Tarpan Honker 4011 - pytania laików

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » ndz maja 13, 2007 6:03 pm

do silników 1,6 zwykłą 5-biegową skrzynię od poloneza, do 1,5 4-biegową (znacznie lepiej biegi "pasowały")

Awatar użytkownika
NORBO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 12:28 pm
Lokalizacja: "DŁUTEK" - ndm

Post autor: NORBO » pn cze 04, 2007 7:31 am

witam mam pytanko - ostatnio po małym upalaniu mojego honka poszły dwie poduszki pod skrzynia redukcyjna (tzn jedna strona w zasadzie nie trzyma i ręką podnosze skrzynie do góry)... A teraz moje pytanie - gdzie mogę kupic te poduchy ? może pasują od czegoś innego ? no i czy zmieniać te 2 co poszły czy wszystkie ????

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn cze 04, 2007 7:52 am

zmień wszystkie 4 bo Ci wajchy reduktora pod oczy skakać będą. Pasują, a w zasadzie należało by napisać - użyto poduszek silnika od PF 125p - do nabycia wszędzie. Postaraj się kupić fabryczne, bo rzemiosło się już w łapach rozlatuje

Awatar użytkownika
NORBO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 12:28 pm
Lokalizacja: "DŁUTEK" - ndm

Post autor: NORBO » pn cze 04, 2007 7:55 am

haaa no to super.... bardzo dobra wiadomość bo juz mialem stracha ze bede tego szukal (nie wiem gdzie)... :) a co do wajch od reduktora to wlasnie mialem takie objawy tj po załączeniu reduktora a nie daj boze jeszcze blokady to walilo niesamowicie... i jaka byla moja radosc jak okazalo sie ze to tylko te poduchy....

dzieki

Awatar użytkownika
NORBO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 12:28 pm
Lokalizacja: "DŁUTEK" - ndm

Post autor: NORBO » pt cze 22, 2007 7:24 am

witam ponownie.... poduchy pod skrzynia wymienione :)2

problem tym razem pojawił się gdzie indziej... ostatnio troche chyba zaostro poskakałem i co się okazało przedni most nie wiem jakim sposobem wali mi w miske olejową (hmm no moze nie centralenie w miske ale obtarta jest cała krawędz czyli troche miski i nawet bloku)... poduchy pod silnikiem wydają się byc OK, te gumowe odboje na resorze też są OK i w sumie glupi jestem jak to się dzieje...

dodam ze honk 2,5 TD iveco 94 r. - moze ten silnik jest zaduzy i przy ostrej jezdzie nie miesci sie na dole... ????

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt cze 22, 2007 12:12 pm

NORBO pisze:witam ponownie....
pytanie pomocnicze - masz mosty hipoidalne czy starego typu a'la żuk?

Awatar użytkownika
NORBO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 12:28 pm
Lokalizacja: "DŁUTEK" - ndm

Post autor: NORBO » pt cze 22, 2007 12:20 pm

czesc - stary typ

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt cze 22, 2007 12:42 pm

dziwna sprawa. W nowych tak się zdarza. Ale w starych nie powinno. Sprawdź najpierw łapy i poduszki silnika, oraz uchwyty w ramie

Awatar użytkownika
NORBO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 12:28 pm
Lokalizacja: "DŁUTEK" - ndm

Post autor: NORBO » pt cze 22, 2007 12:55 pm

no wlasnie wczoraj patrzylem - niby wszystko gra i jest na swoim miejscu... a jednak... na oko wyglada ze poprostu nie lubi ten sprzet zaostej jazdy... :)

a przy okazji mam pytanie odności tej miski olejowej... ona jest tak nisko ze w zasadzie atakując ostre błoto np w duzej koleinie michą mozna niezle pojechać po ziemi... jest na to jakis patent coby troche to zabezpieczyć ?

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt cze 22, 2007 1:08 pm

dziwne -ten most był bezkolizyjny. Mam jszcze jedno pytanie - masz silnik iveco - czy masz taką śmieszną miskę, jakby leżący blaszany kanister? Bo taka była specjalnie dostosowana do honka (od jakiejś włoskiej motopompy z silnikiem iveco - pierońsko droga w motorpolu)
Może ten silnik u Ciebie to przeszczep?
ratuje Cię zamontowanie dodatkowych odbojów na ramie skierowanych na dół do resorów w połowie 3/4 długości resora

http://img255.imageshack.us/img255/5872 ... 091gp5.jpg

co do osłony misku olejowej to oryginalny gril ją osłania
http://img404.imageshack.us/img404/2383 ... 859qx3.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/2508 ... 026zj0.jpg

Awatar użytkownika
NORBO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 12:28 pm
Lokalizacja: "DŁUTEK" - ndm

Post autor: NORBO » pt cze 22, 2007 1:16 pm

fotki fuper az milo popatrzec... :) u mnie juz to tak ładnie nie wyglada.... :):) co do miski olejowej wlasnie wyglada jak kawalek kwadratowego kanistra z tym ze ten oto kanister jest strasznie nisko zawieszony - w zasadzie mozna powiedziec ze dochodzi mniej wiecej do połowy mostu....

no ale jedno pewne - silnik nie byl tam motany i jest oryginalnie mocowany.... grill tez ale niestety nie ma nic odd dołu

Awatar użytkownika
NORBO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 12:28 pm
Lokalizacja: "DŁUTEK" - ndm

Post autor: NORBO » pn lip 02, 2007 12:30 pm

Witam - jesten znowu na forum bo weekend okazał sie być mardzo męczący...

Podjeżając pod ostrą chopkę z 11 załogantami... URWAŁEM tylne koło... :):) poszła półoś i pękła tak niefortunnie że w żaden sposób nie dało się jej wyjąć... w każdym razie efekt taki że w terenie rozbijałem most coby wybić półoś i na sztuke wsadzić Żukowską... do domu dojechalem o 4 rano ale mam teraz problem.

1) gdzie można kupić tą półoś ?
2) czy w sprzedaży jest ona razem z łożyskiem

3) może ktoś ma na sprzedaż taki komplet ?

4) a może szukać całego mostu ?

hellp.... :)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn lip 02, 2007 12:41 pm

poszło na prv. Gdybyś chciał - problem tylko z transportem

Awatar użytkownika
Wilki
Posty: 358
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:33 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Wilki » pn lip 02, 2007 6:58 pm

Dołączam do pytań. Mój problem to reduktor BorgWarnera zespolony bezposrednio ze skrzynią biegów od silnika Iveco 2,5 TD. Muszę go rozebrać ,aby dokonać obdukcji i postawić diagnozę. Zdemontowałem wszystkie mocowania bezpośrednio łączące się z reduktorem i nie wiem teraz czy jest on połączony ze skrzynią wspólnym wałem? Czy aby dostać się do jego wnętrza trzeba zdemontoać całą skrzynię biegów? Ktoś z was próbował tej sztuczki?

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn lip 02, 2007 7:23 pm

nie znam tego rozwiązania - nigdy nie miałem. Ale jak w większości takich rozwiązań powinien dać się oddzielić bez wyciągania skrzyni biegów- łączonej wałkiem zdawczym z wieloklinem.

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » pn lip 30, 2007 2:53 pm

!!

Ma może ktoś zdjęcie stelaża na koło zapasowe (tego z rury) ?

Awatar użytkownika
robertpoznań
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob paź 14, 2006 8:56 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: robertpoznań » śr sie 01, 2007 6:40 am

Nikt pisze:!!

Ma może ktoś zdjęcie stelaża na koło zapasowe (tego z rury) ?
Cześć kolego.Widzę że jesteś z WLKP, ja mam takie mocowanie i jeszcze trzy oryginalne rury mocujace dodatkowo,jeśli chcesz zobaczyć je w Poznaniu to daj znać na priva.
Honker Poznań
http://honkerteam.pl/

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » śr sie 01, 2007 6:31 pm

Do Poznania trochę daleko mam. Nie sprzedał by kolega jednej z tych rur?

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » śr sie 01, 2007 7:01 pm

Nikt pisze:Do Poznania trochę daleko mam. Nie sprzedał by kolega jednej z tych rur?
od tego macie PW :evil: :roll:
albo giełde .. a nie publicznie na forum heh
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » sob sty 19, 2008 2:00 pm

Ten katalog:
http://img257.imageshack.us/img257/2884 ... 691ig8.jpg

To tylko spis części z numerami, czy rysunki też są?

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » sob sty 19, 2008 7:07 pm

ramzes pisze:
Nikt pisze:Do Poznania trochę daleko mam. Nie sprzedał by kolega jednej z tych rur?
od tego macie PW :evil: :roll:
albo giełde .. a nie publicznie na forum heh

hmm a w czym Tobie to przeszkadza?? Jesteś zmuszany do czytania tego ??
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » śr kwie 16, 2008 2:58 pm

Z jakiego samochodu będzie pasował czujnik poziomu paliwa?

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr kwie 16, 2008 8:06 pm

jak by co to motorpol ma honkerowe po 112 PLN 8)
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Post autor: Nikt » śr kwie 16, 2008 8:18 pm

A w starym (1990) były własne honkerowe?

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr kwie 16, 2008 8:47 pm

zbiorniki są takie same więc czujniki chyba te same zostawili , wyglądają na polonezowe ale ramię z pływakiem jest prawdopodobnie dłuższe :roll:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości