Witam
Czas na kolejny mini reportaż z naszych postępów przy udoskonalaniu Honkera...
A więc ostatnio zakupiony został drugi honker, który będzie dawcą części dla naszego.
Jest to cywilna wersja Deawoo Honkera z 97roku, pierwsza rejestracja dopiero w listopadzie 98. Początkowo był czerwony.
Niestety auto w fatalnym stanie blacharskim co kwalifikuje go wyłącznie do rozbioru na części. Można natomiast pozyskać z niego dużo ciekawych elementów jak nowy hardtop (pierwsza wersja jeszcze z dużymi, nieotwieranymi oknami), uchwyt na koło zapasowe mocowany do zawiasów tylnych drzwi, tylna belka ze światłami (niestety nie ten ostatni model ze stopniami), mosty, inne mechaniczne elementy i wiele innych pierdółek.
Oto kilka zdjęć Honkera-dawcy (obok stoi Honker-biorca

).
Honker posiada reduktor z rozłączanym napędem przedniej osi... Na lewarku są położenia 2H,4H,4L.Wogóle nieco zdziwił nas ten typ reduktora, ponieważ w instrukcji od Honkera 2324 nie znaleźliśmy takiego typu. Inna sprawa, że nie widzimy nigdzi blokady mostów w tym honkerze... I tu pytanie do kolegów:
Co to za typ reduktora i czy miał on blokadę mostów?
Oto kilka zdjęć wynalazku:
Na pierwszy przeszczep poszła belka tylna ze światłami oraz uchwyt koła zapasowego.
Po przełożeniu wygląda to tak:
Z przekładaniem hardtopa wiążę się kolejne malowanie auta więc poczeka to do lata...
Przekładanie mostów itp to też temat, do którego wrócimy latem.
Auto w prezencie gwiazdkowym dostało też nową osłonę chłodnicy na zimę.
Przy okazji zimowego dłubania w Honkerze uporaliśmy się w końcu z ostatnimi "zerzartymi" rudą blachami. W honkerze byla dzira pod akumulatorem (wylewał się elektrolit, naruszył farbę i woda zrobiła już swoje).
Kilka zdjęć z tej operacji:
Na koniec foto całego auta:
W najbliższym tygodniu zakladamy orurowanie przednie, o czym oczywiście powiadomimy kolegów w tym wątku

Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!
Wojas