Dwa Honkery

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
monter.s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: monter.s » czw lip 01, 2004 11:13 pm

no mam troszku miejsca :D :D :D
możesz słac do woli i skrobnij cosik

a narazie tapetowanie
nie strony!!!
http://tarpan.netglob.com.pl
po prostu nieoficjalny clup TARPANa

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt lip 02, 2004 5:24 am

sorry najmocniej - wysłali mnie z roboty do jakiejś pier... Muszyny. Wróciłem dzisiaj o 2 w nocy. Jak tylko mi czucie w członkach wróci zabieram się do roboty.

Awatar użytkownika
monter.s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: monter.s » pt lip 02, 2004 6:03 pm

spoko co ty taki zmeczony doba ma 24 h a tydzien siedem dni mozna znaleźć w tym czasie chwile na odpoczynek :lol: :lol: :lol:
a i do braku snu tez sie można przyzwyczaić :)2
http://tarpan.netglob.com.pl
po prostu nieoficjalny clup TARPANa

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pt lip 02, 2004 11:12 pm

Kirer a co ty mi konkurecje robisz :evil:, Wieprzek poslij mi bo monter to dupe wozi po calej europie i go prawie nigdy nie ma :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
monter.s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: monter.s » sob lip 03, 2004 7:15 pm

wojtekd pisze:Kirer a co ty mi konkurecje robisz :evil:, Wieprzek poslij mi bo monter to dupe wozi po calej europie i go prawie nigdy nie ma :)21
kurde ja to pracuje [za............m jak głupi] a nie siedze w domu przed kompem i pitole do 8) 3 nad ranem
a kolega pytał sie to mu odpowiedziałem

[ a propo wożenia tera są wakacje hotele pozajmowane d. woże po SZCZECINIE i okolicach :lol: ]
Ostatnio zmieniony czw lip 08, 2004 8:39 pm przez monter.s, łącznie zmieniany 1 raz.
http://tarpan.netglob.com.pl
po prostu nieoficjalny clup TARPANa

Awatar użytkownika
Wacław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 7:59 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wacław » czw lip 08, 2004 8:33 pm

Dzisiaj 8 lipca a zdjęć dalej nie ma :)3

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » czw lip 08, 2004 10:09 pm

no ja jużnic nie powiem ....ale kolega...ma kolegów w d.u.p.i.e generalnie

aż mi sie ciśnienie obniża :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
monter.s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: monter.s » czw lip 08, 2004 10:18 pm

kris on nas nie ma w d...ie tylko "ciężko pracuje" :lol: :lol: :lol:


zapomniał ze doba ma tylko 24 h :evil: :evil: :evil:
http://tarpan.netglob.com.pl
po prostu nieoficjalny clup TARPANa

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt lip 09, 2004 9:04 am

jest, jest, jest!!!!!!
wszystkich przepraszam
urlopy - siedziałem w pracy do 21
ze wstydu tu nie zaglądałem :oops:

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pt lip 09, 2004 6:44 pm

Honker Marka vel wieprzowina

Honker jest wymarzonym autem turystycznym. Nie dość, że jest to auto o niewątpliwych właściwościach terenowych to posiada przestrzeń umożliwiającą stosunkowo komfortowe spanie dla 3, a nawet 4 osób. Ważnym jest określenie sobie celu posiadania takiego auta. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem rozwiązań kompromisowych. Auto przygotowane do codziennej jazdy i wypadów turystycznych nie nada się do ekstremalnego łupania terenowo-błotnego. Zaraz pewnie odezwą się terenowi ortodoksi – „na co więc auto terenowe?”. Ano na to, by móc więcej zobaczyć przemierzając trasę drogami nie nadającymi się do użytku publicznego. Posiadam Honkera, którym poruszam się na co dzień – jest to z wyboru moje jedyne auto, służące mi do codziennej jazdy po mieście, na weekendowe wyprawy i wakacyjne podróże. Nie wdaje się w dyskusje jaki powinno mieć silnik, opony itd. Jest dla mnie oczywistym że w grę wchodzi wyłącznie silnik Diesla, dobre hamulce tarczowe, wspomagany układ kierowniczy. Choć gdyby nie ma bezgraniczna miłość do tej marki pewnie dopuściłbym nabycie jako drugiego (obok zwykłego osobowego) auta Honkusia w wersji pierwotnej (bez, bez J ) i używanie go wyłącznie turystycznie. Wprowadziłem kilka udogodnień, które wydatnie wpłyną na jakość jego użytkowania. Posiadam wersję 4012 (jest to wersja z drugim rzędem foteli, dwoma ławkami i wyłącznie tylnymi zewnętrznymi schowkami. Ponieważ podróżuje głównie w dwie osoby, zlikwidowałem drugi rząd foteli, pozostawiając opcjonalną możliwość przykręcenia (9 łatwo dostępnych śrub) dwóch tylnych ławek (dodatkowe 4 miejsca). Podesty pod ławki (stanowiące również schowki), które w moim aucie były do połowy długości przedłużyłem licującymi się z nimi skrzyniami z płyt wiórowych odpornych na wilgoć i obiłem wykładziną identyczną jak tak pokrywająca tylne oryginalne schowki. Dorobione schowki są dostępne od wewnątrz (tylne zewnętrzne przeznaczyłem na rzeczy „brudne” – narzędzia, podnośnik, łopatę, kanisterek z rezerwą itp.). Wewnętrzne stanowią skrytkę na rzeczy wartościowe – schowki są niedostrzegalne. W lewym zamontowane jest powietrzne webasto wraz z akumulatorami je zasilającymi ( 2x żelowe akumulatory od UPSa 12V 11Ah ładowane automatycznie z głównego alternatora z prostym układem odcinającym zasilanie z głównego akumulatora gdy napięcie a nim spada poniżej 11,5V) – zabezpieczy nam to możliwość uruchomienia auta, gdy długo używamy ogrzewania na postoju (kilkadziesiąt godzin). W schowku jest też miejsce na siekierę, dużego Mag –Lita, Latarkę postojową ze świetlówką, mały ekspres do kawy itp.. Jest tam również gniazdko wyjściowe przetwornicy 220V. Powietrze do webasta zasysane jest z części przedniej poprzez dwa przepusty z karbowanych rur aluminiowych, a oddawane dwoma rurkami papierowo aluminiowymi umieszczonymi wewnątrz rur zasysających. Panel od webasta jest zamontowany na kostce, na desce rozdzielczej i można go zdemontować by nie kusił złodziei. Rury zasysające powietrze do spalania, wydechowa i paliwowa są wyprowadzone poprzez podłogę pod auto.

fot1
fot2

Prawy schowek jest nie zagospodarowany – przeznaczony na rzeczy, których obecności lepiej nie pokazywać.

fot3

Posiadana przeze mnie wersja była wykończona „cywilnie” i miała wytapicerowania. Wymieniłem je na lepszej jakości, a płyty laminatowe którymi wyłożono wewnętrzne strony burt samochodu na czarne płyty z ABSu. Pod spodem znajduje się gruba warstwa wyciszająco – ocieplająca bawełnianego wojłoku. Podobnie zabezpieczona jest podłoga, na której wierzchu znajduje się szczelnie pokrywająca całość tylnego przedziału guma „pastylkowa”. Brzegi gumy są podwinięte na 5 cm do góry a narożniki uszczelnione klejem co powoduje że możemy wylać na podłogę wiadro wody, a ta nie dostanie się do wyciszającej bawełnianej warstwy.

fot4

Do samochodu możemy dokręcić oryginalne tylne ławki (na zdjęciach są zdemontowane) za pomocą 9 śrub, które najlepiej wymienić na imbusowe – montaż elektrycznym śrubokrętem trwa wtedy kilkadziesiąt sekund. Do śrub można też zamocować specjalnie przygotowane relingi do przewożenia rowerów. Wystarczy domontować do relingu 2 stalowe haki – kątowniki używane do montażu półek naściennych.

fot5
fot6
fot7

I taki sam z drugiej strony.

fot8

Zamontowane relingi nie kolidują z zamontowanymi ławkami, ani opisanym poniżej łóżkiem.
Rozkładana podstawa do łóżka (widoczna na zdjęciu obok relingów) wykonana jest z 7 aluminiowych profili do których przymocowana jest mocna wykładzina.

rys1
fot9

Płaskowniki są docięte z nierdzewki (jest twarda, nie wygina się) i mają sfazowane otwory pod śruby z łbem stożkowym oraz wygładzone krawędzie – wszystko by nie uszkodzić dmuchanego materaca. Skrajne belki mają dokręcone dodatkowe blaszki naciągające – przednia zahacza się między schowkiem a blachą grodzi, tylna o ostatni rząd śrub mocujących ławki. Rozłożenie łóżka nie trwa dłużej niż 10 sekund.

fot10
fot11

Następnie kładziemy pompowany welurowy materac i podłączamy pompkę. Wygodnie jest obok tylnej górnej lampy zamontować gniazdko „zapalniczki” – posłuży do podłączania pompki, a także latarki turystycznej.

fot12
fot13
Po 2-3 minutach spanie gotowe

fot14

Pompka również wypompowuje powietrze z materaca.
Kolejnym udogodnieniem jest zamontowany pod fotelem kierowcy UPS 600W (niestety nie zrobiłem zdjęcia) - dzięki temu mamy możliwość podłączenia urządzenia zasilanego z 220 V. Jako prawy podłokietnik kierowcy jest zamontowana mała elektryczna lodówka.

fot15

Lewy podłokietnik kierowcy (widoczny na zdjęciu, przykręcony do drzwi) i prawy pasażera zastosowałem od Skody.
UPS i lodówka włączane są przez specjalny układ z przekaźnikiem (duży prąd) i zabezpieczeniem przed zbytnim wyładowaniem akumulatora, oraz włącznikiem umieszczonym na konsoli.

fot16

Nad głową kierowcy zamontowałem holder do Ericssona „rekina” – z dołączonym zestawem słuchawkowym. Ładowarkę do niego wbudowałem w górną lampę (tą nad głową kierowcy) i wyposażyłem w mały włączniczek.

fot17

Sprzęt audio kupiłem głównie na allegro. Z przodu pod konsolą zamontowane są aluminiowe dwudrożne samochodowe kolumny Blaupunkt, na zawiasach przedniej szyby dopięte są tweetery, z tyłu głośniki Alpinie. Deck, wzmacniacz i zmieniarka również tej firmy. Mały ładowany z alternatora akumulator żelowy podtrzymuje pamięć radia, zegarek na desce i centralkę zamka, gdy główny wyłącznik prądu odcina główny akumulator.
Pod podłogą przedziału pasażerskiego do ramy domontowany jest zbiornik na 80 litórw wody. Zawór spustowy i napełniający zamontowane są na belce tylnej (tej do której przykręcony jest hak holowniczy i gniazdo elektryczne przyczepy.
Wspaniałym wynalazkiem jest tylna wycieraczka występująca w opcji – radzę domontować, w większości wersji jest instalacja do podłączenia jej i pompki spryskiwacza tylnej szyby.

Pozostaje mi życzyć miłych wojaży

fot18
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2004 7:10 pm przez moralez, łącznie zmieniany 2 razy.
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pt lip 09, 2004 6:53 pm

wow..jestem pod wrażeniem..na razie foty oblukałem ....poczytam pózniej .. :)
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
KrzyP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt mar 14, 2003 9:16 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzyP » sob lip 10, 2004 7:37 pm

Bardzo jestem pod wrażeniem. To mi się nrawitsia. Mam skorodowanego Tarpana i właśnie idę w tę stronę, ale bardzo powoli.
Pozdrawiam
KrzyP

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » sob lip 10, 2004 10:54 pm

super autko do turystyki :)2 :)2

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » ndz lip 11, 2004 11:05 pm

Czytam ten opis - troszkę buraczarski wyszedł - opis audio mogłem sobie odpuścić. Z istotnych spraw, o których zapomniałem to rada by wymienić rozsuwane okna "na pace" na stałe szyby - zwłaszcza jeśli jest szyberdach (inaczej będzie duszno). W uszczelkach starysch rozsuwanych rozwinęła się dość intensywnie jakaś flora – dorobić na wymiar (są płaskie nie ma problemu) można prawie w każdym zakładzie z szybami do aut. Teraz są absolutnie szczelne.

Grinch
 
 
Posty: 205
Rejestracja: śr maja 28, 2003 4:06 pm
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Grinch » sob sie 14, 2004 12:24 pm

Co z tymi zdjęciami? Turystyka fajna rzecz. Ja lubie ternik i typowy off-road, ale bardziej mysle o wyprawadz niz rajdach, wiec dawac te zdjecia.
Stop Tabu Radykalnych Akcji Jednostek Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » sob sie 14, 2004 1:04 pm

no zdjecia sa w takiej jakosci jak kazdy widzi Obrazek
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob sie 14, 2004 1:05 pm

przeczytalem opis fury kol Wieprzowiny. Gratuluje pomyslunku, starannosci wykonan itd. Mnie sie zawsze marzyl 452 przygotowany do turystyki off-road, ale coz..motam teraz 469 i jeszcze nie wiem co z tego wyjdzie. Ale Honka gratuluje i jestem pod wrazeniem :)2
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » sob sie 14, 2004 1:17 pm

autko :)2 jestem pod wrazeniem

tylko te fotki troche za duze, ale najwazniejsze ze sa

Grinch
 
 
Posty: 205
Rejestracja: śr maja 28, 2003 4:06 pm
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Grinch » sob sie 14, 2004 1:23 pm

Chyba lekko byłem przymroczony pisząc "gdzie zdjecia".
Nie chce mowic, ze zastanaiwalem sie nad autem do tego typu wyjazdow.
Kasy nie mam narazie na auto, ale gdy miałem to spanie w UAZ'ie już przerabiałem :)20
Stop Tabu Radykalnych Akcji Jednostek Kasztaniarzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość