PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Moderator: Marcin-Kraków
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Co tam za silnik siedzi? Bo z pojemności to mi na silnik z Citroena wygląda...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Tak. Silnik i skrzynia plus porzezbiony wydech sa z Poloneza Trucka. Zwykły XUD
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
eee a myślałem że na oryginał robisz 

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
No raczej że tak
Ale po kolei może, co? 


Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
No, to jakoś tak to się prezentuje w kupie. Strasznie wysoki mi się wydaje... Złożony już do kupy układ kierowniczy, tzn drążki i przekładnia. Reduktor może w przyszłym tygodniu?








Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Nie wiem co się dzieje, ale jakoś mi się włączył tryb dobrej roboty
Wziąłem się dzisiaj za pedalierę, którą kiedyś ktoś dość mało subtelnie rozj, no, przerobił. Na szczęście miałem pedalierę s honkera-dawcy. Wszystko będzie jeszcze od frontu obspawane, ale to TIGiem u znajomego myślę.



A tutaj festiwal pt. "takie samo, tylko inne". Z lewej części z PW2, z drugiej seryjny Honker '89


Wziąłem się dzisiaj za pedalierę, którą kiedyś ktoś dość mało subtelnie rozj, no, przerobił. Na szczęście miałem pedalierę s honkera-dawcy. Wszystko będzie jeszcze od frontu obspawane, ale to TIGiem u znajomego myślę.





A tutaj festiwal pt. "takie samo, tylko inne". Z lewej części z PW2, z drugiej seryjny Honker '89









Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Składanie reduktora do kupy. Wszystko pięknie siadało, bez żadnych problemów, co chwilę sobie sprawdzałem czy jest ok, przełączanie szosa/teren, blokada/brak blokady, elegancko. Aż nagle koniec. Tylko bieg terenowy albo nic, nie kręci się. No to co, rozbiórka do zera. Nowe łożysko stwierdziło, że mu nie pasuje i do widzenia.



Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Mały update. Od jakiegoś czasu już pedaliera i cały zespół pompy hamulcowej siedzą na miejscu. Dzisiaj na swoje miejsce trafił skończony i skręcony do końca rano reduktor i kolumna kierownicza z seryjnego honkera. Niestety nie pasuje... No ale przynajmniej wiadomo co trzeba rzeźbić.










Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Czy nie lepiej przed montażem byłoby zrobić blachę?
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Oczywiście, że lepiej
Ale to koszt nie do przejścia teraz, a bez blachy można jeździć 
A tak serio, zacząłem "przegląd" kładu napędowego i wyszedł z tego remont, przypadkiem. Plan jest taki, że na przyszłą zimę wszystko idzie w kawałki, robię ramę na tip-top, zakładam do niej napęd taki jak powinien być, czyli nowy silnik Poloneza z nową skrzynią, oryginalny reduktor z 86 i co tam jeszcze, a buda będzie się robić wtedy powoli tak długo, jak będzie potrzeba. A później założę do niej te podzespoły, które teraz już mam wyremontowane. Poza tym nie mam nadal żadnej dokumentacji, a może przez ten czas się znajdzie. Np pod deską mam sporo miejsc mocowania do nie wiem czego, kolumna kierownicza z Honkera siedzi totalnie źle, najpewniej będę musiał posadzić z Tarpana. To jest autozagadka.


A tak serio, zacząłem "przegląd" kładu napędowego i wyszedł z tego remont, przypadkiem. Plan jest taki, że na przyszłą zimę wszystko idzie w kawałki, robię ramę na tip-top, zakładam do niej napęd taki jak powinien być, czyli nowy silnik Poloneza z nową skrzynią, oryginalny reduktor z 86 i co tam jeszcze, a buda będzie się robić wtedy powoli tak długo, jak będzie potrzeba. A później założę do niej te podzespoły, które teraz już mam wyremontowane. Poza tym nie mam nadal żadnej dokumentacji, a może przez ten czas się znajdzie. Np pod deską mam sporo miejsc mocowania do nie wiem czego, kolumna kierownicza z Honkera siedzi totalnie źle, najpewniej będę musiał posadzić z Tarpana. To jest autozagadka.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
tylko jaki jest sens zakładać świeżo wyremontowane części, uszkadzać je podczas montażu ( bo zawsze coś się zarysuje) by potem zdejmować. Syzyfowa robota, i strata czasu. Chyba o to chodziło Wieprzowinie.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Bo inaczej auto by nie jeździło. A uszkodzenia przy montażu niby jakie? To terenówka, i tak nie musi się świecić. Poza tym jak się coś uszkodzi gdzieś tam kiedyś, to przy ponownym montażu się po prostu naprawi 

Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Tak, tylko brak prostej naprawy blachy trochę kontrastuje z pozłacanymi śrubami, sodowanym reduktorem, ocynkiem itd.
Słowo "jeździć" w tej wersji należy wziąć w szeeeroki cudzysłów.
Słowo "jeździć" w tej wersji należy wziąć w szeeeroki cudzysłów.

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Oj zdecydowanie zdaję sobie z tego sprawę
No ale właściwie, dlaczego by nie sodować i szkiełkować reduktora, nie cynkować tych wszystkich śrub itd, skoro mogę i kosztuje mnie to nic albo prawie nic?
A ten kontrast pt diament w kupie kupy mnie dodatkowo całkiem bawi


Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Dzisiaj wóz został zapakowany na lawetę i zawieziony na myjnię. Kawałek już bez problemów i bez hamulców przejechał sam
Niestety okazało się, że citroenowski diesel jest ugotowany jak jajko na twardo i ma wspólny układ chłodzenia i smarowania, więc tyle było z jeżdżącego PW-2






Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Stodołowy mariaż benzynowych honkerów z radosnej i obfitej produkcji lat 89-91 z XUD9 był dość popularny, tylko nie wiem czemu trzy, które znałem bliżej, miały notoryczny problem z wywalaniem uszczelki głowicy.
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
1 wentylator zamiast 2 moze?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Miały zawsze dwa, bo zarówno w dawcy - polonezie trucku były dwa, jak i w przyjmującym honkerze w benzynie. Więc niezależnie od tego czy przeszczep był z chłodnicą czy bez - dwa pozostawały.
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
ja bym obstawiał piłowanie tych silników po obrotach
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
U mnie jest jeden, bo silnik wychodzi tak daleko do przoduu, ze musieli sie pozbyc jednego zeby sie zmiescil. Palowanie na obrotach ma sens, w koncu to mosty 5,875.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
no to mega wolne, ja taki most miałem oryginalnie w moim Rolniku przy silniku 1500 i skrzyni 4 biegowej. Skrzynia przy 1,9D w PN miała w zasadzie te same przełożenia co przy 1,5/1,6 benzynie. Nadrabiali mostem. W PN do silnika dizla jak mnie pamięć nie myli miał on przełożenie 3,6
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
raczej 3,9, ale niczego sobie uciąć nie dam. 7/41 to ogólnie przyjęte mosty FSR dla silników benzynowych 

Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
Najczęstszym dla benzyny było 3,9 albo 4,1. Dla wersji z silnikiem Rovera 4,3. Karetki miały bodaj 4,55. OBR-y coś około 5 ale nie pamiętam ile dokładnie. Oczywiście też różnie to w różnych latach wyglądało, bo da się trafić i karetkę z szybszym mostem. To 3,6 dla dizla nie jestem 100% pewien czy to było równe 3,6 , może coś wyżej, ale na pewno szybszy niż 3,9.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią
dla 1,5 - 10/41=4,1
dla 1,6 11/43=3,9
dla 1,9 11/41=3,7
za Morawskim. Prawie miałeś rację
dla 1,6 11/43=3,9
dla 1,9 11/41=3,7
za Morawskim. Prawie miałeś rację

Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość