PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: bassman » pn lis 24, 2014 7:08 pm

Co tam za silnik siedzi? Bo z pojemności to mi na silnik z Citroena wygląda...

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » śr lis 26, 2014 5:02 pm

Tak. Silnik i skrzynia plus porzezbiony wydech sa z Poloneza Trucka. Zwykły XUD
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: wieprzowina » śr lis 26, 2014 5:47 pm

eee a myślałem że na oryginał robisz :wink:

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » pt lis 28, 2014 8:00 am

No raczej że tak :) Ale po kolei może, co? ;)
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » sob lut 07, 2015 6:38 pm

No, to jakoś tak to się prezentuje w kupie. Strasznie wysoki mi się wydaje... Złożony już do kupy układ kierowniczy, tzn drążki i przekładnia. Reduktor może w przyszłym tygodniu?
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » ndz lut 08, 2015 8:57 pm

Nie wiem co się dzieje, ale jakoś mi się włączył tryb dobrej roboty :)
Wziąłem się dzisiaj za pedalierę, którą kiedyś ktoś dość mało subtelnie rozj, no, przerobił. Na szczęście miałem pedalierę s honkera-dawcy. Wszystko będzie jeszcze od frontu obspawane, ale to TIGiem u znajomego myślę.
ObrazekObrazek Obrazek ObrazekObrazek

A tutaj festiwal pt. "takie samo, tylko inne". Z lewej części z PW2, z drugiej seryjny Honker '89
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » wt mar 03, 2015 10:25 pm

Składanie reduktora do kupy. Wszystko pięknie siadało, bez żadnych problemów, co chwilę sobie sprawdzałem czy jest ok, przełączanie szosa/teren, blokada/brak blokady, elegancko. Aż nagle koniec. Tylko bieg terenowy albo nic, nie kręci się. No to co, rozbiórka do zera. Nowe łożysko stwierdziło, że mu nie pasuje i do widzenia.
Obrazek Obrazek
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » sob mar 21, 2015 9:38 pm

Przyszło mi dzisiaj serwo z ocynku i inne graciwo. No to poskładałem do kupy :)
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek

Obrazek
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » pt maja 01, 2015 5:57 pm

Mały update. Od jakiegoś czasu już pedaliera i cały zespół pompy hamulcowej siedzą na miejscu. Dzisiaj na swoje miejsce trafił skończony i skręcony do końca rano reduktor i kolumna kierownicza z seryjnego honkera. Niestety nie pasuje... No ale przynajmniej wiadomo co trzeba rzeźbić.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Obrazek
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: wieprzowina » sob maja 02, 2015 6:05 pm

Czy nie lepiej przed montażem byłoby zrobić blachę?

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » sob maja 02, 2015 10:30 pm

Oczywiście, że lepiej :) Ale to koszt nie do przejścia teraz, a bez blachy można jeździć :)
A tak serio, zacząłem "przegląd" kładu napędowego i wyszedł z tego remont, przypadkiem. Plan jest taki, że na przyszłą zimę wszystko idzie w kawałki, robię ramę na tip-top, zakładam do niej napęd taki jak powinien być, czyli nowy silnik Poloneza z nową skrzynią, oryginalny reduktor z 86 i co tam jeszcze, a buda będzie się robić wtedy powoli tak długo, jak będzie potrzeba. A później założę do niej te podzespoły, które teraz już mam wyremontowane. Poza tym nie mam nadal żadnej dokumentacji, a może przez ten czas się znajdzie. Np pod deską mam sporo miejsc mocowania do nie wiem czego, kolumna kierownicza z Honkera siedzi totalnie źle, najpewniej będę musiał posadzić z Tarpana. To jest autozagadka.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: sebeks » ndz maja 03, 2015 11:17 am

tylko jaki jest sens zakładać świeżo wyremontowane części, uszkadzać je podczas montażu ( bo zawsze coś się zarysuje) by potem zdejmować. Syzyfowa robota, i strata czasu. Chyba o to chodziło Wieprzowinie.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » pn maja 04, 2015 7:28 am

Bo inaczej auto by nie jeździło. A uszkodzenia przy montażu niby jakie? To terenówka, i tak nie musi się świecić. Poza tym jak się coś uszkodzi gdzieś tam kiedyś, to przy ponownym montażu się po prostu naprawi :)
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: wieprzowina » pn maja 04, 2015 8:17 am

Tak, tylko brak prostej naprawy blachy trochę kontrastuje z pozłacanymi śrubami, sodowanym reduktorem, ocynkiem itd.
Słowo "jeździć" w tej wersji należy wziąć w szeeeroki cudzysłów. :)21

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » pn maja 04, 2015 8:51 am

Oj zdecydowanie zdaję sobie z tego sprawę :) No ale właściwie, dlaczego by nie sodować i szkiełkować reduktora, nie cynkować tych wszystkich śrub itd, skoro mogę i kosztuje mnie to nic albo prawie nic? :) A ten kontrast pt diament w kupie kupy mnie dodatkowo całkiem bawi
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » sob maja 09, 2015 4:00 pm

Dzisiaj wóz został zapakowany na lawetę i zawieziony na myjnię. Kawałek już bez problemów i bez hamulców przejechał sam :) Niestety okazało się, że citroenowski diesel jest ugotowany jak jajko na twardo i ma wspólny układ chłodzenia i smarowania, więc tyle było z jeżdżącego PW-2 :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: wieprzowina » pt maja 15, 2015 5:57 am

Stodołowy mariaż benzynowych honkerów z radosnej i obfitej produkcji lat 89-91 z XUD9 był dość popularny, tylko nie wiem czemu trzy, które znałem bliżej, miały notoryczny problem z wywalaniem uszczelki głowicy.

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » pt maja 15, 2015 1:52 pm

1 wentylator zamiast 2 moze?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: wieprzowina » pt maja 15, 2015 2:33 pm

Miały zawsze dwa, bo zarówno w dawcy - polonezie trucku były dwa, jak i w przyjmującym honkerze w benzynie. Więc niezależnie od tego czy przeszczep był z chłodnicą czy bez - dwa pozostawały.

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: sebeks » pt maja 15, 2015 6:06 pm

ja bym obstawiał piłowanie tych silników po obrotach
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » pt maja 15, 2015 6:53 pm

U mnie jest jeden, bo silnik wychodzi tak daleko do przoduu, ze musieli sie pozbyc jednego zeby sie zmiescil. Palowanie na obrotach ma sens, w koncu to mosty 5,875.
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: sebeks » pt maja 15, 2015 8:02 pm

no to mega wolne, ja taki most miałem oryginalnie w moim Rolniku przy silniku 1500 i skrzyni 4 biegowej. Skrzynia przy 1,9D w PN miała w zasadzie te same przełożenia co przy 1,5/1,6 benzynie. Nadrabiali mostem. W PN do silnika dizla jak mnie pamięć nie myli miał on przełożenie 3,6
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » pt maja 15, 2015 8:09 pm

raczej 3,9, ale niczego sobie uciąć nie dam. 7/41 to ogólnie przyjęte mosty FSR dla silników benzynowych :P
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: sebeks » pt maja 15, 2015 8:27 pm

Najczęstszym dla benzyny było 3,9 albo 4,1. Dla wersji z silnikiem Rovera 4,3. Karetki miały bodaj 4,55. OBR-y coś około 5 ale nie pamiętam ile dokładnie. Oczywiście też różnie to w różnych latach wyglądało, bo da się trafić i karetkę z szybszym mostem. To 3,6 dla dizla nie jestem 100% pewien czy to było równe 3,6 , może coś wyżej, ale na pewno szybszy niż 3,9.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: PW-2 Sanitarka '86 - prototyp Honkera - walka z materią

Post autor: JuloKrk » pt maja 15, 2015 8:44 pm

dla 1,5 - 10/41=4,1
dla 1,6 11/43=3,9
dla 1,9 11/41=3,7

za Morawskim. Prawie miałeś rację ;-)
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość