Ile to pali

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Wilki
Posty: 358
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:33 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Wilki » wt lut 14, 2006 10:51 am

Iveco TD z '91 2x4 na trasie 80-90 km przez 300 km spalił w lecie 9 l, trybie mieszanym miasto - poza 10 l.

Krzyś2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: puszcza (Kampinoska)

Post autor: Krzyś2 » sob lut 18, 2006 8:57 pm

Witam,mam honka z silnikiem 2.3 mercedesa ale palił średnio 30 :o l gazu przy jeździe 60 km/h.Włożyłem 2.5 l diesla i jest oszczędniejszy , chciałbym założyć ręczne sprzęgła na przedni most to byłby oszczędniejszy ale niewiem od czego pasują(będę wdzięczny za info)

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » sob lut 18, 2006 9:27 pm

Ten 2,3l to był od beczki, czy od 124? 4 czy 5 biegów?
Ja mam też od beczki 2,3 i pali 24L

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob lut 18, 2006 10:11 pm

jeżeli masz skrzynie rozdzilczą z tczewa to jak załozysz sprzegła ręczne to i tak nic to nie zmieni bo przedni most i tak będzie sie kręcił ...

a tak wogule to CO TO ZA NICK :o

Żeby mi tu pomyłek nie było potem ...

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » sob lut 18, 2006 10:24 pm

Byliśmy u Ciebie o 9 00, a Ciebie nie było :evil:

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » sob lut 18, 2006 10:26 pm

Krzyś2 pisze:Witam,mam honka z silnikiem 2.3 mercedesa ale palił średnio 30 :o l gazu przy jeździe 60 km/h.Włożyłem 2.5 l diesla i jest oszczędniejszy , chciałbym założyć ręczne sprzęgła na przedni most to byłby oszczędniejszy ale niewiem od czego pasują(będę wdzięczny za info)

Ili pali ten 2,5?
TD czy tylko D

Krzyś2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: puszcza (Kampinoska)

Post autor: Krzyś2 » ndz lut 19, 2006 10:26 am

Silnik 2.3 był z beczki,aten 2.5 też ale pali od 11 do 15 litrów ropy.Reduktor nie wiem czy jest z tczewa bo nie wnikałem tak głęboko.Pozatym wszystko jest ok

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » ndz lut 19, 2006 10:48 am

Widzę ,że trójmiasto w potęgę honkerową rośnie :D :lol: :D
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 19, 2006 6:53 pm

honki pisze:Byliśmy u Ciebie o 9 00, a Ciebie nie było :evil:
bo prezesom wszystko wolno a szczegulnie w soboty jak żadnych zaplanowanych min nie ma...... zaspało mi sie no i co..... trza było przyjechać o 10 ...już byłem :)21

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 19, 2006 6:54 pm

Krzyś2 pisze:Silnik 2.3 był z beczki,aten 2.5 też ale pali od 11 do 15 litrów ropy.Reduktor nie wiem czy jest z tczewa bo nie wnikałem tak głęboko.Pozatym wszystko jest ok
no to powiedz z którego roku masz honusia i czy masz stału napęd na 4 koła?

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » ndz lut 19, 2006 7:17 pm

krzyś pisze:
honki pisze:Byliśmy u Ciebie o 9 00, a Ciebie nie było :evil:
bo prezesom wszystko wolno a szczegulnie w soboty jak żadnych zaplanowanych min nie ma...... zaspało mi sie no i co..... trza było przyjechać o 10 ...już byłem :)21

Noto fajnie. Cekaliśmy do 9, chba 55

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 19, 2006 7:18 pm

buuuuu 10,02 byłem już w srodku ....wiem bo naprzeciw wisi zegar :)21

Krzyś2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: puszcza (Kampinoska)

Post autor: Krzyś2 » ndz lut 19, 2006 8:38 pm

Mój honk jest z 90 roku,przedni napęd się załącza ale most i tak się kręci,wiec myśle nad hubami ale nie wiem czy da się cos dopasować,chyba go sprzedam jak nie zacznie mniej palić.A do tego mosty mam od benzyny a włożyłem diesla i telepie sie 60 żeby silnik nie wyskoczył z ramy :(

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 19, 2006 10:00 pm

czyli rozumiem że skrzynei redukcyjna masz zespoloną ze skrzynią biegów? nie jest ona napędzana wałkiem takim jak do mostów idą?

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » ndz lut 19, 2006 10:06 pm

Krzyś2 pisze:Mój honk jest z 90 roku,przedni napęd się załącza ale most i tak się kręci,wiec myśle nad hubami ale nie wiem czy da się cos dopasować,chyba go sprzedam jak nie zacznie mniej palić.A do tego mosty mam od benzyny a włożyłem diesla i telepie sie 60 żeby silnik nie wyskoczył z ramy :(
Coś chyba pomieszałeś :o
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 19, 2006 10:08 pm

niekoniecznie pomieszał....

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » ndz lut 19, 2006 10:09 pm

krzyś pisze:niekoniecznie pomieszał....
czyli???
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 19, 2006 10:11 pm

moze ma reduktor Borg-a

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » ndz lut 19, 2006 10:13 pm

no ale jak zapiął napęd - to chyba ma się kręcić :-?
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 19, 2006 10:14 pm

oj widze że nei czytasz ze zrozumieniem ....poczytaj , pomyśl

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » ndz lut 19, 2006 10:21 pm

krzyś pisze:moze ma reduktor Borg-a
Nic nie pasuje - ten reduktor był spinany na stałe z silnikiem TD IVECO
a on pisze o mostach od benzyny czyli bez sprzęgiełek :-?
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » ndz lut 19, 2006 10:22 pm

krzyś pisze:oj widze że nei czytasz ze zrozumieniem ....poczytaj , pomyśl
Podpowiedz co Ty wymyśliłeś??
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Post autor: honki » ndz lut 19, 2006 10:25 pm

krzyś pisze:buuuuu 10,02 byłem już w srodku ....wiem bo naprzeciw wisi zegar :)21
A widzisz. Jak byś miał włonczony telefon, to by my się dogadali.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn lut 20, 2006 6:47 am

Niekoniecznie musi być skrzynia Warna by móc odpiąć przód. Ja przy klasycznym reduktorze miałem domontowane sprzęgła Warn w piastach przednich kół. Po odpięciu przodu należy zablokować centralny mechanizm różnicowy. Nic złego się nie dzieje. Poprzedni właściciel tylko tak go eksploatował. A różnica – w spalaniu pewnie jest, ale stosunkowo niewielka. Auto zdecydowanie luźniej się toczy. Występują natomiast dwie zmiany negatywne. Auto znacznie mniej stabilnie zachowuje się na drodze (pomaga stabilizator tylnego mostu) i najciekawszy objaw – prawdopodobnie na skutek niekorzystnego rozkładu sił auto jest słabsze – np. pod górę którą zwykle pokonywałem na 3, ledwo starczał 2 bieg.
A co do spalania – trudno wymagać by auto ważące 2 tony paliło 5 litrów. Faktycznie najbardziej szczęśliwym pod tym względem silnikiem w honkerach było iveco 2,5 TD, a wolnossące jeszcze mniej brało – faktycznie w płaskim terenie na trasie i chyba właśnie z odłączonym przodem miałem rekord – poniżej 8 litrów

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » pn lut 20, 2006 9:48 am

Jeździłem pewien czas z odpiętym przednim wałem, blokada między osiowa włączona .
Spalanie LPG wmieście wychodziło 16-17/100 ale tak jak Wieprzowina napisał trochę brakowało żeby jeździć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości