Kiedyś przeczytałem, że prawdziwy samochód terenowy powinien mieć maksymalnie 50 koni na 1 tone masy. Wszystko by sie zgadzało... Ale czy napewno?krisi pisze:Generalnie jest tak....... dotyczy to mostów uaz, gaz, honker i inne ...czyli te stare konstrukcje.
Jeżeli przekroczysz wielkość opon 31" i zapodasz do tego silnik powyżej 100km i ok 180 Nm ...to badź pewienże nie zdzierży......
ja swoje mosty ujeżdzam od 4 lat....i nic im nie jest poza normalnym rajdowym i nie tylko zużyciem ...czyli łożyska w piastach, w zwrotnicach, krzyżaki w przegubach.... powatarzamże nie jest to żadne rozwalanie ale normalne zużycie.... oczywiście normalne w granicach off roadu bo co innego normalne na asfalcie a co innego normalne w off roadzie. w tym 2 przypadku wiadomoże wszystko sie zużywa kilkarazy szybciej.
Jak wiadomo chyba wszystkim to nie oszczędzam auta, biore udział w imprezach, pakuje sie w bagna wode itp .
opnki mam 31x10.50x15 i nigdy wiekszych nie założe, silniczek mam 120 kucy i 160 Nm i spokojnie daje rade....
a silniki po 150 i więcej kucy nadają sie na rajdy szybkościowe i asfaltowe a nie na oranie w terenie...... (oczywiście przy naszych mostach żeby ktoś sie nie zaczął czepiać że jeep abo inszy nissan czy land/ range mają mocne motory, obliczone na to są) .
i będe bronił mostów honkera uaza itp ale .....ludzie do tego trza mieć głowe a nie urządzać se "wyścig wielkości opon"
taaaaa zaraz mi ktoś powie że L80 ma opony 25 czy 37 cali......ale co można ukręcić silnikiem do poloneza? hyba tylko sznurek do snopowiązałki. Na tym silniku też sie da pojeździć, sam jeździłem i nawet niezłe wyniki miałem ale trzeba sie nauczyć używac reduktora....
ale sie rozpisałem..... ide sobie.
czy mosty honkera są wybuchowe?
Moderator: Marcin-Kraków
Rosyjska myśl techniczna rules!
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
http://www.honker.pl Ten honker ma troche większe koła i motor, a mosty oryginał, tylko z blokadami uazowskimi.Ciekawe jak to zdaje egzamin.
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
wiecie udowadniać i mnożyć przykładay że kolega gdzies coś ukręcił można do wszystkich autek....
np...
mosty patrola są do dupu ponieważ mój kolega regularnie na każdej imprezie ukreca przednią poł oś...raz jedną raz drugą.. i ciągle koszty
mosty toyoty są do dupu bo... kolega ostatnio zmielił na asfalcie tylni dyfer.
mosty uaza są do dupu bo wymieniłeł już wiele półosiek w swoim zyciu..
mosty suzuki są do d... bo mój kolega.....
itd ...........
itp............
ale teraz postawcie sobie pytanie ..co zrobiliże sie zesrało.... 1 ruszył se 50 razy z piskiem opon.
2 katował w terenie auto aż mu na asfalcie (niestety pechowo) nie wytrzymał
3 mając ciężką lawete za gwałtownie puścił sprzęgło.... (oczywiście to tylko przykład)
jak dla mnie nie ma mostów niezniszczalnych tylko jednesą obliczone na mniejsze obciazenia a inne na większe..... a jezeli ludzie oczekują że każdy podzespół skoro juz jest w aucie terenowym zniesie wszystko to sory..... rada jest na to tylko jedna . Trzeba................................................................................................................................................................................................................................. WYMIENIĆ KIEROWCE
!!!!!!!!
np...
mosty patrola są do dupu ponieważ mój kolega regularnie na każdej imprezie ukreca przednią poł oś...raz jedną raz drugą.. i ciągle koszty
mosty toyoty są do dupu bo... kolega ostatnio zmielił na asfalcie tylni dyfer.
mosty uaza są do dupu bo wymieniłeł już wiele półosiek w swoim zyciu..
mosty suzuki są do d... bo mój kolega.....
itd ...........
itp............
ale teraz postawcie sobie pytanie ..co zrobiliże sie zesrało.... 1 ruszył se 50 razy z piskiem opon.
2 katował w terenie auto aż mu na asfalcie (niestety pechowo) nie wytrzymał
3 mając ciężką lawete za gwałtownie puścił sprzęgło.... (oczywiście to tylko przykład)
jak dla mnie nie ma mostów niezniszczalnych tylko jednesą obliczone na mniejsze obciazenia a inne na większe..... a jezeli ludzie oczekują że każdy podzespół skoro juz jest w aucie terenowym zniesie wszystko to sory..... rada jest na to tylko jedna . Trzeba................................................................................................................................................................................................................................. WYMIENIĆ KIEROWCE

Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
Przecież te mosty z honkera to bardzo podobne do żukowskich sa więc nie łudzmy się , że wytrzymają zbyt długo a wiadomo, że katowac trzeba z głową lub bez ale inaczej czasem się nie da.
Osobiście nie słyszałem jeszcze o moście który nie szczezł z wyjątkiem mostu toyoty HJ 61 lub toyoty HZJ ale tych aut jest niewiele więc i słychać o nich mało.

Osobiście nie słyszałem jeszcze o moście który nie szczezł z wyjątkiem mostu toyoty HJ 61 lub toyoty HZJ ale tych aut jest niewiele więc i słychać o nich mało.

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
ja zmeliłem most tylni w nissanie terrano a to tylko dlatego , że chciałem pokazać kolegom że nissan też potrafi kręcić bączki na asfalcie
no i udało się
za trzecim kółkiem ukręcił się atak
dodam że miałem oponki 255/75/15
ubyło mi z portfela 1400pln na most
od tej pory nie popisuję się
a w terenie jeżdżę bardziej rozmyślnie
no i udało się
za trzecim kółkiem ukręcił się atak
dodam że miałem oponki 255/75/15

ubyło mi z portfela 1400pln na most
od tej pory nie popisuję się
a w terenie jeżdżę bardziej rozmyślnie
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
a kolegę og honkera "wicher"
widziałem w Puławach
ogólnie samochód ten nie jechał tylko fruwał
przeczyło to wszelkim praWOM FIZYKI
samochód ten był bardzo mocno odchudzony więc mosty mogły wytrzymywać (zdaje się)

widziałem w Puławach
ogólnie samochód ten nie jechał tylko fruwał
przeczyło to wszelkim praWOM FIZYKI
samochód ten był bardzo mocno odchudzony więc mosty mogły wytrzymywać (zdaje się)

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Przede wszystkim Honker ma główke mostu po lewej stronie, a UAZ po prawej, więc nie będzie pasować, chyba że tylny, ale trzeba pamietać że są szersze.Różnia sie jeszcze półosiami(Honker-obciążone, UAZ-odciążone) i krzyżakami w Honkerze, które dają mniejszy promień skrętu, niż UAZ-owskie przeguby, ale uchodzą za mniej trwałe.Tomb pisze:Czyli generalnie jak ktoś ma w aucie most UAZa to bezcelową jest wymiana na most honkera?
- Paweł Cybulski
- Posty: 490
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: śr maja 11, 2005 10:24 am
- Lokalizacja: niby daleko a jednak bliko
33"
Na 33"12,50,15 mosty starego typu chyba rok 90 z silnikiem 3,0 MB diesel ukręciła sie przednia półoś po chyba 10 wyjazdach w teren. Ale szedł na tych kapciach nic go nei mogło zatrzymać no prawie nic az nie pękła półos ale reszte błota bo tzra było wyjechać z lasu zrobił na tylnim moście i sie nie zakopał ale koła MIELIŁY OSTRO. czemu nie może być główka z parwej strony? Powiedzmy że by byly mosty przykladowo od UAZA i reduktor też od niego to by nie działało????
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości