hallo

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » czw lip 31, 2008 7:32 am

na ul.Gąsiorowskich był zakład montażu mostów i tam w 94 roku dla energetyki produkowano mosty hipo z hamulcami Lucasa z części dostarczanych przez m.n Polmo Gniezno , które do dzisiaj je produkuje dla Lublina,
pamiętam jakie były później "jazdy" z nabyciem np. manszetek do zacisków czy pomp hamulcowych .
Zespół napędowy IVECO TC BW miał odłączany przedni napęd,
był to silnik turbo z rozrzadem łańcuchowym o mocy 103 KM , skrzynia biegów IVECO była skręcona z reduktorem amerykańskiej firmy BORGWARNER , do takiego pojazdu montowano sprzęgiełka w piastach firmy WARN
wypuszczono też serię z silnikiem IVECO TURBO na pasku rozrządu ale ten zespół szedł z polską skrzynią redukcyjną (mn. do strazy pożarnej) i miał stały naped
DMP wszystko przejeło i wywiozło do Lublina , to pózniej się pojawiły honkery lubelskie z tymi mostami , Daewoo również produkowało honkera z odłączanym napedem (była to karetka dla wojska - dłuższa rama) , miał on silnik włoskiej firmy VM i skrzynie biegów z reduktorem firmy TREMEK (bardzo podobna albo ta sama co w musso)

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw lip 31, 2008 7:46 am

94- mosty hipo :roll: ??
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » czw lip 31, 2008 7:57 am

@kita - dzięki za te informacje :)2
Dochodzę do wniosku, że takich kombinacji z układami napędowymi, jak w Honkerach, to chyba w żadnym innym aucie nie było... :o
Ktoś wie, ile sztuk poszczególnych wersji Honka powstało ?
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lip 31, 2008 8:07 am

Wersja z IVECO TD, reduktorem Borg-Warner była o tyle do dupy że zespolony ze skrzynią reduktor schodził nisko do ziemi - niemal jak gruchy dyfrów. Ale jeździł super - cicho i szybko. Miesiąc temu Krakowski ZE sprzedawał takie dwa po 3,5 tyś pln. Wersja z silnikiem VM, skrzynią Tremec i reduktorem Warn występowała (tylko albo też) jako zwykły honker. Ta sama skrzynia tremec była np chewrolecie blazerze, a z musso miał zapożyczone (w niektórych wersjach) niezależne przednie zawieszenie. Wydaje mi się że wojsko miało honkery - karetki z silnikami poloneza. Później nie zamawiano karetek honkerów tylko przeszli na Iveco 4x4 - przynajmniej w małopolsce

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » czw lip 31, 2008 10:03 am

Zawieszenie niezalezne w honkerze było zbudowane w Tarpanie na bazie IVECO DAILY (widziałem trzy prototypy),
wachacze były odlane w polsce a sworznie zwrotnicy poprostu od dailika kiedyś miałem krakse takim krótkim honkerkiem z zespołem napędowym IV-TURBO z red BORGWARN - wachacz pekł ,był na szczescie na magazynie zapasowy,
szybko swożnie się wyrabiały , jeden taki honker jeździł jeszcze niedawno koło Poznania , później został sprzedany gdzieś w Polske (był chyba wystawiony na allegro)
karetke wojskową z silnikiem VM naprawialiśmy , było to koło 2002 roku
wojsko później zrezygnowało z honkerów jako karetek i weszły w to miejsce włoskie SCAMY zabudowywane w AMZ Kutno

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » czw lip 31, 2008 10:10 am

Darek... pisze:94- mosty hipo :roll: ??
Są jeszcze w Poznaniu ludzie którzy pracowali na Jeleniogórskiej i Gąsiorowskich przy produkcjii części i montażu tych mostów,
zakład Tarpan sp z o.o. w likwidacjii istniał na ul Gąsiorowskich długo po przejęciu fabryki w antoninku przez VW i upłynniali wszystko po dawnej fabryce HONKERA mn. do DMP w Lublinie

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lip 31, 2008 10:17 am

Jakoś koło 2001 - 2002 pojechałem do Lublina. Syndyk masy upadłościowej DMP wyprzedawał honkery. Były to auta wyprodukowane między 1997 a 2000 rokiem, nigdy nie rejestrowane, niektóre częściowo zdekompletowane. Wszystkie były z niezależnym zawieszeniem i silnikiem VM. Dowiadywałem się dokładnie z czego to zrobiono - przymierzałem się do kupna. Twierdzili że z lub na podobieństwo musso.

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » czw lip 31, 2008 1:14 pm

Możliwe że DMP zapatrzone w koreańskie technologie wypusciło honkera z zawieszeniem musso , ale ten honker który był serwisowany u nas po roku 2002 swożnie zwrotnicy miał od IVECO Daily na 100% ,
a silnik miał już VM Motori (dziwny silnik - jedna uszczelka - cztery głowice )

Awatar użytkownika
robertpoznań
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob paź 14, 2006 8:56 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: robertpoznań » ndz sie 03, 2008 12:13 am

wieprzowina pisze:Wersja z IVECO TD, reduktorem Borg-Warner była o tyle do dupy że zespolony ze skrzynią reduktor schodził nisko do ziemi - niemal jak gruchy dyfrów. Ale jeździł super - cicho i szybko. Miesiąc temu Krakowski ZE sprzedawał takie dwa po 3,5 tyś pln. Wersja z silnikiem VM, skrzynią Tremec i reduktorem Warn występowała (tylko albo też) jako zwykły honker. Ta sama skrzynia tremec była np chewrolecie blazerze, a z musso miał zapożyczone (w niektórych wersjach) niezależne przednie zawieszenie. Wydaje mi się że wojsko miało honkery - karetki z silnikami poloneza. Później nie zamawiano karetek honkerów tylko przeszli na Iveco 4x4 - przynajmniej w małopolsce
Miało wojsko Honkery Karetki i z silnikami IVECO 2.5D - osobiście takowym jeździłem w latach 1993-1994 - wtedy miał przebieg 5tys km i dawał radę na poligonie w Świętoszowie - i niezależne ogrzewanie w przedziale sanitarnym posiadał - szkoda że benzynowe...........
Honker Poznań
http://honkerteam.pl/

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » wt sie 05, 2008 3:54 pm

Robercik kiedy po honkiego z turbinką jedziemy..?
a może wreszcie za granicę honkim się ruszysz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości