składali wszystko w całość.

Ad. 1
Inne reduktory w Honkerze to obecnie margines, jeżeli jeszcze działa. Ja miałem Borg Warnera i nie dałem rady znaleźć części zamiennych. Stare są makabrycznie głośne w jeździe na czarnym, ale w terenie to już nie ma znaczenia. Plus za blokadę centralną i wyjście do PTO. O innych się nie wypowiadam, bo nie stosowałem. W zasłyszanych opiniach w środowisku to od Patrola są wzorcowe.
Ad. 2
Ja PTO wykorzystam do mechanika. Podejrzewam, że jak większość.
Ad. 3
Chętnie wrzuciłbym do starego mostu na przód i tył cztery satelity z blokadą (najlepiej załączaną pneumatycznie)

Jak ciebie to interesuje to mogę podać linki na maila, gdzie takowe pomysły do UAZa przećwiczono w domowych warunkach. W nagrodę chętnie będę testerem

Acha! Będę pierwszy do zakupu (z rabatem)



Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
A.F. pisze: Przy takich założenianiach nikt mnie nie przekona, że istnieje prostaalternatywa dla Honka.

że czarne jest czarne, a białe białe?A.F. pisze: Nawet Pan Prezydent mnie nie przekona... no, może zwłaszcza Pan Prezydent

A ja mam haka na każdego i to ja będę KRÓL


Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
Od początku roku 2000 są tylko montowane mechanizmy różnicowe 4 satelitowe w skrzyni rozdzielczej, co znacznie polepsza ich trwałość.wieprzowina pisze:...Mechanizm różnicowy się nie zmienił - 2 satelity.że z czasem konstrukcja ulegała zmianie, zamieniono tulejki teflonowe na złożenia igiełkowe, zmianie uległy tez moduły i kąty uzębienia, mechanizm różnicowy z 2 na 4satelitowy.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Nowa skrzynka rozdzielcza.
Nie rozbierałem swojego nowego reduktora, ale dość wiarygodna osoba twierdziła że się nie zmienił.
edit
zwracam honor - faktycznie 4 -satelitowy
http://www.allegro.pl/item998063809_mec ... onker.html
edit
zwracam honor - faktycznie 4 -satelitowy
http://www.allegro.pl/item998063809_mec ... onker.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość