hallo
Moderator: Marcin-Kraków
na ul.Gąsiorowskich był zakład montażu mostów i tam w 94 roku dla energetyki produkowano mosty hipo z hamulcami Lucasa z części dostarczanych przez m.n Polmo Gniezno , które do dzisiaj je produkuje dla Lublina,
pamiętam jakie były później "jazdy" z nabyciem np. manszetek do zacisków czy pomp hamulcowych .
Zespół napędowy IVECO TC BW miał odłączany przedni napęd,
był to silnik turbo z rozrzadem łańcuchowym o mocy 103 KM , skrzynia biegów IVECO była skręcona z reduktorem amerykańskiej firmy BORGWARNER , do takiego pojazdu montowano sprzęgiełka w piastach firmy WARN
wypuszczono też serię z silnikiem IVECO TURBO na pasku rozrządu ale ten zespół szedł z polską skrzynią redukcyjną (mn. do strazy pożarnej) i miał stały naped
DMP wszystko przejeło i wywiozło do Lublina , to pózniej się pojawiły honkery lubelskie z tymi mostami , Daewoo również produkowało honkera z odłączanym napedem (była to karetka dla wojska - dłuższa rama) , miał on silnik włoskiej firmy VM i skrzynie biegów z reduktorem firmy TREMEK (bardzo podobna albo ta sama co w musso)
pamiętam jakie były później "jazdy" z nabyciem np. manszetek do zacisków czy pomp hamulcowych .
Zespół napędowy IVECO TC BW miał odłączany przedni napęd,
był to silnik turbo z rozrzadem łańcuchowym o mocy 103 KM , skrzynia biegów IVECO była skręcona z reduktorem amerykańskiej firmy BORGWARNER , do takiego pojazdu montowano sprzęgiełka w piastach firmy WARN
wypuszczono też serię z silnikiem IVECO TURBO na pasku rozrządu ale ten zespół szedł z polską skrzynią redukcyjną (mn. do strazy pożarnej) i miał stały naped
DMP wszystko przejeło i wywiozło do Lublina , to pózniej się pojawiły honkery lubelskie z tymi mostami , Daewoo również produkowało honkera z odłączanym napedem (była to karetka dla wojska - dłuższa rama) , miał on silnik włoskiej firmy VM i skrzynie biegów z reduktorem firmy TREMEK (bardzo podobna albo ta sama co w musso)
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Wersja z IVECO TD, reduktorem Borg-Warner była o tyle do dupy że zespolony ze skrzynią reduktor schodził nisko do ziemi - niemal jak gruchy dyfrów. Ale jeździł super - cicho i szybko. Miesiąc temu Krakowski ZE sprzedawał takie dwa po 3,5 tyś pln. Wersja z silnikiem VM, skrzynią Tremec i reduktorem Warn występowała (tylko albo też) jako zwykły honker. Ta sama skrzynia tremec była np chewrolecie blazerze, a z musso miał zapożyczone (w niektórych wersjach) niezależne przednie zawieszenie. Wydaje mi się że wojsko miało honkery - karetki z silnikami poloneza. Później nie zamawiano karetek honkerów tylko przeszli na Iveco 4x4 - przynajmniej w małopolsce
Zawieszenie niezalezne w honkerze było zbudowane w Tarpanie na bazie IVECO DAILY (widziałem trzy prototypy),
wachacze były odlane w polsce a sworznie zwrotnicy poprostu od dailika kiedyś miałem krakse takim krótkim honkerkiem z zespołem napędowym IV-TURBO z red BORGWARN - wachacz pekł ,był na szczescie na magazynie zapasowy,
szybko swożnie się wyrabiały , jeden taki honker jeździł jeszcze niedawno koło Poznania , później został sprzedany gdzieś w Polske (był chyba wystawiony na allegro)
karetke wojskową z silnikiem VM naprawialiśmy , było to koło 2002 roku
wojsko później zrezygnowało z honkerów jako karetek i weszły w to miejsce włoskie SCAMY zabudowywane w AMZ Kutno
wachacze były odlane w polsce a sworznie zwrotnicy poprostu od dailika kiedyś miałem krakse takim krótkim honkerkiem z zespołem napędowym IV-TURBO z red BORGWARN - wachacz pekł ,był na szczescie na magazynie zapasowy,
szybko swożnie się wyrabiały , jeden taki honker jeździł jeszcze niedawno koło Poznania , później został sprzedany gdzieś w Polske (był chyba wystawiony na allegro)
karetke wojskową z silnikiem VM naprawialiśmy , było to koło 2002 roku
wojsko później zrezygnowało z honkerów jako karetek i weszły w to miejsce włoskie SCAMY zabudowywane w AMZ Kutno
Są jeszcze w Poznaniu ludzie którzy pracowali na Jeleniogórskiej i Gąsiorowskich przy produkcjii części i montażu tych mostów,Darek... pisze:94- mosty hipo![]()
zakład Tarpan sp z o.o. w likwidacjii istniał na ul Gąsiorowskich długo po przejęciu fabryki w antoninku przez VW i upłynniali wszystko po dawnej fabryce HONKERA mn. do DMP w Lublinie
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Jakoś koło 2001 - 2002 pojechałem do Lublina. Syndyk masy upadłościowej DMP wyprzedawał honkery. Były to auta wyprodukowane między 1997 a 2000 rokiem, nigdy nie rejestrowane, niektóre częściowo zdekompletowane. Wszystkie były z niezależnym zawieszeniem i silnikiem VM. Dowiadywałem się dokładnie z czego to zrobiono - przymierzałem się do kupna. Twierdzili że z lub na podobieństwo musso.
- robertpoznań
-
- Posty: 194
- Rejestracja: sob paź 14, 2006 8:56 pm
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Miało wojsko Honkery Karetki i z silnikami IVECO 2.5D - osobiście takowym jeździłem w latach 1993-1994 - wtedy miał przebieg 5tys km i dawał radę na poligonie w Świętoszowie - i niezależne ogrzewanie w przedziale sanitarnym posiadał - szkoda że benzynowe...........wieprzowina pisze:Wersja z IVECO TD, reduktorem Borg-Warner była o tyle do dupy że zespolony ze skrzynią reduktor schodził nisko do ziemi - niemal jak gruchy dyfrów. Ale jeździł super - cicho i szybko. Miesiąc temu Krakowski ZE sprzedawał takie dwa po 3,5 tyś pln. Wersja z silnikiem VM, skrzynią Tremec i reduktorem Warn występowała (tylko albo też) jako zwykły honker. Ta sama skrzynia tremec była np chewrolecie blazerze, a z musso miał zapożyczone (w niektórych wersjach) niezależne przednie zawieszenie. Wydaje mi się że wojsko miało honkery - karetki z silnikami poloneza. Później nie zamawiano karetek honkerów tylko przeszli na Iveco 4x4 - przynajmniej w małopolsce
Honker Poznań
http://honkerteam.pl/
http://honkerteam.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości