czy mosty honkera są wybuchowe?

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz gru 12, 2004 11:02 pm

krisi pisze:Generalnie jest tak....... dotyczy to mostów uaz, gaz, honker i inne ...czyli te stare konstrukcje.
Jeżeli przekroczysz wielkość opon 31" i zapodasz do tego silnik powyżej 100km i ok 180 Nm ...to badź pewienże nie zdzierży......

ja swoje mosty ujeżdzam od 4 lat....i nic im nie jest poza normalnym rajdowym i nie tylko zużyciem ...czyli łożyska w piastach, w zwrotnicach, krzyżaki w przegubach.... powatarzamże nie jest to żadne rozwalanie ale normalne zużycie.... oczywiście normalne w granicach off roadu bo co innego normalne na asfalcie a co innego normalne w off roadzie. w tym 2 przypadku wiadomoże wszystko sie zużywa kilkarazy szybciej.
Jak wiadomo chyba wszystkim to nie oszczędzam auta, biore udział w imprezach, pakuje sie w bagna wode itp .
opnki mam 31x10.50x15 i nigdy wiekszych nie założe, silniczek mam 120 kucy i 160 Nm i spokojnie daje rade....

a silniki po 150 i więcej kucy nadają sie na rajdy szybkościowe i asfaltowe a nie na oranie w terenie...... (oczywiście przy naszych mostach żeby ktoś sie nie zaczął czepiać że jeep abo inszy nissan czy land/ range mają mocne motory, obliczone na to są) .

i będe bronił mostów honkera uaza itp ale .....ludzie do tego trza mieć głowe a nie urządzać se "wyścig wielkości opon"

taaaaa zaraz mi ktoś powie że L80 ma opony 25 czy 37 cali......ale co można ukręcić silnikiem do poloneza? hyba tylko sznurek do snopowiązałki. Na tym silniku też sie da pojeździć, sam jeździłem i nawet niezłe wyniki miałem ale trzeba sie nauczyć używac reduktora....


ale sie rozpisałem..... ide sobie.
Kiedyś przeczytałem, że prawdziwy samochód terenowy powinien mieć maksymalnie 50 koni na 1 tone masy. Wszystko by sie zgadzało... Ale czy napewno?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz gru 12, 2004 11:15 pm

To ja nie mam samochodu terenowego:/

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grabo » pn gru 13, 2004 2:54 pm

http://www.honker.pl Ten honker ma troche większe koła i motor, a mosty oryginał, tylko z blokadami uazowskimi.Ciekawe jak to zdaje egzamin.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn gru 13, 2004 3:48 pm

Paweł Cybulski pisze:To ja nie mam samochodu terenowego:/
na to wygląda :lol:
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 3:58 pm

Mam za duzy przyrost mocy wzgledem masy-trzeba zdławić na gaźniku :lol:



A jesli chodzi o honkera wichra tego na rolnikach to na opłatku ofrołdowym najpierw porzednia polos ukrecila a zaraz potem tylna...

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pn gru 13, 2004 4:53 pm

W piątek kolega ukręcił dyfer w honkerku podczas holowania lawety, most dzielony taki jak w Uazie. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn gru 13, 2004 4:56 pm

No to lipa, bo w terenie to bardziej w dupe dostaną....

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pn gru 13, 2004 6:08 pm

wiecie udowadniać i mnożyć przykładay że kolega gdzies coś ukręcił można do wszystkich autek....
np...
mosty patrola są do dupu ponieważ mój kolega regularnie na każdej imprezie ukreca przednią poł oś...raz jedną raz drugą.. i ciągle koszty

mosty toyoty są do dupu bo... kolega ostatnio zmielił na asfalcie tylni dyfer.

mosty uaza są do dupu bo wymieniłeł już wiele półosiek w swoim zyciu..

mosty suzuki są do d... bo mój kolega.....
itd ...........

itp............

ale teraz postawcie sobie pytanie ..co zrobiliże sie zesrało.... 1 ruszył se 50 razy z piskiem opon.
2 katował w terenie auto aż mu na asfalcie (niestety pechowo) nie wytrzymał
3 mając ciężką lawete za gwałtownie puścił sprzęgło.... (oczywiście to tylko przykład)

jak dla mnie nie ma mostów niezniszczalnych tylko jednesą obliczone na mniejsze obciazenia a inne na większe..... a jezeli ludzie oczekują że każdy podzespół skoro juz jest w aucie terenowym zniesie wszystko to sory..... rada jest na to tylko jedna . Trzeba................................................................................................................................................................................................................................. WYMIENIĆ KIEROWCE !!!!!!!!!!
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pn gru 13, 2004 6:15 pm

Przecież te mosty z honkera to bardzo podobne do żukowskich sa więc nie łudzmy się , że wytrzymają zbyt długo a wiadomo, że katowac trzeba z głową lub bez ale inaczej czasem się nie da. 8)
Osobiście nie słyszałem jeszcze o moście który nie szczezł z wyjątkiem mostu toyoty HJ 61 lub toyoty HZJ ale tych aut jest niewiele więc i słychać o nich mało. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pn gru 13, 2004 6:22 pm

no i ot i cała prawda

:)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn gru 13, 2004 8:14 pm

No i stąd moja wielka miłoś. Jeszcze nie słyszalem, żeby ktoś w zile 131 półoś ukręcił :D
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn gru 13, 2004 8:52 pm

ja zmeliłem most tylni w nissanie terrano a to tylko dlatego , że chciałem pokazać kolegom że nissan też potrafi kręcić bączki na asfalcie

no i udało się

za trzecim kółkiem ukręcił się atak


dodam że miałem oponki 255/75/15

:)3

ubyło mi z portfela 1400pln na most

od tej pory nie popisuję się

a w terenie jeżdżę bardziej rozmyślnie
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn gru 13, 2004 8:55 pm

a kolegę og honkera "wicher"
widziałem w Puławach
ogólnie samochód ten nie jechał tylko fruwał

przeczyło to wszelkim praWOM FIZYKI

samochód ten był bardzo mocno odchudzony więc mosty mogły wytrzymywać (zdaje się)

:)2
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn gru 13, 2004 11:16 pm

Czyli generalnie jak ktoś ma w aucie most UAZa to bezcelową jest wymiana na most honkera?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grabo » wt gru 14, 2004 12:35 am

Tomb pisze:Czyli generalnie jak ktoś ma w aucie most UAZa to bezcelową jest wymiana na most honkera?
Przede wszystkim Honker ma główke mostu po lewej stronie, a UAZ po prawej, więc nie będzie pasować, chyba że tylny, ale trzeba pamietać że są szersze.Różnia sie jeszcze półosiami(Honker-obciążone, UAZ-odciążone) i krzyżakami w Honkerze, które dają mniejszy promień skrętu, niż UAZ-owskie przeguby, ale uchodzą za mniej trwałe.

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » wt gru 14, 2004 3:41 pm

A jesli chodzi o wichra to jest on odchydzony,a el ma ogromne rolniki i raczej nie maja prawa wytrzymac..

Maras
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt gru 21, 2004 1:34 am
Lokalizacja: Żuławy

Post autor: Maras » śr sty 26, 2005 1:13 pm

Tomb pisze:No i stąd moja wielka miłoś. Jeszcze nie słyszalem, żeby ktoś w zile 131 półoś ukręcił :D
osobiście dwa razy widziałem ukręconą półoś ziła 131 ale łatwo tego dokonać nie było

mlody18
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 11, 2005 10:24 am
Lokalizacja: niby daleko a jednak bliko

33"

Post autor: mlody18 » pt cze 03, 2005 10:15 am

Na 33"12,50,15 mosty starego typu chyba rok 90 z silnikiem 3,0 MB diesel ukręciła sie przednia półoś po chyba 10 wyjazdach w teren. Ale szedł na tych kapciach nic go nei mogło zatrzymać no prawie nic az nie pękła półos ale reszte błota bo tzra było wyjechać z lasu zrobił na tylnim moście i sie nie zakopał ale koła MIELIŁY OSTRO. czemu nie może być główka z parwej strony? Powiedzmy że by byly mosty przykladowo od UAZA i reduktor też od niego to by nie działało????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości